Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475723 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 1, 2021

Software update

We gaan vanaf deze week weer updates voor de software uitrollen. Het gaat dan om NMC 8.0.113_2 en HTML 4.114.213.

Deze updates geven verdere verbeteringen in de snelheid van het menu. Specifiek voor de (horizontale) gids zit er een verbetering in de opbouw van de verschillende onderdelen van de gids zodat het geheel vloeiender loopt. 

Verder zit er het volgende in:

• Onder water aanpassingen in de communicatie tussen ontvanger en tv platform om storingen op het platform te voorkomen.
  • Specifiek voor de HMB2260: mogelijkheid om energiespaarstand aan te zetten (via Instellingen > Stand-by)
  • Mijn Pakketten geeft nu een melding als je onder bewind staat en dus niet zelf zenderpakketten mag aanzetten.
  • Aanvullende kleine verbeteringen/bugfixes

De zichtbare wijzigingen zitten in de HTML, de rest in de NMC. Voor beiden geldt dat we die morgen bij een eerste (kleinere) groep gaan uitrollen. Daarna doen we voor de HTML een tweede groep op 4 februari. Als dit allemaal goed loopt wordt de HTML dan op 9 februari bij de rest van de klanten uitgerold. De NMC heeft een tweede groep op 9 februari, en dan de resterende uitrol, als alles goed loopt, tussen 16 en 23 februari. 

Voor de HTML update is geen herstart nodig, voor de NMC wel. Daarom duurt die iets langer. Dit is de planning van de uitrol. Het kan dus zijn dat het nog aangepast wordt als er iets onverwachts gebeurt.

Voor klanten die het oude menu nog hebben komt er op 4 februari een kleine update naar HTML 3.112.01. Dit omdat er in de huidige HTML versie nog bepaalde systemen worden aangeroepen die we niet meer gebruiken. In het gebruik zelf verandert er voor deze klanten niets. 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • February 1, 2021

@Erik_ pssst...

"als alles goed loopt, tussen 16 en 32 februari." :nerd:

wjb
Wijsgeer
  • February 1, 2021

De NMC heeft een tweede groep op 9 februari, en dan de resterende uitrol, als alles goed loopt, tussen 16 en 32 februari. 

Knap. :joy:

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 1, 2021

Goedemorgen @Erik_  ​

De diensten welke ik het meeste gebruik via de ontvanger zijn; ​ live kijken, opnames, terugkijken.

Streaming diensten of andere apps gebruik ik of via mijn smartTV of Chromecast zonder problemen. 

Dank je, ik geef dat er bij door. 

Was gisteren bij mijn buurman, deze komt ook bij telfort vandaan richting KPN en heeft nog al wat problemen met zijn KPN producten, combinatie V2952 met een Experia V8 dit geheel met een cat5e aan elkaar, dit heeft jaren lang vlekkeloos gewerkt, nu na het gerommel met de software is het hopeloos. 400 melding is dagelijks

Het telefonische contact met de helpdesk is voor deze meneer dramatisch verlopen, hij moet maar van dat goedkope telfort af dan komt het vanzelf goed, volgende dag zelfde helpdesk….het ligt aan uw netwerkkabel, als de monteur hiervoor moet komen en het is uw fout dan moet u voorrijkosten betalen, en in deze trend zijn er nog wat telefoontjes geweest….

Waar het op neer komt is dat het weer bij de niets wetende klant word neergelegd helaas, kan hij het helpen dat hij bij telfort vandaan komt en dat hem letterlijk aan de telefoon word gezegd het abonnement is te goedkoop, neem het duurdere maar dan is het opgelost.

Vreemde redenaties van KPN in deze ??? iemand van de moderators die dit even oppakt ??

Wat jammer om dit te horen, @A de Zeeuw. Helaas kunnen wij moderators dit niet op deze manier oppakken. Hiervoor zal je buurman toch zelf contact moeten opnemen. En dat kan dan ook via het forum, mits hij dus zelf dan hier een topic komt aanmaken.

Bedankt @Erik voor de update

Bij een frisse start of software verwijderen moet je telkens na de 1e update nog een 2e update uitvoeren.

Is het niet mogelijk om de 2e update meer “dwingend”te maken , dat  na de 1e update automatisch de 2e update volgt zonder zelf die keuze te hoeven/ moeten maken, kost natuurlijk net zoveel tijd maar het is dan wel gelijk klaar. en geeft minder verwarring.

Of “gewoon” direct de complete update uitvoeren , denk alleen dat de  (technisch verouderde ) tv-ontvangers dat niet aankunnen.

Er zal waarschijnlijk een reden achter zitten, maar ik neem hem even mee. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 1, 2021

@Erik_ pssst...

"als alles goed loopt, tussen 16 en 32 februari." :nerd:

De NMC heeft een tweede groep op 9 februari, en dan de resterende uitrol, als alles goed loopt, tussen 16 en 32 februari. 

Knap. :joy:

Pffff, en dat was al nadat ik het corrigeerde. Heb ik net zo hard weer 32 getypt in plaats van 23. Nu staat het er echt goed :sweat_smile:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 1, 2021

@Erik_  Nog een ‘verzoekje’ 

Ik heb vaker gemeld maar kan het zo niet terug vinden; De overgang van het stoppen (terugknop) van een opname, het oogt zeer onrustig dat het beeld kort teruggaat naar live TV om vervolgens naar de gestopte opname terug te gaan. 

Wordt dit ook mee genomen in de fix? 

Voorbeeld video

• Slimmerik
  • February 1, 2021

Ik zou graag zien dat onder ‘Recent gezocht’ - net zoals in het oude menu - weer de recente zoekopdrachten komen te staan. Nu staan daar de recent aangeklikte zoekresultaten

Als ik (weer) wil zoeken op ‘2doc’ heb ik belang bij nieuwe resultaten en niet bij de uitzending van een paar dagen geleden die ik al had bekeken. Ik moet opnieuw '2doc' ingeven (of het vorige zoekresultaat editen).

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • February 1, 2021

Was gisteren bij mijn buurman, deze komt ook bij telfort vandaan richting KPN en heeft nog al wat problemen met zijn KPN producten, combinatie V2952 met een Experia V8 dit geheel met een cat5e aan elkaar, dit heeft jaren lang vlekkeloos gewerkt, nu na het gerommel met de software is het hopeloos. 400 melding is dagelijks

Het telefonische contact met de helpdesk is voor deze meneer dramatisch verlopen, hij moet maar van dat goedkope telfort af dan komt het vanzelf goed, volgende dag zelfde helpdesk….het ligt aan uw netwerkkabel, als de monteur hiervoor moet komen en het is uw fout dan moet u voorrijkosten betalen, en in deze trend zijn er nog wat telefoontjes geweest….

Waar het op neer komt is dat het weer bij de niets wetende klant word neergelegd helaas, kan hij het helpen dat hij bij telfort vandaan komt en dat hem letterlijk aan de telefoon word gezegd het abonnement is te goedkoop, neem het duurdere maar dan is het opgelost.

Vreemde redenaties van KPN in deze ??? iemand van de moderators die dit even oppakt ??

Wat jammer om dit te horen, @A de Zeeuw. Helaas kunnen wij moderators dit niet op deze manier oppakken. Hiervoor zal je buurman toch zelf contact moeten opnemen. En dat kan dan ook via het forum, mits hij dus zelf dan hier een topic komt aanmaken.

@Erik_

Bellen met helpdesk heeft tot niets geleid, forum deelname…..het is geen internet artiest, ik kan je wel zijn gegevens via een PB aan je sturen ???

Groet.

• February 1, 2021

Software update

We gaan vanaf deze week weer updates voor de software uitrollen. Het gaat dan om NMC 8.0.113_2 en HTML 4.114.213.

Deze updates geven verdere verbeteringen in de snelheid van het menu. Specifiek voor de (horizontale) gids zit er een verbetering in de opbouw van de verschillende onderdelen van de gids zodat het geheel vloeiender loopt. 

Verder zit er het volgende in:

• Onder water aanpassingen in de communicatie tussen ontvanger en tv platform om storingen op het platform te voorkomen.
  • Specifiek voor de HMB2260: mogelijkheid om energiespaarstand aan te zetten (via Instellingen > Stand-by)
  • Mijn Pakketten geeft nu een melding als je onder bewind staat en dus niet zelf zenderpakketten mag aanzetten.
  • Aanvullende kleine verbeteringen/bugfixes

De zichtbare wijzigingen zitten in de HTML, de rest in de NMC. Voor beiden geldt dat we die morgen bij een eerste (kleinere) groep gaan uitrollen. Daarna doen we voor de HTML een tweede groep op 4 februari. Als dit allemaal goed loopt wordt de HTML dan op 9 februari bij de rest van de klanten uitgerold. De NMC heeft een tweede groep op 9 februari, en dan de resterende uitrol, als alles goed loopt, tussen 16 en 23 februari. 

Voor de HTML update is geen herstart nodig, voor de NMC wel. Daarom duurt die iets langer. Dit is de planning van de uitrol. Het kan dus zijn dat het nog aangepast wordt als er iets onverwachts gebeurt.

Voor klanten die het oude menu nog hebben komt er op 4 februari een kleine update naar HTML 3.112.01. Dit omdat er in de huidige HTML versie nog bepaalde systemen worden aangeroepen die we niet meer gebruiken. In het gebruik zelf verandert er voor deze klanten niets. 

5 - 18 januari 2021
In deze periode is de software uitgebracht tegen de traagheid van de tv-ontvangers. Dit is HTML release 4.113.201.

Bijna 4 weken later alweer, en de beloftes blijven maar aanhouden, een vriendelijk verzoek @KPN:

KPN mag updaten zoveel ze willen ,maar doe dat dan niet s’avonds onder prime time, maar overdag en s’nachts, en ook niet in het weekend.

(Het enige wat hier echt vloeiend verloopt, is de koffie automaat die ik heb staan. :joy: )

Dank u.

wjb
Wijsgeer
  • February 1, 2021

KPN mag updaten zoveel ze willen ,maar doe dat dan niet s’avonds onder prime time, maar overdag en s’nachts, en ook niet in het weekend.

Updates worden als het goed is ook alleen 's nachts uitgerold.

• February 1, 2021

@wjb  Updates worden als het goed is ook alleen 's nachts uitgerold. :joy:

als het goed is….:mask:

https://allestoringen.nl/storing/kpn/nieuws/353865-storing-bij-kpn/

• February 1, 2021

Tenzij je je ontvangers 's nachts van de netspanning afhaalt of in energiespaarstand zet, zoals bij de 5202 en - naar ik nu begrijp - ook de 2260, dan vindt de update plaatst als je 'm aanzet (wel met uitstel keuze). 

• February 1, 2021

@@@Zal mij benieuwen, of KPN ook alle IPTV klanten, netjes zal gaan inlichten, wat ze te wachten staat.

Nietsvermoedende IPTV klanten van KPN, die geen forum bezoeken,(en dat zijn er veel) komen weer voor verrassingen te staan??

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Goedemorgen allemaal! Ik heb reacties voor jullie naar aanleiding van de recente feedback richting de iTV mensen. Ik heb hieronder wat mensen getagd bij hun specifieke vragen/opmerkingen. Als je meerdere vragen/opmerkingen had, dan heb ik je wel maar een keer getagd, dus neem dan alles even door. Dingen die door meerdere mensen werden aangedragen heb ik niet getagd.

Infobalk en knoppen

• Rode knop werkt nog altijd niet op alle kanalen. 

Dingen die we (nog) niet kunnen reproduceren

• Als je een opname stopt kom je terug op de opnamelijst in plaats van op het detailscherm. Hierdoor kun je niet direct de opname verwijderen als je dat wilt maar moet je eerst de opname weer opzoeken.

• Overschakelen van zender 1 naar zender 2 en die gaan terugkijken, na stoppen van terugkijken schiet ontvanger terug naar zender 1 i.p.v. op zender 2 te blijven. (​​​​​​@prk-forumklant​​)​​
    • De vraag hier is even hoe je overschakelt naar zender 2. Doe je dit door een zendernummer in te toetsen, of via de gids naar een andere zender te gaan? Of doe je dit door de infobalk te voorschijn te halen en dan met pijl naar boven/beneden een andere zender op te zoeken en daar dan met de OK knop heen te gaan? Want bij deze laatste manier ga je inderdaad na het stoppen van terugkijken terug naar zender 1. Wil je dit niet, switch dan van zender door het nummer in te toetsen of de gids te gebruiken.

@erik, dank voor je respons.

voorbeeld: ik heb gekeken naar kanaal 74…
daarna ga ik scrollen in de gids en eindig ik met terugkijken van een programma op kanaal 1..
Als ik dat terugkijken onderbreek (wilt u stoppen: JA), dan schiet de gids terug van kanaal 1 naar 74.. en ben je pagina's terug…
Waarom niet blijven op het kanaal waarop je zat (met terugkijken)??

Als ik de terugkijk-aktie wil voortzetten, moet ik eerst scrollen door de gids om terug te komen op dat kanaal...

• February 1, 2021

Het actieve kanaal was dan dus 74. Terugkijken is net zoiets als een opname bekijken: als je daarmee ophoudt kom je ook weer uit op het kanaal dat actief was op het moment dat je de opname startte. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 1, 2021

Wat jammer om dit te horen, @A de Zeeuw. Helaas kunnen wij moderators dit niet op deze manier oppakken. Hiervoor zal je buurman toch zelf contact moeten opnemen. En dat kan dan ook via het forum, mits hij dus zelf dan hier een topic komt aanmaken.

@Erik_

Bellen met helpdesk heeft tot niets geleid, forum deelname…..het is geen internet artiest, ik kan je wel zijn gegevens via een PB aan je sturen ???

Is helaas niet mogelijk, @A de Zeeuw. Wij moderators nemen zaken schriftelijk via het forum in behandeling. Dus zelfs als ik de gegevens zou hebben kan ik vervolgens niets omdat ik hier niet met hem over kan communiceren. En dat is wel nodig bij het nakijken van dit soort dingen. Als zelf deelnemen aan het forum niet lukt, dan is de het toch handiger voor hem om opnieuw te bellen. Of via de servicepagina een chat te starten (hij moet dan kiezen voor ‘Ik heb een andere vraag of wil graag contact’ en vervolgens een stukje naar beneden scrollen voor de chatknop.

Goedemorgen @Erik_  ​

De diensten welke ik het meeste gebruik via de ontvanger zijn; ​ live kijken, opnames, terugkijken.

Streaming diensten of andere apps gebruik ik of via mijn smartTV of Chromecast zonder problemen. 

@Erik_  Nog een ‘verzoekje’ 

Ik heb vaker gemeld maar kan het zo niet terug vinden; De overgang van het stoppen (terugknop) van een opname, het oogt zeer onrustig dat het beeld kort teruggaat naar live TV om vervolgens naar de gestopte opname terug te gaan. 

Wordt dit ook mee genomen in de fix? 

Voorbeeld video

Dank voor je antwoorden, en de toevoeging. Vooral video erbij is heel fijn. Ik neem het mee. 

Ik zou graag zien dat onder ‘Recent gezocht’ - net zoals in het oude menu - weer de recente zoekopdrachten komen te staan. Nu staan daar de recent aangeklikte zoekresultaten

Als ik (weer) wil zoeken op ‘2doc’ heb ik belang bij nieuwe resultaten en niet bij de uitzending van een paar dagen geleden die ik al had bekeken. Ik moet opnieuw '2doc' ingeven (of het vorige zoekresultaat editen).

Neem ik ook mee. Ik heb even getest met mijn eigen ontvanger en ik begrijp wat je bedoelt.

Infobalk en knoppen

• Als je een opname stopt kom je terug op de opnamelijst in plaats van op het detailscherm. Hierdoor kun je niet direct de opname verwijderen als je dat wilt maar moet je eerst de opname weer opzoeken.

• Overschakelen van zender 1 naar zender 2 en die gaan terugkijken, na stoppen van terugkijken schiet ontvanger terug naar zender 1 i.p.v. op zender 2 te blijven. (​​​​​​@prk-forumklant​​)​​
    • De vraag hier is even hoe je overschakelt naar zender 2. Doe je dit door een zendernummer in te toetsen, of via de gids naar een andere zender te gaan? Of doe je dit door de infobalk te voorschijn te halen en dan met pijl naar boven/beneden een andere zender op te zoeken en daar dan met de OK knop heen te gaan? Want bij deze laatste manier ga je inderdaad na het stoppen van terugkijken terug naar zender 1. Wil je dit niet, switch dan van zender door het nummer in te toetsen of de gids te gebruiken.

daarna ga ik scrollen in de gids en eindig ik met terugkijken van een programma op kanaal 1..
Als ik dat terugkijken onderbreek (wilt u stoppen: JA), dan schiet de gids terug van kanaal 1 naar 74.. en ben je pagina's terug…

Als ik de terugkijk-aktie wil voortzetten, moet ik eerst scrollen door de gids om terug te komen op dat kanaal...

Het is inderdaad zoals Henk al aangeeft, @prk-forumklant. Op het moment dat jij kiest voor terugkijken is 74 inderdaad nog je actieve kanaal en ga je daar naar terug als je stopt met Terugkijken. Om dit te voorkomen, ga dan eerst naar de zender (of door het nummer in te toetsen, of door in de Gids te bevestigen met OK), en ga daarna pas het Terugkijken starten. 

Verder, je hebt wat aangepast in mijn quote. Wat bedoel je precies met dat de rode knop niet altijd werkt? Heb je daar wat specifieke voorbeelden van?

En, het punt over opname stoppen en terugkomen in de opnamelijst, dat ervaar jij ook? Als dat zo is, ervaar je dat met alle opnames, of met specifieke? En gaat het om losse opnames of series? 

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 1, 2021

Dit staat nog steeds in de OP.

Admin: nu-uh :sweat_smile:  

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 1, 2021

Beste Ceessie35, updates worden inderdaad altijd '’s nachts uitgerold.

Maar Ceessie35, er zijn nog steeds mensen die de TV decoder 100% uitzetten (dus spanning eraf (in de volksmond stroom)).

En als je hem dan aanzet, gaat hij altijd eerst opstarten, maar bij een update duurt het dan langer dan ze gewent zijn en raken ze in paniek.

Dat uitzetten doen vele i.v.m. het energie wat de TV decoder in Stand-By gebruikt.

Maar Ceessie35, er zijn ook mensen die dit uit vuiligheid doen, bang dat door o.a. bliksem inslag alles stuk gaat (die kans is overigens heel erg klein tegenwoordig).

P.S.

Ceessie35 ik zie in een andere topic: We gaan xxxxxxxxxxx , maar Ceessie35 jij bent toch (net als ik) al lang met pensioen? 

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Infobalk en knoppen

Het is inderdaad zoals Henk al aangeeft, @prk-forumklant. Op het moment dat jij kiest voor terugkijken is 74 inderdaad nog je actieve kanaal en ga je daar naar terug als je stopt met Terugkijken. Om dit te voorkomen, ga dan eerst naar de zender (of door het nummer in te toetsen, of door in de Gids te bevestigen met OK), en ga daarna pas het Terugkijken starten. 

Verder, je hebt wat aangepast in mijn quote. Wat bedoel je precies met dat de rode knop niet altijd werkt? Heb je daar wat specifieke voorbeelden van?

En, het punt over opname stoppen en terugkomen in de opnamelijst, dat ervaar jij ook? Als dat zo is, ervaar je dat met alle opnames, of met specifieke? En gaat het om losse opnames of series? 

ik heb weg gehaald wat niet van toepassing is.
De rode knop op het erotiek kanaal doet helemaal niets. (#IkVraagDitVoorEenVriend)

mbt Aktieve Kanaal: Dan moet ik eerst OK drukken, daarna de gids weer openen om terugkijken te aktiveren (terwijl ik al in de gids zit/zat)…. machtig omslachtig:
maak gewoon meteen het terugkijk-kanaal het Aktieve kanaal. Waarom zou ik terug willen naar het oude kanaal??? Daarvoor heb ik de Vraagteken-toets.. Er zitten nog wat onhandigheden in die veel geklik nodig maken.

opnames maak ik niet, kan daardoor niet de ervaringen van anderen onderschrijven

• February 1, 2021

Beste Ceessie35, updates worden inderdaad altijd '’s nachts uitgerold.

Maar Ceessie35, er zijn nog steeds mensen die de TV decoder 100% uitzetten (dus spanning eraf (in de volksmond stroom)).

En als je hem dan aanzet, gaat hij altijd eerst opstarten, maar bij een update duurt het dan langer dan ze gewent zijn en raken ze in paniek.

Dat uitzetten doen vele i.v.m. het energie wat de TV decoder in Stand-By gebruikt.

Maar Ceessie35, er zijn ook mensen die dit uit vuiligheid doen, bang dat door o.a. bliksem inslag alles stuk gaat (die kans is overigens heel erg klein tegenwoordig).

P.S.

Ceessie35 ik zie in een andere topic: We gaan xxxxxxxxxxx , maar Ceessie35 jij bent toch (net als ik) al lang met pensioen? 

Hallo Joop,

Sympathiek dat je even reageert,

Ik heb de decoder/iptv hier receiver altijd aan staan, die gaat hier nooit uit, net zoals onze satellietontvanger niet,ik doe niet mee met wat l*LL*ge besparing, hooguit op stand-by. update's: Die worden niet altijd s’nachts uitgerold door KPN, want waarom ontstaat er uitval terwijl je rustig tv aan het kijken bent, s’avonds tussen 19:00u en 23:00u,maanden aan een stuk, en gaat de decoder/iptv receiver plots opstarten vanuit het niets? Waarom ontstaat er een landelijke storing,op 10 december 2020 j.l  bij zo'n 20.000 abonnees,en komt men later bij KPN met de verklaring, dat men een gaande software-uitrol op 10 december 2020 heeft moeten cancelen, omdat de systemen op tilt slaan? Ik geloof niet in Sinterklaas en ook niet in de Efteling. Je moet niet in de ontkennings modus schieten, dat is gewoon niet noduig, ben gewoon allemaal eerlijk, doe ik ook hoor.

Een tv decoder/iptv ontvanger uitzetten omdat men bang is voor bliksem: Dat is bij ons niet eens opgekomen, laat staan dat ik dit zou gaan doen..Of de inslagen moeten wel héél erg dichtbij komen, dat is hier in de bijna 50 jr. dat wij hier wonen, dan ook nog nooit aan de orde geweest.

Ja, wij zijn met pensioen, maar willen, en dat heb ik al vaker geschreven hier, gewoon rustig en ongestoord tv kunnen (blijven) kijken.

Algemeen: Héél erg tevreden met de diensten van KPN, uitstekende glasvezelverbinding, uitstekende telefonie ervaringen, uitstekende klantenservice, uitstekende moderatoren, helaas shit iptv ontvangertjes, de 2 Arcadyan HMB 2260 die hier staan, dateren van 13-01-2014, inmiddels ook al weer oude meuk dus van 7 jr. oud..Die hebben een iets zwaardere voedings- adapter dan de Arris 2952, that's all.

KPN zou (mí), en (sorry) daar heb je het weer,veel beter moeten gaan inzetten op betere hardware, betere specificaties, betere geheugens,betere processors, het is er,niet zolang in die oude modus blijven hangen, kijk wat er gebeurd! Kijk naar die 1853, kijk naar hoé lang men met die 1963 bezig is gebleven..

Zo, dat was het, fijne avond Joop.

wjb
Wijsgeer
  • February 1, 2021

update's: Die worden niet altijd s’nachts uitgerold door KPN, want waarom ontstaat er uitval terwijl je rustig tv aan het kijken bent, s’avonds tussen 19:00u en 23:00u,maanden aan een stuk, en gaat de decoder/iptv receiver plots opstarten vanuit het niets?

Updates worden wel 's nachts uitgerold. Dat in de afgelopen maanden jouw TV ontvanger te pas en te onpas opnieuw ging opstarten was een bug en had niets van doen met de uitrol van nieuwe firmware. Er zijn in die maanden ook maar een paar updates geweest.

• February 2, 2021

@joop2011 Beste Joop2011, zoals je wellicht weet, ontstaan bugs door fout(en) in software, die bugs zijn ontstaan na de installatie van ‘Het nieuwe menu’, maanden geleden alweer,wij hebben geen andere software op die receivertjes gezet, voorheen hebben wij geen maandenlange updates of wat dan ook ontvangen, en is het vele jaren heel goed gegaan met de 2 hier staande Arcadyan HMB 2260's, voorlopig is het bij lange na niet, wat het vóór het loslaten van de firmware ‘Het nieuwe menu’ was, we moeten het er mee doen, het is niet anders..

En ja, ik weet heel goed waar ik het over heb...

wjb
Wijsgeer
  • February 2, 2021

Beste Joop2011, zoals je wellicht weet, ontstaan bugs door fout(en) in software, die bugs zijn ontstaan na de installatie van ‘Het nieuwe menu’, maanden geleden alweer,wij hebben geen andere software op die receivertjes gezet, voorheen hebben wij geen maandenlange updates of wat dan ook ontvangen, en is het vele jaren heel goed gegaan met de 2 hier staande Arcadyan HMB 2260's, voorlopig is het bij lange na niet, wat het vóór het loslaten van de firmware ‘Het nieuwe menu’ was, we moeten het er mee doen, het is niet anders..

En dat jouw TV ontvanger te pas en te onpas opnieuw ging opstarten en daarbij de software opnieuw ging ophalen, werd dus veroorzaakt door één van die fouten (bugs) in de software en had niets van doen met het uitrollen van nieuwe software naar de TV ontvanger. Het uitrollen van nieuwe software naar de TV ontvanger vindt alleen 's nachts plaats en niet als jij 's avonds televisie aan het kijken bent.

Die bug is ondertussen gelukkig ook al verholpen.

Zie ook [opgelost] Spontaan herstartende tv-ontvangers.

• February 2, 2021

‘Het uitrollen van nieuwe software naar de TV ontvanger vindt alleen s'nachts plaats’

Dat hebben we gemerkt,vooral op donderdag-avond 10 december 2020..Het was nog lang geen nacht..

Van 2014 tot September 2020 nooit geen gelazer gehad met de HMB 2260, vanaf ‘Het nieuwe menu’ een en al gelazer..Die receivertjes kunnen het gewoon niet (meer) aan.

Waarom toch altijd dat ontkennen.

Het zou allemaal opgelost zijn op 20 Januari (2021)

Opgelost? Dat is het nog lang niet...(Mag ook weer worden ontkent)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 2, 2021

‘Het uitrollen van nieuwe software naar de TV ontvanger vindt alleen s'nachts plaats’

Dat hebben we gemerkt,vooral op donderdag-avond 10 december 2020..Het was nog lang geen nacht..

Van 2014 tot September 2020 nooit geen gelazer gehad met de HMB 2260, vanaf ‘Het nieuwe menu’ een en al gelazer..Die receivertjes kunnen het gewoon niet (meer) aan.

Waarom toch altijd dat ontkennen.

Het zou allemaal opgelost zijn op 20 Januari (2021)

Opgelost? Dat is het nog lang niet...(Mag ook weer worden ontkent)

Op 10 dec was er géén uitrol van nieuwe software, maar er was een storing. Dat zijn echt twee heel verschillende dingen.