Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 29 januari 2021
jobje73 schreef:

Iemand belang bij een code voor een film? Ik gebruik de mijne niet.

Ik geloof dat niemand zit te wachten op een gratis film? 

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 29 januari 2021
Kaljo schreef:

gister kon ik niet terugkijken pauzeren terugspoelen

vandaag na herstart foutcode 561

na instructies gevolgd nu in beperkte modus STB-ufa-03

#hethoudtnietopnietvanzelf

@Marcia_  @Erik_  @Jasper @Alexandra 

@Kaljo 

F561….”gelukkig” ben ik dus niet de enigste die dat heeft meegemaakt kort na de update

Software is dus nog lang niet waar het zijn moet!!

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 29 januari 2021

Volgens de logging zou de tv gids in 1,2 seconden geladen zijn. Raar aangezien ik gemeten met een stopwatch op 2,5 sec gemiddeld kom voordat de gids zichtbaar is op de tv. Dus ergens is er een opstopping die het beeld ruim 1,3 sec tegen houdt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 29 januari 2021
DexterXL schreef:
Kaljo schreef:

@Kaljo

F561….”gelukkig” ben ik dus niet de enigste die dat heeft meegemaakt kort na de update

Pauzeren werkt voor geen meter op alle kanalen. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 29 januari 2021
PA0FVH schreef:
Katana321 schreef:
Katana321 schreef:

---  

Voor mij zou een tijdseenheid van 4 minuten fijner zijn, want dan zit ik met 2x blauwe knop een heel eind goed. Maar nu kan ik mij voostellen dat dit voor iedereen anders is. Het zou m.i. daarom een welkome aanvulling zijn als bij de instellingen de tijdseenheid van de blauwe knop aan te passen zou zijn.

Mijn voorstel voor punt 3. zou zijn om de tijdseenheid door de gebruiker te laten instellen via TV opties. Default waarde op 4 of 5 minuten. Overeenkomstig de tijdsduur keuze voor de infobalk.

@PA0FVH Eens. Maar dat was dan ook mijn voorstel, zie mijn laatste zin. :grinning:

Fred_V
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 54 reacties
  • 30 januari 2021

@Katana321 Sorry ik heb eroverheen gelezen, maar goed punt!

• Helper
  • 32 reacties
  • 30 januari 2021
wjb schreef:
WimdeBruijn schreef:

Als ik de informatie over de up dates lees geldt dit niet voor de HDM....vallen tussen wal en schip......was anders aangegeven...…

Blijft...waarde........

Wat bedoel je nu met "de HDM", ik ken geen HDM. Bedoel je wellicht de HMB2260?

Die heeft ook een update gehad.

Voorop staat HDMI…… maar zie  ook HMB2260….

Blijft dat het probleem nog steeds aanwezig is……… ……. ...soms denk je het is niet anders…..maar in de loop van de tijd geeft het toch weer ergernis………………..  en volgens mij had de monteur aan huis het juiste advies, maar dat stuit steeds weer op blokkades….om te komen tot een echte oplossing.

Er moeten steeds stappen worden genomen, vragen worden beantwoord voordat het kan worden door verwezen naar de volgende afdeling…….als toch maar weer resetten, en vragen als staat de ontvanger vrij…. kom er niet doorheen...:thinking:

• 0 reacties
  • 30 januari 2021
wjb schreef:
Thomas schreef:

De foutmelding “Verbinding met zender verbroken, STB-NMC-400” is een foutmelding die aangeeft dat de ontvanger geen verbinding heeft met ons . Dit is vrijwel altijd een individueel issue en is vaak ook gewoon goed op te lossen. Dit staat los van deze update. 

Het is wel frappant dat dit issue de laatste tijd veel meer dan voorheen voor lijkt te komen.

Ook ik heb deze melding vorige week één keer mogen ervaren terwijl ik weet dat mijn thuisnetwerk vlekkeloos werkt.

Lees dit nu terug, kan ook niet alles bijhouden, maar inderdaad van de week ook een paar keer die melding 400 maar het kastje loopt daarna gewoon door, dus geen verbreking.

Kwam op na het kijken van een aantal opnames, en waar de verbinding dan ook brak is, valt zeker op dat dit is gaan spelen na de laatste update van KPN voor het menu, als het dan lokaal zit mag je zeggen waar het zit @Thomas 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 30 januari 2021

Vanavond diverse malen zwart beeld en geen geluid. Duurde telkens enkele seconden.

• 0 reacties
  • 31 januari 2021

Het is mij opgevallen, dat steeds weer dezelfden gereageerd hebben hier, hun beklag komen doen, steeds weer dezelfde klachten gemeld worden, en dat, terwijl die groep naar mijn idee vooraan stonden met het verkrijgen van een of ander pakket of filmpje, dat aangeboden werd door onze provider KPN, ******* Wij ervaren geen enkel probleem meer ***********.

*admin: bericht aangepast

• 0 reacties
  • 31 januari 2021
Doornekamp33 schreef:
wjb schreef:
Thomas schreef:

De foutmelding “Verbinding met zender verbroken, STB-NMC-400” is een foutmelding die aangeeft dat de ontvanger geen verbinding heeft met ons . Dit is vrijwel altijd een individueel issue en is vaak ook gewoon goed op te lossen. Dit staat los van deze update. 

Het is wel frappant dat dit issue de laatste tijd veel meer dan voorheen voor lijkt te komen.

Ook ik heb deze melding vorige week één keer mogen ervaren terwijl ik weet dat mijn thuisnetwerk vlekkeloos werkt.

Lees dit nu terug, kan ook niet alles bijhouden, maar inderdaad van de week ook een paar keer die melding 400 maar het kastje loopt daarna gewoon door, dus geen verbreking.

Kwam op na het kijken van een aantal opnames, en waar de verbinding dan ook brak is, valt zeker op dat dit is gaan spelen na de laatste update van KPN voor het menu, als het dan lokaal zit mag je zeggen waar het zit @Thomas 

JA, dit lijkt lokaal, als dit namelijk een landelijk probleem zou zijn, dan waren er véél meer meldigen, ik stat dus achter @thomas, simpel zat.

• 0 reacties
  • 31 januari 2021
WimdeBruijn schreef:
wjb schreef:
WimdeBruijn schreef:

Als ik de informatie over de up dates lees geldt dit niet voor de HDM....vallen tussen wal en schip......was anders aangegeven...…

Blijft...waarde........

Wat bedoel je nu met "de HDM", ik ken geen HDM. Bedoel je wellicht de HMB2260?

Die heeft ook een update gehad.

Voorop staat HDMI…… maar zie  ook HMB2260….

Blijft dat het probleem nog steeds aanwezig is……… ……. ...soms denk je het is niet anders…..maar in de loop van de tijd geeft het toch weer ergernis………………..  en volgens mij had de monteur aan huis het juiste advies, maar dat stuit steeds weer op blokkades….om te komen tot een echte oplossing.

Er moeten steeds stappen worden genomen, vragen worden beantwoord voordat het kan worden door verwezen naar de volgende afdeling…….als toch maar weer resetten, en vragen als staat de ontvanger vrij…. kom er niet doorheen...:thinking:

Voordat u reageert, kijk vooral voordat u reageren gaat, voortaan eens naar de gegevens van de ontvanger, (receiver, decoder), en google vooral eens op alle technische gegevens,voor dat er überhaupt een monteur wordt aangestuurd door KPN, de oplossing is simpel: download de juiste firmware. Ook dat had de ‘monteur’ moeten weten..

• 0 reacties
  • 31 januari 2021
Ouweneus schreef:
DexterXL schreef:
Kaljo schreef:

@Kaljo

<afbeelding foutmelding live pauzeren>

Pauzeren werkt voor geen meter op alle kanalen. 

Ook dit is een lokaal probleem..

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 31 januari 2021
Ceessie35 schreef:

Het is mij opgevallen, dat steeds weer dezelfden gereageerd hebben hier, hun beklag komen doen, steeds weer dezelfde klachten gemeld worden,en dat, terwijl ze vooraan stonden met het verkrijgen ……
*Admin: quote aangepast

Pardon? Wie was constant aan het zeiken over de problemen en zijn zieke vrouw. Wie was aan het zeiken dat zijn account verwijderd moest worden. Zou je mond maar houden als ik jou was. Wie meen je dat je bent? 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 31 januari 2021

Laat gaan, zolang @Ceessie35 de abonnementskosten van de ander niet betaald er niet bij inwoont om klachten van andere klanten te ervaren en zijn eigen gedrag niet doorheeft, laat ik hem fijn in de ruimte zwetsten. De beste man weet niet beter. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 31 januari 2021

@Ceessie35 Een serieuze vraag: Hoe zijn bij jou de problemen door KPN opgelost? Zijn die problemen opgelost door de laatste update of hebben ze nog iets anders/meer gedaan?

(Ik meen dat ik je laatst deze vraag al gesteld had, maar kan die post niet meer terugvinden. Misschien heb ik 'm uiteindelijk toch maar niet gesteld?)

• 0 reacties
  • 31 januari 2021
Ceessie35 schreef:
WimdeBruijn schreef:
wjb schreef:
WimdeBruijn schreef:

Voordat u reageert, kijk vooral voordat u reageren gaat, voortaan eens naar de gegevens van de ontvanger, (receiver, decoder), en google vooral eens op alle technische gegevens,voor dat er überhaupt een monteur wordt aangestuurd door KPN, de oplossing is simpel: download de juiste firmware. Ook dat had de ‘monteur’ moeten weten..

Het lijkt mij raadzaam om al je reacties even terug te lezen voordat je dit soort reacties plaatst.

En lokaal of niet lokaal , deze mensen hebben blijkbaar wel een probleem en mogen daar gewoon over klagen.

En dat het een rommeltje is bij de KPN ervaren sommigen onder ons al jaren.

Ik ben 8 jaar bezig geweest om een zakelijk telefoon abonnement om te zetten naar een privé abonnement wat uiteindelijk een onmogelijke opgave bleek te zijn.

Koeien met gouden hoorn werden er belooft maar resultaat 0,0 en de moed maar heb opgegeven dat het ooit nog goed komt.

Dus praat mij a.u.b. over de goede service van de KPN want die is in sommige gevallen ver te zoeken of geheel niet bereikbaar. 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 31 januari 2021

Zullen we het hier even weer on topic houden. We gaan steeds verder van het onderwerp voor mijn gevoel. Vandaar dat we nog wat reacties hebben verwijderd. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Bart_Z schreef:

Zullen we het hier even weer on topic houden. We gaan steeds verder van het onderwerp voor mijn gevoel. Vandaar dat we nog wat reacties hebben verwijderd. 

Off-topic: Actie is reactie...en de reacties die gegeven worden op berichten van een bepaald iemand begrijp ik volkomen (en onderschrijf die ook). On-topic. 

• Helper
  • 32 reacties
  • 31 januari 2021

Ik had een serieuze vraag, goede antwoorden, reacties gekregen, waar ik verder mee kan,  met de laatste reacties kom ik niet verder……. jammer voor de insteek die daarin wordt gekozen.

Laatste contacten met KPN waren positief, er komt een oplossing, vertrouwen in.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 88 reacties
  • 31 januari 2021

Hier ook nog steeds een traag menu , zoals reeds eerder gemeld , minder traag.

Zag net bij de KPN  website dat er sinds kort standaard een 4k tv ontvanger wordt geleverd.

( zonder de 4K upgrade wat eerst een verseiste was. )

Dus KPN geeft dus min of meer toe dat de oude ontvangers niet meer voldoen , of ben ik nu te voorbarig…….

Voor de rest nu maar hopen dat het nieuwe IPTV servergebeuren na 7-8 maanden gehannes nu eens stabiel blijft.

O ik wou hier op het forum nog een filmvoucher doneren , maar die heb ik nog niet mogen ontvangen

Hoeft ook niet meer KPN.

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 31 januari 2021

Nieuwe klanten krijgen een nieuwe ontvanger. Omdat de HD-ontvangers “als nieuw” op zijn wordt dat nu de VIP5202.

Er is echter nog een hele voorraad gebruikte HD-ontvangers (2952, 2952 V2 en 2260) die nog prima functioneren (menu/gids met hooguit 2 seconden nu). Het zou financieel en milieutechnisch natuurlijk hoogst onverantwoordelijk zijn die nu zo maar niet meer te gebruiken.

Bestaande klanten met defecte HD-ontvanger krijgen dan ook terecht een refurbished exemplaar terug. Klanten die uitbreiden vaak nog wel een ongebruikte.

Bestaande klanten krijgen de VIP5202 alleen als ze naar Hussel met het 4k pakket gaan. Na 6 maanden kan het 4k pakket dan stopgezet indien gewenst. Heb je voor € 15 extra abo-geld (t.o.v. Hussel zonder 4k zenders) dus die nieuwe.

@Oberon 5@Katana321 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 31 januari 2021
PeterG schreef:

Nieuwe klanten krijgen een nieuwe ontvanger. Omdat de HD-ontvangers “als nieuw” op zijn wordt dat nu de VIP5202.

Er is echter nog een hele voorraad aan ongebruikte en gebruikte HD-ontvangers (2952, 2952 V2 en 2260) die nog prima functioneren (menu met hooguit 2 seconden nu!). Het zou financieel en milieutechnisch natuurlijk hoogst onverantwoordelijk zijn die nu zo maar niet meer te gebruiken.

Bestaande klanten met defecte HD-ontvanger krijgen dan ook terecht een refurbished exemplaar terug. Klanten die uitbreiden vaak nog wel een ongebruikte.

Bestaande klanten krijgen de VIP5202 alleen als ze naar Hussel met het 4k pakket gaan. Na 6 maanden kan het 4k pakket dan stopgezet indien gewenst. Heb je voor € 15 extra abo-geld (t.o.v. Hussel zonder 4k zenders) dus die nieuwe.

@Oberon 5@Katana321 

@PeterG  Je schrijft “ongebruikte …. HD-ontvanger” Dat hebben we het toch over nieuw? Een zin eerder schrijft je dat HD-ontvangers “als nieuw” op zijn. Dat is toch tegenstrijdig?

Als ik Hussel zou hebben, zou ik idd 6 maanden het 4k-pakket nemen en daarna weer uitzetten. Maar ik heb nog geen Hussel maar wel Compleet. Hussel is voor ons nog net niet interessant genoeg.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Oberon 5 schreef:

Hier ook nog steeds een traag menu , zoals reeds eerder gemeld , minder traag.

Zag net bij de KPN  website dat er sinds kort standaard een 4k tv ontvanger wordt geleverd.

( zonder de 4K upgrade wat eerst een verseiste was. )

Dus KPN geeft dus min of meer toe dat de oude ontvangers niet meer voldoen , of ben ik nu te voorbarig…….

Voor de rest nu maar hopen dat het nieuwe IPTV servergebeuren na 7-8 maanden gehannes nu eens stabiel blijft.

O ik wou hier op het forum nog een filmvoucher doneren , maar die heb ik nog niet mogen ontvangen

Hoeft ook niet meer KPN.

Ik zou zeker niet blind varen op getoonde producten. Als je kiest voor een Fritz!Box laten ze ook gewoon een V12 zien met de opmerking dat het de apparatuur is die je krijgt. 

• 0 reacties
  • 31 januari 2021

Dat klopt, je krijgt de Box 12 en de Fritzbox.