Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475724 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

wjb
Wijsgeer
  • February 2, 2021

Als je van tevoren weet dat je naar kanaal 42 wilt, kun je, terwijl de gids ( horizontaal en verticaal) open staat, gewoon het kanaal nummer intoetsen.

Dat is het 'm juist. Die hogere kanaalnummers kan ik namelijk nooit onthouden. Hoeft ook niet, want daar heb ik de gids voor :grinning:

Correctie, daar heb je de horizontale gids voor. :wink:

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • February 2, 2021

Als je van tevoren weet dat je naar kanaal 42 wilt, kun je, terwijl de gids ( horizontaal en verticaal) open staat, gewoon het kanaal nummer intoetsen.

Dat is het 'm juist. Die hogere kanaalnummers kan ik namelijk nooit onthouden. Hoeft ook niet, want daar heb ik de gids voor :grinning:

Correctie, daar heb je de horizontale gids voor. :wink:

Ja, die nummers heb ik ook niet in mijn hoofd. Beter zou dan een zoekfunctie op zendernaam zijn. Kan dan ook in allebei de varianten van de gids werken. Overigens, welke variant jullie voorkeur heeft, zal mij verder een biet zijn.

wjb
Wijsgeer
  • February 2, 2021

Beter zou dan een zoekfunctie op zendernaam zijn.

Doe je er dan ook een afstandsbediening bij met een volwaardig qwerty toetsenbord want ik moet er niet aan denken om een T9 toetsenbord te moeten gebruiken of dat rampzalige onscreen toetsenbord waar je met de pijltjestoetsen doorheen moet lopen.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • February 2, 2021

Beter zou dan een zoekfunctie op zendernaam zijn.

Doe je er dan ook een afstandsbediening bij met een volwaardig qwerty toetsenbord want ik moet er niet aan denken om een T9 toetsenbord te moeten gebruiken of dat rampzalige onscreen toetsenbord waar je met de pijltjestoetsen doorheen moet lopen.

De huidige zoekfunctie “werkt” nu toch ook zonder volwaardig toetsenbord? Maar van mij hoeft die functie niet hoor, alleen dat gezeur over wie wel of niet wat aan de verticale gids heeft, pfff. Hij is er, dus als je hem gebruiken wilt, be my guest.

wjb
Wijsgeer
  • February 2, 2021

alleen dat gezeur over wie wel of niet wat aan de verticale gids heeft, pfff. Hij is er, dus als je hem gebruiken wilt, be my guest.

Precies, hij is er, dus wie hem wil gebruiken, ga je gang. Dat was de discussie ook niet.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • February 2, 2021

alleen dat gezeur over wie wel of niet wat aan de verticale gids heeft, pfff. Hij is er, dus als je hem gebruiken wilt, be my guest.

Precies, hij is er, dus wie hem wil gebruiken, ga je gang. Dat was de discussie ook niet.

Volgens mij las ik, tussen de vragen en antwoorden over de gids, toch ook heel vaak iets als “die gebruik ik nooit”, “nutteloos”, etc.

wjb
Wijsgeer
  • February 2, 2021

Volgens mij las ik, tussen de vragen en antwoorden over de gids, toch ook heel vaak iets als “die gebruik ik nooit”, “nutteloos”, etc.

Dat heb inderdaad heel vaak (één keer :open_mouth: ) kunnen lezen maar wat verandert dat aan de stelling?

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • February 2, 2021

Dat heb inderdaad heel vaak (één keer :open_mouth: ) kunnen lezen maar wat verandert dat aan de stelling?

Ik ga ze echt niet voor je tellen, maar in meerdere berichten heb je je mening hierover uitgesproken. Maar blijkbaar denken anderen wel iets aan de verticale gids te hebben. En wat was de stelling? De verticale gids is nutteloos?

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • February 2, 2021

Maar jij bent wel degene die er weer mee begint! Ik wil alleen maar weten wanneer de vert. gids ook weer zo snel werkt als de horiz. gids.

Een tijd geleden heb ik je al uitgelegd waarom ik de vert. gids gebruik en dat is puur alleen maar om opnames in te plannen. Je kunt dan per zender in 1 oogopslag zien welke programma's er die avond op komen. In de horiz. gids zie je soms maar 1 of 2 letters en soms alleen maar 3 stipjes … en je blijft maar naar rechts en links schuiven. Dit is ook het laatste wat ik hier over wil zeggen...

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • February 2, 2021

Maar jij bent wel degene die er weer mee begint! Ik wil alleen maar weten wanneer de vert. gids ook weer zo snel werkt als de horiz. gids.

Een tijd geleden heb ik je al uitgelegd waarom ik de vert. gids gebruik en dat is puur alleen maar om opnames in te plannen. Je kunt dan per zender in 1 oogopslag zien welke programma's er die avond op komen. In de horiz. gids zie je soms maar 1 of 2 letters en soms alleen maar 3 stipjes … en je blijft maar naar rechts en links schuiven. Dit is ook het laatste wat ik hier over wil zeggen...

Strak plan, ik sluit me bij je aan.

wjb
Wijsgeer
  • February 2, 2021

Ik ga ze echt niet voor je tellen, maar in meerdere berichten heb je je mening hierover uitgesproken. 

Ga ze gerust tellen, dan zal je zien dat dat toch echt maar één keer is.

Maar blijkbaar denken anderen wel iets aan de verticale gids te hebben.

Dat is toch ook prima, ieder het zijne ... toch?

En wat was de stelling? De verticale gids is nutteloos?

Die stelling heb ik in ieder geval nooit geopperd.

• February 2, 2021

Waarom toch altijd dat ontkennen.

Het zou allemaal opgelost zijn op 20 Januari (2021)

Opgelost? Dat is het nog lang niet...(Mag ook weer worden ontkent)

Uhhhhhhhh, Je had toch geen problemen meer, en nu toch weer wel, wat is er nu wel of niet aan de hand bij jou thuis met die mooie kastjes die het weer goed deden????????

Voor de moderatoren: Waarom dit topic nog openhouden, als het merendeel hier aangeeft dat  het  probleem allang opgelost is???, Men klaagt nu wederom over niet ter zake doende zijnde  problemen, Neemt kennelijk graag gratis content in ontvangst, en gaat vervolgens weer over in de klaag modus….Stop nu eens met dit herhaal gedrag.

Wij zijn momenteel uiterst tevreden met de door ons geleverde en gehuurde door KPN diensten, alle klagers hier, zijn o.i indivuidule klachten..

De glasvezelverbinding is zoals ALTIJD onverminderd uitstekend! Thanx @Erik_  KPN!!

Het is opgelost , klaar!!

​ Denk, plak hem er even bij.

Mooi! Plak ik er het er ook nog even een bij:

Op het moment dat ik deze reactie gegeven heb, ben ik in de heilige veronderstelling, dat KPN mij de inmiddels bekende Arris VIP 5202 gaat toesturen: Ik heb contact gehad met de klantenservice, en ze sturen  mij direct een VIP 5202 toe. Die heb ik ook mogen ontvangen! Daarom, het verhaal achter deze reactie:

Het is opgelost, klaar!!

De Arris VIP 5202: Die heb ik mogen ontvangen, gedeeltelijk uitgepakt zelfs, echter, toen ik de overeenkomst nog eens goed door ging lezen, bleek de KPN medewerker mij een zg. ‘Hussel’ abonnement ‘aangesmeerd’ te hebben, wat tientallen euro's meer bleek te gaan kosten!

Dit heb ik direct ongedaan gemaakt, en heb ook vrijwel direct een retourslabel mogen ontvangen, en de inmiddels bekende 5202 maar lekker retour gestuurd….

Op het moment dat ik deze reactie plaats, is het voor mij opgelost, vandaar deze reactie.

Nu, enige tijd later, blijkt dat als je een wat ouder (premium, compleet) en tóch een vrij kostbaar abonnement van bijna 100 euro per maand hebt, je ten alle tijden gebonden bent aan een wat mindere iptv receiver, een UHD abonnement nemen is er niet bij: Je moet verplicht een hussel abonnement af gaan sluiten, iets wat in onze situatie financieel erg ongunstig uit zou gaan pakken.

Kortom:

Ook al hebben wij de mogelijkheid om wel degelijk een 4K (UHD) ontvanger op onze zeer geschikte UHD tv aan te kunnen sluiten, met certificering dhcp 2.2 , dan wordt dit ons ‘abonnee technisch’ geheel onmogelijk gemaakt, en wordt er door backoffice, gruwelijk moeilijk over gedaan.

Wij waren in eerste instantie dus blij, maar dat blijkt dus een dooie mus te zijn geweest..

Momenteel is het beleid mbt. de uitgifte van een beter presterende receiver,kennelijk geheel onduidelijk bij/binnen KPN.

Het moge duidelijk zijn, dat diverse deelnemers hier in dit forum, daadwerkelijk een beter presterend product ter beschikking hebben, en dat de specificaties dan ook boekdelen spreken, ontkennen van een giga probleem is dan geheel vanzelfsprekend…

We moeten maar roeien met de riemen die we hebben,daar helpen zenderpakketten, waarvoor we al jaren overigens al dik voor betalen, of een of ander vouchertje niets aan, sterker nog: Wij weigeren dit soort malle dingetjes te accepteren.

En @Doornekamp33 

Helaas zit je er gigantisch naast, de problemen die velen nu ervaren, zijn bij lange na nog steeds niet opgelost, dat weten de dames en heren moderatoren ook wel, ik neem echt niemand hier ook maar iets kwalijk, echter,voordat je iemand quote, realiseer dan wel, dat ook IK een verhaal erachter heb.

Thanx! (Jammer dat ik dit zo heb moeten doen voor je)

• February 3, 2021

@Ceessie35Ik moet dus maar raden wat er aan de hand is.

Jij post dat het is opgelost en het topic dicht kan, ik kan toch niet weten wat er achter de schermen gebeurd.

Dus ik snap je punt niet dat je zegt  (Jammer dat ik dit zo heb moeten doen voor je)😲😲

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 3, 2021

Ik meld even dat ons menu bij lange na niet werkt naar tevredenheid. 

Hoewel ik heel veel tijd heb kan ik dit forum niet bijbenen, elke 2 dagen 3 pagina's erbij🤔🤣

Positief puntje; ik vind de dark mode wel prettig. 

Negatieve punten; zo'n beetje alles wat all genoemd is. Inclusief foutcode 400 4x afgelopen weekend. Daarna gelukkig niet meer. 

De tip 'even herstarten/ van stroom af/ frisse start wil ik niet meer horen. Voor iemand die chronisch ziek is/bed gebonden bestaat er geen 'even... doen'.

Ik heb dagen dat ik bij die groep hoor en dan wil ik alleen maar ongestoord tv kijken/luisteren 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • February 3, 2021

@Widajono, je geeft aan dat het niet naar tevredenheid werkt. Wat werkt er niet naar tevredenheid? Kun je dat heel duidelijk uitleggen?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 3, 2021

@Bart_Z 

Zo'n beetje alle klachten die ik eerder genoemd heb die bij de meeste van ons nog steeds bestaan.

Uit mijn hoofd; amateuristisch opbouw van gids.

Extra bevestiging bij stoppen van opname 

Bij stoppen van opname gaat beeld eerst naar tv, na 2 seconden naar opname 

Traag reageren op 'commando' van ab

Niet direct kunnen afspelen vanuit opname lijst (al aangepast bij instellingen)

Niet correct werken van blauwe knop

Alles is al genoemd door mij en anderen

Ik kijk momenteel veel Netflix en videoland omdat tv kijken niet leuk meer is dus kom veel problemen niet meer tegen. Niet omdat het opgelost is maar omdat ik het ontwijk.

Chat box had mij een link gegeven om klachten neer te leggen. Link was een week niet bereikbaar, gisteren bleek het niet de juiste plek te zijn. 

• February 3, 2021

@Bart_Z

Zo'n beetje alle klachten die ik eerder genoemd heb die bij de meeste van ons nog steeds bestaan.

Uit mijn hoofd; amateuristisch opbouw van gids.

Extra bevestiging bij stoppen van opname 

Bij stoppen van opname gaat beeld eerst naar tv, na 2 seconden naar opname 

Traag reageren op 'commando' van ab

Niet direct kunnen afspelen vanuit opname lijst (al aangepast bij instellingen)

Niet correct werken van blauwe knop

Alles is al genoemd door mij en anderen

Ik kijk momenteel veel Netflix en videoland omdat tv kijken niet leuk meer is dus kom veel problemen niet meer tegen. Niet omdat het opgelost is maar omdat ik het ontwijk.

Chat box had mij een link gegeven om klachten neer te leggen. Link was een week niet bereikbaar, gisteren bleek het niet de juiste plek te zijn. 

Zover ik mij kan herinneren kon je voorheen vanuit de tv-gids kiezen , of het programma aan klikken en terugkijken of de opname bekijken , dit is ook niet meer mogelijk.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 3, 2021

Als extra reactie hierop:

Vroeger kon je KPN ook gewoon bellen en had je ze met een paar minuten aan de lijn, dan kreeg je iemand die toch best wel technische kennis in huis had….dit is ook niet meer mogelijk.

Zowel ze aan de lijn krijgen als een technisch iemand...iets met van het kastje naar de muur en weer terug

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 3, 2021

TV ontvanger reageerde vanavond helemaal niet meer. Kon knoppen indrukken zoveel ik wilde maar geen reactie. Pas na een herstart wilde deze weer reageren op de afstandsbediening. Ook af en toe wegvallend geluid en verwisselen van zenders werkt soms niet.

• February 4, 2021

@TMG1961: Ik lees hier uw ervaring van zo'n 2 uur geleden, wat vervelend! Kan u mededelen,dat dit geen landelijke storing betreft: Wij kunnen hier in Noord-Brabant, tv kijken en van alle overige diensten die KPN ons bied, geheel ongestoord gebruik maken.Het enige wat wij ervaren, is een vertraagde bediening van de iptv ontvangers, maar daar zijn wij inmiddels wel aan gewend na al die maanden.

TIP: KPN is altijd 24/7 bereikbaar voor hulp bij storingen in uw netwerk of andere problemen betreffende uw abonnement: Via het gratis telefoonnummer: 0800-0402

Met vriendelijke groet:

Ceessie35

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 4, 2021

TV ontvanger reageerde vanavond helemaal niet meer. Kon knoppen indrukken zoveel ik wilde maar geen reactie. Pas na een herstart wilde deze weer reageren op de afstandsbediening. Ook af en toe wegvallend geluid en verwisselen van zenders werkt soms niet.

@TMG1961,  welke KPN tv decoder heb je en hoe is deze aangesloten op de Experiabox?

Heb je alleen de spanning (in de volksmond stroom) eraf gehaald? of heb je een volledige reset gedaan inclusief software opnieuw installeren?

Wat is jou echte download snelheid?

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 4, 2021

@TMG1961,  welke KPN tv decoder heb je en hoe is deze aangesloten op de Experiabox?

Heb je alleen de spanning (in de volksmond stroom) eraf gehaald? of heb je een volledige reset gedaan inclusief software opnieuw installeren?

Hmb2260, aangesloten via cat7 kabel op Experiabox v10. Stroom eraf gehaald dmv knop achterop ontvanger en downloadsnelheid is 203mbit/sec

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 4, 2021

@Bart_Z 

Ik heb gisteren antwoord gegeven op jouw vraag, ik zou het erg waarderen als jij reageert op mijn bericht 😊

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 4, 2021

Hmb2260, aangesloten via cat7 kabel op Experiabox v10. Stroom eraf gehaald dmv knop achterop ontvanger en downloadsnelheid is 203mbit/sec

@TMG1961, hartelijk dank voor je antwoord.

CAT7 kabel? Dat is voor hele hoge snelheden.

Voor de TV decoder is CAT5E of eventueel CAT6 ruim voldoende.

Snelheid en TV decoder zijn beide goed.

Je hebt de spanning (in de volksmond stroom) met de schakelaar eraf gehaald.

In dit geval kan je beter een harde reset geven, zie hier hoe dat moet.

Ik hoor het graag, of het gelukt is. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Bart_Z

Ik heb gisteren antwoord gegeven op jouw vraag, ik zou het erg waarderen als jij reageert op mijn bericht 😊

Dank voor deze signalen en input, dat nemen we mee. Verder zijn we nog steeds bezig met het verbeteren van de werking van de software en het menu. Deze maand worden er weer updates uitgevoerd. Bovenin dit topic vind je het laatste nieuws, ik raad je aan om deze te volgen. Dan ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.