Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475710 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 23, 2021

@Erik_ 
Is het een idee om in de sticky erbij te vermelden, indien men de software nog niet ontvangen heeft, de klant het beste kan bellen voor een nog niet afgemelde Motorola check? 

Goeie, ga ik even doen, @Anneke-Anna

KPN : Nog geen mail mogen ontvangen (net als die mail van 2 weken geleden ook niet )

Kan zijn dat je de mail dan dit weekend nog krijgt, @Oberon 5. Maar, als je de vorige ook niet hebt gehad, check in je MijnKPN bij de privacy opties of je wel aan hebt staan dat we je mogen mailen met dit soort dingen. 

kan ik de compensatiezenders ook opnemen?

zo ja, kan ik dan ook terugkijken?

zo ja, tot wanneer kan ik terugkijken?

Goede @Anto. Ja, je kunt de zenders opnemen, maar je kunt het alleen terugkijken zolang de zenders openstaan, dus t/m 28 februari. 

@jobje73 Je hebt geen mail ontvangen en kunt geen gebruik maken van de compensatie terwijl je wel storing hebt gehad? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

En?

De zenders zijn opengezet voor iedereen, dus die zou je inmiddels moeten kunnen zien, @jobje73. Als dat niet zo is, controleer op verborgen zenders. Als je het Pluspakket al betaald actief hebt, dan krijg je een mail met filmvoucher. Wat de mail betreft, het kan zijn dat je die dit weekend nog krijgt, dus ik wil je vragen om dat nog even af te wachten. Controleer ook in je MijnKPN bij de privacy opties of je wel aan hebt staan dat we je mogen mailen met dit soort dingen. Als dat het geval is, en je hebt na het weekend nog niets, meld het hier.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 23, 2021

@MauriceZ  zou je aan kunnen geven waarom je vermoed dat je de zenders niet zult  krijgen? Iedere klant van KPN met ITV zal de zenders krijgen. Klanten die de zenders al betaald aan hebben staan krijgen een Video On Demand code. 

Wat vind je nu zelf van deze compensatie, m.n. voor mensen die echt problemen hebben gehad het afgelopen half jaar? Graag een eerlijk antwoord. En dan bedoel ik @Bram_ 

Jobje,

Sorry, ik vind dit echt kinderachtig. Bram is als het officieel beleid is gewoon de spreekbuis van KPN. Hij hoeft KPN niet te verdedigen, maar kan het natuurlijk niet afkraken.

Wij hebben dus een voucher gehad.

Ik zou liever een STB hebben waarop alle functies net als bij andere klanten kunnen worden gebruikt. Op advies van @wjb  heb ik op de HBM2260 de pip uitgezet en nu functioneert hij zonder problemen. Omdat er nog geen reactie van een webcare van KPN hier op gekomen is, denk ik dat het blijvend is. Dit discrimineren van ons en alle HBM2260 gebruikers vind ik zorgelijk.  

@Erik_

Hier ook een gebruiker van 2x de HMB2260 waarbij de problemen bij lange na nog niet voorbij zijn. Worden wij permanent gecompenseerd of gaan we de problemen ook een oplossen? Maanden van ellende en frustratie. Nu ook nog communiceren dat alles opgelost is terwijl men wel beter weet. KPN heeft geen plaat voor zijn kop maar een hele betonnen muur.

Wil je eens op een rijtje zetten wat er dan bij jou op dit moment nog speelt? Want wij zien wel duidelijk terug dat deze update helpt. Wel kan er nog wat verschil zitten tussen ontvangers. De Arcadyan en de Arris 2952 zullen ietsjes trager blijven dan een Arris 5202. Maar het zou nu in principe weer normaal moeten functioneren. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 23, 2021

@jobje73 Je hebt geen mail ontvangen en kunt geen gebruik maken van de compensatie terwijl je wel storing hebt gehad? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

En?

De zenders zijn opengezet voor iedereen, dus die zou je inmiddels moeten kunnen zien. Als dat niet zo is, controleer op verborgen zenders. Als je het Pluspakket al betaald actief hebt, dan krijg je een mail met filmvoucher. Wat de mail betreft, het kan zijn dat je die dit weekend nog krijgt, dus ik wil je vragen om dat nog even af te wachten. Controleer ook in je MijnKPN bij de privacy opties of je wel aan hebt staan dat we je mogen mailen met dit soort dingen. Als dat het geval is, en je hebt na het weekend nog niets, meld het hier.

Je doet alsof je niet weet of jullie wel of niet een mail hebt gestuurd en of ik wel of niet het pluspakket en Fox betaal, etc…. Ik moest toch het profiel aanvullen zodat jullie konden meekijken? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 23, 2021

@MauriceZ  zou je aan kunnen geven waarom je vermoed dat je de zenders niet zult  krijgen? Iedere klant van KPN met ITV zal de zenders krijgen. Klanten die de zenders al betaald aan hebben staan krijgen een Video On Demand code. 

Wat vind je nu zelf van deze compensatie, m.n. voor mensen die echt problemen hebben gehad het afgelopen half jaar? Graag een eerlijk antwoord. En dan bedoel ik @Bram_ 

Jobje,

Sorry, ik vind dit echt kinderachtig. Bram is als het officieel beleid is gewoon de spreekbuis van KPN. Hij hoeft KPN niet te verdedigen, maar kan het natuurlijk niet afkraken.

Wij hebben dus een voucher gehad.

Ik zou liever een STB hebben waarop alle functies net als bij andere klanten kunnen worden gebruikt. Op advies van @wjb  heb ik op de HBM2260 de pip uitgezet en nu functioneert hij zonder problemen. Omdat er nog geen reactie van een webcare van KPN hier op gekomen is, denk ik dat het blijvend is. Dit discrimineren van ons en alle HBM2260 gebruikers vind ik zorgelijk.  

@Erik_

Hier ook een gebruiker van 2x de HMB2260 waarbij de problemen bij lange na nog niet voorbij zijn. Worden wij permanent gecompenseerd of gaan we de problemen ook een oplossen? Maanden van ellende en frustratie. Nu ook nog communiceren dat alles opgelost is terwijl men wel beter weet. KPN heeft geen plaat voor zijn kop maar een hele betonnen muur.

Wil je eens op een rijtje zetten wat er dan bij jou op dit moment nog speelt? Want wij zien wel duidelijk terug dat deze update helpt. Wel kan er nog wat verschil zitten tussen ontvangers. De Arcadyan en de Arris 2952 zullen ietsjes trager blijven dan een Arris 5202. Maar het zou nu in principe weer normaal moeten functioneren. 

@Erik_

Hierbij een opsomming:

1. Traag menu
  2. Trage gids
  3. Omschakelen gids horizontaal verticaal (één of meer zenders) traag
  4. Opbouw van de gids niet om aan te zien
  5. Openen van zoekopdracht traag
  6. Domme indeling toetsenbord bij zoekopdracht (waarom geen QWERTY)
  7. Vaak korte haperingen in het geluid
  8. Na opstart vanuit spanningsloze toestand waren de instellingen verdwenen
  9. Met infobalk teletekst openen resulteert in half teletekst, half beeld
  10. Herinnering werkt niet altijd
  11. Beeldformaat wordt niet herkend door de tv, moet de ontvanger hierna spanningsloos maken om beeld te krijgen
  12. Apps menu werkt niet in "donkere modus”. Dit is weer gewoon menu oude stijl.
  13. Pop-up niet in nieuwe menu stijl / donkere kleur
  14. Na starten apps alleen geluid / geen beeld meer. Lijkt wel of deze soms niet door starten
  15. Bij live tv pauzeren kun je wel spoelen via « » op de afstandsbediening echter de spring 5 min en spring 30 sec ontbreken.
  16. Tijdens kijken live TV op blauwe knop drukken kom ik na veel vertraging in 1x in zenderlijsten?????
  17. Vanuit de gids op gele knop kom ik ineens bij zoekopdrachten uit??? Bij live TV toont dit meer info van het programma.
  18. Herinneringen die niet kunnen zijn in te stellen. Herinnering op 10 min vooraf terwijl programma al over 5 min start
  19. …...
  20. ….
  21. ..

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ben niet tegen vernieuwing maar dit is echt een achteruitgang. Zie ook mijn video, hierin vergelijk ik het oude met het nieuwe menu / gids.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 23, 2021

Wel kan er nog wat verschil zitten tussen ontvangers. De Arcadyan en de Arris 2952 zullen ietsjes trager blijven dan een Arris 5202. Maar het zou nu in principe weer normaal moeten functioneren. 

Kijk, dit kan ik dan waarderen dat er eerlijk aangegeven word dat er wel degelijk snelheidsverschil aanwezig is tussen de verschillende ontvangers, onze VIP2952's zijn dus nog steeds langzamer dan voor de update van medio 2020, zitten hier nu tussen de 3 en 4 seconden voordat er een bruikbaar menu is, en idem om weer af te sluiten en normaal tv te kijken. We zitten hier op glas 50/50Mb, speedtest bevestigt dit ook, dus daar ligt het niet aan, beide ontvangers op Cat5e kabels, geen koppelstukken oid er tussen dus 1 rechtstreekse kabel...meer kan ik niet doen… De enige juiste oplossing zou dan 2x de nieuwste en snelste ontvangers installeren, maar als er als “compensatie” maar 1 oudere film vanaf kan, dan weet ik het eindresultaat al.

@Erik_   misschien ook handig om dit in de beginpost te vermelden, scheelt weer vragen...

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 23, 2021

En?

De zenders zijn opengezet voor iedereen, dus die zou je inmiddels moeten kunnen zien. Als dat niet zo is, controleer op verborgen zenders. Als je het Pluspakket al betaald actief hebt, dan krijg je een mail met filmvoucher. Wat de mail betreft, het kan zijn dat je die dit weekend nog krijgt, dus ik wil je vragen om dat nog even af te wachten. Controleer ook in je MijnKPN bij de privacy opties of je wel aan hebt staan dat we je mogen mailen met dit soort dingen. Als dat het geval is, en je hebt na het weekend nog niets, meld het hier.

Je doet alsof je niet weet of jullie wel of niet een mail hebt gestuurd en of ik wel of niet het pluspakket en Fox betaal, etc…. Ik moest toch het profiel aanvullen zodat jullie konden meekijken? 

@jobje73 

We versturen die mails in groepen want we kunnen niet alle klanten in één keer een mail sturen. Dan zou ons mailsysteem er aan onderdoor gaan. Omdat we dus dit nog weekend mails versturen, heeft het op dit moment nog geen zin om naar jouw gegevens te gaan kijken. Vandaar dat ik in het algemeen de tips/info heb gegeven voor zowel het niet hebben van het Pluspakket en het wel hebben van het Pluspakket. 

@Erik_

Hierbij een opsomming:

1. Traag menu
  2. Trage gids
  11. Beeldformaat wordt niet herkend door de tv, moet de ontvanger hierna spanningsloos maken om beeld te krijgen
  12. Apps menu werkt niet in "donkere modus”. Dit is weer gewoon menu oude stijl.
  14. Na starten apps alleen geluid / geen beeld meer. Lijkt wel of deze soms niet door starten
  15. Bij live tv pauzeren kun je wel spoelen via « » op de afstandsbediening echter de spring 5 min en spring 30 sec ontbreken.
  16. Tijdens kijken live TV op blauwe knop drukken kom ik na veel vertraging in 1x in zenderlijsten?????
  17. Vanuit de gids op gele knop kom ik ineens bij zoekopdrachten uit??? Bij live TV toont dit meer info van het programma.
  18. Herinneringen die niet kunnen zijn in te stellen. Herinnering op 10 min vooraf terwijl programma al over 5 min start
  19. …...
  20. ….
  21. ..

Ben niet tegen vernieuwing maar dit is echt een achteruitgang. Zie ook mijn video, hierin vergelijk ik het oude met het nieuwe menu / gids.

Dank je, @MvE11

Wat betreft de traagheid (punten 1 t/m 5), filmpje heb ik gezien en hebben we ook doorgestuurd. Als ik het gids stuk zie, dan lijkt me dat op zich net zo snel als bij de oude gids, alleen met een zwart tussenscherm erbij. Voor de zekerheid, doet het dit ook met het menu nog op blauw? Zou niet moeten uitmaken, maar meer test is beter. En, als je dan bezig bent, wil je dan ook nog eens kijken of het met PiP uit beter/anders gaat?

Dat het menu trager is dan bij de oude gids valt in je filmpje wel duidelijk op. Ik ben benieuwd of dat ook anders is met een blauw menu. Ook al verwacht ik dat niet. 

7: Haperingen in het geluid is niet iets dat we herkennen als een algemeen voorkomend iets van deze software. Hierin ben ik dan ook benieuwd naar wat je eventueel aan geluidsapparatuur hebt aangesloten, en hoe de tv ontvanger met de tv is verbonden, hoe de ontvanger met de Experia Box is verbonden en welke tv je hebt. 

Wat punt 8 betreft, alle instellingen? En eenmalig of vaker? Want dat klinkt alsof de ontvanger zich gereset heeft. Dat hoort hij in principe niet te doen, maar als hij ergens (rondom een update bijvoorbeeld) op vastloopt kan dit wel voorkomen. Tevens: als je instellingen aanpast, laat de ontvanger nadien minimaal een half uur aan of standby staan voor je hem spanningsloos maakt om te zorgen dat de instellingen onthouden blijven. 

Infobalk en teletekst (9) heb ik net hier even getest en ik zie iets vergelijkbaars. Wat hier dan gebeurt is dat het infobalk deel tv beeld wordt, en het stuk erboven zwart. En dan na een seconde of twee wordt het teletekst. Is dat ook wat jij bedoeld?

Punten 10 en 11, kun je dat verder toelichten? Wat gaat er mis, krijg je meldingen?

14: met alle apps, of specifieke? En hoe open je die, via Menu - Apps, of via de kanaalnummers (200 etc), of via de Netflixknop als het daarom gaat?

Betreffende de delen van het menu die nog niet donker zijn (12,13), ik verwacht dat dit in de volgende update meegenomen wordt. Maar dat check ik nog even. Net als het spoelen tijdens pauzeren (15)

Dingen als indeling van het toetsenbord, en hoe de gekleurde knoppen functioneren is niet een probleem. Ik kan me voorstellen dat jij het zo ervaart als je dit irritant vind, maar dat is dan niet per sé iets dat we moeten aanpassen. Nog wel, wat betreft de blauwe knop, is je irritatie dat het traag is, of dat het de zenderlijsten opent?

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Kan iemand me misschien uitleggen waarom ik nu met een VIP5202 icm Experiabox 12 GEEN nieuw menu binnen kan halen?

Ik draai nu op 7.7.90_1 maar dat zou minimaal 8..moeten zijn?

Heb je een eigen router of anders wellicht een andere dns server ingesteld? Daar is de 5202 heel gevoelig voor.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 23, 2021

Ik heb de mail met de flutaanbieding van een oude film weggegooid. Vindt het echt een dikke middelvinger van KPN richting haar klanten, even laten zien dat we in hun ogen niets waard zijn.

Het ergste is nog dat mijn ontvanger dus weer laadtijden heeft die aan het oplopen zijn. Was het 2 seconden, inmiddels is het weer 4 seconden voordat de tv gids geladen is. 

Sharif
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 23, 2021

De voucher die KPN aanbiedt is van grote waarde. Het geeft je toegang tot films uit het grijze verleden.

Nostalgie ten top. Grandioos.:sob:

• January 23, 2021

@Erik_

Hierbij een opsomming:

1. Traag menu
  2. Trage gids
  19. …...
  20. ….
  21. ..

Dank je, @MvE11

Wat betreft de traagheid (punten 1 t/m 5), filmpje heb ik gezien en hebben we ook doorgestuurd. Als ik het gids stuk zie, dan lijkt me dat op zich net zo snel als bij de oude gids, alleen met een zwart tussenscherm erbij. Voor de zekerheid, doet het dit ook met het menu nog op blauw? Zou niet moeten uitmaken, maar meer test is beter. En, als je dan bezig bent, wil je dan ook nog eens kijken of het met PiP uit beter/anders gaat?

Dat het menu trager is dan bij de oude gids valt in je filmpje wel duidelijk op. Ik ben benieuwd of dat ook anders is met een blauw menu. Ook al verwacht ik dat niet. 

7: Haperingen in het geluid is niet iets dat we herkennen als een algemeen voorkomend iets van deze software. Hierin ben ik dan ook benieuwd naar wat je eventueel aan geluidsapparatuur hebt aangesloten, en hoe de tv ontvanger met de tv is verbonden, hoe de ontvanger met de Experia Box is verbonden en welke tv je hebt. 

Wat punt 8 betreft, alle instellingen? En eenmalig of vaker? Want dat klinkt alsof de ontvanger zich gereset heeft. Dat hoort hij in principe niet te doen, maar als hij ergens (rondom een update bijvoorbeeld) op vastloopt kan dit wel voorkomen. Tevens: als je instellingen aanpast, laat de ontvanger nadien minimaal een half uur aan of standby staan voor je hem spanningsloos maakt om te zorgen dat de instellingen onthouden blijven. 

Infobalk en teletekst (9) heb ik net hier even getest en ik zie iets vergelijkbaars. Wat hier dan gebeurt is dat het infobalk deel tv beeld wordt, en het stuk erboven zwart. En dan na een seconde of twee wordt het teletekst. Is dat ook wat jij bedoeld?

Punten 10 en 11, kun je dat verder toelichten? Wat gaat er mis, krijg je meldingen?

14: met alle apps, of specifieke? En hoe open je die, via Menu - Apps, of via de kanaalnummers (200 etc), of via de Netflixknop als het daarom gaat?

Betreffende de delen van het menu die nog niet donker zijn (12,13), ik verwacht dat dit in de volgende update meegenomen wordt. Maar dat check ik nog even. Net als het spoelen tijdens pauzeren (15)

Dingen als indeling van het toetsenbord, en hoe de gekleurde knoppen functioneren is niet een probleem. Ik kan me voorstellen dat jij het zo ervaart als je dit irritant vind, maar dat is dan niet per sé iets dat we moeten aanpassen. Nog wel, wat betreft de blauwe knop, is je irritatie dat het traag is, of dat het de zenderlijsten opent?

Erik,

Allemaal heel leuk, maar helemaal niet interessant om dat aan ons als klant te vragen. Wat wil KPN een goed product leveren of inferieure spullen. De HBM 2260 zal waarschijnlijk steeds meer problemen geven.

Op dit moment kost een voor ons vergelijkbaar Ziggo TV abonnement 20% minder dan bij KPN en krijgen we op TV gebied veel meer. Wij zijn echter meer georienteerd op Internet dan op TV dus onze keus ligt zelfs voor die hogere kosten momenteel nog bij KPN.  

Krijgen jullie de 2260 op een kwalitatief hoger niveau zal je mij niet meer horen. Maar niet iedereen is zo gericht op Internet zoals wij. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • January 24, 2021

Hier ook de nieuwe update binnen.

De ontvanger is nog steeds zo snel (traag) als eerst.

Het enigste wat sneller geworden is, is de horizontale gids, deze opent en sluit binnen de 2 seconden.

Heb je echter de verticale gids ingesteld, dan opent en sluit de gids in 4 seconden en dit zal waarschijnlijk (net zoals eerst) elke dag trager worden.

Ik gebruik alleen maar de verticale gids, dus merk totaal geen verbetering na de update.

Ps: @Erik_ Kun je ook uitleggen waarom de horizontale gids wel snel opent en sluit, maar dat de verticale gids nog steeds zo traag is met openen en sluiten?

@Erik_  9 dagen geleden heb ik je deze vraag gesteld, maar nog steeds geen antwoord gehad.

Overal in de media lees ik dat de ontvangers weer “snel” geworden zijn na de laatste update, maar dit betreft dus alleen maar de horizontale gids.

De verticale gids opent en sluit nog steeds na 4 seconden. (na 2 seconden een leeg blauw scherm en na nog eens 2 seconden wordt pas de gids getoond) Het openen en sluiten van zoeken, opnames en instellingen duurt ook nog steeds 4 tot 5 seconden. Dit was voor de update ook al zo.

Is er al meer bekend wanneer de volgende update komt om dit op te lossen?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 24, 2021

@Erik_

Hierbij een opsomming:

1. Traag menu
  2. Trage gids
  19. …...
  20. ….
  21. ..

Dank je, @MvE11

Als je de video op 720p afspeelt en snelheid op 0,25x zet is te zien dat de ontvanger met de oude software al klaar is voordat op de ontvanger met de nieuwe software ook maar een pixel veranderd is. Menu in blauw geen verschil, PIP uit lijkt iets beter te gaan.

Experia Box, wat is dat? TV ontvanger hangt aan een Multicast / IGMP Snooping ondersteunende switch, welke verbonden is met een Asus RT-AX88U (vrije router keuze). Dit alles bekabeld. TV ontvanger via HDMI kabel aan Samsung TV gekoppeld (ca 4 jaar oud). In voorgaande posts is ook al door andere klanten/gebruikers melding gemaakt van deze korte onderbrekingen.

Dit heeft plaatsgevonden in het weekend dat de updates gepusht zijn. Alle instellingen kwijt op naam van de ontvanger na. Voer je handmatig de reset uit dan blijft de naam van de ontvanger ook behouden? Dit heeft, tot nu toe, 1x plaatsgevonden. Laten we het op een vastloper en reset houden.

Klopt, ziet er uit als een programmeerfoutje.

10 - herinnering niet gekomen, wel ingesteld.

11 - tv en ontvanger inschakelen, ontvanger geeft aan zender 1 weer te geven. Geen beeld en geluid op tv. Hierna de ontvanger spanningsloos gemaakt waarna punt 8 zich voor deed, alle instellingen foetsie.

Starten via de apps knop op de afstandsbediening, je komt dan in het apps menu van de oude firmware (blauw, geen dark mode). Bijvoorbeeld YouTube.

Het gaat er mij om dat er informatie wordt getoond over de functie knoppen (rood/geel/groen/blauw) echter zijn er tal van plekken waarbij deze iets doen wat niet aangegeven staat. Met de snelheid van de software en een per ongelijk verkeerd gedrukt knopje heb je zomaar weer een frustratie moment te pakken omdat je ca. 10sec geen beeld hebt. Zo lang duurt het voordat een aantal zaken geopend en weer afgesloten zijn.

@Erik_

Zie blauw gekleurde reactie/aanvulling.

Vandaar ook mijn reactie, compensatie leuk maar wanneer krijgen we nu echt werkende software op een met de oude software vergelijkbare snelheid? Van de compensatie maak ik in ieder geval geen gebruik en die lost bovenstaande problemen ook niet op.

Wel positief dat KPN aangeeft dat er verschil in gebruikerservaring zit tussen de verschillende ontvangers / de HMB2260 nog steeds traag is.

Voor KPN is het blijkbaar normaal dat als je je auto naar de garage brengt voor onderhoud/APK deze nadien nog maar 45 km per uur haalt. Na diverse keren terug geweest te zijn en inmiddels maanden verder is dan net de 80 km per uur weer in zicht.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • January 24, 2021

Ik wil geen discussie starten maar ik vind de geboden “compensatie” erg karig en KPN onwaardig om eerlijk te zijn.

Tja, als ik interesse had gehad in die tijdelijke zenders of films van weet ik veel hoe lang geleden dan was ik tevreden geweest. Discussie op het forum is fijn om stoom af te blazen,maar hoeven er niet veel van te verwachten. Kpn leest alles en reageren zelden. Persoonlijk had ik liever 1 maand compensatie gehad qua kosten. Of bijvoorbeeld een voucher voor een film naar keuze, of eigenlijk wel meerdere vouchers. Ben toch benieuwd naar het giga aantal leden die toch gaan overstappen zodra dat kan qua aflopen abonnement of komende prijsverhoging??

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 24, 2021

@ Erik_    Hallo Erik ik heb alles inmiddels ingesteld

Kwam vanmorgen nog een vreemde fout in het  menu tegen

Ik keek naar NPO 2  schakel over naar ID  (zender 21)   en dan blijft in de menubalk de NPO 2 informatie staan.

zender 21 met info over zender 2
kan gewoon 21 kijken , de info van NPO 2 blijft wel in staan in de menubalk als je die oproept
zender 21 in de gids

Dus tijdens het kijken van  21 bleef de info van NPO 2 in de menubalk staan ( als je die dan opriep

Wat later naar een andere zender gegaan was het probleem er niet meer

Er zijn veel ernstiger problemen in het hele  IPTV gebeuren   , wou dit toch even melden

• January 24, 2021

Hier ook mail mét voucher code ontvangen. Ik vind dit echt belachelijk en ga consuwijzer inschakelen. 

Misschien goed als veel meer klanten dat doen

Het is maar waar je je druk over maakt. Ik zou zeggen stap over naar Ziggo. Dan heb je snel écht iets om over te klagen.

...Waarom doen jullie dat eigenlijk niet? 

Nou, wat denk je zelf??

Als jullie mij een jaar lang Ziggo Sport Racing met Formule 1 zouden aanbieden, dan zou ik pas tevreden zijn plus 3 maanden gratis televisie.

U bent snel tevreden!

Admin: drie opvolgende berichten samengevoegd in een i.v.m. overzichtelijkheid 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 24, 2021

Hier ook mail mét voucher code ontvangen. Ik vind dit echt belachelijk en ga consuwijzer inschakelen. 

Misschien goed als veel meer klanten dat doen

Het is maar waar je je druk over maakt. Ik zou zeggen stap over naar Ziggo. Dan heb je snel écht iets om over te klagen.

Misschien maken de klanten zich er druk om, zodat jij je er druk om kunt maken. Zou toch wat zijn, dat jij je niet meer druk kunt maken waar de andere klant zich druk over maakt. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 24, 2021

Dank je, @MvE11

Als je de video op 720p afspeelt en snelheid op 0,25x zet is te zien dat de ontvanger met de oude software al klaar is voordat op de ontvanger met de nieuwe software ook maar een pixel veranderd is. Menu in blauw geen verschil, PIP uit lijkt iets beter te gaan.

Dank voor dit testen. We geven nog steeds de feedback uit het topic intern door, dus dit neem ik mee.

Experia Box, wat is dat? TV ontvanger hangt aan een Multicast / IGMP Snooping ondersteunende switch, welke verbonden is met een Asus RT-AX88U (vrije router keuze). Dit alles bekabeld. TV ontvanger via HDMI kabel aan Samsung TV gekoppeld (ca 4 jaar oud). In voorgaande posts is ook al door andere klanten/gebruikers melding gemaakt van deze korte onderbrekingen.

Niet om heel vervelend te doen, maar dan wil ik je toch vragen om dit ook een keer te testen met de Experia Box, en dan rechtstreeks aangesloten. Dit omdat we bij een setup als deze niet kunnen uitsluiten dat de eigen router en/of switch van invloed zijn. Vooral niet bij dingen rondom de content. Iets als hoe knoppen functioneren is hetzelfde los van welke router je gebruikt. Maar dingen waarbij internetverbinding gebruikt wordt, niet altijd. Als er rechtstreeks op de Experia Box geen haperingen zijn, dan kun je vervolgens in stappen weer de apparatuur toevoegen om te kijken wanneer het probleem weer optreedt. Wellicht dat er dan toch ergens een instelling aangepast moet worden.

Als de haperingen ook voorkomen rechtstreeks aangesloten op de Experia Box, dan kunnen wij daarin verder gaan kijken.

Als er anderen zijn die ook haperingen ervaren aangesloten op een Experia Box, geef het hier aan. Inclusief hoe de boel bij je thuis is aangesloten en wat je aan apparaten hebt verder. 

Dit heeft plaatsgevonden in het weekend dat de updates gepusht zijn. Alle instellingen kwijt op naam van de ontvanger na. Voer je handmatig de reset uit dan blijft de naam van de ontvanger ook behouden? Dit heeft, tot nu toe, 1x plaatsgevonden. Laten we het op een vastloper en reset houden.

Dat lijkt me dan inderdaad het geval. Als het wel vaker voorkomt zonder aanwijsbare reden, laat het weten.

Klopt, ziet er uit als een programmeerfoutje.

Duidelijk, geef ik dit ook door. 

Is dit eenmalig voorgekomen, of heb je dit vaker? En zo ja, zie je daar ook een patroon in? Dat het bijvoorbeeld altijd bij hetzelfde programma of zender gebeurt, of altijd rond dezelfde tijd?

11 - tv en ontvanger inschakelen, ontvanger geeft aan zender 1 weer te geven. Geen beeld en geluid op tv. Hierna de ontvanger spanningsloos gemaakt waarna punt 8 zich voor deed, alle instellingen foetsie.

Hier ook de vraag of dit vaker voorkomt. En of het dan uitmaakt of je eerst de tv ontvanger aanzet en dan de tv, of andersom.

Starten via de apps knop op de afstandsbediening, je komt dan in het apps menu van de oude firmware (blauw, geen dark mode). Bijvoorbeeld YouTube.

Wil je, voor de zekerheid, eens testen of dit ook gebeurt als je het via Menu - Apps doet of de kanaalnummers gebruikt? Die methodes zouden op dezelfde manier moeten werken, maar we zien toch soms wat verschil hierin. Merk je dit verder ook voornamelijk/alleen bij YouTube of ook bij andere apps?

Het gaat er mij om dat er informatie wordt getoond over de functie knoppen (rood/geel/groen/blauw) echter zijn er tal van plekken waarbij deze iets doen wat niet aangegeven staat. Met de snelheid van de software en een per ongelijk verkeerd gedrukt knopje heb je zomaar weer een frustratie moment te pakken omdat je ca. 10sec geen beeld hebt. Zo lang duurt het voordat een aantal zaken geopend en weer afgesloten zijn.

Ah, duidelijk, dank. De gekleurde knoppen hebben in principe basisfuncties. Voor blauw is dat zenderlijsten, voor geel is dat informatie geven, groen is terugkijken. Rood is wel een beetje variabel. Die basisfuncties is wat ze doen als je erop drukt tijdens het tv kijken. We kunnen alleen dat op zo'n moment nergens weergeven. Het staat wel vermeld, als ik het wel heb, in de handleiding/info die meegeleverd is in het installatiepakket.

In overige plekken van het menu hebben we zoveel mogelijk overal staan wat een knop doet. Zowel als dit hetzelfde is als de basisfunctie en als het wat anders is. Ik zie wel dat de gele knop inderdaad niet benoemd wordt in de gids. Dat zou daar wel handig zijn juist omdat hij daar dus iets anders doet. Dat was me eerder nog niet opgevallen. Geef ik door.

@Erik_

Zie blauw gekleurde reactie/aanvulling.

Vandaar ook mijn reactie, compensatie leuk maar wanneer krijgen we nu echt werkende software op een met de oude software vergelijkbare snelheid? Van de compensatie maak ik in ieder geval geen gebruik en die lost bovenstaande problemen ook niet op.

Wel positief dat KPN aangeeft dat er verschil in gebruikerservaring zit tussen de verschillende ontvangers / de HMB2260 nog steeds traag is.

Voor KPN is het blijkbaar normaal dat als je je auto naar de garage brengt voor onderhoud/APK deze nadien nog maar 45 km per uur haalt. Na diverse keren terug geweest te zijn en inmiddels maanden verder is dan net de 80 km per uur weer in zicht.

Dank voor je uitgebreide reacties, wordt erg gewaardeerd. Ik ben het alsnog niet eens met je stelling dat de software niet echt werkend is op dit moment. Maar verbeterpunten zijn er zeker nog wel. En, laat ik dat vooropstellen, gaan we ook zeker mee aan de slag. Het is niet zo dat het iTV team nu achterover gaat zitten met een cocktail en er gebeurt niets meer. Het verbeteren en doorontwikkelen van de software is continu. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 24, 2021

@ Erik_    Hallo Erik ik heb alles inmiddels ingesteld

Kwam vanmorgen nog een vreemde fout in het  menu tegen

Ik keek naar NPO 2  schakel over naar ID  (zender 21)   en dan blijft in de menubalk de NPO 2 informatie staan.

zender 21 met info over zender 2
kan gewoon 21 kijken , de info van NPO 2 blijft wel in staan in de menubalk als je die oproept
zender 21 in de gids

Dus tijdens het kijken van  21 bleef de info van NPO 2 in de menubalk staan ( als je die dan opriep

Wat later naar een andere zender gegaan was het probleem er niet meer

Er zijn veel ernstiger problemen in het hele  IPTV gebeuren   , wou dit toch even melden

Dus, die NPO2 info bleef ook in de infobalk staan nadat die eenmaal verdwenen was en je hem opnieuw opriep met de gele knop? Of was hete dan wel goed? Wil je even in de gaten houden of je dit vaker krijgt? Ik denk dat het een glitch is geweest, maar als het vaker voorkomt...

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 24, 2021

Het is niet zo dat het iTV team nu achterover gaat zitten met een cocktail en er gebeurt niets meer.

[flauwe-modus]

Ik denk dat sommige mensen liever hadden gehad dat ze dit op een bepaald moment wel hadden gedaan :upside_down::cocktail:. Zo ongeveer 7 / 8 maanden geleden.

[/flauwe-modus]

• January 24, 2021

Goedemorgen.

Na een storing in ons eigen netwerk, is alles weer prima in orde! Als je kijkt naar de beeldkwaliteit op de Nederlandse publieke kanalen, de commerciëlen, en ESPN, dan moet ik je toch zeggen: Wat een schitterende kwaliteit, en als je dat tegen wat mindere dingetjes moet gaan afwegen, dan is het toch peanuts. Je kijkt naar programma's, een menu is geen programma...:smiley:

Zappen is wel sneller geworden, bij openen van de gids wil soms het geluid eventjes wegvallen, (minimaal!)

PIP op uit, infobalk op 2 sec.

Ik hou er over op...Het gaat uiteindelijk om de kijkbeleving: Die is top nu.

Forum|alt.badge.img+1

Is dit eenmalig voorgekomen, of heb je dit vaker? En zo ja, zie je daar ook een patroon in? Dat het bijvoorbeeld altijd bij hetzelfde programma of zender gebeurt, of altijd rond dezelfde tijd?

@Erik_Dit komt o.a. bij mij voor, en met name als ik herinnering instel voor 20:00 uur NPO1 Journaal, die elke dag bijna wordt gebruikt!

Krijg wel een Popup rechts boven te zien maar er wordt niet overgeschakeld.

Na de 2260 te restarten werkt het wel voor de eerste keer maar daarna niet. Bij instellen staat “overschakelen” standaard aan, na de eerste keer te hebben gebruikt.

Gisteren getest door eerst in te stellen met niet automatische overschakeling, daarna weer te wijzigen met automatisch overschakeling, wat dan wel weer werkt.

Het lijkt er op dat er iets niet goed ingesteld / meegenomen bij herhalende / dezelfde programma's….

Bij nieuwe programma's werkt het wel goed.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • January 24, 2021

Goedemorgen.

Na een storing in ons eigen netwerk, is alles weer prima in orde! Als je kijkt naar de beeldkwaliteit op de Nederlandse publieke kanalen, de commerciëlen, en ESPN, dan moet ik je toch zeggen: Wat een schitterende kwaliteit, en als je dat tegen wat mindere dingetjes moet gaan afwegen, dan is het toch peanuts. Je kijkt naar programma's, een menu is geen programma...:smiley:

Zappen is wel sneller geworden, bij openen van de gids wil soms het geluid eventjes wegvallen, (minimaal!)

PIP op uit, infobalk op 2 sec.

Ik hou er over op...Het gaat uiteindelijk om de kijkbeleving: Die is top nu.

Beste Ceessie35, ik weet niet of jij Glasvezel thuis hebt, FTTH.

Zo ja, dan heb je de eerste 10 kanalen op 661-670 in de originele stream en dat beeld is echt veel mooier.

Jammer dat er nog maar 10 kanalen in de originele stream op het netwerk staan, ik hoop dat KPN alle HD kanalen voor glasvezel en ook voor mensen met voldoende bandbreedte in de originele stream op het netwerk gaan zetten.

En dat de Glaskanalen z.s.m. ook vanaf 1 worden gezet, dat duurt ook al heel erg land.

P.S.

Ceessie35, jij was toch gestopt op dit forum? 

En Ceesie35 ook ik ben met pensioen, al een tijdje nu.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 24, 2021

Tja, als ik interesse had gehad in die tijdelijke zenders of films van weet ik veel hoe lang geleden dan was ik tevreden geweest. Discussie op het forum is fijn om stoom af te blazen,maar hoeven er niet veel van te verwachten. Kpn leest alles en reageren zelden. Persoonlijk had ik liever 1 maand compensatie gehad qua kosten. Of bijvoorbeeld een voucher voor een film naar keuze, of eigenlijk wel meerdere vouchers. Ben toch benieuwd naar het giga aantal leden die toch gaan overstappen zodra dat kan qua aflopen abonnement of komende prijsverhoging??

Ik betaal deze maand bijna 10 euro meer tov vorige maand. En ik ben me inderdaad nu echt serieus aan het beraden op overstappen. Mijn contract liep al af in 2018, dus dat kan mooi. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 24, 2021

@Erik_  Eerder liet ik hier weten dat ik nog een lijstje had met bugs/wensen. Tot nog toe had ik die niet gepost maar hier komt ie.

Punt 1 en 2 zijn (kleine) bugs. Punt 3 en 4 zijn langgekoesterde wensen.

1.Als een serie is afgelopen en je hebt de laatste aflevering verwijderd en je gaat daarna meteen naar Geplande Opnames dan zie je niet staan “naam serie + 0 afleveringen”. Je ziet die serie + “0 afleveringen” pas staan nadat je het menu hebt afgesloten en opnieuw hebt opgestart.

2.Als je in de gids een serie-opname programmeert waarbij op dat moment een paar afleveringen van die serie in de gids zichtbaar zijn, dan zie je niet meteen de R staan bij de komende afleveringen. Pas nadat je even vooruit of terug bent gegaan in de gids, wordt de R zichtbaar bij de komende afleveringen.

3.De blauwe knop (sprong van 5 minuten) is handig. Echter, ik vind de keuze van de tijdseenheid van 5 minuten niet handig als je de blauwe knop wilt gebruiken om reclame te skippen. Reclames zijn meestal rond de 8 minuten. En dan is 1x blauwe knop te weinig en 2x blauwe knop is te veel. Het gevolg is dat ik toch best veel moet spoelen. Voor mij zou een tijdseenheid van 4 minuten fijner zijn, want dan zit ik met 2x blauwe knop een heel eind goed. Maar nu kan ik mij voostellen dat dit voor iedereen anders is. Het zou m.i. daarom een welkome aanvulling zijn als bij de instellingen de tijdseenheid van de blauwe knop aan te passen zou zijn.

4.De tijdweergaves in de informatiebalk zijn niet consistent. Bij de meeste handelingen zie ik links de totaaltijd staan en rechts de resterende tijd. Echter, als ik in een opname moet doorspoelen zie ik rechts niet meer de resterende tijd maar de spoelsnelheid. De resterende tijd is nergens te zien. Ik vind dit nog steeds lastig en kan er maar niet aan wennen. Ook niet na meer dan een half jaar het “nieuwe menu” gebruikt te hebben…
Ik zou dus heel graag zien dat bij het doorspoelen de resterende tijd rechts zichtbaar blijft. De spoelsnelheid is natuurlijk ook belangrijk maar kan wellicht bóven de tijdbalk geplaatst worden.