Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475714 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 24, 2021

Probleem heeft zich overigens in al die jaren van Telfort (op het oude platform) zelden of nooit voorgedaan.

#goedeoudetijd.…

:thumbsup: Like

• January 24, 2021

Al met al zijn we er hier geen reet mee opgeschoten. Steeds grijze blokken, een soort strepen horizontaal en over de snelheid ben ik nou ook niet echt tevreden. Maaaaaaaaaaaaar, ik heb een voucher gekregen voor wel 1 gratis film. En dat voor drie maanden ellende en dan zwijg ik nog maar over wat er voor de afgelopen drie maanden heeft plaats gevonden. Stop die voucher daar waar geen daglicht komt KPN. Wat een pure oplichters zijn jullie met jullie nooit functionerende chat, thuiswerkend personeel dat nog geen klachtje kan afhandelen enz enz. De ceo van dit bedrijf kan je wel vergelijken met Don Corleone.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Lucasb82
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 25, 2021

Met de laatste update zou de traagheid zijn opgelost. Echter is hier nog weinig van te merken. De gids werkt nog steeds als stroop. Dit ondanks dat ik de fabrieksinstellingen heb teruggezet.

Die compensatie snap ik maar geef de klant de keuze extra zender pakket of gratis films. Wij willen die zenderpakketten niet.

Het is duidelijk dat kpn niet​​​ door heeft wat klanten wel en niet willen. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @Lucasb82, spijtig om te horen! Goed dat je zelf al een reset geprobeerd hebt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kijken we graag met je mee. Welke ontvanger heb je?

tv-2lefthands
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Compensatie, wat een lachertje. 

Compenseren wat de mensen niet willen of al hebben, waardeloos. 

Overigens is de snelheid beter, maar het systeem is nog steeds stroperig. Na einde gebruik schema weer terug na tv duurd te lang. 

Volgens mij zitten er teveel handelingen in het schema, bv. verwijderen opname onnodige. extra handelingen.

In het opgenomen programma gaat het helderheid van het beeld fluctueren. Minder prettig. 

Lucasb82
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 25, 2021

@Marcia_ heb mijn gegevens aangepast het gaat om de Arris2952.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 25, 2021

Ik had het idd al eerder bevestigd, menu is idd nog steeds langzamer als voor de update van medio 2020, maar intussen gaat het weer niet goed, gisteravond tijdens de film “Cuttrhoat Island” viel het beeld af en toe stil, ook soms het geluid voor een paar seconden weg, ditzelfde gebeurde tijdens “de code van Coppens” daar bleef het beeld nog vaker stil staan voor een paar seconden. En ja, tijdens de reclames zoeken we een andere zender op zonder reclame, dus hij staat dan niet een langere tijd op 1 kanaal.

Dit was dan wel op de glas HD kanalen, er stond voor de rest niks te downloaden, alleen 2 tablets die nog geen 6mb/s aan het verbruiken waren.

Zijn dan nu de glas HD kanalen te zwaar voor de vip2952??

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Marcia_ heb mijn gegevens aangepast het gaat om de Arris2952.

Check! Ik heb je gegevens erbij gehaald, maar zie niet meteen iets raars. Zou je dan wat concrete data aan kunnen leveren? Wat je merkt, wanneer je dit merkt (datum+tijdstip), op welke zender etc.? Ik begrijp dat dat wel even weer gedoe is, maar dan kunnen we makkelijker zelf wat checks doen om het probleem te achterhalen. 

@DexterXL ik heb begrepen dat dit signaal (hick ups op de Talpa zenders) bekend is, maar ik vraag even na wat precies de situatie is en kom er op terug.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 25, 2021

Toch apart, @Lucasb82 

Bij mij is verwerkingssnelheid van de Arris 2952 van 16 seconden naar seconde gegaan met HTML versie 4.113.201.

Heb je de ontvanger al eens even een halve minuut uitgezet met de schakelaar achterop? 

• January 25, 2021

Toch apart, @Lucasb82 

Bij mij is verwerkingssnelheid van de Arris 2952 van 16 seconden naar seconde gegaan met HTML versie 4.113.201.

Heb je de ontvanger al eens even een halve minuut uitgezet met de schakelaar achterop? 

Vooral die laatste zin :joy::joy: het lijkt mij dat je bij die oplichters werkt. Die suggestie heb ik al 100 x gehoord afgelopen maanden

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • January 25, 2021

Toch apart, @Lucasb82 

Vooral die laatste zin :joy::joy: het lijkt mij dat je bij die oplichters werkt. Die suggestie heb ik al 100 x gehoord afgelopen maanden

Ik vind dat je aan PeterG je excuses moet aanbieden (minimaal). 

PeterG is helpt heel erg veel mensen op dit forum en weet heel erg veel.

PeterG is net als jij en ik klant van KPN, werkt er niet dus.

En vaak helpt het als je de spanning (in de volksmond stroom) er voor een minuut af haalt en weer laat opstarten, dat de KPN TV decoder weer goed en snel werkt.

Velen die op dit forum helpen zijn klant bij KPN en zij hebben ook allen heel erg veel kennis van zaken.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 25, 2021

@DexterXL ik heb begrepen dat dit signaal (hick ups op de Talpa zenders) bekend is, maar ik vraag even na wat precies de situatie is en kom er op terug.

Graag, want het is wel heel toevallig dat het medio 2020 na de beruchte update dit ook het geval was, daarna een hele tijd weg, en nu na 1 week weer begint...er zitten nog veel puntjes op de “i” gevallen in de nieuwste software

• January 25, 2021

Toch apart, @Lucasb82 

En vaak helpt het als je de spanning (in de volksmond stroom) er voor een minuut af haalt en weer laat opstarten, dat de KPN TV decoder weer goed en snel werkt.

Velen die op dit forum helpen zijn klant bij KPN en zij hebben ook allen heel erg veel kennis van zaken.

Dat antwoord van hem slaat nergens op, dat is geen helpen, maar hetzelfde riedeltje herhalen wat al die gasten aan de telefoon je voor kauwen.

Dus excuses, zie niet in waarom. Iedereen weet nu wel dat de decoder uit en aan zetten soms helpt. Helaas helpt dat hier niet. 

De decoder word met de dag trager en het lijkt me niet dat ik dat ding iedere dag aan en uit moet zetten. Het lijkt mij dat er een decoder probleem is, maar KPN levert geen decoders af in mijn woonplaats. Volgens KPN is er hier geen Post.nl afleverpunt. 80.000 inwoners en geen Post.nl punt in hun systeem, zijn volgens KPN allemaal gesloten. 

Je kan dus vinden wat je wilt, helaas.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 25, 2021

Live uitzending even minuutje terug spoelen zit er ook niet meer in, dan komt ook deze melding.

@ moderator: Het kan best zijn dat dit niet hoort bij dit topic over het nieuwe menu maar open dan weer het gesloten topic van dit probleem. Probleem heeft zich overigens in al die jaren van Telfort (op het oude platform) zelden of nooit voorgedaan.

#goedeoudetijd....

Dit hoort zeker wel in dit topic. Het ging de afgelopen tijd voornamelijk over traagheid. Maar ook alle andere dingen rondom het nieuwe menu kun je hier kwijt. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 25, 2021

Toch apart, @Lucasb82 

Dat antwoord van hem slaat nergens op, dat is geen helpen, maar hetzelfde riedeltje herhalen wat al die gasten aan de telefoon je voor kauwen.

Dus excuses, zie niet in waarom. Iedereen weet nu wel dat de decoder uit en aan zetten soms helpt. Helaas helpt dat hier niet. 

De decoder word met de dag trager en het lijkt me niet dat ik dat ding iedere dag aan en uit moet zetten. Het lijkt mij dat er een decoder probleem is, maar KPN levert geen decoders af in mijn woonplaats. Volgens KPN is er hier geen Post.nl afleverpunt. 80.000 inwoners en geen Post.nl punt in hun systeem, zijn volgens KPN allemaal gesloten. 

#doeslief? We proberen elkaar gewoon allemaal te helpen hier. En het herstarten van de ontvanger is daarin een valide optie die ook in veel gevallen helpt. En anders in ieder geval tijdelijk verbetering brengt. Als je hier nieuw binnenkomt kunnen andere mensen niet ruiken wat je allemaal al geprobeerd hebt en welke adviezen je wel of niet gehoord hebt.

• January 25, 2021

Toch apart, @Lucasb82 

#doeslief? We proberen elkaar gewoon allemaal te helpen hier. En het herstarten van de ontvanger is daarin een valide optie die ook in veel gevallen helpt. En anders in ieder geval tijdelijk verbetering brengt. Als je hier nieuw binnenkomt kunnen andere mensen niet ruiken wat je allemaal al geprobeerd hebt en welke adviezen je wel of niet gehoord hebt.

Nieuw ???

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 25, 2021

PeterG schreef: Heb je de ontvanger al eens even een halve minuut uitgezet met de schakelaar achterop?

KPNellend schreef: Die suggestie heb ik al 100 x gehoord afgelopen maanden

Omdat het bij mij altijd wel goed helpt geef ik die. Telkens weer.
Het is absoluut geen nonsens wat ik verkondig. Gelukkig zijn er mensen die dat wel inzien hier ( Joop2011 ).

Met kerst/oud en nieuw duurde het reageren v.d. ontvanger hier 16 seconden. Na 30 seconden uit nog maar 4. Maar er kwam elke dag een seconde bij dus tot de nieuwe HTML versie elke dag ff uit gehad.
Nu overigens anderhalve seconde (1½) met de nieuwe HTML versie. En (nog) niet uit gehad.

Kun je eigenlijk wel positief zijn of zit je in een coronadip?

Joop2011 schreef:  Ik vind dat je aan PeterG je excuses moet aanbieden (minimaal). 

Ik blijf hopen…. 

KPNellend schreef: Dat antwoord van hem slaat nergens op, dat is geen helpen, maar hetzelfde riedeltje herhalen wat al die gasten aan de telefoon je voor kauwen.

… die excuses en een positief geluid van KPNellend kunnen wij op ons buik schrijven.

KPNellend, waarom stap je eigenlijk niet over???? T-mobile heeft sinds een half jaar ook een nieuw tv platform met veel mogelijkheden, als je qua systeem IPTV niet wilt veranderen.
Of anders Ziggo, maar dat werkt heel anders.

@joop2011 , @KPNellend .

• Helper
  • January 25, 2021

Beste KPN,

Heb inmiddels op onze 3 ontvangers de laatste update ontvangen. Helaas is de ontvanger nog net zo traag als voorheen. Beeld hapert vaak en gids is ontzettend traag. Ook tijdens zappen tussen zenders duurt het te lang voordat de volgende zender wordt getoond. 

Hoop eindelijk eens op een goede oplossing, dit schiet echter niet op:weary:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • January 25, 2021

Beste KPN,

Heb inmiddels op onze 3 ontvangers de laatste update ontvangen. Helaas is de ontvanger nog net zo traag als voorheen. Beeld hapert vaak en gids is ontzettend traag. Ook tijdens zappen tussen zenders duurt het te lang voordat de volgende zender wordt getoond. 

Hoop eindelijk eens op een goede oplossing, dit schiet echter niet op:weary:

Beste Henry7581, alleen de moderator werkt bij KPN, de overige zijn net als u klant van KPN en we helpen elkaar graag.

Welke KPN TV ontvanger heeft u?

Hoe is deze met de Experiabox aangesloten?

Heeft u al een reset gedaan? 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Nieuw ???

Met 14 berichten en een aanmelding per 10 december 2020 zou dat een gedachte kunnen zijn. 

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 25, 2021

Ik ga eens een balletje opgooien in de hoop een rode draad in de nog steeds te trage ontvanger klachten te zien.

Want ik ben er recent achter gekomen dat de Experiabox die ik heb, nog technische op het oude platform van Telfort werkt, en aangezien het hier vorige week vreselijk mis ging met alle KPN apparatuur, zou je toch ergens een antwoord moeten vinden. Wie weet blijkt dit dus de nieuwe software van de ontvanger te zijn die in conflict raakt met de Experiabox.

Dus aan iedereen die nog steeds hinder ondervindt met de traagheid van oa het menu, iedereen die onder de 2 sec zit graag niet reageren want dat vind ik snel.

Ben je oud Telfort klant: ja / nee

Welke Experiabox heb je?
Welke tv ontvanger gebruik je?

Glasvezel of DSL?

hier dus oud Telfort klant met een Experiabox v10 en 2x vip2952v2 op glasvezel 

• Topper
  • January 25, 2021

Compensatie voor ruim 3 maanden ellende???
Euhhh, een voucher om 1 film te bekijken uit het waardeloze aanbod met oude films.

Laatste jaren steeds minder goede zenders zoals geen HBO meer want dat zou niet meer kunnen omdat de rechten bij ziggo liggen, maar wel sport doorgeven via ziggo als zijnde een soort van compensatie :(

Ik had bewust geen sportzenders omdat dit ons helemaal niet interesseert als we ontspannen tv willen kijken.

• January 25, 2021

Hahahha...Kan ik iemand anders misschien nog blij maken met een voucher van KPN? Wij doen er niets mee. :joy:

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 25, 2021

Ik ga eens een balletje opgooien in de hoop een rode draad in de nog steeds te trage ontvanger klachten te zien.

Want ik ben er recent achter gekomen dat de Experiabox die ik heb, nog technische op het oude platform van Telfort werkt, en aangezien het hier vorige week vreselijk mis ging met alle KPN apparatuur, zou je toch ergens een antwoord moeten vinden. Wie weet blijkt dit dus de nieuwe software van de ontvanger te zijn die in conflict raakt met de Experiabox.

Dus aan iedereen die nog steeds hinder ondervindt met de traagheid van oa het menu, iedereen die onder de 2 sec zit graag niet reageren want dat vind ik snel.

Ben je oud Telfort klant: ja / nee

Welke Experiabox heb je?
Welke tv ontvanger gebruik je?

Glasvezel of DSL?

hier dus oud Telfort klant met een Experiabox v10 en 2x vip2952v2 op glasvezel 

@DexterXL 

Hier ook nog steeds trage gids/menu. Indicatie rond de 3 sec. Soepeler dan voor de laatste update maar irritant traag in vergelijking met het oude menu.

• Oud Telfort
  • Glasvezel
  • Geen Experia Box, Asus RT-AX58U (instellingen nog volgens Telfort)
  • HMB2260 ontvanger (2 stuks)

Off topic

De Experia Box heb ik al ca ¾ jaar verwijderd i.v.m. slechte ervaringen wifi / tv. Zo nu en dan moest de Experia Box herstart worden voor de TV en/of de WiFi. Tevens slecht wifi bereik.