Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1387 reacties
  • 12 augustus 2020

@CorL 

Ik heb onderstaande tekst uit het startbericht gekopieerd. De uitrol van de update zal medio september gereed zijn. De update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.

Er staat verder helemaal niets over dat KPN dan niets meer doet aan de ontwikkeling of verbetering van het nieuwe menu. Laten we wel lief voor elkaar blijven.

OFFTOPIC: wat mij opvalt is dat de laatste dagen veel mensen erg fel reageren op het forum in de diverse topics.

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. Op dit moment zijn we bezig klaar met de omzetting van alle klanten die een of meerdere 5202 en 8001 ontvangers hebben. We zijn bezig met de uitrol op de Arris 2952 en de Arcadyan 2260. De prognose is om medio september daarmee klaar te zijn. Vervolgens zijn klanten met een Motorola 1853 aan de beurt.  Dat duurt dan nog ongeveer een maand. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. Voordat elke fase start wordt er eerst een willekeurige testgroep omgezet, om te kijken of alles goed werkt.

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2619 reacties
  • 12 augustus 2020
Joris62 schreef:
CorL schreef:

... En kom niet met het antwoord dat als je het goed leest dat er niet staat…  

Toch, exact met die antwoord kom ik. Het staat er namelijk echt niet. Er staat, dat die uitrol van de actuele versie in september klaar is. Niet meer of niet minder. Maar dat zegt uiteraard niet, dat dit de laatste versie van de software is. Er komen zonder twijfel later nog weer nieuwe versies, met verbeteringen, toevoegingen enz.

Dit was nu precies ook mijn gedachte.

• 0 reacties
  • 12 augustus 2020
Joris62 schreef:
CorL schreef:

Toch, exact met die antwoord kom ik. Het staat er namelijk echt niet. Er staat, dat die uitrol van de actuele versie in september klaar is. Niet meer of niet minder. Maar dat zegt uiteraard niet, dat dit de laatste versie van de software is. Er komen zonder twijfel later nog weer nieuwe versies, met verbeteringen, toevoegingen enz.

Joris,

Waar (het is blijkbaar een gewoonte in dit forum om de tekst weg te quoten, Paul heeft dat ook gedaan, als voorbeeld heb ik dat dan ook maar in mijn laatste bericht gedaan.)

Dit was de tekst waar ik het over had. Ik zie nergens het woord actuele versie, terwijl op dit moment de actuele versie trouwens de huidige versie is zoals die in dit forum topic besproken wordt en niet de oude).

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 12 augustus 2020

Het is een screenshot uit de latere toevoegingen uit het eerste bericht van @Erik_ 
Daar valt niets anders van te maken zoals het er staat en het noemen misbruik is te idioot voor woorden.

Laten we het maar op de hittegolf gooien dat bepaalde hersenpannen niet in staat zijn om helder na te denken en er van alles ten onrechte bij verzinnen. 

• 0 reacties
  • 12 augustus 2020
Hoopvol schreef:

@CorL

Ik heb onderstaande tekst uit het startbericht gekopieerd. De uitrol van de update zal medio september gereed zijn. De update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.

Er staat verder helemaal niets over dat KPN dan niets meer doet aan de ontwikkeling of verbetering van het nieuwe menu. Laten we wel lief voor elkaar blijven.

OFFTOPIC: wat mij opvalt is dat de laatste dagen veel mensen erg fel reageren op het forum in de diverse topics.

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. Op dit moment zijn we bezig klaar met de omzetting van alle klanten die een of meerdere 5202 en 8001 ontvangers hebben. We zijn bezig met de uitrol op de Arris 2952 en de Arcadyan 2260. De prognose is om medio september daarmee klaar te zijn. Vervolgens zijn klanten met een Motorola 1853 aan de beurt.  Dat duurt dan nog ongeveer een maand. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. Voordat elke fase start wordt er eerst een willekeurige testgroep omgezet, om te kijken of alles goed werkt.

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.

Nee, als dat is wat je daaruit haalt, dan begrijp je het niet goed.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2619 reacties
  • 12 augustus 2020

Ik begin een beetje moe te worden van wat ik hier allemaal lees.

Laten we proberen zakelijk te blijven en zoveel mogelijk de emoties, veronderstellingen, aannames en conclusies achterwege laten.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28072 reacties
  • 12 augustus 2020
CorL schreef:
Paul_ schreef:
CorL schreef:

Als dit de vorm van een antwoord op een vraag in dit forum is, zoals door jouw management is opgelegd, begrijp ik de vele klachten over de servicedesk.   

Wat moet ik dan wel begrijpen van een tekst waarin staat dat bij KPN de werkzaamheden met het nieuwe menu klaar zijn in September?

Is die tekst onjuist. En kom niet met het antwoord dat als je het goed leest dat er niet staat. Toen Erik het opstelde was het dat niet, maar als je de tekst nu uitknipt en bijplakt en hiermee de context van Erik misbruikt is het dat wel.  

Wij mogen, en zullen, zeker aangeven als een mede-forumgebruiker een tekst verkeerd interpreteert. Anders kun je immers niet op dezelfde grondslag een gesprek voeren.

Onderstaande tekst slaat op de uitrol van het nieuwe menu an sich. De prognose is dat medio september alle 2952 en 2260's het nieuwe menu hebben. Dat is ook waar dit topic over gaat, de overgang naar het nieuwe menu.

Daarnaast worden er ook tussendoor gewoon updates gemaakt en uitgerold (zoals we vorige week en afgelopen nacht hebben gedaan, zie hier voor meer info). Mensen die het nieuwe menu al hebben krijgen dan die update. Mensen die het nieuwe menu nog niet hebben, krijgen dan die update op het moment dat zij het nieuwe menu krijgen.

En ook nadat iedereen het nieuwe menu heeft gaan we gewoon door met ontwikkelen en updates etc… Ik snap niet zo goed waarom je dat niet lijkt te willen begrijpen. Het was met het oude menu ook niet zo dat toen we die jaren geleden hebben geïntroduceerd we daarna nooit meer updates hebben uitgevoerd tot nu.

CorL schreef:

i​​​​k zie nu dat je niet met een Like mag bevestigen dat je het met een bericht eens bent.

Een like is niets meer of minder dan dat je een bericht leuk vindt. En je kunt een bericht leuk vinden omdat je het ermee eens bent, of omdat het heel grappig is, of zelfs omdat je vindt dat het een toegevoegde waarde heeft aan de discussie ook als je het niet met de inhoud eens bent. Dus geef vooral gewoon likes waar je ze wilt geven :)

• 0 reacties
  • 12 augustus 2020
Erik_ schreef:
CorL schreef:
Paul_ schreef:
CorL schreef:

Als dit de vorm van een antwoord op een vraag in dit forum is, zoals door jouw management is opgelegd, begrijp ik de vele klachten over de servicedesk.   

Wat moet ik dan wel begrijpen van een tekst waarin staat dat bij KPN de werkzaamheden met het nieuwe menu klaar zijn in September?

Is die tekst onjuist. En kom niet met het antwoord dat als je het goed leest dat er niet staat. Toen Erik het opstelde was het dat niet, maar als je de tekst nu uitknipt en bijplakt en hiermee de context van Erik misbruikt is het dat wel.  

Wij mogen, en zullen, zeker aangeven als een mede-forumgebruiker een tekst verkeerd interpreteert.

Onderstaande tekst slaat op de uitrol van het nieuwe menu an sich. De prognose is dat medio september alle 2952 en 2260's het nieuwe menu hebben. Dat is ook waar dit topic over gaat, de overgang naar het nieuwe menu.

Daarnaast worden er ook tussendoor gewoon updates gemaakt en uitgerold (zoals we vorige week en afgelopen nacht hebben gedaan, zie hier voor meer info). Mensen die het nieuwe menu al hebben krijgen dan die update. Mensen die het nieuwe menu nog niet hebben, krijgen dan die update op het moment dat zij het nieuwe menu krijgen.

En ook nadat iedereen het nieuwe menu heeft gaan we gewoon door met ontwikkelen en updates etc… Ik snap niet zo goed waarom je dat niet lijkt te willen begrijpen. Het was met het oude menu ook niet zo dat toen we die jaren geleden hebben geïntroduceerd we daarna nooit meer updates hebben uitgevoerd tot nu.

CorL schreef:

i​​​​k zie nu dat je niet met een Like mag bevestigen dat je het met een bericht eens bent.

Een like is niets meer of minder dan dat je een bericht leuk vindt. En je kunt een bericht leuk vinden omdat je het ermee eens bent, of omdat het heel grappig is, of zelfs omdat je vindt dat het een toegevoegde waarde heeft aan de discussie ook als je het niet met de inhoud eens bent. Dus geef vooral gewoon likes waar je ze wilt geven :)

Erik, 

Ik had kunnen volstaan met een Like. echter, jij en nog een aantal moderators verduidelijken een bericht dat tot misverstanden kan leiden maar zeker de nieuwelingen niet. 

KPN presenteert dit als een communitie. Dus niet iedereen leest jouw juiste eerste bericht (zoals ik nu al tig keer geschreven heb, maar het lijkt er op dat niemand dat leest). 

De rode pijl is heel sugestief en kan er toe leiden dat er voor mensen er maar een weg is. Ziggo.

Er zijn heel lang honderden vragen geweest in dit forum over TV5. Duizenden waarschijnlijk foute antwoorden van klanten van KPN waarom dit niet gebeurt. 1 goed antwoord van Marcia. Door andere  moderators werd de intentie gewekt dat wat de duizenden klanten schreven waar was.  

Ik vind nog steeds de ene verduidelijking van Marcia bitter weinig. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 12 augustus 2020
Katana321 schreef:

Ik begin een beetje moe te worden van wat ik hier allemaal lees.

Laten we proberen zakelijk te blijven en zoveel mogelijk de emoties, veronderstellingen, aannames en conclusies achterwege laten.

Ik ben een betalende klant die wederom ten onrechte wordt bejegend. 
Daar word ik moe van.

Ik hoef niet zakelijk te zijn.

Zakelijk zijn laat ik aan KPN over. 

Dat gezegd te hebben is het fijn dat er een duidelijke en zakelijke 😉 reactie vanuit @Erik_ te lezen is. 

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 12 augustus 2020

Laten we hier nu een streep onder zetten want ik merk dat alweer afwijken van het onderwerp. Als iemand ergens anders lekker over wil discussiëren, dan maak je daar maar een eigen topic over.

peter-keetfm
Wijsgeer

@Paul_ 

het is echt niet leuk hoor

ik heb gisteren familie gesproken (75) en hij kan er niet aan wennen

aan het nieuwe menu

als je wat nieuws bedenkt maak het dan goed en niet slechter

• 0 reacties
  • 12 augustus 2020
Paul_ schreef:

Laten we hier nu een streep onder zetten want ik merk dat alweer afwijken van het onderwerp. Als iemand ergens anders lekker over wil discussiëren, dan maak je daar maar een eigen topic over.

Paul, jij bent de discussie starter met je tekst naar mij toe die ik zeer denigrerend heb opgevat.  (Dit was na een misquote de hele tekst van jou).

Paul_ schreef:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 12 augustus 2020

Ik weet niet of het vaker genoemd is, 

Als ik in het Pluspakket een film kijk en zet deze stop (omdat de film niet leuk is oid) met de terug knop, ipv dat je in het overzicht komt van het pluspakket, ga je helemaal terug naar de gids.

Dit geldt trouwens ook voor terugkijken.

Wat tevens inhoudt dat er dan weer extra handelingen moeten gebeuren om weer in het Pluspakket te komen, of met terugkijken de volgende aflevering te kijken.
Let wel, het gaat niet om de pauzeknop

• 0 reacties
  • 12 augustus 2020
Joris62 schreef:
CorL schreef:

Joris,

Ik weet niet wat hier gebeurt. Ik wilde net Anna laten zien wat jij had geschreven toen ik dit tegen kwam . Maar het is wel eng. Ik heb een positief antwoord op jouw bericht geschreven want ik was het er 100% mee eens. Nu is voorzover ik het kan zien een deel van een reply aan Paul zodanig ingeplakt dat het lijkt of ik dat aan jou heb geschreven. Loop even door wat ik geantwoord heb aan jou voorafgaand aan dit bericht. 

Zeer eng. 

• 0 reacties
  • 12 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:

Ik weet niet of het vaker genoemd is, 

Als ik in het Pluspakket een film kijk en zet deze stop (omdat de film niet leuk is oid) met de terug knop, ipv dat je in het overzicht komt van het pluspakket, ga je helemaal terug naar de gids.

Dit geldt trouwens ook voor terugkijken.

Wat tevens inhoudt dat er dan weer extra handelingen moeten gebeuren om weer in het Pluspakket te komen, of met terugkijken de volgende aflevering te kijken.
Let wel, het gaat niet om de pauzeknop

Anneke, 

Lees even dit bericht van Joris. Ik ben het er erg mee ens. Wat er vaak gebeurt is dat je denkt dat het indrukken niet is geslaagd. En nog een keer drukt. Maar dan blijkt het gewoon de traagheid te zijn en worden er meerdere clicks uitgevoerd.

Nadat ik een aantal weken geleden overgezet ben op het nieuwe menu (en in het begin nog dacht ‘ik wen er wel aan’) moet ik nu toch ook eens een gedeelte van mijn frustraties met deze software gaan posten. Omdat nee, ik wen er niet aan. Vandaar, misschien ten overvloede (omdat het is al zo vaak genoemd), maar toch nog eens in de hoop dat het helpt:

• De snelheid, met name van de gids. Eerst moet je 3 seconden wachten tot de tekst verschijnt. Dan is die er eindelijk, je begint net te lezen, komt nog een halve seconde later boven het (helemaal onnodige foto) in beeld. Dus je bent weer afgeleid en begint opnieuw naar de gids te kijken. En dat elke keer weer als je naar de gids gaat. (Soms lukt het binnen 2 seconden, maar meestal zit ik toch 3 seconden te wachten.) Kan haast niet geloven dat dit tijdens de pilot niet naar boven is gekomen. Of die infrastructuur / backend kunnen de toenemende aantal gebruikers naar de pilot niet aan. Dat kan natuurlijk. Maar doe daar dan iets aan.
  • Het dubbele knopje drukken om een programma vanuit de gids te selecteren. Ja, ik weet, er is ook een andere optie / ander knopje….
  • Het missende PiP. Ik heb daar heel vaak heel veel plezier van gehad. Waarom moest dit nou zo nodig verdwijnen? Ruimte zat. Laat anders dat foto, waar niemand naar kijkt, weg. Of maak het kleiner.

Dus ja, je langer ik die nieuwe versie heb om zo meer merk ik, dat ik me eraan ga irriteren. Dus het zou heel mooi zijn als KPN hier (met name aan de snelheid) z.s.m. iets aan kan doen.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Dit ga ik bij mij ook niet aanzetten:

Als ik akkoord zou gaan, en ik wil het terugdraaien, dan kan dat niet meer. Want me gegevens hebben ze dan toch al. 

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 12 augustus 2020

Grappig, ze gaan de contractgegevens als leeftijd en geslacht gebruiken maar de televisie wordt bij ons veel meer gebruikt door mijn echtgenote. Zal me benieuwen wat voor een passende reclames dat zal opleveren.

Ook hier zal die optie overigens nooit aan gezet worden.

• 0 reacties
  • 12 augustus 2020
wjb schreef:

Grappig, ze gaan de contractgegevens als leeftijd en geslacht gebruiken maar de televisie wordt bij ons veel meer gebruikt door mijn echtgenote. Zal me benieuwen wat voor een passende reclames dat zal opleveren.

Ook hier zal die optie overigens nooit aan gezet worden.

Laat ik dat nu ook denken direct toen ik dit zag :joy::rofl:. Maar ik dacht ik heb al zoveel gepost vandaag. :disappointed_relieved:

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 12 augustus 2020

Het is ongelooflijk wat in dit forum topic te berde wordt gebracht. Ik lees met stomme verbazing wat de afgelopen dagen geschreven is, met name over het stukje tekst wanneer de uitrol van het menu naar verwachting gereed zal zijn. Goed, schluss daarover.

Als 75 jarige kan ik overigens tot mijn genoegen melden dat ik na 3 dagen gewend was aan het nieuwe menu, dat het prima werkt op mijn beide 2260's. Dat ik die 2 seconden wachttijd totdat de Gids zich gevuld heeft best redelijk vind (als daarna het scrollen door zenders en items maar probleemloos verloopt EN DAT DOET HET). De getoonde plaatjes zijn mi een beetje overdone en nemen wat veel ruimte in wellicht, maar KPN kan vast wel de tekst iets groter en het plaatsjesdeel wat kleiner maken.

Overigens nog een interessante: na alle updates, nieuwe software en netwerk verbeteringen heb ik gemerkt dat het geluid wat harder is geworden. Ipv op standje 38-42 (afhankelijk van de zender) kan ik het geluid nu op standje 32-max 36 zetten. En nee ik heb geen gehoorapparaat…. ;-)

Ik wil het oude menu juist NIET terug en ga al helemaal niet naar Ziggo of een andere concurrent.

• 0 reacties
  • 12 augustus 2020

Als Telfort-klant is bij mij vandaag ook de nieuwste software geïnstalleerd, werkt allemaal prima.

Het enigste dat ik mis uit de vorige versie is het zelftest-menu van de decoder, of kijk ik ergens overheen?

Ik heb dit ook reeds in het Telfort-forum aan de orde gebracht.

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1839 reacties
  • 12 augustus 2020

Inderdaad heb ik ook niet gezien .maar ik vind het niet zo belangrijk. 😉

• 0 reacties
  • 12 augustus 2020
MariusTEL schreef:

Het is ongelooflijk wat in dit forum topic te berde wordt gebracht. Ik lees met stomme verbazing wat de afgelopen dagen geschreven is, met name over het stukje tekst wanneer de uitrol van het menu naar verwachting gereed zal zijn. Goed, schluss daarover.

Als 75 jarige kan ik overigens tot mijn genoegen melden dat ik na 3 dagen gewend was aan het nieuwe menu, dat het prima werkt op mijn beide 2260's. Dat ik die 2 seconden wachttijd totdat de Gids zich gevuld heeft best redelijk vind (als daarna het scrollen door zenders en items maar probleemloos verloopt EN DAT DOET HET). De getoonde plaatjes zijn mi een beetje overdone en nemen wat veel ruimte in wellicht, maar KPN kan vast wel de tekst iets groter en het plaatsjesdeel wat kleiner maken.

Overigens nog een interessante: na alle updates, nieuwe software en netwerk verbeteringen heb ik gemerkt dat het geluid wat harder is geworden. Ipv op standje 38-42 (afhankelijk van de zender) kan ik het geluid nu op standje 32-max 36 zetten. En nee ik heb geen gehoorapparaat…. ;-)

Ik wil het oude menu juist NIET terug en ga al helemaal niet naar Ziggo of een andere concurrent.

Marius,

Hoe lang duurde dat laden van de gids met het oude menu?

Er zijn mensen die rotte groente krijgen van de groenteboer en daar geen problemen mee hebben. Dat is hun goed recht.

Maar waarom treed jij hier op als advocaat van KPN? 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 12 augustus 2020

We hebben de nieuwe software nu een paar weken maar ik vindt het geen vooruitgang.

Picture in picture is weg in het menu en alles is mega traag geworden. Op gids drukken op de afstand bediening twee seconde wachten op reactie……..dan drie seconde tegen een blauw vlak kijken en dan wordt de gids geladen. Niet van deze tijd.

Leuk dat het er allemaal fris uitziet maar de werking is er dik op achteruit gegaan. Jammer

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1839 reacties
  • 12 augustus 2020

GOEDEMIDDAG de man van 75jaar heeft zeker gelijk het werkt perfect.je heb altijd mensen die niet tevreden zijn. helaas 🤔

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 12 augustus 2020

@CorL, niet iedereen heeft last van een trage gids. Wij hebben één ZXV8001 en twee HMB2260's en op alledrie is de snelheid van de gids prima.