Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• 0 reacties
  • 28 januari 2021
Anneke-Anna schreef:

@Lisa  Misschien handig om te weten dat na het uitzetten (knop achterkant) en dus opnieuw opstarten het weer sneller werkt. Dus toch cache volgelopen?

Het uitzetten en weer opstarten van de ontvanger is niet 'veel werk', maar het lijkt mij niet geheel de bedoeling dit wekelijks te moeten doen.

Je kan er ook een tijdklok tussen zetten zodat de ontvanger uit gaat van 03u00 tot 03u15 , dan heb je iedere dag een verse start en [misschien] minder ergernis.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 28 januari 2021
jc-1954 schreef:
Anneke-Anna schreef:

@Lisa  Misschien handig om te weten dat na het uitzetten (knop achterkant) en dus opnieuw opstarten het weer sneller werkt. Dus toch cache volgelopen?

Het uitzetten en weer opstarten van de ontvanger is niet 'veel werk', maar het lijkt mij niet geheel de bedoeling dit wekelijks te moeten doen.

Je kan er ook een tijdklok tussen zetten zodat de ontvanger uit gaat van 03u00 tot 03u15 , dan heb je iedere dag een verse start en [misschien] minder ergernis.

@jc-1954 Bedankt voor het advies. Ik zal kijken wat ik er mee doe 🙂

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 28 januari 2021

Wat een miezerige compensatie trage interactieve tv 1 zielig filmpje geef mij gewoon het ESPN pakket tot 28/2 en probeer dan niet mijn pluspakket er af te halen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 28 januari 2021

gister kon ik niet terugkijken pauzeren terugspoelen

vandaag na herstart foutcode 561

na instructies gevolgd nu in beperkte modus STB-ufa-03

#hethoudtnietopnietvanzelf

@Marcia_  @Erik_  @Jasper @Alexandra 

• Topper
  • 17 reacties
  • 28 januari 2021
Thomas schreef:

Deze melding is eigenlijk niet meer dan dat je ontvanger geen verbinding met ons heeft. Bij meer dan 90% van de gevallen is dit iets in het thuisnetwerk maar het kán ook iets buitenshuis zijn. In het laatste geval zal dit aan onze kant doorgegeven moeten worden via de juiste kanalen om dit op te laten lossen. Dit probleem lost zichzelf niet vaak op en het zou dan ook zonde zijn als je op een oplossing gaat zitten wachten terwijl het goed op te lossen is.  
Daarnaast lijkt het niet specifiek met deze softwareupdate te maken te hebben. 

Mocht je de melding dus vaker blijven krijgen wil ik je aanraden een eigen topic hiervoor aan te maken.

Hetzelfde geldt voor het pauzeren, opnemen en terugspoelen

Euh, heeft m.i. toch echt met de laatste firmware update te maken. Na deze update trad nl het probleem op dat live tv pauzeren niet meer werkt. Er is gewoon verbinding mey KPN want tv en opnames bekijken gaat wel. Ik vermoed dat update een groot beslag op het geheugen van de decoder legt waardoor er met pauzeren te weinig ruimte over is om te bufferen. Ik (en anderen) heb het probleem overigens ook bij het topic over live pauzeren gemeld. Maar tot nu toe geen reactie van KPN. Hopelijk wordt het snel opgelost!

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 28 januari 2021

Ik werd tot mijn verbazing vandaag gebeld door KPN ivm traagheid van de tv ontvanger. Er is logging aangezet om te kijken waar het fout gaat. Heb 3 keer via whatsapp berichtje gestuurd vanmiddag dat tv gids traag was.

Is vanavond ook nog paar keer gebeurt maar ga niet in de avond iemand whatsapp berichtjes sturen. Doe ik ook niet bij familie of vrienden.

Benieuwd of ze iets vinden, heb zo mijn twijfels maar niet geschoten is altijd mis. Tv ontvanger deed wel zijn best, laadtijden rond de 3-4 seconden vandaag.

• Slimmerik
  • 81 reacties
  • 28 januari 2021

Ik lees: “22 januari 2021
Extra kijkplezier! Tot en met 28 februari 2021 kan iedereen gratis 8 zenders uit het Pluspakket bekijken en aankomend weekend ook naar alle ESPN Compleet-kanalen,…..

Kan iemand uitleggen waar en hoe ik die gratis films uit het Pluspakker (waar ik niet op geabonneerd ben) kan zien?

Ben nogal Corona-moe. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 28 januari 2021

Iemand belang bij een code voor een film? Ik gebruik de mijne niet.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28330 reacties
  • 29 januari 2021
TMG1961 schreef:

Ik werd tot mijn verbazing vandaag gebeld door KPN ivm traagheid van de tv ontvanger. Er is logging aangezet om te kijken waar het fout gaat. Heb 3 keer via whatsapp berichtje gestuurd vanmiddag dat tv gids traag was.

Is vanavond ook nog paar keer gebeurt maar ga niet in de avond iemand whatsapp berichtjes sturen. Doe ik ook niet bij familie of vrienden.

Benieuwd of ze iets vinden, heb zo mijn twijfels maar niet geschoten is altijd mis. Tv ontvanger deed wel zijn best, laadtijden rond de 3-4 seconden vandaag.

Ha, dat is tof! 

kareldussel schreef:

Extra kijkplezier! Tot en met 28 februari 2021 kan iedereen gratis 8 zenders uit het Pluspakket bekijken en aankomend weekend ook naar alle ESPN Compleet-kanalen,…..

Kan iemand uitleggen waar en hoe ik die gratis films uit het Pluspakker (waar ik niet op geabonneerd ben) kan zien?

Ben nogal Corona-moe. 

Het gaat niet om films, @kareldussel, maar om zenders. Deze staan t/m 28 februari in je gewone zenderoverzicht erbij. Het gaat om de volgende zenders:

MTV Music (kanaal 20)

Eurosport 2 (kanaal 36).

Nick Toons (kanaal 52)

Nick Jr. (kanaal 53),

Nick Music (kanaal 54)

Comedy Central Extra (kanaal 71)

Discovery Science (kanaal 83)

Animal Planet (kanaal 85)

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2021

Er zouden vanaaf 19januari updates komen voor de trage TV kastjes van kpn maar heb tot op heden nog steeds niks ontvangen? Begin die trage tv en service een beetje zat te worden na 3maanden... gaat er nog wat van komen of niet?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 29 januari 2021

Nieuwe firmware is beter, maar het blijft een knullige zooi. (nog lang niet wat het vroeger was)

Tijd tussen invoeren van 2 digits is nog steeds te kort, gids gaat niet meteen dicht bij verlaten, van H-gids naar V-gids krijg je eerst een lege pagina, bij bladeren in gids krijg je nog steeds alle tussenliggende pagina’s te zien,.…

Krijg je een sullig mailtje ‘Dank voor Uw geduld...”. Alsof iemand ooit een keus had… :rage:
Gratis een film kijken als beloning is ook wel heeeel erg magertjes na alle rampspoed die we hebben moeten meemaken. (daarbij kijk ik ook nooit films, dus heb daar niets aan)

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 29 januari 2021
Katana321 schreef:

@Erik_  Eerder liet ik hier weten dat ik nog een lijstje had met bugs/wensen. Tot nog toe had ik die niet gepost maar hier komt ie.

Punt 1 en 2 zijn (kleine) bugs. Punt 3 en 4 zijn langgekoesterde wensen.

1.Als een serie is afgelopen en je hebt de laatste aflevering verwijderd en je gaat daarna meteen naar Geplande Opnames dan zie je niet staan “naam serie + 0 afleveringen”. Je ziet die serie + “0 afleveringen” pas staan nadat je het menu hebt afgesloten en opnieuw hebt opgestart.

2.Als je in de gids een serie-opname programmeert waarbij op dat moment een paar afleveringen van die serie in de gids zichtbaar zijn, dan zie je niet meteen de R staan bij de komende afleveringen. Pas nadat je even vooruit of terug bent gegaan in de gids, wordt de R zichtbaar bij de komende afleveringen.

3.De blauwe knop (sprong van 5 minuten) is handig. Echter, ik vind de keuze van de tijdseenheid van 5 minuten niet handig als je de blauwe knop wilt gebruiken om reclame te skippen. Reclames zijn meestal rond de 8 minuten. En dan is 1x blauwe knop te weinig en 2x blauwe knop is te veel. Het gevolg is dat ik toch best veel moet spoelen. Voor mij zou een tijdseenheid van 4 minuten fijner zijn, want dan zit ik met 2x blauwe knop een heel eind goed. Maar nu kan ik mij voostellen dat dit voor iedereen anders is. Het zou m.i. daarom een welkome aanvulling zijn als bij de instellingen de tijdseenheid van de blauwe knop aan te passen zou zijn.

4.De tijdweergaves in de informatiebalk zijn niet consistent. Bij de meeste handelingen zie ik links de totaaltijd staan en rechts de resterende tijd. Echter, als ik in een opname moet doorspoelen zie ik rechts niet meer de resterende tijd maar de spoelsnelheid. De resterende tijd is nergens te zien. Ik vind dit nog steeds lastig en kan er maar niet aan wennen. Ook niet na meer dan een half jaar het “nieuwe menu” gebruikt te hebben…
Ik zou dus heel graag zien dat bij het doorspoelen de resterende tijd rechts zichtbaar blijft. De spoelsnelheid is natuurlijk ook belangrijk maar kan wellicht bóven de tijdbalk geplaatst worden.

@Erik_  Aanvullend verzoek:

5.Als ik een opname afspeel en wil weten op welk moment ik in die opname zit, klik ik op “pijltje omlaag”. Links zie ik dan de totaaltijd en rechts de resterende tijd. Waarom zie ik dan bij de cursor niet de tijd waarin de opname of de cursor dan is? Dat mis ik echt. Het verzoek is dan ook om dit toe te voegen.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28330 reacties
  • 29 januari 2021

Dank, @Katana321! Punt 1 t/m 4 heb ik inmiddels doorgegeven. We doen dit wekelijks om het een beetje overzichtelijk te houden voor de iTV mensen, dus punt 5 nemen we volgende week mee :thumbsup_tone1:

• Slimmerik
  • 78 reacties
  • 29 januari 2021

Ondanks de langverwachte update naar 4.113.201 ervaar ik toch regelmatig vastlopen, of erg traag reageren van het tv menu…. reset heeft niet geholpen....

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 29 januari 2021
Imarco schreef:

Nieuwe firmware is beter, maar het blijft een knullige zooi. (nog lang niet wat het vroeger was)

Tijd tussen invoeren van 2 digits is nog steeds te kort, gids gaat niet meteen dicht bij verlaten, van H-gids naar V-gids krijg je eerst een lege pagina, bij bladeren in gids krijg je nog steeds alle tussenliggende pagina’s te zien,.…

Krijg je een sullig mailtje ‘Dank voor Uw geduld...”. Alsof iemand ooit een keus had… :rage:
Gratis een film kijken als beloning is ook wel heeeel erg magertjes na alle rampspoed die we hebben moeten meemaken. (daarbij kijk ik ook nooit films, dus heb daar niets aan)

Nee, de prijs kwaliteitverhouding is ver te zoeken bij KPN. En inderdaad "bedankt voor uw geduld" is een erg vreemde verwoording. 

Toen we glasvezel kregen was er nog keus tussen providers. Nu eigenlijk niet meer. Alles wordt opgeslokt door KPN maar is niet veel andere keus. Ben in 9 jaar 4 maal van provider gewisseld zonder over te stappen. Telkens waren het fusies en overnames en uiteindelijk dus KPN

En de code voor de film is vooral erg mager omdat het nog allemaal oude films zijn ook nog.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2021

Dan weet ik voldoende  bedankt voor de snelle reactie ik ga wel opzoek naar een andere provider dan ga niet nog langer met dit gezeur zitten.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12918 reacties
  • 29 januari 2021
kareldussel schreef:

Ben nogal Corona-moe. 

Helaas voor u, is het corona virus ons nog niet moe.

Dus moeten we nog even door de zure appel bijten en hopen dat het vaccin ons straks weer bevrijd. 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 29 januari 2021

Dus moeten we nog even door de zure appel bijten en hopen dat het vaccin ons straks weer bevrijd.

Is een vaccin tegen KPN ontwikkeld dan?…  :sunglasses:

• Helper
  • 32 reacties
  • 29 januari 2021

Vorig jaar in april verhuisd en sinds die tijd problemen met de snelheid van menu tv gids.

Veel gebeld met de klantenservice, maar blijf in een cirkel draaien van resetten, een nieuwe afstandsbediening en weer resetten.

Een monteur aan huis gehad die aangaf dat de laadsnelheid te laag is en dat de oplossing een 4k kastje is met een hogere laadsnelheid.

Bel je hierover, krijg je te horen dat de monteur niet bevoegd is om dit zo maar te adviseren.

Weer het advies om eerst te resetten......etc.   

De up dates van laatst hebben ook niets geholpen. Krijg het gevoel dat de oplossing er best is, zie het advies van de monteur, maar  dat de medewerkers geen ruimte hebben om dit te regelen.

Anderen hier ervaring mee.

Voor ons nog even dan een overstap naar Ziggo

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 29 januari 2021

Welk type TV ontvanger heb je?

• Helper
  • 32 reacties
  • 29 januari 2021

HDM

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 29 januari 2021
wjb schreef:
Thomas schreef:

De foutmelding “Verbinding met zender verbroken, STB-NMC-400” is een foutmelding die aangeeft dat de ontvanger geen verbinding heeft met ons . Dit is vrijwel altijd een individueel issue en is vaak ook gewoon goed op te lossen. Dit staat los van deze update. 

Het is wel frappant dat dit issue de laatste tijd veel meer dan voorheen voor lijkt te komen.

Ook ik heb deze melding vorige week één keer mogen ervaren terwijl ik weet dat mijn thuisnetwerk vlekkeloos werkt.

Er was hiervoor al een separaat topic dat onterecht is gesloten. Zie:

Fred_V
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 54 reacties
  • 29 januari 2021
Katana321 schreef:
Katana321 schreef:

@Erik_  Eerder liet ik hier weten dat ik nog een lijstje had met bugs/wensen. Tot nog toe had ik die niet gepost maar hier komt ie.

Punt 1 en 2 zijn (kleine) bugs. Punt 3 en 4 zijn langgekoesterde wensen.

3.De blauwe knop (sprong van 5 minuten) is handig. Echter, ik vind de keuze van de tijdseenheid van 5 minuten niet handig als je de blauwe knop wilt gebruiken om reclame te skippen. Reclames zijn meestal rond de 8 minuten. En dan is 1x blauwe knop te weinig en 2x blauwe knop is te veel. Het gevolg is dat ik toch best veel moet spoelen. Voor mij zou een tijdseenheid van 4 minuten fijner zijn, want dan zit ik met 2x blauwe knop een heel eind goed. Maar nu kan ik mij voostellen dat dit voor iedereen anders is. Het zou m.i. daarom een welkome aanvulling zijn als bij de instellingen de tijdseenheid van de blauwe knop aan te passen zou zijn.

Mijn voorstel voor punt 3. zou zijn om de tijdseenheid door de gebruiker te laten instellen via TV opties. Default waarde op 4 of 5 minuten. Overeenkomstig de tijdsduur keuze voor de infobalk.

• Helper
  • 32 reacties
  • 29 januari 2021

Als ik de informatie over de up dates lees geldt dit niet voor de HDM....vallen tussen wal en schip......was anders aangegeven...…

Blijft...waarde........

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 29 januari 2021
WimdeBruijn schreef:

Als ik de informatie over de up dates lees geldt dit niet voor de HDM....vallen tussen wal en schip......was anders aangegeven...…

Blijft...waarde........

Wat bedoel je nu met "de HDM", ik ken geen HDM. Bedoel je wellicht de HMB2260?

Die heeft ook een update gehad.