Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475684 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• Topper
  • January 21, 2021

18 januari 2021

Afgelopen weekend zijn de laatste ontvangers voorzien van de update naar HTML 4.113.201. Iedereen die al het nieuwe menu had, heeft nu deze update binnen. Mocht je het onverhoopt nog niet hebben (versienummer kun je checken via Menu > Instellingen > Informatie), geef je ontvanger dan een frisse start.

Ik kijk op mijn ontvanger (Arris VIP 5202) nog altijd naar het ouderwetse menu (als ik sommige reacties lees misschien niet eens zo erg dus eigenlijk). Nog niet alles geüpdatet? Of gaat er bij mij iets mis? Ik heb 2 weken geleden al eens contact gezocht en kreeg te horen dat ik geduld moest hebben. 

• Topper
  • January 21, 2021

Welke versie van de software en html draaien dan op op jouw TV ontvanger en welk type TV ontvanger heb je dan?

Admin: Afbeeldingen verwijderd i.v.m. privacy

• Topper
  • January 21, 2021

@Erik W: Mijn versies:

UI-versie: 3.90.01
Software-versie: 7.7.90_1
Hardware-versie: VIP5202

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi @ArnoudK, goed dat je een seintje geeft. Lastig dat jouw tv-ontvangers de nieuwe software nog niet hebben. Kan je jouw tv-ontvangers allebei een volledige reset geven? Ik raad je aan om deze stappen (volgens stap 2) via het tv-menu te volgen. Het is daarbij vooral belangrijk dat je bij stap 4 kiest voor het opnieuw installeren van de software. We horen graag of het is gelukt en wat het effect ervan is.

wjb
Wijsgeer
  • January 21, 2021

@Erik W., Dat zou betekenen dat er nog een oude Motorola op jouw aansluiting geregistreerd staat waardoor de update geblokkeerd wordt. Bel in dat geval klantenservice op 0800-0402 en vraag ze die Motorola te verwijderen. Jouw aansluiting zal dan in een zogenaamde "veegbatch" opgenomen worden om alsnog voorzien te worden van het nieuwe menu.

Ik hoop dat een moderator zoals @Erik_ kan aangeven hoe lang het ongeveer zal duren totdat jouw aansluiting geselecteerd wordt.

• Deelnemer
  • January 21, 2021

Hi @ArnoudK, goed dat je een seintje geeft. Lastig dat jouw tv-ontvangers de nieuwe software nog niet hebben. Kan je jouw tv-ontvangers allebei een volledige reset geven? Ik raad je aan om deze stappen (volgens stap 2) via het tv-menu te volgen. Het is daarbij vooral belangrijk dat je bij stap 4 kiest voor het opnieuw installeren van de software. We horen graag of het is gelukt en wat het effect ervan is.

Beste Alexandra,

Bedankt voor je reactie.

Helaas heeft software versie: 7.7.90_1   , deze optie niet om via de tv-menu de software opnieuw te installeren. 

Ik heb echter wel een herstel kunnen forceren op een andere manier en gekozen om de software opnieuw in te laden, maar krijg dan nog steeds de oude 7.7.90_1 terug. 

• Topper
  • January 21, 2021

Beste Alexandra,

Bedankt voor je reactie.

Helaas heeft software versie: 7.7.90_1   , deze optie niet om via de tv-menu de software opnieuw te installeren. 

Ik heb echter wel een herstel kunnen forceren op een andere manier en gekozen om de software opnieuw in te laden, maar krijg dan nog steeds de oude 7.7.90_1 terug. 

@Alexandra ook ik heb eigenlijk hetzelfde probleem als @ArnoudK beschrijft. Nadat ik via het Instellingen menu de software "verwijder” gaat deze opnieuw gedownload worden, maar blijft terug komen met dezelfde versies:
UI-versie: 3.90.01
Software-versie: 7.7.90_1

• Deelnemer
  • January 21, 2021

Ik heb overigens al 2 keer laten bevestigen door de KPN chat dat ik geen Motorola 1853 gekoppeld heb staan aan mijn ID.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 21, 2021

MvE11, Hier ook al 2 x in 3 dagen dat de tv bij aanzetten geen beeld en geen geluid gaf met de itv ontvanger 2952. Ik wijdde en wijd het aan de software-update v.d. tv een dag eerder, MvE11, maar begin door je bericht op pag. 293 te twijfelen. Zou het dan toch ….

Hier verder geen melding in beeld dan. TV = Samsung uit 2019; Tizen 1374.0

Stekker v.d. tv even uit stopcontact en hij werkt weer. Maar maakt me niet 'blij'.

@MvE11

• Nieuwkomer
  • January 21, 2021

Zijn alle updates al uitgerold? Ik heb 2 maal een Arris VIP2952. Wanneer worden deze geüpdatet?  Ik heb nog steeds software versie 7.7.89.3.

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over dit onderwerp

• Deelnemer
  • January 21, 2021

Ik heb 2x arris decoder, en deze week zou de uitrol zijn van de nieuwe software. Ik heb dus niks. Ik heb de oude software verwijderd en opnieuw gestart, maar maakt niks uit. Terwijl mijn dochter een oudere decoder heeft, en al een paar maanden nieuwe software heeft. Hoe kan dit?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 21, 2021

IK begrijp niet dat klanten naar KPN moeten bellen om hun Motorola te laten verwijderen uit hun computerbestand. KPN weet toch dat ze een vervangend apparaat hebben opgestuurd, waarom niet meteen het oude kastje eruit halen? Omslachtig en niet juist, m.i. Niet iedereen leest hier mee of krijgt de info juist mee.

@jobje73 normaliter gaat dat automatisch. Soms gaat het mis!

Ik kom het hier anders vaak tegen! Ook deze week weer meerdere keren.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Ik heb overigens al 2 keer laten bevestigen door de KPN chat dat ik geen Motorola 1853 gekoppeld heb staan aan mijn ID.

Je hebt een eigen router begrijp ik? Welke DNS-servers heb je ingesteld? KPN of een andere (bijv. OpenDNS, Google etc.)?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@ArnoudK @DawilOnline Ik zie dat er bij jullie beide geen oude Motorola tv-ontvangers aangemeld staan, dat is mooi. Dit houdt anders de update tegen, zoals wjb een stukje hierboven beschreef. Dat betekent dat jullie binnenkort meegenomen worden in de veegbatch van alle tv-ontvangers die de update nog niet hebben gehad. 

Ik weet nog niet wanneer deze veegronde wordt gedaan. Zo gauw we hierover meer weten, laten we het hier in het topic weten.

• Deelnemer
  • January 21, 2021

Je hebt een eigen router begrijp ik? Welke DNS-servers heb je ingesteld? KPN of een andere (bijv. OpenDNS, Google etc.)?

Yes, ik heb een eigen Draytek staan. De DNS op mijn router verwijst naar het lokale IP adres van mijn PiHole. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Yes, ik heb een eigen Draytek staan. De DNS op mijn router verwijst naar het lokale IP adres van mijn PiHole. 

Waarschijnlijk gaat ie daar fout. De 5202's zijn zeer gevoelig voor DNS-servers anders dan die van KPN. Bij mij wilden beide 5202's vorig jaar ook niet updaten (had ze destijds via Cloudflare lopen). Nadat ik ze op de standaard isp-dns had gezet en alles een powercycle had gegeven lukte het wel. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 21, 2021

Zijn alle updates al uitgerold? Ik heb 2 maal een Arris VIP2952. Wanneer worden deze geüpdatet?  Ik heb nog steeds software versie 7.7.89.3.

@Dick55 Heb je ooit een Motorola ontvanger gehad? Bel dan naar de klantenservice om deze te laten afmelden. 0800 0402 

• January 21, 2021

Waarschijnlijk gaat ie daar fout. De 5202's zijn zeer gevoelig voor DNS-servers anders dan die van KPN. Bij mij wilden beide 5202's vorig jaar ook niet updaten (had ze destijds via Cloudflare lopen). Nadat ik ze op de standaard isp-dns had gezet en alles een powercycle had gegeven lukte het wel. 

Sinds de laatste menu-update geldt dat ook voor de 8001, zo heb ik afgelopen zaterdag ervaren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 21, 2021

@L.T.

N.a.v. je berichtje eerder op deze pagina.

Je hebt waarschijnlijk in de laatste 3 maanden een Motorola op je abonnement gehad.

Dan geldt voor jouw ook deze reactie van @Alexandra . (iets geëdit naar jouw situatie)

Als er geen Motorola (meer) op je abonnement staat, komt dit deze maand nog. Dit houdt anders de update tegen, zoals wjb een stukje hierboven beschreef. Dat betekent dat jullie binnenkort meegenomen worden in de veegbatch van alle tv-ontvangers die de update nog niet hebben gehad. 

Ik weet nog niet wanneer deze veegronde wordt gedaan. Zo gauw we hierover meer weten, laten we het hier in het topic weten.

L.T. , staat je forumprofiel ingevuld, dan kan een moderator ook nakijken wat er aan decoders op je abonnement staat.

• January 21, 2021

Ik zie dat mijn vorige bericht waarin ik via emojs aangaf bedroefd te zijn dat we ondanks het schrijven van Jorg Kramer toch weer terug zijn op het onzekere kwaliteits niveau van Mei 2020, door een moderator zonder opgaaf van redenen is verwijderd. 

Ik begin me als ik de laatste berichten lees in dit forum,maar zeker door de laatste berichten in dit topic, toch zorgen te maken of wij niet meebetalen aan vele niet geregistreerde KPN gebruikers die ook nog eens apparatuur van KPN hebben. Als we zoveel administratieve fouten zien als in dit forum, dan zal dat dus waarschijnlijk ook daar wel gelden en dus de kosten niet in rekening worden gebracht. Uiteindelijk bepalen de kosten en uit te keren winst wat er bij de wel geregistreerde klant in rekening wordt gebracht. 

• Deelnemer
  • January 21, 2021

Heb dit gelijk even getest. DNS servers op 195.121.1.34 en 195.121.1.66 gezet. Alles powercyclen, maar helaas. Tot nu toe blijft de oude software terugkomen. Heb ook echt moeite om de fabrieksinstellingen te resetten op de VIP 5202 aangezien ik op deze softwareversie via het menu geen software verwijderen opties heb.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Heb dit gelijk even getest. DNS servers op 195.121.1.34 en 195.121.1.66 gezet. Alles powercyclen, maar helaas. Tot nu toe blijft de oude software terugkomen. Heb ook echt moeite om de fabrieksinstellingen te resetten op de VIP 5202 aangezien ik op deze softwareversie via het menu geen software verwijderen opties heb.

Ik weet nog dat ik destijds alles minimaal een minuut van de stroom heb gehad (want dat was blijkbaar nodig). Probeer dat ook eens met de ontvangers. Wellicht helpt dat. Ik ga er gemakshalve wel even vanuit dat je gecontroleerd hebt of de dns ook inderdaad gebruikt wordt. 

Mocht dat allemaal niet lukken dan is het wachten op een oplossing vanuit KPN of toch even voor een uurtje de EB aankoppelen..

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 21, 2021

----

Ik begin me als ik de laatste berichten lees in dit forum,maar zeker door de laatste berichten in dit topic, toch zorgen te maken of wij niet meebetalen aan vele niet geregistreerde KPN gebruikers die ook nog eens apparatuur van KPN hebben. Als we zoveel administratieve fouten zien als in dit forum, dan zal dat dus waarschijnlijk ook daar wel gelden en dus de kosten niet in rekening worden gebracht. Uiteindelijk bepalen de kosten en uit te keren winst wat er bij de wel geregistreerde klant in rekening wordt gebracht. 

Ik kan mij niet voorstellen dat niet-geregistreerde KPN-gebruikers diensten van KPN, zoals itv, kunnen gebruiken.
Dat er ergens een administratieve fout zit of een niet-geregistreerde tv-ontvanger is, wil immers nog niet zeggen dat het om een niet-geregistreerde gebruiker gaat.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

...toch zorgen te maken of wij niet meebetalen aan vele niet geregistreerde KPN gebruikers die ook nog eens apparatuur van KPN hebben...

Die begrijp ik niet helemaal. Hoe bedoel je dat?

Jen89
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 21, 2021

@MvE11

@Jen89 welkom! Daar word je natuurlijk ook niet blij van 😞. Welke ontvanger heb je? En heb je deze al eens een ‘frisse start’ gegeven via het menu sinds de laatste update?

Deze hebben wij. We blijven updaten, refreshed en opstarten.. Werkt dus niet