Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475761 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 6, 2021

Ik heb 50/50  + bellen + pluspakket + Ziggo Totaal + 1 tv decoder (oud Telfort / Lijbrandt), had eerst ook 2 decoders, en toen liep het tegen de €90,- aan

Vreemd want dat zou je met KPN Hussel en 2 TV ontvanger €81,48 kosten en niet €90,-.

Leuk hé als oud Telfort klant, wil ik dus lagere maandlasten, dan moet ik een nieuw abb afsluiten voor minimaal 1 jaar, dan word ik achter de schermen volledig KPN klant, want dat ben ik nu nog steeds niet, maar nieuw apparatuur krijg je dan ook niet….nu kan ik gelijk opzeggen als ik dat wil

wjb
Wijsgeer
  • February 6, 2021

En die €72,49 is dan zonder het pluspakket en Ziggo, dan komt er voor mij nog €21,98 bij….

Het Pluspakket en Ziggo Sport kosten samen inderdaad €21,98 maar ik had je toch al voorgerekend dat jij met 50Mbps (geen 200Mbps zoals @Henk2304) €81,48 kwijt zou zijn met twee TV ontvangers (en dus ook gratis opnemen).

• Deelnemer
  • February 6, 2021

Sinds wanneer is het bij bepaalde programma’s/films niet meer mogelijk om op te nemen? Het lukt niet via planopname of de REC knop. Trouwens: waar is de mogelijkheid gebleven met terugkijken? En ja hoor daar is hij weer: De opnames kunnen niet worden geladen. De server doet er te lang over om te reageren (time-out) (AVS-TO-0001). Het ging goed na die laatste update 🤦‍♀️  Wat is er nu weer allemaal aan de hand. Wordt het onderhand een beetje spuugzat. 

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • February 6, 2021

@IkkeJol zou je kunnen kijken of je in je MijnKPN bij je producten het opnemen pakket nog ziet staan? Lukt het daarnaast bijvoorbeeld nog wel om opnames in te plannen via ITV online

• Deelnemer
  • February 6, 2021

Hoi @bram KPN: bij het abonnement staat opnemen nog steeds aangehinkt. Het gaat niet om series opnrmenndat lukt wel maar films en zoals vanavond Henry van Loon op SBS6 dus niet 🤔

• Deelnemer
  • February 6, 2021

@KPN als of je het over de duivel hebt. Opname ingepland. Je moet de gids een minuut of 2 open houden. Neemt niet weg dat het dus nog steeds niet goed werkt

• February 7, 2021

@KPN als of je het over de duivel hebt. Opname ingepland. Je moet de gids een minuut of 2 open houden. Neemt niet weg dat het dus nog steeds niet goed werkt

Dito , ben even het programma om op te nemen vergeten , niet in te plannen .

Tevens is er een probleem met het inplannen van een programma dat wanneer je op de opnameknop drukt de ,,R’’ met het rode stip niet oplicht , druk je dan op b.v. het pijltje naar beneden verschijnt de ,,R’’ weer wel bij het programma .

En waarom zijn bij zowel de ingeplande opnames als tijdens het opnemen zelf de stippen rood ?

Voorheen was een geplande opname de stip ,,groen’’ en tijdens het opnemen ,,rood’’ , dit was veel duidelijker dan nu het geval is omdat het de kijker meer informatie verschaft.

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+11
  • Oud Moderator
  • February 7, 2021

Dito , ben even het programma om op te nemen vergeten , niet in te plannen .

Tevens is er een probleem met het inplannen van een programma dat wanneer je op de opnameknop drukt de ,,R’’ met het rode stip niet oplicht , druk je dan op b.v. het pijltje naar beneden verschijnt de ,,R’’ weer wel bij het programma .

En waarom zijn bij zowel de ingeplande opnames als tijdens het opnemen zelf de stippen rood ?

Voorheen was een geplande opname de stip ,,groen’’ en tijdens het opnemen ,,rood’’ , dit was veel duidelijker dan nu het geval is omdat het de kijker meer informatie verschaft.

Goed punt @jc-1954! Ik ga je feedback doorgeven over ingeplande opnames. Ik hoop dat er wat mee wordt gedaan!

wjb
Wijsgeer
  • February 7, 2021

Dat is nu toch ook nog het geval, tenminste, op mijn 5202 wordt dat ook zo weergegeven.

Geplande opname: Groen bolletje.

Lopende opname: Rood bolletje.

Opgeslagen opname: Groen vinkje.

Forum|alt.badge.img

STB-zap-03 / -40462 - Videoserver niet gevonden.

Bij het kijken van een opname.

Wat een bagger.....:triumph:  KPN maak die rotzooi is!!!! Jaren zonder problemen TV gekeken en nu is het elke week wel een keer raak. En wij kijken niet eens veel TV maar wel elke keer gezeik met die troep. 

• February 7, 2021

Wat een bagger.....:triumph:  KPN maak die rotzooi is!!!! Jaren zonder problemen TV gekeken en nu is het elke week wel een keer raak. En wij kijken niet eens veel TV maar wel elke keer gezeik met die troep. 

Goedemiddag,

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/stb-zap-03-40462-videoserver-520344

Dit heb ik er over kunnen vinden, schijnt een softwarematig probleem te zijn…

Hopelijk heb je er wat aan,

Fijne dag verder,

Ceessie35

wjb
Wijsgeer
  • February 7, 2021

Toch wel vervelend dat er zo veel ex Telfort abonnees zijn die denken dat de problematiek veroorzaakt wordt door de overgang van Telfort naar KPN. Ik snap die gedachtegang maar in werkelijkheid hebben die twee niets met elkaar te maken. Het toeval wil dat de problemen met het nieuwe menu tegelijk ontstaan zijn met de administratieve overgang van Telfort naar KPN. Technisch zijn er nog geen aanpassingen doorgevoerd bij de ex Telfort abonnees en ze hadden precies dezelfde problemen ervaren als ze vandaag de dag administratief nog 100% Telfort waren geweest.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 7, 2021

Goedemiddag,

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/stb-zap-03-40462-videoserver-520344

Dit heb ik er over kunnen vinden, schijnt een softwarematig probleem te zijn…

Hopelijk heb je er wat aan,

Fijne dag verder,

Ceessie35

Zie hier. 

Er is geen verbinding met de ontvanger en de server waarvan je de zender via KPN moet ontvangen.

Dit kan ook veroorzaakt worden door slechte bekabeling of draadloze verbindingsets.

Het kan ook aan je downloadsnelheid liggen.

Wat is jouw echte downloadsnelheid? zie hier. 

Welke KPN TV decoder heb je?

Welke experiabox van KPN heb je? 

Hoe is alles met elkaar aangesloten? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 7, 2021

@ jc-1954

Bij mij (en ook bij mijn moeder) is het in het nieuwe menu nog steeds:

(ff je regels gejat, @ wjb)

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Het nieuwe menu is een RAMP

Ik weet niet meer wat ik moet doen

KPN schaam je

mijn AB snapt het ook niet

alle knoppen blauw enz

hoe werkt het, leg uit!!!!

zoooooo boos. Dit gaat over de afstandsbediening en kpn tv

niet normaal wat een chaos bagger 

welke idioot heeft gecontroleerd dat dit uitgerold mag worden???

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Michiel kroon welkom! Ik heb jouw bericht toegevoegd aan het lopende topic over het menu. Ik herken niet meteen precies wat je bedoelt. Waar loop je precies tegenaan? We helpen je graag verder!

Hoe krijg ik dit gratis zenderpakket voor 1 maand?

• February 7, 2021

Hetgeen als compensatie word aangeboden bedoel je @vincentp73 Die zenders krijg je nu a gratis, staan gewoon open voor iedereen als je het plus pakket al niet hebt, dan krijg je een film gratis.

• February 7, 2021

Dat is nu toch ook nog het geval, tenminste, op mijn 5202 wordt dat ook zo weergegeven.

@wjb , sorry , je heb gelijk .

Ik zit ± 4m van mijn TV verwijderd en ben ook lichtelijk kleurenblind .

Als ik met mijn neus bijna in tegen het scherm zit zie ik de kleuren rood en groen wel maar niet vanaf de 4 meter.

,,Voor’’ de up-date had ik er geen enkel probleem mee , de kleur groen was toen veel beter te onderscheiden .

Thanks 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 7, 2021

En dan heb je nog Rood kruisje bij opname:

De opname is mislukt omdat het programma niet is uitgezonden. 
Kijk je terug in de gids is het programma gewoon wel uitgezonden.

Vast geen probleem door het menu. 

wjb
Wijsgeer
  • February 7, 2021

Die kende ik nog niet.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 7, 2021

mbt Aktieve Kanaal: Dan moet ik eerst OK drukken, daarna de gids weer openen om terugkijken te aktiveren (terwijl ik al in de gids zit/zat)…. machtig omslachtig:
maak gewoon meteen het terugkijk-kanaal het Aktieve kanaal. Waarom zou ik terug willen naar het oude kanaal??? Daarvoor heb ik de Vraagteken-toets.. Er zitten nog wat onhandigheden in die veel geklik nodig maken.

Ik neem de suggestie mee, maar ik weet niet of dit ook aangepast kan worden. Wat je eventueel ook zou kunnen doen is vanuit de gids naar de terugkijkzender gaan met de OK knop. En vervolgens kun je met de <knop via de infobalk naar het eerdere programma dat je wilt terugkijken bladeren en die dan starten met de groene knop.

Als je niet de stop-knop gebruikt om het terugkijken te beëindigen maar de terug-knop dan kom je terug in de gids en niet in de lopende uitzending van het kanaal dat je eerder aan het kijken was.

khebm geprobeerd, ook met de Terug-knop ga ik gewoon terug naar 74 (vlgs mijn voorbeeld).
Bedankt voor  het meedenken ;-)

Als je een aantal dagen terug kijkt en je gaat met de terug knop terug dan kom je wel op je huidige zender (74) in jouw geval) maar dan wel op het huidige tijdstip. Als je bij een opeenvolge serie de volgende aflevering wil zien moet je weer alle dagen en uren terug in de gids. 

Waarom ga je dan niet terug naar de uitzending die je bekeek? Dat zou ik handig vinden. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 8, 2021

Die kende ik nog niet.

Ik ben trots en blij dat ik na alle dingen die ik van jou heb geleerd @wjb, ik iets jou heb kunnen leren.  :grinning:

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • February 8, 2021

@Ouweneus, wat gek dat het niet opgenomen wordt. Zou je het programma eens willen verwijderen uit de lijst geplande opnames. Dan de ontvanger resetten en de serie weer op willen nemen? Gaat dat goed?

wjb
Wijsgeer
  • February 8, 2021

@Ouweneus, wat gek dat het niet opgenomen wordt. 

@Bart_Z, Op welk bericht van @Ouweneus reageer je want ik lees eigenlijk niets over "opnemen".

Edit: Gevonden ...

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 8, 2021

@Ouweneus, wat gek dat het niet opgenomen wordt. Zou je het programma eens willen verwijderen uit de lijst geplande opnames. Dan de ontvanger resetten en de serie weer op willen nemen? Gaat dat goed?

Ontvanger resetten :joy: hoe vaak kan een mens dat per dag doen? Dit doen we minstens 2x pet dag. 
En opnieuw opnemen kan helaas nog niet, want de gids gaat niet verder dan 11/02 op kanaal 73 (programmabeschrijving niet beschikbaar). 

Hé had ik dat niet als verbeterpunt voor de nieuwe gids? Wat een onzin dat de gids maar enkele dagen vooruit zichtbaar is en je dus geen opnames kunt plannen. 
En nu worden opnames niet meer gemaakt. 

En de al 4x beloofde tv ontvanger wordt al sinds 29/12/20 niet verzonden. 
En we kunnen geen live tv pauzeren of terugkijken.

En we krijgen wel een laatste herinnering omdat we na herhaaldelijk contact (lees nooit) de tv ontvanger niet retour sturen  terwijl we 3 weken op de retourdoos wachtten.

En ik wordt al sinds 29/12/20 terug gebeld over dit probleem. 

Ik ben zo boos en teleurgesteld 😞 

KPN? Regel het. 
LAATSTE HERINNERING ONDANKS HERHAALDELIJK CONTACT EN AL JULLIE BELOFTES.