Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475686 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Jen89, ik kijk graag even mee of er toevallig nog een oude ontvanger aangemeld staat. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

• January 21, 2021

...toch zorgen te maken of wij niet meebetalen aan vele niet geregistreerde KPN gebruikers die ook nog eens apparatuur van KPN hebben...

Die begrijp ik niet helemaal. Hoe bedoel je dat?

Heel simpel, ik heb altijd gedacht en ook hier in dit forum geschreven dat KPN blijkbaar veel dingen nogal slordig heeft geregistreerd. Maar een ding dacht ik was zeker want er wordt al jaren bij ons op hetzelfde tijdstip geincaseerd. Maar als dat niet gebeurt? Gaan mensen dan klagen. Dus ik begin me zorgen te maken dat we………….:joy:

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik heb een Samsung (jaar 2020) en het beeld gaat af en toe op zwart, en komt een hoog pieptoontje in een fractie van binnen 1 seconde. Kijk ik via NLZiet live tv dan zijn er geen problemen. Het zal toch niet weer met die DRM te maken hebben? TV ontvanger is de Arris 5202.

• Helper
  • January 21, 2021

En dan toch weer alsof er op afstand iets wordt bijgesteld in de software (ik weet het dit is simpel)plots na uren goede werking van Interactieve tv zoals het behoort te werken weer het probleem van haperend en stilstaand beeld.Het is om moedeloos van te worden.Naar de tv kijken is voor mij,nu zeker een belangrijke zaak.Hoe dat tot stand komt zou ik liever niet als mijn verplichte hobby willen hebben. KPN doe er eindelijk iets aan.Doe waarvoor jullie betaald worden,en waarom klanten van KPN klanten zijn van DE KPN.!!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @gerrit, haprend en stilstaand beeld klinkt als een ander probleem. Daar moet ook wel een oplossing voor zijn maar ik wil je vragen daar een nieuw topic voor aan te maken. Kun je daarbij vermelden welke foutmeldingen je krijgt en hoe je alles aangesloten hebt zitten? Vul ook vooral je profiel in, dan kijken we even met je mee!

@CorL deze “spook-ontvangers” die nog niet afgemeld zijn eigenlijk alleen technisch niet afgemeld. Hier word gelukkig niet meer voor betaald. 

Jen89
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 21, 2021

@Jen89, ik kijk graag even mee of er toevallig nog een oude ontvanger aangemeld staat. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Gedaan! 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je gegevens @Jen89, bedankt voor je gegevens. Ik zie geen oude ontvangers op jouw adres staan, er zit dus iets anders niet helemaal goed. Kun je je experiabox ook eens herstarten of anders resetten?

Jen89
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 21, 2021

Bedankt voor je gegevens @Jen89, bedankt voor je gegevens. Ik zie geen oude ontvangers op jouw adres staan, er zit dus iets anders niet helemaal goed. Kun je je experiabox ook eens herstarten of anders resetten?

Dat heb ik onlangs nog gedaan (herstarten) . 

Als je reset, verlies je dan al je opnames ed? 

wjb
Wijsgeer
  • January 21, 2021

Als je reset, verlies je dan al je opnames ed? 

Nee, die staan gewoon in "the cloud".

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik heb een Samsung (jaar 2020) en het beeld gaat af en toe op zwart, en komt een hoog pieptoontje in een fractie van binnen 1 seconde. Kijk ik via NLZiet live tv dan zijn er geen problemen. Het zal toch niet weer met die DRM te maken hebben? TV ontvanger is de Arris 5202.

Ik heb de beeldinstellingen op “Automatisch” gezet, en de tv ontvanger (5202) een herstart gegeven. En van HDMI 2 naar HDMI 1 gegaan, tot nu toe geen problemen. Als er weer problemen komen, dan meld ik me hier weer. Ik hoop dat het niet met die DRM te maken heeft. 

• January 21, 2021

@Dennis Schreve : Voor 4K UHD, heb je te maken met HDCP 2.2  beveiliging

Voldoet je tv ook aan deze specificatie?

Dennis Overbeek
Wijsgeer

@Dennis Schreve: Voor 4K UHD, heb je te maken met HDCP 2.2  beveiliging

Voldoet je tv ook aan deze specificatie?

Jazeker! Want dit is de nieuwste TV. (bouwjaar 2020)

• Deelnemer
  • January 21, 2021

Wij hebben ook een HBM 2260, jullie geven aan dat iedereen nu voor de 20e een update heeft gekregen. Bij ons is niets gewijzigd aan het menu, hebben ook geen optie om Dark Mode in te stellen. Volgens mij hebben wij dus geen update gehad, kan dat nagekeken worden? 

wjb
Wijsgeer
  • January 21, 2021

Wij hebben ook een HBM 2260, jullie geven aan dat iedereen nu voor de 20e een update heeft gekregen. Bij ons is niets gewijzigd aan het menu, hebben ook geen optie om Dark Mode in te stellen. Volgens mij hebben wij dus geen update gehad, kan dat nagekeken worden? 

Wat is dan de software of NMC versie die op jouw HMB2260?

Dit kan je zien in het menu bij Instellingen -> Informatie.

• Deelnemer
  • January 21, 2021

Wat bij mij nog steeds gebeurt als ik naar opnames ga en ik wil terug krijg steeds rec op de ontvanger en duurt het nog steeds best lang. 

• Deelnemer
  • January 21, 2021

@wjb Ons menu /instellingen bevat geen optie ' Informatie'  dat hoort vast bij het nieuwe menu. Ik kan alleen kiezen uit beeld / geluid instellingen etc 

wjb
Wijsgeer
  • January 21, 2021

@wjb Ons menu /instellingen bevat geen optie ' Informatie'  dat hoort vast bij het nieuwe menu. Ik kan alleen kiezen uit beeld / geluid instellingen etc 

Zie dit voorbeeld. (Systeem instellingen -> Systeem informatie)

• Deelnemer
  • January 21, 2021

@wjb  ziet er anders uit dan je voorbeeld, oh, ik zie dat ik niet goed zit, zoek nog verder 

wjb
Wijsgeer
  • January 21, 2021

Je moet ook wel het juiste scherm nemen. 

Start - Instellingen - Systeem instellingen - Systeem informatie.

• Deelnemer
  • January 21, 2021

Hier istie dan: Software versie 7.7.89_3 en op onze tweede decoder staat versie :7.7.89_103

wjb
Wijsgeer
  • January 21, 2021

Hier istie dan: Software versie 7.7.89_3

Heb jij in het verleden een TV ontvanger van Motorola gehad?

Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat die de update blokkeert omdat hij technisch nog niet van jouw aansluiting verwijderd is. Bel in dat geval klantenservice op 0800-0402 en vraag ze om die Motorola te verwijderen. Jouw aansluiting zal dan binnenkort een keer in een zogenaamde "veegbatch" meegenomen worden voor de update naar het nieuwe menu.

• Deelnemer
  • January 21, 2021

OK, dat zegt mij niets, ik hoop dat iemand van KPN dat ook vanuit hier, in dit forum kan bekijken. Morgen ga ik er verder over nadenken. Bedankt tot zover! 

• January 21, 2021

Hier istie dan: Software versie 7.7.89_3

Heb jij in het verleden een TV ontvanger van Motorola gehad?

Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat die de update blokkeert omdat hij technisch nog niet van jouw aansluiting verwijderd is. Bel in dat geval klantenservice op 0800-0402 en vraag ze om die Motorola te verwijderen. Jouw aansluiting zal dan binnenkort een keer in een zogenaamde "veegbatch" meegenomen worden voor de update naar het nieuwe menu.

@wjb na wat “misunderstanding” wederzijds denk ik dat wij elkaar wel waarderen. Maar ik neem aan dat jij je met jouw duidelijke kwaliteitsnormen dood zou schamen als dit in jouw organisatie zou gebeuren. Doe er mee wat je wilt, maar (als je geen KPN aandelen hebt), geef KPN dan eens de kans om dit zelf op te lossen. Voor dit gebeuren met de Motorola zou elke ondernemer op de Beverwijkse zwarte markt zich volgens mij doodschamen en ter stond een oplossinging zoeken. 

Forum|alt.badge.img+3

Nou, overgestapt naar XS4ALL en allebei de kastjes vervangen door een 5202. 

Het is inderdaad sneller maar niet sneller dan de oude 2260's op het oude platform! 

Zappen vanuit de gids duurt ook even voordat je zit te kijjen. Alles staat even stil voordat je kan kijken. Als we konden kiezen zouden we zo terug naar de situatie "before" gaan. Oude kastjes op oud platform.

Het is ook even wennen aan de afstandsbediening. De knoppen zijn erg plat en missen gevoel. Ook mist er de "stop" knop... 

Ook zitten we vaak ineens op radio vanwege de gekozen plek op de afstandsbediening. Erg wennen allemaal.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 22, 2021

Nou, overgestapt naar XS4ALL en allebei de kastjes vervangen door een 5202. 

Het is inderdaad sneller maar niet sneller dan de oude 2260's op het oude platform! 

Zappen vanuit de gids duurt ook even voordat je zit te kijjen. Alles staat even stil voordat je kan kijken. Als we konden kiezen zouden we zo terug naar de situatie "before" gaan. Oude kastjes op oud platform.

Het is ook even wennen aan de afstandsbediening. De knoppen zijn erg plat en missen gevoel. Ook mist er de "stop" knop... 

Ook zitten we vaak ineens op radio vanwege de gekozen plek op de afstandsbediening. Erg wennen allemaal.

Hierbij wordt mijn vermoeden bevestigd. Er wordt iets nieuws geïntroduceerd zonder rekening te houden met de specificaties van de verschillende in bruikleen geleverde tv decoders.

@Erik_hierbij nogmaals de melding van trage software op de HMB2260. Soms ook onverklaarbaar gedrag (instellingen verdwijnen, beeld formaat niet herkend, hapering in geluid, etc.). Het is net alsof je met de auto naar de garage gaat en na de onderhoudsbeurt max 45 km per uur gaat. Ook de normaalste zaak van de wereld toch:astonished::rage: .

Wanneer is een definitieve oplossing te verwachten? Aanpassingen software, nieuwe decoder? Communiceer in ieder geval iets zinnigs richting jullie klanten. Al maanden ellende inmiddels.