Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475764 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 8, 2021

---

Hé had ik dat niet als verbeterpunt voor de nieuwe gids? Wat een onzin dat de gids maar enkele dagen vooruit zichtbaar is en je dus geen opnames kunt plannen. 

--- 

Maar, heb jij dat dan bij alle zenders? Want wij kunnen hier zonder problemen 6 a 7 dagen in de toekomst de opnames inplannen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 8, 2021

---

Hé had ik dat niet als verbeterpunt voor de nieuwe gids? Wat een onzin dat de gids maar enkele dagen vooruit zichtbaar is en je dus geen opnames kunt plannen. 

--- 

Maar, heb jij dat dan bij alle zenders? Want wij kunnen hier zonder problemen 6 a 7 dagen in de toekomst de opnames inplannen.

Het valt je nog tegen bij hoeveel zenders dat niet is. En bij XMSNet waar we vandaan komen was dat geen probleem. 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • February 8, 2021

@Ouweneus, jouw feedback is belangrijk, dus daar gaan we ook zeker mee bezig. Wat betreft de ontvanger, ik ga eens kijken wat ik voor je kan betekenen hierin, je hoort nog van mij.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 8, 2021

---

--- 

Het valt je nog tegen bij hoeveel zenders dat niet is. En bij XMSNet waar we vandaan komen was dat geen probleem. 

Bovendien:

als een programma uitloopt (sportevenementen , songfestival etc) dan hoef je niet alle programma’s erna ook op te nemen als je handmatig opnames kunt programmeren. Of iets dat over meer dan 6 dagen uitgezonden wordt en jij gaat op vakantie oid. 

ik snap niet dat wij de enige zijn met dat probleem. 

wjb
Wijsgeer
  • February 8, 2021

als een programma uitloopt (sportevenementen , songfestival etc) dan hoef je niet alle programma’s erna ook op te nemen als je handmatig opnames kunt programmeren.

Handmatig programmeren is dan toch onhandig, de opname zou mijns inziens in zo'n geval automatisch verlengd moeten worden. Ik kies toch niet voor niets voor het opnemen van een uitzending en niet voor het opnemen van een tijdvak.

Automatisering dient de mens en niet andersom.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 8, 2021

HTML 4.114.213 (gepland voor 2-9 februari)

Dan hoop ik dat ik de update vannacht krijg aangezien ik deze nog altijd niet ontvangen heb. Jammer dat ik weer eens een update als een van de laatste krijg :(

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 8, 2021

---

--- 

Hier wordt alles wat wij willen kijken geprogrammeerd. En ja, dat doe ik voor een hele week vooruit.

Ik heb net even in de gids gekeken. Alle zenders waarvan wij programma's opnemen staan er tot over 6 dagen (t/m zondagavond) in. Dat is voor ons voldoende.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 8, 2021

Bovendien:

als een programma uitloopt (sportevenementen , songfestival etc) dan hoef je niet alle programma’s erna ook op te nemen als je handmatig opnames kunt programmeren. 

---

Ik programmeer zelden het programma erna. Dat doe ik alleen bij F1. Bij alle andere programma's en series is het verder nooit nodig, zo is mijn ervaring.

---

Of iets dat over meer dan 6 dagen uitgezonden wordt en jij gaat op vakantie oid. 
ik snap niet dat wij de enige zijn met dat probleem. 

Als ik op vakantie ben en ik wil dan iets opgenomen hebben, dan programmeer ik dat tijdens de vakantie in de itv-app.

• February 8, 2021

Dan hoop ik dat ik de update vannacht krijg aangezien ik deze nog altijd niet ontvangen heb. Jammer dat ik weer eens een update als een van de laatste krijg :(

Och, veel mensen hebben 'm nog niet (ik ook niet) als je de planning goed bekijkt: eerst een paar, 4-2 wat meer en de rest op 9-2. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 8, 2021

Die heb ik hier ook nog niet, @TMG1961 .

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 8, 2021

rindertb: Ik zou graag zien dat onder ‘Recent gezocht’ - net zoals in het oude menu - weer de recente zoekopdrachten komen te staan. Nu staan daar de recent aangeklikte zoekresultaten …

@rindertb, dit staat niet op de planning om weer aan te passen. Punt is namelijk dat zodra je 3 letters hebt ingevoerd het door het systeem als een zoekopdracht wordt opgeslagen. Als je dan wilt zoeken op Alien, bijvoorbeeld, zouden je zoekresultaten zowel Ali, Alie en Alien laten zien. Waardoor de lijst onoverzichtelijk wordt. 

Dank voor de terugkoppeling. Het enige dat ik er van begrijp, is dat het zo blijft. :upside_down:

Geeft niks.

@rindertb, het systeem kan zoeken op twee manieren opslaan. Of je laatste aangeklikte zoekresultaten, of de zoekopdrachten zelf. Nu doet hij dus de zoekresultaten omdat dit er over het algemeen minder zijn, en meer toegespitst op wat je daadwerkelijk lijkt te willen als klant (zoekresultaten aangeklikt versus zoekresultaten niet aangeklikt). 

Bij zoekopdrachten is alles wat uit minimaal 3 letters bestaat een zoekopdracht. Dus als je dan zoekt op een woord met heel veel letters, slaat het systeem dat op als heel veel zoekopdrachten. Stel je zoekt het journaal en je typt dat in als zoekopdracht. Dan slaat het systeem eerst 'jou’ op en dan ‘jour’ en dan ‘journ’ en dan ‘journa’ en dan ‘journaa’ en tenslotte ‘journaal’. Als je dan zoeken verlaat en later weer gaat zoeken staan er dan zes recente zoekopdrachten in (al die vormen van ‘jou’t/m ‘journaal’) terwijl het daar eigenlijk om één zoekopdracht gaat. Hoe dit laatste werkt is niet aan te passen. Dus dat, gecombineerd met het eerdere argument in de paragraaf hierboven zorgt dat we kiezen voor de huidige vorm.

Ik zie dat er nu weer gereageerd wordt op problemen met het menu die. Tijd om lang bestaande problemen nog maar weer eens aan te kaarten.

• De voortgangsstatus van een deels bekeken programma wordt vaak (maar niet altijd) niet goed onthouden. Dit gebeurt bij mij vooral met opnames die al wat langer op de lijst met opnames staan. Heel vervelend als je bv een concert van 2,5 uur in 4 sessies wil zien. Dan moet je elke keer weer flink doorspoelen. Graag oplossen.
  • De blauwe knop werkt geregeld niet correct en er wordt dan een willekeurig aantal minuten verder gesprongen en soms is de voortgang helemaal de kluts kwijt. In dat geval kan je beter handmatig doorspoelen. Graag oplossen, deze - voor mij- enige nuttige toevoeging in het nieuwe menu.

Graag deze punten als probleem aan de ontwikkelaars doorgeven.

KLopt, ik ervaar beide problemen die je aangeeft ook. M.n. de voortgangsbalk die niet of niet goed wordt weergegeven vind ik vervelend! Wil je een opname bekijken waar nog geen blauw voortgangsbalkje zichtbaar is, blijkt al snel dat je die aflevering wel hebt gezien. Breek ik de opname af, is hij ineens wel helemaal blauw.

@Anto, @jobje73:

Punt 1: ervaren jullie dat bij specifieke opnames, of bij alles? Als het bij specifieke opnames voorkomt, zie je daar ook een patroon is? Bijvoorbeeld allemaal van dezelfde zender, of allemaal van rond hetzelfde tijdstip, of allemaal ouder dan een bepaalde datum, etc…?  

Punt 2: ik heb zelf ook wel eens gemerkt dat de blauwe knop niet goed werkte, maar dat is bij mij inmiddels al wel meerdere weken geleden dat ik dit voor het laatst had. Ervaren jullie dit bij opnames of bij Terugkijken, of beide? En zie je ook hier een patroon in qua programma's/zenders/tijden/data dat het gebeurt of is het willekeurig? Houd in het achterhoofd dat om 5 minuten te springen, er wel al 5 minuten in het buffer moet zijn opgeslagen. Dus het kan zijn dat het niet werkt direct na het starten van een opname of Terugkijken, maar als je het dan even een aantal seconden de tijd geeft om te bufferen, dat het dan wel gaat. 

TMG1961: Volgens de logging zou de tv gids in 1,2 seconden geladen zijn. Raar aangezien ik gemeten met een stopwatch op 2,5 sec gemiddeld kom voordat de gids zichtbaar is op de tv. Dus ergens is er een opstopping die het beeld ruim 1,3 sec tegen houdt.

Zou je hier een filmpje van willen maken, @TMG1961? Graag een waarbij tv ontvanger en tv gelijktijdig in beeld zijn zodat we goed kunnen zien wat wanneer reageert. 

Zal helaas niet gaan, camera telefoon werkt niet meer en voor maken filmpje telefoon van buren te gaan lenen gaat me te ver. Er staat ergens in de 316 pagina's van dit topic een filmpje van me over traag reageren van ontvanger. Is momenteel iets sneller maar op dit moment nog altijd rond de 3 seconden.

Snap ik, @TMG1961 , ik ga op zoek naar je bestaande filmpje :D

Ik heb 50/50  + bellen + pluspakket + Ziggo Totaal + 1 tv decoder (oud Telfort / Lijbrandt), had eerst ook 2 decoders, en toen liep het tegen de €90,- aan

Vreemd want dat zou je met KPN Hussel en 2 TV ontvanger €81,48 kosten en niet €90,-.

Leuk hé als oud Telfort klant, wil ik dus lagere maandlasten, dan moet ik een nieuw abb afsluiten voor minimaal 1 jaar, dan word ik achter de schermen volledig KPN klant, want dat ben ik nu nog steeds niet, maar nieuw apparatuur krijg je dan ook niet….nu kan ik gelijk opzeggen als ik dat wil

@DexterXL: je krijgt alleen een nieuw jaarcontract bij overgang naar Hussel als je ook in aanmerking komt voor een actiekorting én daar gebruik van maakt. Als je dat niet doet, dan ga je gewoon met behoud van je contractvrijheid over naar Hussel.  Als je wilt kan ik hier naar kijken en kunnen we (als jij dat wilt) het abonnement omzetten naar Hussel zonder nieuw contract. 

En waarom zijn bij zowel de ingeplande opnames als tijdens het opnemen zelf de stippen rood ?

Voorheen was een geplande opname de stip ,,groen’’ en tijdens het opnemen ,,rood’’ , dit was veel duidelijker dan nu het geval is omdat het de kijker meer informatie verschaft.

Dat is nu toch ook nog het geval, tenminste, op mijn 5202 wordt dat ook zo weergegeven.

Geplande opname: Groen bolletje.

Lopende opname: Rood bolletje.

Opgeslagen opname: Groen vinkje.

@wjb , sorry , je heb gelijk .

Ik zit ± 4m van mijn TV verwijderd en ben ook lichtelijk kleurenblind .

Als ik met mijn neus bijna in tegen het scherm zit zie ik de kleuren rood en groen wel maar niet vanaf de 4 meter.

,,Voor’’ de up-date had ik er geen enkel probleem mee , de kleur groen was toen veel beter te onderscheiden .

Maak je ook gebruik van het donkere menu, @jc-1954? Zo niet, dan zou je dat nog kunnen proberen om te kijken of de kleur daar duidelijker van wordt. 

En dan heb je nog Rood kruisje bij opname:

De opname is mislukt omdat het programma niet is uitgezonden. 
Kijk je terug in de gids is het programma gewoon wel uitgezonden.

Vast geen probleem door het menu. 

Rood kruisje krijg je als een opname mislukt. Dat kan zijn als een gepland programma toch niet uitgezonden wordt. Maar kan ook door een fout gebeuren. Je geeft aan, @Ouweneus, dat de opnames in dit geval wel zijn uitgezonden, Dus dat kan het dan niet zijn. Ik ga navragen of ze kunnen achterhalen wat hier dan wel misging. En of er dan dus een verkeerde melding bijstaat en of dat dan aangepast kan worden. Zodat duidelijk is waarom een opname mislukt. 

mbt Aktieve Kanaal: Dan moet ik eerst OK drukken, daarna de gids weer openen om terugkijken te aktiveren (terwijl ik al in de gids zit/zat)…. machtig omslachtig:
maak gewoon meteen het terugkijk-kanaal het Aktieve kanaal. Waarom zou ik terug willen naar het oude kanaal??? Daarvoor heb ik de Vraagteken-toets.. Er zitten nog wat onhandigheden in die veel geklik nodig maken.

Ik neem de suggestie mee, maar ik weet niet of dit ook aangepast kan worden. Wat je eventueel ook zou kunnen doen is vanuit de gids naar de terugkijkzender gaan met de OK knop. En vervolgens kun je met de <knop via de infobalk naar het eerdere programma dat je wilt terugkijken bladeren en die dan starten met de groene knop.

Als je niet de stop-knop gebruikt om het terugkijken te beëindigen maar de terug-knop dan kom je terug in de gids en niet in de lopende uitzending van het kanaal dat je eerder aan het kijken was.

khebm geprobeerd, ook met de Terug-knop ga ik gewoon terug naar 74 (vlgs mijn voorbeeld).
Bedankt voor  het meedenken ;-)

Als je een aantal dagen terug kijkt en je gaat met de terug knop terug dan kom je wel op je huidige zender (74) in jouw geval) maar dan wel op het huidige tijdstip. Als je bij een opeenvolge serie de volgende aflevering wil zien moet je weer alle dagen en uren terug in de gids. 

Waarom ga je dan niet terug naar de uitzending die je bekeek? Dat zou ik handig vinden. 

Dank voor de aanvullingen, neem ik mee!

• February 8, 2021

@TMG1961Er staat nog wat meer tekst> Als dit allemaal goed loopt wordt de HTML dan op 9 februari bij de rest van de klanten uitgerold. (Er wordt zelfs een datum genoemd : 23 Februari, ‘weer een als laatste’…? (Misschien ben je wel een van de eersten, wie weet...:hushed: )

Programmeren van programma's via de gids: Wij doen dit al vele jaren via de gids, dagelijks, omdat programma's nogal eens willen wijzigen…Handmatig

Met het programmeren gaat het hier werkelijk nooit fout. En zoals geschreven: 6 dagen vooruit is ook geen enkel probleem.

Het is allemaal wel nog steeds rete traag, sterker nog: Het wordt met de maand trager...’Het nieuwe menu’ op naar een jaar…(nogmaals mijn melding: Haal toch die pop-up rechtsboven weg,als het programma klaar is om opgenomen te worden, zie je dat direct in de gids aangegeven staan, die stomme pop-up vertraagd het programmeren alleen maar..

Verder blijft het roeien met de riemen die je hebt...’Het nieuwe menu’ Voor ons?  ‘Het nieuwe, maar vertraagde menu’ is het al maandenlang!:sleepy:

@wjb: Zit hier niet te springen om een 5202, verre van dat: Wat en hoe ik over hardware denk, is mijn gedachte, niet de jouwe,denk maar goed ook,heb het echt niet over de 5202 gehad verder, wel over het algemeen, ik wil niet eens een receiver met een afstandsbediening die alleen met bt te verbinden is, niet mijn ding, heb zelfs een 5202 teruggestuurd...(Weet je dat nu ook weer)

Heb nu bijna 7 jaar hier 2x HMB 2260 in gebruik, wij betalen per jaar zo'n 1200 euro abonnemtents geld aan KPN,meer dan een gemiddelde abonnee als ik hier zo eens lees, en reken dat eens 7 x, dat is toch nog altijd het ‘luttele’bedrag van ‘slechts € 8400,00 , dan mag ik toch wel stellen, dat KPN wel héél erg moeilijk doet, ook als is het dan maar slecht over een l*ll*g chinnees voedings adaptertje van 12 volt, 1.5 A van een eurootje of 2-3…

Eigenlijk moet je ook zo'n voedingsadapter om de 2-3 jr. vervangen, maar ja, dat is dan ook weer niet waar hé...Verdere discussie ga ik er dan ook niet over voeren, laat maar, ik schaf zo'n adaptertje wel lekker zelf aan joh…Heb ik zo'n 3 weken geleden nog moeten doen voor één van die ontvangertjes, geen punt hoor...

Weet je: Eigenlijk zou men als klant/abonnee zelf een keuze moeten kunnen maken, of je zo'n iptv receivertje nu wil huren, of eenmalig de kostprijs betalen, ik denk dat als wij eenmalig de kostprijs hadden kunnen betalen, we inmiddels al aan onze 3e receivertjes zouden zitten...Dat wij ze allang betaald hebben, is een ding wat heel zeker is, na zo’n 7 jr. huren bij KPN.

Wij hebben altijd elke maand weer, al tientallen jaren lang, ons abonneegeld netjes betaald per automatische incasso, maar krijgen niet geleverd waar wij voor betalen, zéker niet op gebied van het iptv product, als ik dan hier zo lees, dat het ‘opgelost’ zou zijn op 20 Januari van dit jaar, er wat pakketjes worden weggegeven van wat zenders, die wij al járen in ons dure pakket hebben, en dus echt niet van toepassing is of kan zijn, en wij dan toch élke dag weer de vervelende ervaringen met betrekking tot het bedienen van de beide iptv ontvangers ervaren voor wat betreft het menu, dan is het in en in triest, dat dit zo aan de gang moet blijven, en zelfs met de dag nog erger schijnt te gaan worden.

Het kan mij niet schelen wat en hoe met HTML, NMC het interesseert mij niet eens,zorg gewoon voor een prettig te bedienen iptv receiver, het lukt niet vanaf bijna 8 maanden geleden, en beloftes? Ha,ha,ha..

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 8, 2021

@Ceessie35 vraagje:

Wil jij het forum vullen met lege ruimte? :wink:

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 8, 2021

---

@wjb: Zit hier niet te springen om een 5202, verre van dat: Wat en hoe ik over hardware denk, is mijn gedachte, niet de jouwe,denk maar goed ook,heb het echt niet over de 5202 gehad verder, wel over het algemeen, ik wil niet eens een receiver met een afstandsbediening die alleen met bt te verbinden is, niet mijn ding, heb zelfs een 5202 teruggestuurd...(Weet je dat nu ook weer)

---

Dat de 5202 het alleen zou doen met de bluetooth-afstandsbediening is een aanname. Een aanname die niet juist is...

wjb
Wijsgeer
  • February 8, 2021

...ik wil niet eens een receiver met een afstandsbediening die alleen met bt te verbinden is, niet mijn ding, ...

Maar ook een 5202 is gewoon via infrarood te bedienen als je dat zou willen.

Als wij radio luisteren via de 5202 dan bedienen we die vanaf onze Android telefoons via een Harmony Hub die m.b.v. infrarood de 5202 aanstuurt. Ik hoop dat KPN de 5202 bij Logitech zal aanmelden als bluetooth device zodat deze ook via bluetooth bediend kan gaan worden.

...heb zelfs een 5202 teruggestuurd...(Weet je dat nu ook weer)

Dus je hebt nu weer 2 HMB2260's?

Weet je: Eigenlijk zou men als klant/abonnee zelf een keuze moeten kunnen maken, of je zo'n iptv receivertje nu wil huren, of eenmalig de kostprijs betalen

Dat ben ik volledig met je eens. Vraag is wel hoeveel je betaalt voor de huur van dat apparaat en voor het televisie mogen kijken via dat apparaat. Als je bij koop dan nog steeds €4,- blijft betalen om via die gekochte TV ontvanger televisie te mogen kijken dan duurt het wel erg lang voordat je dat terugverdiend hebt.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 8, 2021

Waar zijn mijn twee posts van gisteravond gebleven? Zolang de woorden netjes zijn, moet je niet zomaar posts verwijderen! Zijn ze verhuisd door een mod, geef daar dan even een seintje van! Weet je dat en kun je daar even kijken.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 8, 2021

@ceessie35, kan je alsjeblieft je teksten korter maken.

Lappen tekst is niet lekker leesbaar op een forum.

Probeer zoveel mogelijk samen te vatten.

Mijn dank is groot.

Voor elk probleem is een oplossing.

Dat is het probleem niet.

De oplossing, dat is het probleem. 

P.S.

Ik heb geen problemen met mijn hardware.

En de voedingsadapter gaat echt veel langer dan 3 jaar mee (gelukkig). 

En je betaalt ook voor de infrastructuur, zenders, netwerk, etc. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 8, 2021

...ik wil niet eens een receiver met een afstandsbediening die alleen met bt te verbinden is, niet mijn ding, ...

@Ceessie35  Wat @wjb  schrijft is helemaal juist. Ik kan mijn 5202 ook bedienen met de andere "gewone” afstandsbedieningen.

En de bluetooth-afstandsbediening zendt ook een IR-signaal uit. Die doet het gewoon ook op de 5202 nog vóórdat je bluetooth hebt ingesteld. En die bluetooth-AB doet het ook op mijn 2952.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 8, 2021

Toch wel vervelend dat er zo veel ex Telfort abonnees zijn die denken dat de problematiek veroorzaakt wordt door de overgang van Telfort naar KPN. Ik snap die gedachtegang maar in werkelijkheid hebben die twee niets met elkaar te maken. Het toeval wil dat de problemen met het nieuwe menu tegelijk ontstaan zijn met de administratieve overgang van Telfort naar KPN. Technisch zijn er nog geen aanpassingen doorgevoerd bij de ex Telfort abonnees en ze hadden precies dezelfde problemen ervaren als ze vandaag de dag administratief nog 100% Telfort waren geweest.

@wjb 

Sterker nog, daar zat minstens 2 weken verschil in, eerst de optische overgang, en daarna pas de uitrol van de o zo “geweldige” nieuwe software welke al de 320 pagina's aan tikt :joy:

Misschien dat door mijn technische achtergrond ik dus wel het onderscheid kon maken tussen de overgang naar KPN en de uitrol van het nieuwe menu.

Overigens is de overgang naar KPN nog grotendeels optisch, dus inloggen en factuur, de rest is nog allemaal op het Telfort “platform” 

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 8, 2021

@Ceessie35  Wat @wjb  schrijft is helemaal juist. Ik kan mijn 5202 ook bedienen met de andere "gewone” afstandsbedieningen.

En de bluetooth-afstandsbediening zendt ook een IR-signaal uit. Die doet het gewoon ook op de 5202 nog vóórdat je bluetooth hebt ingesteld. En die bluetooth-AB doet het ook op mijn 2952.

Kan dit dus ook met de 2952 en de witte afstandsbediening? want dan kan dus de ontvanger uit het zicht gezet worden, is anno 2021 best wel fijn als dat kan

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 8, 2021

Ik heb 50/50  + bellen + pluspakket + Ziggo Totaal + 1 tv decoder (oud Telfort / Lijbrandt), had eerst ook 2 decoders, en toen liep het tegen de €90,- aan

Vreemd want dat zou je met KPN Hussel en 2 TV ontvanger €81,48 kosten en niet €90,-.

Leuk hé als oud Telfort klant, wil ik dus lagere maandlasten, dan moet ik een nieuw abb afsluiten voor minimaal 1 jaar, dan word ik achter de schermen volledig KPN klant, want dat ben ik nu nog steeds niet, maar nieuw apparatuur krijg je dan ook niet….nu kan ik gelijk opzeggen als ik dat wil

@DexterXL: je krijgt alleen een nieuw jaarcontract bij overgang naar Hussel als je ook in aanmerking komt voor een actiekorting én daar gebruik van maakt. Als je dat niet doet, dan ga je gewoon met behoud van je contractvrijheid over naar Hussel.  Als je wilt kan ik hier naar kijken en kunnen we (als jij dat wilt) het abonnement omzetten naar Hussel zonder nieuw contract. 

@Erik_

Bedankt voor je reactie, intussen is het al via een andere topic duidelijk geworden en opgelost.

Als je dan toch iets voor mij wilt doen, zou jij eens willen kijken of jij het voor elkaar kunt krijgen dat ze hier de glas NT komen vervangen?

Ik heb dit al telefonisch geprobeerd te regelen, maar dat liep alleen maar op meer ergernis uit, de technische kennis is daar erg laag, of ik gebruik technische benamingen die niet in hun scherm voorkomen.

Via Facebook vinden ze het normaal dat de NT geheel uitvalt, en vinden ze het na 2x uitvallen nog geen reden om actie te ondernemen en moet ik het maar aanzien……

En hier op het forum heb ik er ook een eigen topic voor aangemaakt, nul reactie van KPN gehad na 9 dagen.

Dus hoe handig ben jij hierin?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 8, 2021

@Ceessie35  Wat @wjb  schrijft is helemaal juist. Ik kan mijn 5202 ook bedienen met de andere "gewone” afstandsbedieningen.

Kan dit dus ook met de 2952 en de witte afstandsbediening? want dan kan dus de ontvanger uit het zicht gezet worden, is anno 2021 best wel fijn als dat kan

Nee, dat niet. Alleen de oudere ZTE8001 en de nieuwste Arris 5202 ondersteunen bluetooth.

Edit: @DexterXL wil je mij de link naar dat andere topic eens per privébericht sturen? Dan neem ik morgen een kijkje.

• February 8, 2021

@Erik.

,,Maak je ook gebruik van het donkere menu, @jc-1954? Zo niet, dan zou je dat nog kunnen proberen om te kijken of de kleur daar duidelijker van wordt.’’  

Geprobeerd met de zwarte , maakt niets uit , de kleur groen moet donkerder zijn als voorheen , ton kon ik groene cirkels wel duidelijk waar nemen .

Thanks.

PS.

Ik ben niet de enige in Nederland die een probleem heeft met kleuren te onderscheiden , er zullen dus wel meer mensen zijn die er last van hebben.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 8, 2021

@Erik.

,,Maak je ook gebruik van het donkere menu, @jc-1954? Zo niet, dan zou je dat nog kunnen proberen om te kijken of de kleur daar duidelijker van wordt.’’  

Geprobeerd met de zwarte , maakt niets uit , de kleur groen moet donkerder zijn als voorheen , ton kon ik groene cirkels wel duidelijk waar nemen .

Thanks.

PS.

Ik ben niet de enige in Nederland die een probleem heeft met kleuren te onderscheiden , er zullen dus wel meer mensen zijn die er last van hebben.

Dank voor het testen, @jc-1954. Ik neem het mee in de feedback van deze week.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 8, 2021

@DexterXL   De “Telfort Modems”  draaien nog steeds met de Telfort firmware , dat “klopt” op zich wel  want het overzetten van de Telfort klanten naar KPN was  puur administratief .

Dit jaar -2021-  wordt de “Telfort firmware “  vervangen door de KPN  versie.

Maar na het overzetten en het uitrollen ( en daarmee doorgaan ondanks alle fouten ) van de TV software is het IPtv gebeuren een groot drama geworden. Dan was in het Telfort tijdperk IPtv toch veel stabieler en zelden een storing.