Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Doornekamp33 schreef:

Dat klopt, je krijgt de Box 12 en de Fritzbox.

O dat wist ik niet. Vreemd eigenlijk. 

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 31 januari 2021
Doornekamp33 schreef:

Dat klopt, je krijgt de Box 12 en de Fritzbox.

Als het goed is krijg je dan alleen de FRITZ!Box.

Hanna_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Oud Moderator
  • 2439 reacties
  • 31 januari 2021

@wjb heeft gelijk, je krijgt alleen de Fritzbox wanneer je deze bestelt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 88 reacties
  • 31 januari 2021

Inderdaad als nieuwe klant denk ik zo  , nu met de Fritzbox

Heb gewoon Internet + TV gekozen , geen Hussel .

Over 6-7 maanden kan ik mijn abonnement aanpassen/opzeggen , denk tegen die tijd het TV pakket eruit en dan bijvoorbeeld via de nieuwste Google chromecast 4 tv  gaan kijken.

• Topper
  • 17 reacties
  • 31 januari 2021
Ceessie35 schreef:
Ouweneus schreef:
DexterXL schreef:
Kaljo schreef:

gister kon ik niet terugkijken pauzeren terugspoelen

vandaag na herstart foutcode 561

na instructies gevolgd nu in beperkte modus STB-ufa-03

#hethoudtnietopnietvanzelf

@Marcia_  @Erik_  @Jasper @Alexandra 

@Kaljo

F561….”gelukkig” ben ik dus niet de enigste die dat heeft meegemaakt kort na de update

Software is dus nog lang niet waar het zijn moet!!

<afbeelding foutmelding live pauzeren>

Pauzeren werkt voor geen meter op alle kanalen. 

Ook dit is een lokaal probleem..

Onzin. Je kletst uit je nek.

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 31 januari 2021

@Katana321

Je schrijft “ongebruikte …. HD-ontvanger” Dat hebben we het toch over nieuw? Een zin eerder schrijft je dat HD-ontvangers “als nieuw” op zijn. Dat is toch tegenstrijdig?

Dat klopt. Het stond er wat ongelukkig. Derhalve aangepast.
(er zijn wel ongebruikte, maar niet met 'recente’ productiedatum)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12918 reacties
  • 31 januari 2021
Ceessie35 schreef:

Het is mij opgevallen, dat steeds weer dezelfden gereageerd hebben hier, hun beklag komen doen, steeds weer dezelfde klachten gemeld worden, en dat, terwijl die groep naar mijn idee vooraan stonden met het verkrijgen van een of ander pakket of filmpje, dat aangeboden werd door onze provider KPN, ******* Wij ervaren geen enkel probleem meer ***********.

Ja en, als anderen wel problemen hebben, mogen ze dat toch melden?

Ik zie hier geen probleem in.

En als dat steeds dezelfde zijn, dan is bij die groep het probleem nog niet 100% in hun ogen opgelost.

Dus geen probleem van maken.

Voor elk probleem is een oplossing.

Dat is het probleem niet.

De oplossing, dat is het probleem.

• 0 reacties
  • 31 januari 2021
Bart_Z schreef:

Zullen we het hier even weer on topic houden. We gaan steeds verder van het onderwerp voor mijn gevoel. Vandaar dat we nog wat reacties hebben verwijderd. 

Sorry Bart , welkom in de echte wereld .

± 7 Maanden de vaste klanten in de kou laten laten staan zonder enige informatie over het hoe , wat en waarom de nieuwe software niet goed functioneerde is gewoon een slechte service 

Nu blijken er ook nog reacties te zijn verwijderd omdat ze off topic zouden , waarom weet ik niet , misschien te negatief over de KPN :thinking:!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 31 januari 2021
jc-1954 schreef:

Sorry Bart , welkom in de echte wereld .

± 7 Maanden de vaste klanten in de kou laten laten staan zonder enige informatie over het hoe , wat en waarom de nieuwe software niet goed functioneerde is gewoon een slechte service 

Nu blijken er ook nog reacties te zijn verwijderd omdat ze off topic zouden , waarom weet ik niet , misschien te negatief over de KPN :thinking:!

@jc-1954 Voor zover ik weet zijn er vandaag alleen een paar offtopic-reacties verwijderd, o.a. een van mij. Voor zover ik weet waren die verwijderde berichten niet negatief over kpn, in elk geval niet die van mij. Dat die van mij verwijderd is, is prima. Maar ik vind het ook prima dat een ander bericht ook door de mod aangepast is. Daar lag namelijk de trigger voor alle offtopic-reacties.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 31 januari 2021

@jc-1954 Overigens ben ik het wel eens met het 1e deel van jouw reactie:

“± 7 Maanden de vaste klanten in de kou laten laten staan zonder enige informatie over het hoe , wat en waarom de nieuwe software niet goed functioneerde is gewoon een slechte service 

• 0 reacties
  • 31 januari 2021
Martin590511 schreef:
Ceessie35 schreef:
Ouweneus schreef:
DexterXL schreef:
Kaljo schreef:

gister kon ik niet terugkijken pauzeren terugspoelen

vandaag na herstart foutcode 561

na instructies gevolgd nu in beperkte modus STB-ufa-03

#hethoudtnietopnietvanzelf

@Marcia_  @Erik_  @Jasper @Alexandra 

@Kaljo

F561….”gelukkig” ben ik dus niet de enigste die dat heeft meegemaakt kort na de update

Software is dus nog lang niet waar het zijn moet!!

<afbeelding foutmelding live pauzeren>

Pauzeren werkt voor geen meter op alle kanalen. 

Ook dit is een lokaal probleem..

Onzin. Je kletst uit je nek.

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-14-561-570.htm#/

Wat hebben die foutcodes nu te maken met een vernieuwd menu? Wié kletst er uit zijn nek?

Ik weet dat het erg vervelend is die foutcodes, maar het is en blijft off-topic.

Die foutcodes zijn er overigens al heel veel langer, dan heel ‘Het nieuwe menu’

Bij ons heb ik geen problemen meer ervaren, ik heb het NT gereset, het modem een harde reset gegeven, een switch gerest, en alles is weer goed werkende, de verbinding is weer stabiel sinds vorige week zaterdag.

Om te zappen is de HMB 2260 goed genoeg, helaas was de PIP vóór 10 december veel beter,nui heb ik die maar uit gezet, zoals ik al eerder gemeld heb. Ik denk niet, dat dit nog ooit goed gaat komen, het is niet anders, ik zit ook niet de gehele dag in een digitale gids te bladeren, wij kijken tv...

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 31 januari 2021
Ceessie35 schreef:

Wat hebben die foutcodes nu te maken met een vernieuwd menu?

Ik ben bang dat die foutcodes een heleboel te maken hebben met het nieuwe menu of anders in ieder geval met de software die t.b.v. het nieuwe menu op de TV ontvangers geplaatst is. Helaas is het zo dat dergelijke fouten veel frequenter optreden sinds de laatste update van de firmware.

• 0 reacties
  • 31 januari 2021
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Ik ben bang dat die foutcodes een heleboel te maken hebben met het nieuwe menu of anders in ieder geval met de software die t.b.v. het nieuwe menu op de TV ontvangers geplaatst is. Helaas is het zo dat dergelijke fouten veel frequenter optreden sinds de laatste update van de firmware.

Met alle respect, diezelfde foutcodes had ik een jaar of 10 geleden hier al met een hele oude inmiddels antieke iptv receiver variant: 1853..Dat die fouten frequenter zullen/kunnen gaan optreden, dáár heb je een punt, dat is zeer zeker een punt van je!

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 31 januari 2021
Ceessie35 schreef:
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Met alle respect, diezelfde foutcodes had ik een jaar of 10 geleden hier al met een hele oude inmiddels antieke iptv receiver variant: 1853..Dat die fouten frequenter zullen/kunnen gaan optreden, dáár heb je een punt, dat is zeer zeker een punt van je!

Klopt, ook toen waren die foutcodes er al. Het gaat natuurlijk ook niet om de foutcode zelf, maar om het feit dat die fout optreedt. De frequentie waarmee die fout optreedt is sinds de introductie van het nieuwe menu vele vele malen hoger dan met het oude menu en ziedaar de relatie tussen de fout(codes) en het nieuwe menu.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 31 januari 2021
Hanna_ schreef:

@wjb heeft gelijk, je krijgt alleen de Fritzbox wanneer je deze bestelt.

Mijn ouders kregen een brief van KPN in de bus dat KPN komende week nieuwe tv kastjes opstuurt omdat de twee Motorola kastjes te oud zijn. Wat voor kastjes stuurt KPN naar mijn ouders? Ik mag hopen een stel nieuwe, snelle?

• 0 reacties
  • 31 januari 2021

Een stel Vips 2952 (v2) of HBM's 2260 zullen dat worden, of een kruising als het meerdere zijn.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 31 januari 2021
Doornekamp33 schreef:

Een stel Vips 2952 (v2) of HBM's 2260 zullen dat worden, of een kruising als het meerdere zijn.

Ouwe meuk dus. Mooi klaar mee. 

• 0 reacties
  • 31 januari 2021

23u45 ;

Zit je nog even gezellig naar een muziekopname te luisteren en wat verschijnt er in het beeld , inderdaad . . . . . . . . . :point_down:

Niet vreemd dat de mensen moedeloos worden van iedere keer weer een storing .

• 0 reacties
  • 1 februari 2021

Sorry hoor Ceessie35 , je schrijft ;

,, Wat hebben die foutcodes nu te maken met een vernieuwd menu? Wié kletst er uit zijn nek? ‘’ !

,, Bij ons heb ik geen problemen meer ervaren, ik heb het NT gereset, het modem een harde reset gegeven, een switch gerest, en alles is weer goed werkende, de verbinding is weer stabiel sinds vorige week zaterdag. ‘’ !

Weet je hoeveel mensen er zijn die geen idee hebben waar je het over heb met al je handelingen om het systeem blijkbaar goed werkend te krijgen , heel veel denk ik.

De mensen verwachten gewoon een goed werkend systeem [a ±€70 - €80,/mnd] zonder teveel poespas , storingen en iedere keer weer alles te moeten resetten om van de ellende af te zijn.

Ik dacht ook van de storingen en foutcodes af te zijn tot gisterenavond 23u45 , scherm zwart en voor de ?? keer de melding stb-nmc-400.

Het enige wat er bij mij is veranderd dat de gids sneller wordt geladen , af en toe de storing van het beeld en de 400 , afkloppen op hout maar , zijn nog steeds aanwezig.

Net na het aanschaffen van ITV heb ik ooit 1 storing gehad en heb ik een nieuw kastje gekregen. 

Nooit geen storingen gehad tot de update van 7-8 maanden geleden.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28330 reacties
  • 1 februari 2021

Goedemorgen allemaal! Ik heb reacties voor jullie naar aanleiding van de recente feedback richting de iTV mensen. Ik heb hieronder wat mensen getagd bij hun specifieke vragen/opmerkingen. Als je meerdere vragen/opmerkingen had, dan heb ik je wel maar een keer getagd, dus neem dan alles even door. Dingen die door meerdere mensen werden aangedragen heb ik niet getagd.

Infobalk en knoppen

• Blauwe knop tijd staat vast op 5 minuten, kan dit een zelf instelbare tijd worden.​​​ (@Katana321​​​​​, @PA0FVH) ​
    • Zelf instelbaar staat niet op de planning. Reclametijd is overal anders. Veel zenders is het meer dan 5 minuten, maar vaak hebben ze ook kortere blokken. En er zijn zenders die vaker reclame doen die dan altijd wat korter is, etc… Dus we gaan nooit een tijd vinden die overal voor werkt. Vijf minuten vinden we dan een goed compromis. Voor de rest van het springen kun je dan de > knop gebruiken om met 30 seconden verder vooruit te gaan. Of, je kunt een specifieke tijd vooruit gaan door de minuten in te toetsen (7 minuten is dan 7 0 0) en te bevestigen met de > knop.
  • Spoelen tijdens live tv pauzeren: dit kan wel met de fast forward en backward knoppen, maar je kunt niet 30 seconden springen met de <> of 5 minuten met de blauwe knop.
    • Dit is bewust. In de infobalk hebben de <> knoppen de functie om door de vorige en volgende programma's te bladeren en de blauwe knop opent de zenderlijst. Bij het pauzeren van live tv blijven die functies aan die knoppen gekoppeld en kunnen ze dus niet gebruikt worden voor spoelen.
  • Gele knop functionaliteit in de gids: normaliter opent geel programmainformatie, maar in de gids opent dit het zoekvenster. (@MvE11) 
    • In het algemeen wordt er gekeken om de kleurknoppen en wat ze doen zo consequent mogelijk te maken zodat ze zoveel mogelijk altijd hetzelfde doen. En dat als dit niet het geval is, het dan wel ergens op het scherm vermeld wordt wat de knoppen doen. Hoe dit dan met de gele knop in de gids gaat is op dit moment nog niet te zeggen.
  • Infobalk: resterende tijd weergeven bij spoelen
    • We snappen het verzoek. We willen echter de infobalk niet te vol maken met allerlei elementen. Hoe meer je toevoegt, hoe onoverzichtelijker het ook wordt. Dus dit staat niet op de planning om aan te passen.

Dingen die we (nog) niet kunnen reproduceren

• Als je een opname stopt kom je terug op de opnamelijst in plaats van op het detailscherm. Hierdoor kun je niet direct de opname verwijderen als je dat wilt maar moet je eerst de opname weer opzoeken.
    • Dit zou niet meer moeten voorkomen, hier hebben we al enige tijd geleden een bugfix voor doorgevoerd. Als je dit nog wel hebt, doe voor de zekerheid de software opnieuw installeren op je ontvanger. Heb je het dan nog, geef het aan. Laat dan even weten of het bij alle opnames voorkomt, of bij specifieke. En of het dan om losse opnames of series gaat. 
  • Overschakelen van zender 1 naar zender 2 en die gaan terugkijken, na stoppen van terugkijken schiet ontvanger terug naar zender 1 i.p.v. op zender 2 te blijven. (​​​​​​@prk-forumklant​​)​​
    • De vraag hier is even hoe je overschakelt naar zender 2. Doe je dit door een zendernummer in te toetsen, of via de gids naar een andere zender te gaan? Of doe je dit door de infobalk te voorschijn te halen en dan met pijl naar boven/beneden een andere zender op te zoeken en daar dan met de OK knop heen te gaan? Want bij deze laatste manier ga je inderdaad na het stoppen van terugkijken terug naar zender 1. Wil je dit niet, switch dan van zender door het nummer in te toetsen of de gids te gebruiken.

Traagheid

Verschillende mensen geven aan dat het nog traag is vergeleken met het oude menu. Specifiek bij het openen van de gids. We gaan deze week weer een nieuwe HTML versie uitrollen waarin hier verdere verbeteringen inzitten. Daar typ ik zo dadelijk een losse reactie over waarin ik meer vertel. Traagheid in overige menu-onderdelen (zoeken, opnames, instellingen, etc...) en de verticale gids wordt nog aan gewerkt om dat ook verder te verbeteren.

Specifiek voor @Anneke-Anna, jij gaf aan "na het uitzetten (knop achterkant) en dus opnieuw opstarten het weer sneller werkt.” Dit zou namelijk niet echt moeten voorkomen. Dus we zijn benieuwd wat jij aan specifieke apps/diensten veel gebruikt. Dus live kijken, opnames, terugkijken, on demand, netflix, youtube, prime, andere apps, etc...

STB-NMC-400 / Zender niet bereikbaar

In de basis is dit een foutmelding die aangeeft dat er een lokaal probleem is in de verbinding tussen ontvanger en Experia Box. Maar, we zien dit toch vaker voorkomen nu dan voorheen. Ook vaker getriggerd door live pauzeren lijkt het. We hebben vorige week een topic ter inventarisatie geopend en ook doorgegeven aan de iTV mensen. Ze gaan er verder naar kijken. Heb je hier dan ook (vaker) last van dan voorheen, meldt het in dit topic: 

Dingen waar aan gewerkt wordt

• Bug: YouTube die soms op zwart springt waarna de ontvanger vastloopt
  • Bug: Als je teletekst aanzet terwijl de infobalk nog zichtbaar is, dan gaat het niet vloeiend over. Je krijgt dan eerst half tv beeld voor het overspringt.
  • Bug: Ingestelde herinneringen die niet altijd daadwerkelijk overspringen naar de zender. (@Bluesbroeder
  • Dark mode voor de resterende menuonderdelen die het nog niet hebben, o.a. apps menu e.d.

Haperingen in de glaskanalen de laatste tijd is doorgezet richting de mensen die over de streams gaan. (@DexterXL)

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 1 februari 2021

Goedemorgen @Erik_  ​

De diensten welke ik het meeste gebruik via de ontvanger zijn; ​ live kijken, opnames, terugkijken.

Streaming diensten of andere apps gebruik ik of via mijn smartTV of Chromecast zonder problemen. 

• Slimmerik
  • 56 reacties
  • 1 februari 2021

Was gisteren bij mijn buurman, deze komt ook bij telfort vandaan richting KPN en heeft nog al wat problemen met zijn KPN producten, combinatie V2952 met een Experia V8 dit geheel met een cat5e aan elkaar, dit heeft jaren lang vlekkeloos gewerkt, nu na het gerommel met de software is het hopeloos. 400 melding is dagelijks

Het telefonische contact met de helpdesk is voor deze meneer dramatisch verlopen, hij moet maar van dat goedkope telfort af dan komt het vanzelf goed, volgende dag zelfde helpdesk….het ligt aan uw netwerkkabel, als de monteur hiervoor moet komen en het is uw fout dan moet u voorrijkosten betalen, en in deze trend zijn er nog wat telefoontjes geweest….

Waar het op neer komt is dat het weer bij de niets wetende klant word neergelegd helaas, kan hij het helpen dat hij bij telfort vandaan komt en dat hem letterlijk aan de telefoon word gezegd het abonnement is te goedkoop, neem het duurdere maar dan is het opgelost.

Vreemde redenaties van KPN in deze ??? iemand van de moderators die dit even oppakt ??

• 0 reacties
  • 1 februari 2021

@jc-1954 Hier een link voor hulp bij deze foutcode: https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/verbinding-met-zender-verbroken.htm#/

Wij hebben diensten vanaf 1974,(telefonie, analoog) vanaf dag een dat KPN startte met interactieve tv ook deze diensten,ik denk nu ruim 20 jr. nog nooit zoveel uitval gehad, als het afgelopen ruim half jaar. De keren dat wij uitval hadden,van vóór de uitrol van ‘Het nieuwe menu’ zijn op een hand te tellen.

Helaas is het de afgelopen maanden héél erg veel geweest, vooral het feit, dat je wat tv aan het kijken bent, en die receiver ineens uitvalt, en opnieuw gaat opstarten, nou, dat zijn heel wat keren geweest.(September, Oktober, November,December)

Wij betalen 100 euro per maand aan abonnementskosten aan KPN(1200 euro per jaar),in December alleen maar een hoop ergernis gehad, 100 euro ergernis, en we hebben dan ook zowat alle pakketten,ESPN, Pluspakket, en hebben echt niets aan een voucher of  wat dan ook, een oplossing, maar die is tot heden bij velen ook nog steeds niet geboden.

Wij gebruiken zo min mogelijk ‘Het nieuwe menu’ , omdat het allemaal te traag gaat, en een PIP waar je je vreselijk aan kunt ergeren, nieuw is het wel, maar daarmee niet beter geworden.

Tja, en als je dan niet al te veel ergernis wil hebben, dan gebruik je zo'n ‘Nieuwe menu’ maar zo weinig mogelijk, en ja, dan is het ‘opgelost’ zullen we maar zeggen..?

KPN moet in gaan zetten op veel betere hardware, dat heb ik al eerder geschreven, dat blijf ik schrijven, want dat is gewoon mijn (persoonlijke) mening.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 88 reacties
  • 1 februari 2021

Bedankt @Erik voor de update

Bij een frisse start of software verwijderen moet je telkens na de 1e update nog een 2e update uitvoeren.

Is het niet mogelijk om de 2e update meer “dwingend”te maken , dat  na de 1e update automatisch de 2e update volgt zonder zelf die keuze te hoeven/ moeten maken, kost natuurlijk net zoveel tijd maar het is dan wel gelijk klaar. en geeft minder verwarring.

Of “gewoon” direct de complete update uitvoeren , denk alleen dat de  (technisch verouderde ) tv-ontvangers dat niet aankunnen.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 1 februari 2021
A de Zeeuw schreef:

Was gisteren bij mijn buurman, deze komt ook bij telfort vandaan richting KPN en heeft nog al wat problemen met zijn KPN producten, combinatie V2952 met een Experia V8 dit geheel met een cat5e aan elkaar, dit heeft jaren lang vlekkeloos gewerkt, nu na het gerommel met de software is het hopeloos. 400 melding is dagelijks

Het telefonische contact met de helpdesk is voor deze meneer dramatisch verlopen, hij moet maar van dat goedkope telfort af dan komt het vanzelf goed, volgende dag zelfde helpdesk….het ligt aan uw netwerkkabel, als de monteur hiervoor moet komen en het is uw fout dan moet u voorrijkosten betalen, en in deze trend zijn er nog wat telefoontjes geweest….

Waar het op neer komt is dat het weer bij de niets wetende klant word neergelegd helaas, kan hij het helpen dat hij bij telfort vandaan komt en dat hem letterlijk aan de telefoon word gezegd het abonnement is te goedkoop, neem het duurdere maar dan is het opgelost.

Vreemde redenaties van KPN in deze ??? iemand van de moderators die dit even oppakt ??

Dit is de totale waanzin meer dan een melkwegstelsel voorbij.