Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 89 reacties
  • 12 augustus 2020
wjb schreef:

@CorL, niet iedereen heeft last van een trage gids. Wij hebben één ZXV8001 en twee HMB2260's en op alledrie is de snelheid van de gids prima.

Op zich interessant, dan zou de oplossing dus zijn (wanneer een snelle software oplossing niet mogelijk blijkt) om iedereen zo spoedig mogelijk te voorzien van dergelijke kastjes.

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 12 augustus 2020
Raim schreef:

Op zich interessant, dan zou de oplossing dus zijn (wanneer een snelle software oplossing niet mogelijk blijkt) om iedereen zo spoedig mogelijk te voorzien van dergelijke kastjes.

Maar het ligt misschien wel helemaal niet aan die kastjes, er zijn andere abonnees met een HMB2260 die wel problemen hebben met de snelheid van de gids.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 89 reacties
  • 12 augustus 2020

Ik heb bij dat nieuwe menu een beetje het gevoel van die Klaverblad reclame...als je maar lang genoeg gewoon blijft wordt je vanzelf bijzonder.

Niet elke vernieuwing is een vooruitgang. Het moet vooral functioneel zijn, daarna pas kijken of het allemaal wel trendy genoeg is.

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 12 augustus 2020
Raim schreef:

Niet elke vernieuwing is een vooruitgang. Het moet vooral functioneel zijn, daarna pas kijken of het allemaal wel trendy genoeg is.

Spijker op z'n kop. Iets kan er nog zo fancy uitzien, als het niet doet wat het moet doen dan blijft het waardeloos.

• 0 reacties
  • 12 augustus 2020
wjb schreef:
Raim schreef:

Maar het ligt misschien wel helemaal niet aan die kastjes, er zijn andere abonnees met een HMB2260 die wel problemen hebben met de snelheid van de gids.

wjb,

Volgens mij hebben jullie glasvesel klopt dat?  Wij zitten hier nog op 100Mb koperdraad en ook met een HMB2260 (traag), de 2960 deed het altijd beter maar was zeker gisteravond een verschrikking. Met Netflix ging het toen ik eindelijk op 200 was overigens prima. Binnenkort zou waar ik woon ook glasvesel komen. 

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 12 augustus 2020
CorL schreef:

Volgens mij hebben jullie glasvesel klopt dat? 

Wij hebben inderdaad glasvezel. Toch verwacht ik niet dat de snelheid van de eigen verbinding een significante rol speelt in dit geheel. Als ik meet hoeveel bandbreedte er verbruikt wordt voor iTV dan kom ik met HD-"Glas" zenders niet boven de 12,5Mbps uit. Dat is dus ook veel minder dan jouw VDSL aansluting.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6464 reacties
  • 12 augustus 2020
CorL schreef:
MariusTEL schreef:

..

Marius,

Hoe lang duurde dat laden van de gids met het oude menu?

Er zijn mensen die rotte groente krijgen van de groenteboer en daar geen problemen mee hebben. Dat is hun goed recht.

Maar waarom treed jij hier op als advocaat van KPN? 

Hoezo CorL? Het is niet zo dat dit topic alleen maar bedoeld is voor klachten hoor.Positieve feedback is ook feedback. Ik ben ook hartstikke tevreden. Daar hoef ik echt geen advocaat van kpn voor te worden. 

• 0 reacties
  • 12 augustus 2020
ChrisWissink schreef:
CorL schreef:
MariusTEL schreef:

..

Marius,

Hoe lang duurde dat laden van de gids met het oude menu?

Er zijn mensen die rotte groente krijgen van de groenteboer en daar geen problemen mee hebben. Dat is hun goed recht.

Maar waarom treed jij hier op als advocaat van KPN? 

Hoezo CorL? Het is niet zo dat dit topic alleen maar bedoeld is voor klachten hoor.Positieve feedback is ook feedback. Ik ben ook hartstikke tevreden. Daar hoef ik echt geen advocaat van kpn voor te worden. 

Chris,

Ik ben maar een gewone gebruiker. Trouwens helemaal niet zo ontevreden met KPN. Ik heb zo vaak geschreven dat ik de stabiliteit van het netwerk van KPN bijzonder hoog vind. Mijn ervaringen met de helpdesk zijn ook bijzonder goed. (Hoewel het er wel op lijkt dat er iets meer mis gaat. Met de grote TV storing was die pas na een paar uur bekend op die helpdesk).    

Maar de KPN directie heeft geschreven dat ze dit forum gebruiken om hun producten te verbeteren. Die hebben dus helemaal niets aan mensen zoals jij die blijkbaar alles wel goed vinden of vinden dat hun situatie de maatstaf is van iedereen. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2619 reacties
  • 12 augustus 2020

Ik voel weer een discussie aankomen…

Dus weer schrijf ik (net als eerder vandaag): Laten we proberen zakelijk te blijven en zoveel mogelijk de emoties, veronderstellingen, aannames en conclusies achterwege laten.

• 0 reacties
  • 12 augustus 2020
wjb schreef:
CorL schreef:

Wij hebben inderdaad glasvezel. Toch verwacht ik niet dat de snelheid van de eigen verbinding een significante rol speelt in dit geheel. Als ik meet hoeveel bandbreedte er verbruikt wordt voor iTV dan kom ik met HD-"Glas" zenders niet boven de 12,5Mbps uit. Dat is dus ook veel minder dan jouw VDSL aansluting.

wjb, 

Gisteren dacht ik er aan dat 20 jaar geleden mensen plaatjes (zeg maar platen) op website zetten en vergaten dat heel veel gebruikers toen nog maar een 1200 boud analoog modempje gebruikten. 

Kan jij eens meten hoeveel data er over de lijn gaat als er door de menu’s wordt gescrold? Een continue stroom van relatief kleine plaatjes neemt misschien wel minder in dan telkens een hele grote image?

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6464 reacties
  • 12 augustus 2020
CorL schreef:

Maar de KPN directie heeft geschreven dat ze dit forum gebruiken om hun producten te verbeteren. Die hebben dus helemaal niets aan mensen zoals jij die blijkbaar alles wel goed vinden of vinden dat hun situatie de maatstaf is van iedereen. 

Ga hier niet eens op in. Je kan overigens altijd overstappen als je KPN niet meer fijn vind.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1387 reacties
  • 12 augustus 2020

@CorL dit is al eens ter sprake geweest in dit topic. Misschien eventjes teruglezen (gisteren of eergisteren).

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 12 augustus 2020
CorL schreef:

Kan jij eens meten hoeveel data er over de lijn gaat als er door de menu’s wordt gescrold? 

Bijna niets. De lopende TV stream blijft doorlopen en heel kort wordt een paar honderd kbps extra gevraagd. Er is dus nauwelijks extra netwerkbelasting bij het openen van de gids en het bladeren door de gids.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1387 reacties
  • 12 augustus 2020

@CorL de manier hoe je communiceert op dit forum (in dit topic) vindt ik erg vervelend. Ik ben er wel klaar mee.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2619 reacties
  • 12 augustus 2020
CorL schreef:
wjb schreef:
CorL schreef:

wjb, 

Gisteren dacht ik er aan dat 20 jaar geleden mensen plaatjes (zeg maar platen) op website zetten en vergaten dat heel veel gebruikers toen nog maar een 1200 boud analoog modempje gebruikten. 

Kan jij eens meten hoeveel data er over de lijn gaat als er door de menu’s wordt gescrold? Een continue stroom van relatief kleine plaatjes neemt misschien wel minder in dan telkens een hele grote image?

@CorL ik heb het gevoel dat het probleem in de hoeveelheid info zit die opgehaald moet worden. Waarom wjb  geen problemen ervaart met het openen van de gids? Geen idee. 

Wat ik ervaar:

-op mijn ene ontvanger (5202) wordt de gids-info razendsnel binnengehaald. Op de andere duurt het langer.

-ik heb geconstateerd dat de snelheid van openen van de gids ook afhankelijk is van waar je op dat moment zit in de gids. Staat mijn ontvanger op de laatste zender (1475) dan wordt heel weinig info in de gids getoond nadat die geopend is. Staat mijn ontvanger op 1 dan wordt heel veel info getoond. In dat geval duurt het openen 2x zo lang dan wanneer ie op 1475 staat.

Dit heb ik geconstateerd op beide ontvangers.  

Ik hoop net als jij nog steeds dat iemand de hoeveelheid data kan meten die binnengehaald wordt als de gids geopend wordt.

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 12 augustus 2020
Katana321 schreef:

@CorL ik heb het gevoel dat het probleem in de hoeveelheid info zit die opgehaald moet worden.

Nogmaals, er wordt nauwelijks data opgehaald bij het openen van de gids.

Echt het is een rimpeltje op het geheel.

Tijdens de onderstaande metingen heb ik een paar keer de gids geopend en door de gids gebladerd.

In het onderstaande plaatje is de actieve zender NPO 1 HD-"Glas" (661).

In het onderstaande plaatje is de actieve zender RTL-Z HD (11).

Je ziet dus echt nauwelijks extra netwerkbelasting voor het ophalen van EPG informatie en die afbeelding.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 augustus 2020

Waarom zie ik het programma niet meer  op het kanaal waar ik naar kijk  als ik de gids raadpleeg ?
Dat is naast het trage menu een enorme ergernis.
Waarom wordt gezegd dat deze menustructuur  beter is, terwijl dat echt niet zo is !!!

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 12 augustus 2020
Dirk72 schreef:

Waarom wordt gezegd dat deze menustructuur  beter is, terwijl dat echt niet zo is !!!

Wie zegt dan dat deze menustructuur beter is. Dat is een uitspraak die niet gedaan kan worden immers het is een subjectief iets en dus is het niet beter of slechter maar vindt men het beter of slechter. Het kan dus zelfs zo zijn dat de één het beter vindt terwijl de ander het slechter vindt.

Persoonlijk vind ik dat er een aantal verbeterpunten zijn. :slight_smile:

• Topper
  • 13 reacties
  • 12 augustus 2020

Afstandsbediening is super traag geworden.

blauwe knop op afstand bediening werkt niet meer op tijdens kijken een opname te starten.

menu structuur zeer verwarrend met de beelden erbij.

absoluut geen verbetering

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 augustus 2020
wjb schreef:
Dirk72 schreef:

Wie zegt dan dat deze menustructuur beter is. Dat is een uitspraak die niet gedaan kan worden immers het is een subjectief iets en dus is het niet beter of slechter maar vindt men het beter of slechter. Het kan dus zelfs zo zijn dat de één het beter vindt terwijl de ander het slechter vindt.

Persoonlijk vind ik dat er een aantal verbeterpunten zijn. :slight_smile:

haha  daar heb je gelijk in.

Ik vind het gewoon vervelend dat als ik nu in de gids aan het zoeken ben, ik het programma niet meer zie waar ik naar aan het kijken ben

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 12 augustus 2020
Dirk72 schreef:

Ik vind het gewoon vervelend dat als ik nu in de gids aan het zoeken ben, ik het programma niet meer zie waar ik naar aan het kijken ben

Dat is inderdaad ook één van mijn verbeterpunten. Er zijn echter ook abonnees die dat PiP schermpje liever niet terug zien komen en dus zou het mooi zijn als het configureerbaar wordt dat wel of niet de PiP getoond wordt.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 12 augustus 2020

Sinds het nieuwe menu is ingesteld lopen opnames niet meer door en stoppen onverwacht. Datbetekent dat bij veel series het einde er niet op staat. Ik stel dit in via opname plannen. Is dat te verhelpen

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12733 reacties
  • 13 augustus 2020
Caoimhe schreef:

Sinds het nieuwe menu is ingesteld lopen opnames niet meer door en stoppen onverwacht. Datbetekent dat bij veel series het einde er niet op staat. Ik stel dit in via opname plannen. Is dat te verhelpen

Vreemd, zover ik heb kunnen zien starten ze ongeveer 5 minuten eerder en lopen ze 15 minuten uit.

Het kan wel eens gebeuren, vooral op België, dat het op te nemen programma te laat start.

Heb je voorbeelden? 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 47 reacties
  • 13 augustus 2020

Deze week kregen we op alle interactieve TV's in huis een nieuw TV menu.
Het menu instellingen is OK, maar het menu bij de zender(wisselingen) is een grote achteruitgang!
Het probleem met dat menu bij de zender(wisselingen) is de leesbaarheid.

Het kanaalnummer en het zenderlogo en de tijd zijn heel klein geworden. Ook is de zenderlijst aanduiding verdwenen.
Daarbij zien we een heel grote slider die beter gehalveerd kan worden qua grootte.

Dit menu bij de zender(wisselingen) is geen succes en ik ben er zelf heel ontevreden over.
Het grote probleem daarbij is de leesbaarheid.

Maar zo een menu kan altijd aangepast worden:
 - Halveer de grote programma slider qua grootte.
 - Maak het kanaalnummer, het zenderlogo en de tijdaanduiding veel groter.
 - Voeg de zenderlijst aanduiding weer toe.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 13 augustus 2020
wjb schreef:
Dirk72 schreef:

Dat is inderdaad ook één van mijn verbeterpunten. Er zijn echter ook abonnees die dat PiP schermpje liever niet terug zien komen en dus zou het mooi zijn als het configureerbaar wordt dat wel of niet de PiP getoond wordt.

Deze is ook luid en duidelijk aangekomen bij de collega's die er daadwerkelijk over gaan, en daar wordt aan gewerkt.