Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475742 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 4, 2021

TV ontvanger reageerde vanavond helemaal niet meer. Kon knoppen indrukken zoveel ik wilde maar geen reactie. Pas na een herstart wilde deze weer reageren op de afstandsbediening. Ook af en toe wegvallend geluid en verwisselen van zenders werkt soms niet.

@TMG1961,  welke KPN tv decoder heb je en hoe is deze aangesloten op de Experiabox?

Heb je alleen de spanning (in de volksmond stroom) eraf gehaald? of heb je een volledige reset gedaan inclusief software opnieuw installeren?

Wat is jou echte download snelheid?

Hmb2260, aangesloten via cat7 kabel op Experiabox v10. Stroom eraf gehaald dmv knop achterop ontvanger en downloadsnelheid is 203mbit/sec

@TMG1961, hartelijk dank voor je antwoord.

CAT7 kabel? Dat is voor hele hoge snelheden.

Voor de TV decoder is CAT5E of eventueel CAT6 ruim voldoende.

Snelheid en TV decoder zijn beide goed.

Je hebt de spanning (in de volksmond stroom) met de schakelaar eraf gehaald.

In dit geval kan je beter een harde reset geven, zie hier hoe dat moet.

Ik hoor het graag, of het gelukt is. 

Ik weet dat de Cat 7 kabel een beetje overkill is. Maar die had ik nog liggen, en was lang genoeg. Dus was makkelijker en goedkoper dan een nieuwe Cat5 of 6 te kopen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 4, 2021

Widajono schreef:

Extra bevestiging bij stoppen van opname

Inderdaad. Na drukken op “terug” (toets) bij nieuwe ab of “stop” toets (bij oude ab) hoeft natuurlijk niet de vraag gesteld of je de opname wilt stoppen.

Niet direct kunnen afspelen vanuit opname lijst (al aangepast bij instellingen)

Dit doe ik al sinds '’jaar en dag'’ door de play/pauze knop in te drukken na selectie van een programma in mijn opnamelijst. (je kan dat ook met OK doen mits je dat instelt in de instellingen '’tv-menu'’; anders is het 2 x OK. Maar direct op play/pauze vind ik het fijnst)

Niet correct werken van blauwe knop

Je bedoelt bij kanaal 651?

Bij TV kijken: blauwe knop geeft keuze zenderlijsten
Bij opname kijken: je springt 5 minuten vooruit

@Widajono 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 4, 2021

@PeterG 

Bijna…

Opname direct bekijken dmv play knop werkt niet bij serie opname, ook niet als er slechts 1 Opname in de lijst staat. 

Geen idee wat kanaal 651 is.

Heb jij mijn eerdere berichten ook gelezen? Waarom geef jij antwoord?

Nog iets waar ik tegen aan loop;

In de gids wil ik soms extra info lezen maar weet niet hoe. Als ik op ok druk ga ik naar het betreffende kanaal, maar waar lees ik de info? Het lukt met 2x gele knop (als je tv kijkt dus niet in de gids bent) maar vaak luister ik naar de radio en dan wil ik pas overschakelen als ik zeker weet dat ik het programma wil zien…

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 4, 2021

@Widajono

Opname direct bekijken dmv play knop werkt niet bij serie opname, ook niet als er slechts 1 Opname in de lijst staat. 

Je moet natuurlijk wel eerst dat mapje openen….. :wink: . Dat is toch niet te veel moeite :kissing_smiling_eyes::hugging: .

In de gids wil ik soms extra info lezen maar weet niet hoe. Als ik op ok druk ga ik naar het betreffende kanaal, maar waar lees ik de info?

Je hebt dan voor de OK-knop ingesteld "direct naar live tv programma”. Dan kan je van een al lopend programma niet meer in de gids de info openen, want die stap wordt overgeslagen. Wel van nog komende programma's.
Omdat je met de play/pauze knop ook direct naar live tv programma kunt heb ik OK juist NIET ingesteld om daar naar toe te gaan. Dan opent de progr.info van het lopende programma wel.

Als je dus instelt voor de OK-knop direct naar programma (wat play/pauze ook al doet), dan maak je tevens de keuze dat je voor lopende programma's de info niet kunt openen als je in de gids zit.

Als je het programma gewoon kijkt, dus je zit niet (meer) in de gids, kun je de programma-info openen met 2 x de gele knop indrukken.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 4, 2021

Een stel Vips 2952 (v2) of HBM's 2260 zullen dat worden, of een kruising als het meerdere zijn.

Ouwe meuk dus. Mooi klaar mee. 

Jup, je had gelijk. Ze hebben precies dezelfde kastjes gekregen die ik al jaren heb en het laatste half jaar veel ellende mee heb gehad: de VIP2952….. Oude meuk! Ik snap niet dat ze erg oude kastjes opsturen ipv de nieuwste kastjes. Mag ik over een jaar de nieuwe kastjes bij  mijn ouders installeren omdat deze dan weer over datum zijn. Maar goed:  Zojuist kastjes omgewisseld en geïnstalleerd en tot mijn verbazing stond na het installatieproces het oude menu en gids er nog op…. Hoe zit dit nu weer? Ik mag aannemen dat KPN het nieuwe menu alsnog installeert?

EDIT: mijn originele vraag is niet meegekomen naar deze post, vandaar nog even, daar gaf doornekamp een reactie op (zie boven):

Mijn ouders kregen een brief van KPN in de bus dat KPN komende week nieuwe tv kastjes opstuurt omdat de twee Motorola kastjes te oud zijn. Wat voor kastjes stuurt KPN naar mijn ouders? Ik mag hopen een stel nieuwe, snelle?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 4, 2021

@Erik_

Inmiddels HTML versie 4.114.213 op de HMB2260

Hieronder mijn eerste ervaring, indien nodig later meer info (en misschien wel een nieuwe video).

• Snelheidsverbetering is minimaal
  • Openen gids toont nu eerst ca. 1 á 2 sec “gids wordt geopend”.
  • Hierna volgt gids op logo zender na in 1x
  • Omschakelen horizontaal <> verticaal nog steeds traag / amateuristisch.
  • Afsluiten gids, eerst wordt de pip (live tv) full screen, ca. 1 á 2 sec later verdwijnt de gids.
  • Menu ook nog deels traag, gids wordt echter meer gebruikt en heeft wat mij betreft ook de hoogste prio.

Goed dat er nog steeds aan wordt gewerkt, er is weer wat verbetering echter zijn we in mijn ogen nog lang niet terug op de snelheid van het oude menu. Wel ziet het openen van de gids er professioneler uit.

• February 4, 2021

Een stel Vips 2952 (v2) of HBM's 2260 zullen dat worden, of een kruising als het meerdere zijn.

Jup, je had gelijk. Ze hebben precies dezelfde kastjes gekregen die ik al jaren heb en het laatste half jaar veel ellende mee heb gehad: de VIP2952….. Oude meuk! Ik snap niet dat ze erg oude kastjes opsturen ipv de nieuwste kastjes. Mag ik over een jaar de nieuwe kastjes bij  mijn ouders installeren omdat deze dan weer over datum zijn. Maar goed:  Zojuist kastjes omgewisseld en geïnstalleerd en tot mijn verbazing stond na het installatieproces het oude menu en gids er nog op…. Hoe zit dit nu weer? Ik mag aannemen dat KPN het nieuwe menu alsnog installeert?

Mogen we hieruit concluderen dat de KPN [?] een software heeft ontwikkeld , wel of niet naar ieders zin het netwerk , modem en/of het kastje niet geschikt zijn voor deze software ?

Daar lijkt het wel op als je een nieuw kastje krijg en de ellende is dan nog niet voorbij

Michiel1
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • February 4, 2021

Ik weet niet of het hier thuis hoor maar wat mij vandaag is opgevallen.

Ik had een programma het hele seizoen op genomen alle opgenomen programma's staan dan keurig in een map bijelkaar.

Het werden mij teveel  programma's dus heb ik de seizoen opname stopgezet en nu staan alle bewuste programma's overal door mijn lijst heen en de map is weg.

Ik vind dit jammer dat ze niet meer bij elkaar staan:slight_frown:

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 4, 2021

Ik had een programma het hele seizoen op genomen alle opgenomen programma's staan dan keurig in een map bijelkaar.

Het werden mij teveel  programma's dus heb ik de seizoen opname stopgezet en nu staan alle bewuste programma's overal door mijn lijst heen en de map is weg.

Dat was in het oude menu ook al zo. 

Eerst verwijderen, daarna de serie opname annuleren is dan handiger 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 4, 2021

@prk-forumklant: goed punt van wjb wel om de terugknop te gebruiken om van Terugkijken terug te komen in de gids i.p.v. op het eerdere kanaal. Maar ik begrijp dat dit bij jou niet werkt. Voor de zekerheid: je drukt wel maar 1x op die knop en niet per ongeluk 2x? 

Wat ik verontrustend vind, is dat als je schakelt tussen horizontaal en vertikaal dat de PiP tussendoor vergroot en dan weer verkleind wordt. Tekenend voor de efficientie van de software...

Dat is iets waar aan gewerkt om dat inderdaad efficiënter te maken. Voor alleen de horizontale gids zit dat in de HTML die deze en komende week wordt uitgerold. Voor de verticale, en dan dus ook het schakelen daartussen, moet dat nog.

Ah, goede toevoeging op je eerdere lijstje, @Widajono. Neem ik mee. 

Nog iets waar ik tegen aan loop;

In de gids wil ik soms extra info lezen maar weet niet hoe. Als ik op ok druk ga ik naar het betreffende kanaal, maar waar lees ik de info? Het lukt met 2x gele knop (als je tv kijkt dus niet in de gids bent) maar vaak luister ik naar de radio en dan wil ik pas overschakelen als ik zeker weet dat ik het programma wil zien…

Dat is de bijwerking van instellen dat OK direct naar de zender gaat. Als je dat niet hebt, dan krijg je dus de pop-up met de info. En een infoknop om in de info te kunnen scrollen als die te groot is voor het vakje. Gele knop in de gids heeft een andere functie en kan daar dan niet gebruikt worden om de info te lezen. Dus in dit geval is het kiezen tussen met OK direct naar de zender en dan daar de info lezen, of met OK de pop-up zodat je de info daar kunt lezen maar dan met een extra klik als je dan naar de zender wilt. 

Dit klopt, @jobje73. Deze ontvangers zijn verder nog gewoon courant en worden uitgeleverd bij bestaande klanten. Voor zover ik weet krijgen nieuwe klanten wel de 5202, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Omdat je ouders voorheen oudere kastjes hadden krijgen zij het nieuwe menu nog niet direct. Dit wordt op later moment in groepen gedaan bij alle mensen waar oudere ontvangers zijn omgewisseld. 

@Erik_

Inmiddels HTML versie 4.114.213 op de HMB2260

Hieronder mijn eerste ervaring, indien nodig later meer info (en misschien wel een nieuwe video).

• Snelheidsverbetering is minimaal
  • Openen gids toont nu eerst ca. 1 á 2 sec “gids wordt geopend”.
  • Hierna volgt gids op logo zender na in 1x
  • Omschakelen horizontaal <> verticaal nog steeds traag / amateuristisch.
  • Afsluiten gids, eerst wordt de pip (live tv) full screen, ca. 1 á 2 sec later verdwijnt de gids.
  • Menu ook nog deels traag, gids wordt echter meer gebruikt en heeft wat mij betreft ook de hoogste prio.

Goed dat er nog steeds aan wordt gewerkt, er is weer wat verbetering echter zijn we in mijn ogen nog lang niet terug op de snelheid van het oude menu. Wel ziet het openen van de gids er professioneler uit.

Dank voor je feedback, @MvE11! Aanvullende feedback en filmpjes zijn altijd welkom. 

Dat was in het oude menu ook al zo. 

Eerst verwijderen, daarna de serie opname annuleren is dan handiger 

Dit is inderdaad hoe het werkt, @Michiel1. Ik neem het wel even als feedback mee. Misschien kan dit in het nieuwe menu wel op andere manier. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 4, 2021

Dit klopt, @jobje73. Deze ontvangers zijn verder nog gewoon courant en worden uitgeleverd bij bestaande klanten. Voor zover ik weet krijgen nieuwe klanten wel de 5202, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Omdat je ouders voorheen oudere kastjes hadden krijgen zij het nieuwe menu nog niet direct. Dit wordt op later moment in groepen gedaan bij alle mensen waar oudere ontvangers zijn omgewisseld. 

Had ik graag willen weten. Stond nergens in de bijgevoegde informatie die mijn ouders kregen. Niet in de e-mail en niet in de brief. Komt het weer aan op het gebrek aan communicatie vanuit KPN, wat al vaak ter sprake is gekomen in dit topic. Nu kijk ik en daarna mijn ouders vreemd op van het oude menu en gids die met de geplaatste kastjes meekomt en is het voor ons raden van het hoe en waarom en wanneer dan wel en hoe?….

Indicatie wanneer zij het nieuwe menu en gids krijgen, dan kan ik dat aan hen doorgeven  of blijft dat in nevelen gehuld?

• Nieuwkomer
  • February 5, 2021

Ook hier: wanneer je terug wil spoelen of gewoon pauze wil dan start het niet meer en krijg je een foutmelding wanneer je weer weer naar een andere zender schakelt doet het het weer.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 5, 2021

Precieze moment is nog niet bekend. Wat we weten over de uitrol staat in het startbericht. En dat passen we ook aan als daar verdere informatie over bekend wordt. Op dit moment moeten dus nog de klanten die Motorola's hebben of hadden, eventueel in combinatie met nieuwere modellen. Daarin maken we een onderscheid tussen de 1853 en nog ouder. Nog ouder wordt sowieso vervangen. De 1853 niet altijd. Dus mensen met een 1853 (eventueel in combinatie met nieuwer) zijn een aparte groep die het nieuwe menu nog moeten krijgen. En daarnaast hebben we dan zogenaamde veegbatches waarin we mensen meenemen die Motorola's hadden en inmiddels niet meer. Die gaan periodiek, maar daarin valt niet te zeggen welke specifieke klant in welke specifieke batch zit. Kortom, het enige antwoord is afwachten. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 5, 2021

@jobje73  wat een gedoe weer . Hebben je ouders nu al de “nieuwe” VIP 2952   of nog steeds de oude Motorola's  dat is mij niet helemaal duidelijk.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 5, 2021

@jobje73  wat een gedoe weer . Hebben je ouders nu al de “nieuwe” VIP 2952   of nog steeds de oude Motorola's  dat is mij niet helemaal duidelijk.

Ze hadden de oude Motorola's, maar kregen bericht van KPN dat die over datum waren en gister hebben ze twee ‘nieuwe’ VIP 2952's gekregen die ik voor hen heb aangesloten, nog zonder nieuw menu en gids dus.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 5, 2021

Precieze moment is nog niet bekend. Wat we weten over de uitrol staat in het startbericht. En dat passen we ook aan als daar verdere informatie over bekend wordt. Op dit moment moeten dus nog de klanten die Motorola's hebben of hadden, eventueel in combinatie met nieuwere modellen. Daarin maken we een onderscheid tussen de 1853 en nog ouder. Nog ouder wordt sowieso vervangen. De 1853 niet altijd. Dus mensen met een 1853 (eventueel in combinatie met nieuwer) zijn een aparte groep die het nieuwe menu nog moeten krijgen. En daarnaast hebben we dan zogenaamde veegbatches waarin we mensen meenemen die Motorola's hadden en inmiddels niet meer. Die gaan periodiek, maar daarin valt niet te zeggen welke specifieke klant in welke specifieke batch zit. Kortom, het enige antwoord is afwachten. 

Bedankt voor je reactie, ik zal het doorgeven. Jammer dat je niet ingaat op mijn punt over communicatie.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 5, 2021

@jobje73  Hebben je ouders behalve de 2 door jou aangesloten VIP 2952 ontvangers nog een oude Motorola?   Zo ja dan blokkeert  die oude Motorola het updaten van de nieuwe VIP 2952 ontvangers.

Het kan ook zijn dat de oude Motorola ontvanger nog bij KPN afgemeld/ losgekoppeld moeten worden.

Als het KPN IPTV netwerk nog de oude Motorola ontvangers “ziet” dan komt die updates naar de nieuwe ontvangers er ook niet. Daar zijn de veegbatches voor bedacht . Misschien even bellen naar het helpdesk ter controle of de oude Motorola's al zijn afgemeld.

• February 5, 2021

Misschien even bellen naar het helpdesk ter controle of de oude Motorola's al zijn afgemeld.

0800-0402: zorg dat je de serienummers van de oude ontvangers hebt, dat ze niet de verkeerde afmelden. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 5, 2021

@jobje73  Hebben je ouders behalve de 2 door jou aangesloten VIP 2952 ontvangers nog een oude Motorola?   Zo ja dan blokkeert  die oude Motorola het updaten van de nieuwe VIP 2952 ontvangers.

Het kan ook zijn dat de oude Motorola ontvanger nog bij KPN afgemeld/ losgekoppeld moeten worden.

Als het KPN IPTV netwerk nog de oude Motorola ontvangers “ziet” dan komt die updates naar de nieuwe ontvangers er ook niet. Daar zijn de veegbatches voor bedacht . Misschien even bellen naar het helpdesk ter controle of de oude Motorola's al zijn afgemeld.

Ze hebben zelf vorige week contact met mijn ouders opgenomen over hun motorola's. Dat die oude zijn en vernieuwd moeten worden. Daarop kregen ze woensdag twee ‘nieuwe’ kastjes. Ik neem aan dat ik er nu niet achteraan hoef om ze af te melden.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 5, 2021

Misschien even bellen naar het helpdesk ter controle of de oude Motorola's al zijn afgemeld.

0800-0402: zorg dat je de serienummers van de oude ontvangers hebt, dat ze niet de verkeerde afmelden. 

Leuk. Mijn moeder heeft de motorola's gister meteen ingepakt en teruggestuurd. Ik wacht rustig af de komende dagen, Erik zegt dat ze in een veegbatch worden meegenomen, daar vertrouw ik dan maar op. Anders spreek ik hem daar persoonlijk op aan.

• February 5, 2021

Ik neem aan dat ik er nu niet achteraan hoef om ze af te melden.

Dat zou ik ook denken, maar kpn is een groot bedrijf en soms gaat er wel eens wat mis. Daarom better safe dan sorry.

In het nieuwe menu kun je zien hoeveel ontvangers er op je abo geregistreerd staan, maar ik weet niet meer of dat in het oude ook kon, laat staan waar precies. En verder kan het administratieve proces ook nog wel eens wat vertraging oplopen, en duurt 't gewoon ff voordat ze ook daar afgemeld zijn. W88 op de veegbatch is dan ook een goede optie.

Je ouders kunnen wel tv kijken (en opnemen/afspelen e.d.), dus 't is grotendeel kosmetisch. Er zijn klanten die graag weer terug willen naar het oude menu …..

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 5, 2021

Ja, maar nee. Het kan voorkomen dat er nog oude ontvanger technisch gekoppeld zijn. Die kunnen we dan alsnog verwijderen. Maar dat betekent niet dat je dan daarna ook gelijk het nieuwe menu krijgt. Je komt dan terecht in een van de veegbatches. Dus ook in dat geval is het afwachten. Ik verwacht trouwens niet dat in dit geval de oude Motorola's nog technisch gekoppeld zijn. Bij een serviceruiling zoals hier gedaan is, markeert het systeem de oude ontvangers en worden deze ontkoppeld zodra de nieuwe worden aangemeld. 

Verder, alvast weer wat reacties op de feedback die we doorgestuurd hebben:

Katana321: Als ik een opname afspeel en wil weten op welk moment ik in die opname zit, klik ik op “pijltje omlaag”. Links zie ik dan de totaaltijd en rechts de resterende tijd. Waarom zie ik dan bij de cursor niet de tijd waarin de opname of de cursor dan is? Dat mis ik echt. Het verzoek is dan ook om dit toe te voegen.

@Katana321, er wordt gekeken of dit makkelijk aan te passen is, en of dit de balk niet te druk maakt. 

CorL: Als je nu iets hebt opgezocht kan je niet direct zien of het programma is ingepland om te worden opgenomen. Je moet dan eerst het zoekresultaat openen met OK. Is het mogelijk om hier al gelijk een opname-icoontje te tonen?

@CorL, het toevoegen van icoontjes hier heeft impact op de performance van de software. Dus dat is niet iets wat we op dit moment willen doen. 

rindertb: Ik zou graag zien dat onder ‘Recent gezocht’ - net zoals in het oude menu - weer de recente zoekopdrachten komen te staan. Nu staan daar de recent aangeklikte zoekresultaten …

@rindertb, dit staat niet op de planning om weer aan te passen. Punt is namelijk dat zodra je 3 letters hebt ingevoerd het door het systeem als een zoekopdracht wordt opgeslagen. Als je dan wilt zoeken op Alien, bijvoorbeeld, zouden je zoekresultaten zowel Ali, Alie en Alien laten zien. Waardoor de lijst onoverzichtelijk wordt. 

TMG1961: Volgens de logging zou de tv gids in 1,2 seconden geladen zijn. Raar aangezien ik gemeten met een stopwatch op 2,5 sec gemiddeld kom voordat de gids zichtbaar is op de tv. Dus ergens is er een opstopping die het beeld ruim 1,3 sec tegen houdt.

Zou je hier een filmpje van willen maken, @TMG1961? Graag een waarbij tv ontvanger en tv gelijktijdig in beeld zijn zodat we goed kunnen zien wat wanneer reageert. 

Oberon 5:  Bij een frisse start of software verwijderen moet je telkens na de 1e update nog een 2e update uitvoeren. Is het niet mogelijk dat na de 1e update automatisch de 2e update volgt zonder zelf die keuze te hoeven moeten maken?

Wordt aangepast, maar dit kan pas als alle klanten over zijn naar het nieuwe menu. Dus dat duurt nog wel eventjes. 

Dirck: wanneer spaarstand op de 2952?

Wordt nog aan gewerkt, we hopen zo snel mogelijk!

Het starten van een opname direct vanuit de opnamelijst. Er was al geconstateerd dat dit kan door de Playknop te gebruiken in plaats van OK. Dit werkt niet als het een serieopname is. Dat kan ook niet aangepast worden.

Opmerkingen over het sluiten van menu's, en het schakelen tussen verticale en horizontale gids en dergelijke dat dit niet vloeiend verloopt. Is bekend, en plan is wel om dat ook nog verder te verbeteren. Zal vast niet allemaal ineens gedaan kunnen worden, dus verwacht dit in stapjes met komende kleinere updates. Wat betreft de verticale gids, we begrijpen dat deze voor sommige mensen de voorkeur heeft. Maar deze werkt op het moment nog minder goed dan de horizontale gids. Dus we raden aan om op dit moment nog zoveel mogelijk de horizontale te gebruiken.

Serieopnames verliezen hun mapje als je de opanme annuleert maar de afleveringen nog niet hebt verwijderd. Dit was bij het oude menu ook al zo, dus is op zich niet veranderd. We gaan kijken of we dit langere termijn kunnen aanpassen. Het heeft echter een lagere prioriteit ten opzichte van andere lopende zaken. 

Gele knop in de gids opent zoekmenu. We hadden het eerder erover of dit dan in bovenin de gids aangegeven kon worden. Daar wordt naar gekeken of dat aangepast kan worden. @Widajono, geloof ik, gaf aan dat hij in de gids nu geen info kan kijken omdat de OK-knop niet de pop-up meer opent maar direct naar zender gaat. Dus heb ik gevraagd of de gele knop in de gids eventueel weer info kan worden in plaats van zoekmenu. Dit wordt, in combinatie met de opmerking van vorige week meegenomen om te kijken wat nu het handigst is. 

• Slimmerik
  • February 5, 2021

rindertb: Ik zou graag zien dat onder ‘Recent gezocht’ - net zoals in het oude menu - weer de recente zoekopdrachten komen te staan. Nu staan daar de recent aangeklikte zoekresultaten …

@rindertb, dit staat niet op de planning om weer aan te passen. Punt is namelijk dat zodra je 3 letters hebt ingevoerd het door het systeem als een zoekopdracht wordt opgeslagen. Als je dan wilt zoeken op Alien, bijvoorbeeld, zouden je zoekresultaten zowel Ali, Alie en Alien laten zien. Waardoor de lijst onoverzichtelijk wordt. 

...

Dank voor de terugkoppeling. Het enige dat ik er van begrijp, is dat het zo blijft. :upside_down:

Geeft niks.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 5, 2021

Ik zie dat er nu weer gereageerd wordt op problemen met het menu die. Tijd om lang bestaande problemen nog maar weer eens aan te kaarten.

• De voortgangsstatus van een deels bekeken programma wordt vaak (maar niet altijd) niet goed onthouden. Dit gebeurt bij mij vooral met opnames die al wat langer op de lijst met opnames staan. Heel vervelend als je bv een concert van 2,5 uur in 4 sessies wil zien. Dan moet je elke keer weer flink doorspoelen. Graag oplossen.
  • De blauwe knop werkt geregeld niet correct en er wordt dan een willekeurig aantal minuten verder gesprongen en soms is de voortgang helemaal de kluts kwijt. In dat geval kan je beter handmatig doorspoelen. Graag oplossen, deze - voor mij- enige nuttige toevoeging in het nieuwe menu.

Graag deze punten als probleem aan de ontwikkelaars doorgeven.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 5, 2021

Ik zie dat er nu weer gereageerd wordt op problemen met het menu die. Tijd om lang bestaande problemen nog maar weer eens aan te kaarten.

• De voortgangsstatus van een deels bekeken programma wordt vaak (maar niet altijd) niet goed onthouden. Dit gebeurt bij mij vooral met opnames die al wat langer op de lijst met opnames staan. Heel vervelend als je bv een concert van 2,5 uur in 4 sessies wil zien. Dan moet je elke keer weer flink doorspoelen. Graag oplossen.
  • De blauwe knop werkt geregeld niet correct en er wordt dan een willekeurig aantal minuten verder gesprongen en soms is de voortgang helemaal de kluts kwijt. In dat geval kan je beter handmatig doorspoelen. Graag oplossen, deze - voor mij- enige nuttige toevoeging in het nieuwe menu.

Graag deze punten als probleem aan de ontwikkelaars doorgeven.

KLopt, ik ervaar beide problemen die je aangeeft ook. M.n. de voortgangsbalk die niet of niet goed wordt weergegeven vind ik vervelend! Wil je een opname bekijken waar nog geen blauw voortgangsbalkje zichtbaar is, blijkt al snel dat je die aflevering wel hebt gezien. Breek ik de opname af, is hij ineens wel helemaal blauw.