Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Mariish schreef:

Je kunt net zo goed tegen een muur lullen hier. Negen van de tien keer reageert er geen enkele moderator, ook niet op privéberichten.  

Op privé-berichten reageren ze in principe nooit. En dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Reageren via het forum kan een tijd duren i.v.m. drukte. Ook kan ik me voorstellen dat er wel eens een bericht gemist wordt als er heel veel wordt gepost (zoals in dit topic). Soms helpt het om de moderator te taggen (@naam). 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 26 januari 2021

Tja, dat heb je met een monopolie positie bedrijf. Ze denken overal mee weg te komen.

Verwacht er niet teveel van.

Mijn box is geüpdate, en ja het is sneller, maar nog steeds irritant.

En dan denken ze dat een voucher de schade vergoed. Wat een lachertje.

Je kunt alleen uit 16 films kiezen, die niemand wil zien, of al tig keer gezien hebt, of valentijn films. Kutfilms die normaal €3 kosten, of al op Netflix staan, enz.

Belachelijk. Als ze nou minimaal 1 maand abbonnementskosten vergoeden zou ik zeggen, kijk, dat is nu aardig.

Maar een voucher van €3 voor films die elders gratis zijn? Rot op zeg.

Voucher voor films die op Netflix staan is inderdaad een lullig ‘kado’, maar na de update werkt hier het menu en de gids weer acceptabel, eindelijk.

Niet bij iedereen dus?

Jet Freggels
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 26 januari 2021

Het menu is sneller, maar ... Kijk ik iets terug en wil ik vervolgens snel zappen naar een andere zender dan gaat dit niet. Je moet dan eerst op stop klikken, vervolgens bevestigen dat je inderdaad over wilt schakelen, dan kom je terug bij live tv en pas daarna kan je kiezen voor je gewenste zender. 

Situatie eerst: klik op zender, klik op ok en je was er al…

Graag dit dus weer optimaliseren, dit is een gevalletje van 'waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?'.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 26 januari 2021
DexterXL schreef:

Ben je oud Telfort klant: ja / nee

Welke Experiabox heb je?
Welke tv ontvanger gebruik je?

Glasvezel of DSL?

hier dus oud Telfort klant met een Experiabox v10 en 2x vip2952v2 op glasvezel 

1x HMB2260

Geen oud klant van Telfort

Glasvezel 200mbit

Experiabox V10

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
TMG1961 schreef:
DexterXL schreef:

Experiabox, geen idee welke versie, waar kan ik dat vinden?

Dat staat er aan de voor-/bovenkant op: V7, V8, V9 etc.

• Topper
  • 19 reacties
  • 26 januari 2021

Nou, ik heb 4! nieuwe tv ontvangers Arris VIP5202 icm een zwarte experiabox 12, nieuw abo maar nog steeds het schijtmenu van 4 jaar terug.

tig keer gebeld, alles nagekeken en nee! Ik héb geen update gehad vorig jaar en nee ik heb geen Motorola apparaat in mijn gegevens staan.

los het nu eens op KPN want ik ben wél bereid om mee te denken en nieuwe apparatuur te ontvangen en zelfs per maand meer te gaan betalen maar als dit niets oplost dan wacht ik ook even met betalen. Diensten leveren is betaling ontvangen en niet volledig leveren is dus ook niet volledig betalen..ben al 4 maanden bezig!!! 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 januari 2021

Het menu is minder traag, maar ik vind het nog steeds niet acceptabel.

Er zit nog altijd ene flinke vertraging in het menu.

Ik heb nog steeds het nieuwe menu niet. Het zou na 20 jan j.l allemaal voor elkaar zijn, nou dus niet. Ik heb mijn arris vip2952 v2 ontvanger al diverse keren gereset maar hij blijft op software-versie 7.7.89_3 staan. Iedereen in mijn omgeving met interactieve tv van KPN heeft het wel, behalve ik. Wat moet ik nu nog doe om dat nieuwe menu op mijn tv te krijgen???? Zeg het maar. Gr. Peteruitdebetuwe. 

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

• Helper
  • 44 reacties
  • 26 januari 2021

Het probleem is dat ze zichzelf wijs maken dat het probleem is opgelost terwijl ik thuis duidelijk het probleem zie (stilstaand en haperend beeld)Dan denken verschillende moderator,s nog steeds dat dat op te lossen is met even een opfris beurt of de kerst verlichting even op een ander stopcontact en meer van dat soort oplossingen.De KPN heeft onder druk ook toe gegeven dat het probleem in een verkeerde software update.s zit en dat is duidelijk niet opgelost .Wat opgelost is een reparatie poging die veroorzaakte weer een ander probleem(langzame bediening van het InteractieveTV gebeuren)Dus KPN doe er wat aan en trek je wat aan van bijv.de site Alle storingen'”.Dat  werd ook al ontkent door een moderator.Dat had hij/zij niet erg hoog zitten .Nou die term is inmiddels ook wel voor de KPN en z,n vertegenwoordigers van toepassing.Het ging ooit goed met Interactieve TV van KPN.De KPN kan zich dus afvragen waar is het verkeerd gegaan en is dat nog terug te draaien.Dat zal ook wel weer te simpel zijn.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 26 januari 2021

Inderdaad Jeroen, het is na de update nog steeds glasvezel onwaardig langzaam.

En ik heb het idee dat het weer hetzelfde is als bij de vorige software versie bij het opnieuw installeren, dat het eerst sneller is en dan weer langzaam "inkakt" en weer per dag langzamer wordt. Ik wacht nu al weer 5 sec op reactie van bv de tv gids. Direct na de update was het best snel, maar het begint alweer af te takelen.

Het blijft tobben met KPN.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 26 januari 2021

Hoi @Peteruitdebetuwe

Heb je (in het verleden) een Motorola tv ontvanger gehad?

Zo ja, bel dan (gratis) 0800 0402 om deze te laten afmelden

Kijk hier ook even onder het groene gedeelte (Wanneer komt de update naar het nieuwe menu) voor meer informatie. 

Is dit allemaal het geval, dan krijgt jouw ontvanger ergens in februari de update. Alle ontvangers die om deze reden nog geen updates hebben ontvangen, worden tezamen in een ‘veegbatche’ ge-update. 

Vul anders, mocht je dat nog niet gedaan hebben, je forumprofiel (rechts bovenaan) in voor de KPN moderators. 

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

• Topper
  • 11 reacties
  • 26 januari 2021

Kan iemand mij met het volgende helpen? Ik heb in oktober netflix via kpn genomen, een paar weken later was alles in het Pools, kon dit niet aanpassen, zelfs mijn email was veranderd in een Pioolse provider. Direct netflex opgezegd. Nu heb ik voor het laatst op 19-12 contact gehad met kpn hierover ook omdat nog steeds de kosten voor netflix worden afgeschreven. Had een heel vriendeljjke jongeman aan de lijn die aangaf dat dit naar de fraude afdeling doorgezet moest worden. Ik heb netflix nog steeds in het Pools en wij zijn nu al wat weken verder. De kpn gaf aan dat de kosten weer verrekend gaan worden. Kent iemsnd anders ook dit probleem? Zo ja svp delen, bedankt alvast. Groet R.

Marco_H
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 26 januari 2021

We hebben nu de beschikking over "Dark Mode”. Ik vraag me af wie daar echt blij mee is. Toen deze optie werd aangekondigd had ik de hoop dat er meer kleurenschema's beschikbaar zouden komen. Helaas… Hebben we niet meer behoefte aan meerdere (zachtere) kleurenschema's en bijvoorbeeld de mogelijkheid om de infobalk semi-transparant te maken?

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 26 januari 2021
SledgehammerNL schreef:
TMG1961 schreef:
DexterXL schreef:

Experiabox, geen idee welke versie, waar kan ik dat vinden?

Dat staat er aan de voor-/bovenkant op: V7, V8, V9 etc.

Dank je. Heb Experiabox V10. Heb post aangepast.

Voucher maakt me niet uit, het belangrijkste is dat mijn menu weer als vanouds werkt. Heeft even geduurd maar dank kpn.

• 0 reacties
  • 26 januari 2021
SledgehammerNL schreef:
Mariish schreef:

Je kunt net zo goed tegen een muur lullen hier. Negen van de tien keer reageert er geen enkele moderator, ook niet op privéberichten.  

Op privé-berichten reageren ze in principe nooit. En dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Reageren via het forum kan een tijd duren i.v.m. drukte. Ook kan ik me voorstellen dat er wel eens een bericht gemist wordt als er heel veel wordt gepost (zoals in dit topic). Soms helpt het om de moderator te taggen (@naam). 

Hetgeen ik te zeggen had, ging over een forummer, waarvan ik het niet netjes vond om dat publiekelijk te doen. Verder vind ik "het kan een tijd duren" een nogal ruim begrip. Op meerdere van mijn berichten wordt gewoon níet gereageerd, ook niet na enkele weken.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 26 januari 2021

@Mariish, tag de moderator van dit topic hier anders even. Een aantal pagina’s terug gaf hij aan dat het via een privé bericht kon. 

*dit bericht

• Topper
  • 19 reacties
  • 26 januari 2021
Jet Freggels schreef:

Het menu is sneller, maar ... Kijk ik iets terug en wil ik vervolgens snel zappen naar een andere zender dan gaat dit niet. Je moet dan eerst op stop klikken, vervolgens bevestigen dat je inderdaad over wilt schakelen, dan kom je terug bij live tv en pas daarna kan je kiezen voor je gewenste zender. 

Situatie eerst: klik op zender, klik op ok en je was er al…

Graag dit dus weer optimaliseren, dit is een gevalletje van 'waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?'.

Ja, dit is inderdaad een grote, gróte ergernis! Ook als je een item wilt verwijderen na het bekijken ervan is zoiets. Bevestigen dat je dit inderdaad wilt doen en dan moet je in het overzicht van opgenomen items zoeken waar het zich bevindt. Gék wordt je ervan. Ik wil gewoon terug naar de  situatie zoals die was vóór de zgn. “ verbeteringen”. Het menu is waardeloos!

• Topper
  • 17 reacties
  • 26 januari 2021

Sinds de laatste update lukt tv live pauzeren niet meer. Het beeld loopt vast en ik krijg een foutmelding. Pas na omschakelen naar een andere zender kan ik weer tv kijken maar dan is de buffer natuurlijk weg. Zeer irritant dit. Het tv menu is na de update wel iets sneller geworden maar nog niet optimaal. Ook in-/uitschakelen van het kastje gaat sloom. Ik heb een Arris VIP5202. KPN los dit op, m.n. het live tv pauzeren. Na al die maanden ellende is dit er weer bijgekomen!

• Helper
  • 37 reacties
  • 26 januari 2021

Sinds de laatste update krijg ik bij UITGELICHT onder FILMS heel veel films te zien die ik niet kan selecteren (films van het Pluspakket?). Ik las ergens iets over gratis Zenders erbij als compensatie, maar het lijkt erop dat dit bij mij niet het geval is. 

Is er iets fout gegaan (alweer) ?

• Topper
  • 17 reacties
  • 26 januari 2021
Mariish schreef:

Het werkt hier nog niet naar behoren. Ik kan geen uitzendingen pauzeren en terugspoelen.

Dat probleem heb ik ook. Nu is het menu iets sneller, maar is dit probleem erbij gekomen:rage: .

• Topper
  • 17 reacties
  • 26 januari 2021
Martin590511 schreef:

Sinds de laatste update lukt tv live pauzeren niet meer. Het beeld loopt vast en ik krijg een foutmelding. Pas na omschakelen naar een andere zender kan ik weer tv kijken maar dan is de buffer natuurlijk weg. Zeer irritant dit. Het tv menu is na de update wel iets sneller geworden maar nog niet optimaal. Ook in-/uitschakelen van het kastje gaat sloom. Ik heb een Arris VIP5202. KPN los dit op, m.n. het live tv pauzeren. Na al die maanden ellende is dit er weer bijgekomen!

Sorry, ik heb de VIP 2952 ipv 5202.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 26 januari 2021
rxschippers schreef:

Sinds de laatste update krijg ik bij UITGELICHT onder FILMS heel veel films te zien die ik niet kan selecteren (films van het Pluspakket?). Ik las ergens iets over gratis Zenders erbij als compensatie, maar het lijkt erop dat dit bij mij niet het geval is. 

Is er iets fout gegaan (alweer) ?

@rxschippers Een beetje een ‘cliché’ maar heb je de ontvanger al stroomloos gemaakt voor een minuutje, of een herstart gegeven? 

Hier en hier meer informatie. 

• 3 reacties
  • 26 januari 2021

Het werkt hier via glasvezel weer redelijk na de laatste update.

Waar ik mij 'groen’ en 'geel’ aan erger zijn de kleine cijfers en letters die er gebruikt worden en denkelijk zijn er wel meer gebruikers die hier een probleem mee hebben.

En  'GRATIS’ zenderpakket is, voor wat mij betreft, een dooddoener .

De KPN-klant blijft toch wel, want wat is een redelijk alternatief, ik zou het niet weten.