Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475715 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• Helper
  • January 26, 2021

Sinds de laatste update krijg ik bij UITGELICHT onder FILMS heel veel films te zien die ik niet kan selecteren (films van het Pluspakket?). Ik las ergens iets over gratis Zenders erbij als compensatie, maar het lijkt erop dat dit bij mij niet het geval is. 

Is er iets fout gegaan (alweer) ?

@rxschippers Een beetje een ‘cliché’ maar heb je de ontvanger al stroomloos gemaakt voor een minuutje, of een herstart gegeven? 

Hier en hier meer informatie. 

Zou het echt helpen, Anneke-Anna? Ik lees: “tot en met 28 februari 2021 gratis naar de volgende zenders: Nick Jr., Nick Toons, Nick Music, Discovery Science, MTV Music, Eurosport 2, Animal Planet en Comedy Central Extra.” Dit is geen Spaans en er staat geen enkele zender bij, die bij UITGELICHT en FILMS genoemd worden. Kortom, aan je antwoord heb ik helemaal niets.

Zou het misschien zo zijn dat de KPN heel bewust deze (voor mij niet te selecteren) films erbij zet om me “lekker” te maken om die betaalzenders te nemen? Ik zit hier niet op te wachten, en wil het oude MENU terug waarbij ik alle films van de gehele komende week op alle zenders (die ik wel kan ontvangen) in een overzicht kan zien !!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 26, 2021

@rxschippers Ik heb geen idee, het was een behulpzaam gebaar van mij als andere KPN klant. Doe er mee wat je wil. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Sinds de laatste update krijg ik bij UITGELICHT onder FILMS heel veel films te zien die ik niet kan selecteren (films van het Pluspakket?). Ik las ergens iets over gratis Zenders erbij als compensatie, maar het lijkt erop dat dit bij mij niet het geval is. 

@rxschippers Een beetje een ‘cliché’ maar heb je de ontvanger al stroomloos gemaakt voor een minuutje, of een herstart gegeven? 

…….Kortom, aan je antwoord heb ik helemaal niets.

Blijf wel een beetje respectvol naar elkaar a.u.b.  

• January 26, 2021

Ik heb nog steeds geen reactie van KPN ontvangen inzake compensatie d.m.v. wat dan ook.

• January 26, 2021

@Mariish, tag de moderator van dit topic hier anders even. Een aantal pagina’s terug gaf hij aan dat het via een privé bericht kon. 

*dit bericht

Ah. Bedankt.

In een topic van ruim 300 pagina's waarin ik gevraagd heb om mijn account te verwijderen, heb ik niet meer teruggelezen. Nu bij een nieuw probleem (niet kunnen pauzeren en terugspoelen) verbaast het me niet dat ik gewoon nog kan inloggen.

Maar goed, ik heb moderators privé bericht, ik heb diverse berichten waar ik me zorgen over maakte gerapporteerd en er gebeurt gewoon niks, behalve dan dat hooguit ikzelf op de vingers getikt word.

Ik word een beetje kriebelig van "kan even duren". Alweer twee maanden geleden heb ik een probleem aangekaart over krakend geluid op RTL5. Nooit meer iets over gehoord. (Het geluid doet het momenteel normaal, overigens). Wat is "even" dan? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 26, 2021

KPNellend schreef: helaas gaat KPN met zijn glasvezel niet over mijn terrein meer heen, dat heb is nu geblokkeerd. Maar de rest van het terrein zal op de oude situatie aangesloten blijven. Als KPN niets voor mij kan betekenen …………………………………..

Echt heel sympathiek naar je buren….. n. o. t.

KPNellend schreef: Boeit me niet, ieder voor zich in dit landje.

…. maar jij (beslist) dus kennelijk wel voor je buren. Apart idee van “ieder voor zich” vind ik dit. Kortzichtig, zeg maar.

Overigens zal je dit wel verliezen als je buren er een zaak van maken, maar dat terzijde.

Maar ja, je blijft bij kpn. We weten nu je grieven. Dus die hoef je niet meer te kenbaar te maken. :laughing: . Ik houd hier nu over op. 

• January 26, 2021

Iets minder lange tenen mag ook wel.

Het lijkt mij gewoon een gegeven, of je wel of niet iets met aan antwoord kunt.  

• Topper
  • January 26, 2021

Bij ons werkt het na de laatste update naar tevredenheid.
Net op tijd, want ik was al van plan om over te stappen.
Die gratis films vond ik een flutcadeau.

• Nieuwkomer
  • January 26, 2021

Na maanden van ellende bij KPN krijg je een mail dat je een aantal zenders gratis krijgt tot eind februari. Poeh Poeh, wat een bedrijf.... 

Gaan jullie zo om met je trouwe vaste klanten? Ik vind dat KPN zich moet schamen om dit zo af te werken.

Ik ben normaliter best tevreden over KPN maar dit beleid belooft niet veel goeds voor de toekomst.

GEMISTE KANS! 

*Admin: bericht verplaatst naar algemeen topic

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 26, 2021

Hoe of wat had jij het willen hebben?

RoelofT
Helper
  • Helper
  • January 26, 2021

Toegegeven dat de update sneller is maar moet nog steeds 3 tot 4 sec wachten om de TV gids in en uit te komen, daar waar het voorheen met deze ellende gewoon direct ging. De ontvanger in de huiskamer die gewoon het meeste wordt gebruikt lijkt dan ook snel langzamer te worden, die moet ik om de 2 weken rebooten om weer minder traag te zijn. En dan de compensatie van een film uit een lijst die je toch nooit kijkt, lijkt mij wel een erg goedkope en zeker een ongewenste afhandeling zeker als KPN vindt dat het nu opgelost is.

En beste KPN, waar blijft de mogelijkheid om echt alle zenders in mijn pakket ook via IPTV en de app te bekijken? Ik vind het heel raar dat zelfs in mijn eigen huis op mijn eigen aansluiting dit niet mogelijk is en ik verplicht aan een huurontvanger zit wil ik bepaalde zenders bekijken.

• Helper
  • January 26, 2021

Iets minder lange tenen mag ook wel.

Het lijkt mij gewoon een gegeven, of je wel of niet iets met aan antwoord kunt.  

Ondertussen vraag ik me af of ik de enige ben die na de Update in het overzicht van Films op TV onder het kopje UITGELICHT een hele rij films krijg van betaalzenders waar géén abonnement op is?

Nogmaals zijn er anderen die dit ook hebben?

• Deelnemer
  • January 26, 2021

het menu is de laatste dagen inderdaad sneller maar zeker minder snel dan het oude.
Dat brengt mij bij de vraag, waarom is de vernieuwing nu eigenlijk gestart, om e.e.a. te verbeteren of gewoon om te veranderen (lijkt tegenwoordig mode)
Verbeterd is het naar mijn idee zeer zeker niet en op alleen verandering zit volgens mij niemand echt te wachten.
Graag een volgende keer alleen dingen aanpassen als het een verbetering betreft en niet voor flut nieuwigheden als “dark mode” etc.

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Ik heb nog steeds geen reactie van KPN ontvangen inzake compensatie d.m.v. wat dan ook.

die heb ik ook gemist geloof ik….

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

menu snelheid is eindelijk weer normaal (en dat mag dan ook wel gezegd worden)

Onhandig is nog steeds dat je van een zender naar een andere zender overschakelt/terugkijkt, en als je die uitzending afbreekt, je dat terugschiet naar de vorige zender…. 3 pagina's terug.. ipv in de lijst waar je naar aan het kijken was….

• Deelnemer
  • January 26, 2021

Hallo KPN, wederom treed de vertraging op bij het inschakelen. eerst 2 seconden, nu al 4 en waar gaan we naartoe?

Tevens bij inschakelen teletekst eerst een driekwart beeld en na enkele seconden een heel beeld.

Als laatste, de  "tegemoetkoming” voor maandenlange ellende.

Meent #KPN nu echt dat ze hier klanten tegemoetkomen of ons als klant niet serieus nemen.

AUB verbeter nu echt de zaak wat het is niet op orde, gelukkig eindigt mij reguliere contract en zal zeker kijken of ik ga wijzigen.

• Nieuwkomer
  • January 26, 2021

Heb niet alle 307 pagina's gelezen maar is er ook iemand al tot de conclusie gekomen dat die iptuners uit de vorige eeuw dit gewoon niet aan kunnen? Schandalig dat daar ook nog € 5,- extra huur voor wordt gevraagd voor elke tuner die je extra wild.

• January 26, 2021

het menu is de laatste dagen inderdaad sneller maar zeker minder snel dan het oude.
Dat brengt mij bij de vraag, waarom is de vernieuwing nu eigenlijk gestart, om e.e.a. te verbeteren of gewoon om te veranderen (lijkt tegenwoordig mode)
Verbeterd is het naar mijn idee zeer zeker niet en op alleen verandering zit volgens mij niemand echt te wachten.
Graag een volgende keer alleen dingen aanpassen als het een verbetering betreft en niet voor flut nieuwigheden als “dark mode” etc.

Ik heb een vermoeden dat het met serverkosten te maken heeft. Andere architectuur / nieuwe servers en daarmee (waarschijnlijk) minder duur. De oude servers zijn al uitgefaseerd, dus terugkeren daarnaartoe is geen optie. Ze zijn een weg ingeslagen met (vooraf niet-geziene, of bewust genegeerde) hobbels.

• Deelnemer
  • January 26, 2021

Meerdere maanden heb ik slecht werkende dienst afgenomen. De tv-ontvanger starte spontaan opnieuw op, en gebruik maken van de tv-gids was zeer traag.

Als compensatie mag ik een aantal zenders gratis zien. Is dit compensatie? Wat mij betreft niet!  Ik zit niet op extra zenders te wachten. Dit is geen compensatie, totaal ontoereikend. 
De komende tijd ga ik andere provider zoeken, en overstappen.

BackuPs
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 26, 2021

Wat een aanfluiting die vergoeding in de vorm van een film. Niet een film die ik graag zou willen zien. het merendeel is al op tv geweest bovendien.

Daarnaast heb ik nog steeds bij vlagen last van enorme traagheden in het menu. Echt KPN zowel de aanbieding als vergoeding maar ook dat nieuwe menu is grote BAGGER !

Nog even en dan lopen mijn mobiele abonnementen af…

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 26, 2021

Na de update leek het mij netjes om hier even een bericht te doen.

De laatste maanden veel hinder gehad en veel geklaagd in dit forum.

Als ik terug kijk over de laatste maanden en hoe kpn hier mee om is gegaan geef ik ze een dikke onvoldoende. Ronduit slecht en beschamend.

Feit is nu wel dat het probleem nu eindelijk is opgelost bij mij. Hier ben ik blij om. Het is voor mij goed zo. 

Ik hoef geen compensatie, maar symbolisch bedank ik kpn niet voor het oplossen.

Deze zaak is voor mij gesloten. Wij kunnen weer lekker tv kijken.

Beste forum bezoekers, jullie wél bedankt voor de tijd en moeite de laatste maanden. Met wjb in het bijzonder!

Vriendelijke groeten

Jos

• Helper
  • January 26, 2021

Ik heb vandaag nog eens de software gedownload en daarna ook nog voor de zekerheid de frisse start gedaan. Het is iets beter maar nog steeds niet het niveau van voor oktober 2020. :sob:. Bij wie is het wel goed gegaan. Ik vind de tegemoetkoming ook flut. Ik heb ik nu mij 5 maanden geërgerd en ik hoop dat het nu echt wordt opgelost. 

• Helper
  • January 26, 2021

heel vreemd ook nog geen mail gehad mbt compensatie, hoeft van mij ook niet. Beetje slechte compensatie.

maar, mijn schoonvader zit bij ziggo en heeft opeens blokjes… en wat raad je. Het ligt aan uw kabels! het is nooit de schuld van ziggo... De kabels zijn nooit veranderd… 😆

Kpn geeft in ieder geval toe dat het aan hun systeem lag... 

• Topper
  • January 26, 2021

Tja, dat heb je met een monopolie positie bedrijf. Ze denken overal mee weg te komen.

Verwacht er niet teveel van.

Mijn box is geüpdate, en ja het is sneller, maar nog steeds irritant.

En dan denken ze dat een voucher de schade vergoed. Wat een lachertje.

Je kunt alleen uit 16 films kiezen, die niemand wil zien, of al tig keer gezien hebt, of valentijn films. Kutfilms die normaal €3 kosten, of al op Netflix staan, enz.

Belachelijk. Als ze nou minimaal 1 maand abbonnementskosten vergoeden zou ik zeggen, kijk, dat is nu aardig.

Maar een voucher van €3 voor films die elders gratis zijn? Rot op zeg.

Eens! Bij mij werkt het nu ook na vele maanden acceptabel. Dan krijg je een lullig mailtje van KPN dat je ter compensatie een filmpje mag uitkiezen. O, ‘heel vervelend’ dat ik u heb aangereden mevrouw, hier hier heeft u een lollie! Nee, dan was alleen een excuus echt beter geweest, op deze manier vind ik het minachting! Een maand abonnementsgeld ter compensatie is inderdaad realistischer.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 26, 2021

Dit is mij uit het hart gegrepen. Er is werkelijk níets ‘verbetert’ sinds KPn aan het prutsen is geslagen met zgn. ‘Vernieuwing’. Alles werkte naar wens en naar behoren. En nu is álles verslechterd. Waaróm, waaróm?