Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• 0 reacties
  • 22 januari 2021

@Martijn en Lies

Goedemorgen,

Waarom zou je overstappen van een zeer goed KPN,naar een andere provider, dat er nu wat software problemen zijn ontstaan, is en kan voor ons absoluut geen reden zijn, om naar een andere provider over te gaan stappen, dat er wat mensen boos worden als het even niet zo mee wil zitten, dat begrijp ik volkomen, ook ik ben teleurgesteld geweest, zeker als je dan geen media ter beschikking hebt, op voor ons  erg belangrijke momenten.

Ik heb nergens in ook maar een post, het over de kwaliteit van het netwerk gehad van KPN, die is ronduit perfect.

Ook ik maak fouten heb ik gemerkt met een bestelling..:joy:

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 22 januari 2021

Nou, daar gaan we weer:rage:

Vanacht rond 4.00 uur werd ik wakker van het licht van de ontvanger, deze was aan het updaten, na een x-aantal minuten gevolgd door de melding: F561….kan de software niet ophalen, annuleren had geen nut, alleen opnieuw opstarten, dus gedaan en weer dezelfde melding

Gauw naar de tv beneden, die deed het nog…..kom nu net uit bed, gloeiende gifkikker exceem….ook die nu op F561 en niets helpt.…

Bedankt KPN, nu dus nergens meer tv in huis:rage:

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Nergens meer geen televisie in je huis, is natuurlijk geen fijn begin van de dag. De foutcode die je krijgt staat overigens wel los van de problemen met het menu. Dit is echt een andere verstoring. Als alles herstarten geen effect heeft, wil ik je vragen de KPN ExperiaBox te resetten @DexterXL 

• 0 reacties
  • 22 januari 2021
Ceessie35 schreef:

@Martijn en Lies

Goedemorgen,

Waarom zou je overstappen van een zeer goed KPN naar een andere provider, dat er nu wat software problemen zijn ontstaan, is en kan voor ons absoluut geen reden zijn, om naar een andere provider over te gaan stappen, dat er wat mensen boos worden als het even niet zo mee wil zitten, dat begrijp ik volkomen, ook ik ben teleurgesteld geweest, zeker als je dan geen media ter beschikking hebt, op voor ons  erg belangrijke momenten.

Ik heb nergens in ook maar een post, het over de kwaliteit van het netwerk gehad van KPN, die is ronduit perfect.

Ook ik maak fouten heb ik gemerkt met een bestelling..:joy:

Ik weet niet oud jij bent Ceessie maar in mijn leven dat er nog de ouderwetse kabel-TV was kon je de storingen op 1 hand tellen .

Nu heb je de ene storing na de andere en dat de mensen daarvan over de pis raken is heel begrijpelijk.

Hedenmorgen nog , zit je het nieuws te kijken krijg je ineens de melding om de verbinding e.d. met je modum te controleren .

Prettige dag.

• 0 reacties
  • 22 januari 2021

@Martijn en Lies

Ik ben uit die tijd, analoge tv, bij analoge tv had je afwijkingen in het netwerk (CAI) die je als tv kijker vaak niet eens zag, dit vertaalde zich in ruis en sneeuw…

Met digitaal kijken vertaald dit zich in blokkend beeld en krakend geluid….Of gewoon op zwart.

Er waren in die tijd maar genoeg storingen..

Late we analoog maar heel ver achter ons laten, mooi genoeg geweest, digitaal is het helemaal, dat riep ik begin jaren ‘90 al

Prettige dag.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 91 reacties
  • 22 januari 2021

Hier gisteren  de laatste NMC versie ontvangen ging niet vanzelf maar toch gelukt,

Blijft nog steeds allemaal traag en haperend.

Behalve beelduitval , opnames niet terug kunnen kijken of helemaal niets kunnen kijken is mij nog wat zaken opgevallen ( nee niet zeuren je heb toch nu beeld en geluid )

1. ingestelde herinneringen werken niet (altijd),  ze staan in de programmagids , rechtsboven in het scherm komt de melding dat er over ( bijv.) 1 minuut wordt overgeschakeld ,  en dat gebeurt dus niet.  Al die info staat toch op de server?
  2. Serie opnemen indicatie werkt niet ( wel na herstart)
  3. Geen rode Rec indicatie
    Ook niet in de gids
    In de geplande opnames wel zichtbaar
    Na de herstart wel de Rec indicatie aan
    geplande opnamen nu zichtbaar

Het serie opnemen werkt dus wel alleen de “indicatie” ontbreekt  . volgens mij al een veel langer bestaand probleem

4. Teletekst openen:  soms na 1 seconde een half beeld , soms na 3-4 seconden pas een compleet beeld

Wat een droefheid , we zijn inmiddels 7 maanden bezig met de uitrol van deze trial & error software

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 45 reacties
  • 22 januari 2021

En we hebben er weer één voor de KPN-faal-bingo!

STB-zap-03 / 3 - HAL layer

Error! Het ging heel even goed maar wederom een foutmelding. 

Herstart de ontvanger als advies bij de error. 

Man man man man man..…

Ik weet niet welke compensatie KPN gaat doen, als het maar geen gratis bagger film of gratis opnemen is of iets wat daar heb ik geen fluit aan. 

Ga die troep eens maken. Jaren stabiel TV gekeken maar nog nooit zoveel ellende gehad de afgelopen maanden.

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 22 januari 2021

@Martijn en Lies

Nou, overgestapt naar XS4ALL en allebei de kastjes vervangen door een 5202. 

Waarom daarvoor overstappen naar xs4all? Geheimpje: dit jaar wordt xs4all → kpn, net als Telfort eerder. Ben je vanzelf weer terug.

KPN heeft geen andere afst.bed. meer dan de T4H. Ook voor een Arris 2952 of een Arcadyan 2260 krijg je de T4H, al is dat wel de IR versie. Bij de 5202 zit de BT versie maar indeling en knoppen zijn hetzelfde.

Als we konden kiezen zouden we zo terug naar de situatie "before" gaan. Oude kastjes op oud platform.

Oh ja, joh? :slight_smile:  Wil je je oude pc uit 2007 nog gebruiken??? Want zo oud was dat platform. Dat hing met digitaal plakband aan elkaar en nieuwe toepassingen waren niet meer mogelijk.

Ook mist er de "stop" knop... 

Terug knop gebruiken.

• 0 reacties
  • 22 januari 2021
Alexandra schreef:

@Ceessie35 Dank voor de herinnering :relaxed:  Er wordt heel hard aan gewerkt om ervoor te zorgen dat alles goed en op tijd verloopt!

Goedemiddag,

Inmiddels al weer enkele weken verder, ik kan u vertellen, er is door jullie keihard gewerkt, en kan melden, dat wij nu best tevreden kunnen zijn, na enkele verkeerde dingetjes, kijken wij nu toch weer ongestoord tv.

Wij hebben er nog aan gedacht, om een ander abonnement- vorm te nemen, maar dat heb ik geannuleerd, omdat er nog niet echt veel content voor de 5202 beschikbaar is, en omdat wij slechts een 4K tv hebben, met de juiste specificatie daar voor. Een 2e tv is een al wat oudere HD tv..

Verder zoals altijd van te voren: Tevreden met KPN

Ik wil iedere medewerker en medewerkster van de klantenservice hartelijk danken, ook namens mijn vrouw.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 22 januari 2021
Jeroen_dB schreef:

Nergens meer geen televisie in je huis, is natuurlijk geen fijn begin van de dag. De foutcode die je krijgt staat overigens wel los van de problemen met het menu. Dit is echt een andere verstoring. Als alles herstarten geen effect heeft, wil ik je vragen de KPN ExperiaBox te resetten @DexterXL 

@Jeroen_dB 

Hier ben ik het grotendeels niet mee eens, probeer jij eens een logische verklaring te geven waarom de ontvanger midden in de nacht gaat updaten terwijl de nieuwste software en nmc er nog geen week op staan?

Dat het probleem vanuit de Experiabox komt dat is nog enigszins geloofwaardig, maar dat kan ik nu nog niet testen ivm werken. 

Ik ga nu iets roepen wat stof tot nadenken geeft, maar totaal niet op feiten is gebaseerd, maar zou het niet zo zijn dat het grote traagheid probleem nog steeds niet opgelost is, maar dat de nieuwste software zo gemaakt is dat de ontvanger elke week automatisch opnieuw word geïnstalleerd??

En dus weer een lege cache geheugen dus weer snel?

Zomaar een idee van mijn kant

GottfriedJulius
Helper
Forum|alt.badge.img

Nu heb ik een week de nieuwe software.   xxxxxxxxxxxxxxx  201

Mijn ontvanger is een 2952.   Ging een paar dagen OK.

Sinds gisteren bij het overschakelen van het ene kanaal   ( bijvoorbeeld 61   naar  1)  blijft het beeld enkele seconden haperen.   Modem reset en ontvanger opnieuw opstarten.  Helpt niet.  Knap vervelend.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 22 januari 2021
Telfort4Life schreef:

---

Ik weet niet welke compensatie KPN gaat doen, als het maar geen gratis bagger film of gratis opnemen is of iets wat daar heb ik geen fluit aan. 

---

@Telfort4Life  Heb jij dan niet die mail met de naam “Bedankt voor uw geduld” gekregen?
Wij krijgen toch echt “wat extra kijkplezier voor jong en oud”… 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 22 januari 2021
Katana321 schreef:

@Telfort4Life  Heb jij dan niet die mail met de naam “Bedankt voor uw geduld” gekregen?

Die mail is vast nog niet naar iedereen gestuurd, dat gaat bij KPN altijd in batches.

Ik heb hem ook (nog) niet ontvangen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 22 januari 2021
Katana321 schreef:

De mail verwijst naar deze pagina: 
https://www.kpn.com/beleef/films-tv/kijk-deze-8-zenders-gratis-tot-en-met-28-februari.htm?campaignid=em:b=kpn:mk=11461%7Cnodedup:c=11461:cd=11461%2Fem%2Fespn:d=22012021:st=administratief:f1=200

Forum|alt.badge.img+2
PeterG schreef:

@Martijn en Lies

Nou, overgestapt naar XS4ALL en allebei de kastjes vervangen door een 5202. 

Waarom daarvoor overstappen naar xs4all? Geheimpje: dit jaar wordt xs4all → kpn, net als Telfort eerder. Ben je vanzelf weer terug.

XS4all is KPN. En bij KPN krijg ik geen snelle kastjes. Krijg nu ook 3 maanden korting die ik niet krijg als ik bij KPN blijf. En ik wil ook geen hussel omdat ik dan nog duurder uit ben.

KPN heeft geen andere afst.bed. meer dan de T4H. Ook voor een Arris 2952 of een Arcadyan 2260 krijg je de T4H, al is dat wel de IR versie. Bij de 5202 zit de BT versie maar indeling en knoppen zijn hetzelfde.

blijft wennen…..

Als we konden kiezen zouden we zo terug naar de situatie "before" gaan. Oude kastjes op oud platform.

Oh ja, joh? :slight_smile:  Wil je je oude pc uit 2007 nog gebruiken??? Want zo oud was dat platform. Dat hing met digitaal plakband aan elkaar en nieuwe toepassingen waren niet meer mogelijk.

pc uit 2007 met een degelijk systeem is niks mis mee. Moet jij eens kijken hoe snel een pc uit 2007 kan zijn ….. Don't fix it if it ain't broken!

Ook mist er de "stop" knop... 

Terug knop gebruiken.

tnx!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 22 januari 2021
Katana321 schreef:
Katana321 schreef:

https://www.kpn.com/beleef/films-tv/kijk-deze-8-zenders-gratis-tot-en-met-28-februari.htm?campaignid=em:b=kpn:mk=11461%7Cnodedup:c=11461:cd=11461%2Fem%2Fespn:d=22012021:st=administratief:f1=200

Wat is er voor klanten die deze zenders in het Pluspakket al hebben?

Sigaar uit eigen doos? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 50 reacties
  • 22 januari 2021

Gelukkig hier geen (grote) problemen meer sinds de laatste update. Ja, tv-gids bouwt sloom op, maar verder niet storend. We kunnen tv kijken.

Ik heb het te doen met alle mensen hierboven die nog steeds issues ervaren. Ik hoop dat het incidenten betreft en dat het voor deze mensen snel opgelost mag zijn!

Ik hoop van harte de gedachte van DexterXL (elke week ‘s nachts automatisch nieuwe installatie) niet waar is.

Forum|alt.badge.img+2
Anneke-Anna schreef:
Katana321 schreef:
Katana321 schreef:

Wat is er voor klanten die deze zenders in het Pluspakket al hebben?

Precies! Sigaar uit eigen doos.... 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 22 januari 2021

Verder lezend op Twitter, waarschijnlijk een voucher voor iets als ‘gebaar’.
We gaan het zien. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 62 reacties
  • 22 januari 2021

Misschien heb ik het gemist maar op totaaltv.nl stond dat we een compensatie zouden krijgen. Gratis films voor alle klanten van kpn is géén compensatie!!

BackuPs
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 40 reacties
  • 22 januari 2021

Na de laatste update  begint een van mijn kastjes weer langzamer te worden bij het openen en sluiten van de gids of in de lijst van opgenomen films. Als ik hem uit en aanzet is het weer ok…. grrrr…. Echt ik baal hier zo ontzettend van die bagger van KPN.

Ps. En nog niet eens excuses van KPN voor 8 maanden ellende met het nieuwe menu laat staan enige vorm van compensatie. Al hadden ze uit beleefdheid nu eens gewoon iedereen een brief of email gestuurd met excuses !  Maar zelfs dat lef en fatsoen hebben ze niet !

Hier staat wel iets anders trouwens…  https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-gaat-klanten-interactieve-tv-compenseren/

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 22 januari 2021
Jeroen_dB schreef:

Nergens meer geen televisie in je huis, is natuurlijk geen fijn begin van de dag. De foutcode die je krijgt staat overigens wel los van de problemen met het menu. Dit is echt een andere verstoring. Als alles herstarten geen effect heeft, wil ik je vragen de KPN ExperiaBox te resetten @DexterXL 

De foutcode F561 heb ik vroeger nooit gehad, maar sinds het nieuwe menu (september 2020) toch wel een 20 tal maal samen met fout 143 en fout 562. Toeval ? Denk het niet. Ligt dus aan het nieuwe menu. Overigens sinds de laatste update niet meer gehad.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 januari 2021

Zojuist onderstaande mail gekregen. Een gratis filmpje naar keuze, wat een kansloze aanfluiting. Maanden zo goed als geen tv gehad en dan een filmpje van een paar euro cadeau.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 22 januari 2021
paulk20 schreef:

Zojuist onderstaande mail gekregen. Een gratis filmpje naar keuze, wat een kansloze aanfluiting. Maanden zo goed als geen tv gehad en dan een filmpje van een paar euro cadeau.

Yep….ergens ‘attent’ en ergens totaal niet. Beperkte keuze ‘Aldi assortiment’👎
Ik vermoed dat een deel van de Pluspakket (die op leeftijd zijn en geen film-kijkers zijn) klanten hier niets mee doen. 

BackuPs
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 40 reacties
  • 22 januari 2021
paulk20 schreef:

Een film? Voor 8 maanden die ellende?  Die zijn knetter !