Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475765 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• February 8, 2021

Ik heb zojuist onze tv ontvanger (zxv8001) via het menu een herstart (dus niet een frisse start) gegeven en heb de recentstehtml 4.114.213 binnen. Als ik nu op gids druk verschijnt de horizontale gids net iets eerder of gelijk aan de PIP. Het ziet er prima uit wat mij betreft. Zappen is niet sneller. De verticale gids is soms snel maar soms ook net wat langzamer.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 8, 2021

@DexterXL   De “Telfort Modems”  draaien nog steeds met de Telfort firmware , dat “klopt” op zich wel  want het overzetten van de Telfort klanten naar KPN was  puur administratief .

Dit jaar -2021-  wordt de “Telfort firmware “  vervangen door de KPN  versie.

Maar na het overzetten en het uitrollen ( en daarmee doorgaan ondanks alle fouten ) van de TV software is het IPtv gebeuren een groot drama geworden. Dan was in het Telfort tijdperk IPtv toch veel stabieler en zelden een storing.

@Oberon 5 

Helder, alleen was het KPN IPtv voor de uitrol net zo stabiel als die van Telfort, en daarmee wil ik niet de advocaat van de duivel spelen, maar mijn neef zit al jaren bij KPN, en die had nooit klachten of resets nodig om alles goed te kunnen gebruiken, en na de uitrol dus wel….is een samenloop van omstandigheden. Niet dat we daar vrolijk van werden

• February 8, 2021

---

Hé had ik dat niet als verbeterpunt voor de nieuwe gids? Wat een onzin dat de gids maar enkele dagen vooruit zichtbaar is en je dus geen opnames kunt plannen. 

--- 

Maar, heb jij dat dan bij alle zenders? Want wij kunnen hier zonder problemen 6 a 7 dagen in de toekomst de opnames inplannen.

Het valt je nog tegen bij hoeveel zenders dat niet is. En bij XMSNet waar we vandaan komen was dat geen probleem. 

Hier wordt alles wat wij willen kijken geprogrammeerd. En ja, dat doe ik voor een hele week vooruit.

Ik heb net even in de gids gekeken. Alle zenders waarvan wij programma's opnemen staan er tot over 6 dagen (t/m zondagavond) in. Dat is voor ons voldoende.

Dat kan wel zijn en in de theorie heb je voor mij ook geen ongelijk, maar wat dan iritant is, is dat je alleen een serie kan inplannen aan de hand van een programma in de toekomst. Als een serie eens in de week wordt uitgezonden moet je echt wachten precies op de juiste uitzenddag voor je weer kan inplannen. Het zou dan gewoon mogelijk moeten zijn om een programma van gisteren te nemen en dit dan als serie in te plannen. Vergeet het maar, want degene die dat heeft gemaakt, denkt dat het logisch is om geen programma’s in het verleden op te nemen. Maar er is geen andere mogelijkheid om series in te plannen.  Eenvoudig op te lossen door inplannen van series ook bij vorige uitzendingen te kunnen doen. 

• February 8, 2021

De Gids gaat vaak 7 dagen vooruit (met >> kun je in Gids telkens 24 uur verder) zodat je de opname van volgende week alvast als serie kunt inplannen. 

• February 8, 2021

De Gids gaat vaak 7 dagen vooruit (met >> kun je in Gids telkens 24 uur verder) zodat je de opname van volgende week alvast als serie kunt inplannen. 

Ik zit even te zoeken waarom je dit schrijft. En ik heb lang nagedacht maar ik kan niets vinden. 

Is dat zo’n opmerking als dat men vindt dat er op zondag geen treinen hoeven te rijden omdat dan toch iedereen in de kerk zit?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 8, 2021

Ik zit even te zoeken waarom je dit schrijft. En ik heb lang nagedacht maar ik kan niets vinden. 

Is dat zo’n opmerking als dat men vindt dat er op zondag geen treinen hoeven te rijden omdat dan toch iedereen in de kerk zit?

Volgens mij was het een reactie op wat jij schreef. Het was in elk geval precies wat ik dacht toen ik jouw reactie las: “Waarom heb je de behoefte om een serie in te plannen vanuit het verleden als de gids 6 dagen in de toekomst kijkt?”

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 8, 2021
  • De voortgangsstatus van een deels bekeken programma wordt vaak (maar niet altijd) niet goed onthouden. Dit gebeurt bij mij vooral met opnames die al wat langer op de lijst met opnames staan. Heel vervelend als je bv een concert van 2,5 uur in 4 sessies wil zien. Dan moet je elke keer weer flink doorspoelen. Graag oplossen.
  • De blauwe knop werkt geregeld niet correct en er wordt dan een willekeurig aantal minuten verder gesprongen en soms is de voortgang helemaal de kluts kwijt. In dat geval kan je beter handmatig doorspoelen. Graag oplossen, deze - voor mij- enige nuttige toevoeging in het nieuwe menu.

Voor Erik_

betreft voortgangsstatus: dit gebeurt vooral met oudere opnames (opnames die een flink aantal maanden geleden zijn gemaakt). Komt zeer regelmatig voor en verder geen patroon in te ontdekken.

betreft blauwe knop: dit gebeurt vooral met oudere opnames bij het kijken van deze opnames. Omdat de voortgangsstatus niet werkt, gebruik ik de blauwe knop, maar deze werkt dan ook niet. Verder geen patroon in te ontdekken.

Ik neem vrij veel BBC en Belg op, maar komt ook voor bij SBS.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 8, 2021

Ik zie hier lappen tekst over BT en IR bediening. Lappen tekst over stekkertjes en die zwarte blokjes die daar aan vast zitten. Dat is hier geheel off topic. Start een nieuw topic aub dan hoef ik dat gebeterweet allemaal niet te lezen.

Verder een verzoek:

Als je weinig te melden hebt doe het met weinig woorden.

Heb je veel te melden, prima, maar doe het dan in het juiste topic. Dit topic gaat over het nieuwe menu.

Heb je niks te melden, doe het dan niet hier.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 8, 2021

Ok doe dat eens voor BBC1 en BBC2?

die gids gaat nooit 7 dagen vooruit. Maar 3

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 8, 2021

---

Hé had ik dat niet als verbeterpunt voor de nieuwe gids? Wat een onzin dat de gids maar enkele dagen vooruit zichtbaar is en je dus geen opnames kunt plannen. 

--- 

Maar, heb jij dat dan bij alle zenders? Want wij kunnen hier zonder problemen 6 a 7 dagen in de toekomst de opnames inplannen.

Het valt je nog tegen bij hoeveel zenders dat niet is. En bij XMSNet waar we vandaan komen was dat geen probleem. 

Hier wordt alles wat wij willen kijken geprogrammeerd. En ja, dat doe ik voor een hele week vooruit.

Ik heb net even in de gids gekeken. Alle zenders waarvan wij programma's opnemen staan er tot over 6 dagen (t/m zondagavond) in. Dat is voor ons voldoende.

Dus jij hebt dat probleem niet en ik wel bij mijn zenders

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 8, 2021

Bovendien:

als een programma uitloopt (sportevenementen , songfestival etc) dan hoef je niet alle programma’s erna ook op te nemen als je handmatig opnames kunt programmeren. 

---

Ik programmeer zelden het programma erna. Dat doe ik alleen bij F1. Bij alle andere programma's en series is het verder nooit nodig, zo is mijn ervaring.

---

Of iets dat over meer dan 6 dagen uitgezonden wordt en jij gaat op vakantie oid. 
ik snap niet dat wij de enige zijn met dat probleem. 

Als ik op vakantie ben en ik wil dan iets opgenomen hebben, dan programmeer ik dat tijdens de vakantie in de itv-app.

Ok:

voetbalwedstrijd die uitloopt

songfestival

opening Olympische spelen

dan hebben we bij kpn pech. Opname gestopt. 

En opnames programmeren op de ITV app tijdens vakantie? Moet je wel WiFi of 3/4G netwerk hebben. Dat is nog lang niet overal in Europa. 
maar waarom moet ik mij druk maken over tv opnames tijdens mijn vakantie? Dat kan toch vooraf. Dat kon al in 2009 bij XMSNet, nu opgeslokt door Telfort/KPN en het kan niet meer. Leve de vooruitgang

Joris62
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 8, 2021

Sinds vandaag de nieuwste HTML versie. Gids en PiP worden nu inderdaad haast in een keer getoond, dat maakt het stukken rustiger en is dus wel mooi. Maar, waarom wordt nu eerst rechts boven voor niet eens een seconde een tekstblok met 'Gids wordt geladen' getoond? Nu krijg je dus eerst kort dit blokje rechts boven in beeld, heel kort, die verdwijnt dan weer en dan krijg je gids met PiP. Waarom deze onnodige info? Dat maakt het nu weer onrustig. Dus die verbetering, die jullie zo mooi ingebouwd hebben, die wordt hierdoor weer onderuit getrokken. Ik zie ook geen toegevoegde waarde aan deze info, dus mag die niet weg? 

Verder meteen maar die energiebesparingsfunctie aangezet. Eens kijken hoe die zo bevalt,

• February 8, 2021

Volgens mij was het een reactie op wat jij schreef. Het was in elk geval precies wat ik dacht toen ik jouw reactie las: “Waarom heb je de behoefte om een serie in te plannen vanuit het verleden als de gids 6 dagen in de toekomst kijkt?”

Dat heb ik beschreven toen ik de vraag indiende. Meestal gaat de gids niet 7 dagen vooruit. Nu kan je dat in deze post natuurlijk even snel creatief aanpassen tot “vaak” 7. Maar dat is niet zo. Er zijn heel veel zenders waarvan de gids maar 4 dagen in de gids wordt weergegeven. Als een programma wekelijks is kan je het dus nooit op dezelfde dag inplannen als serie op dezelfde dag nadat je het net hebt uitgekeken. (Zelfs daar waar het 7 is staat op die dag het programma nergens meer in de toekomst).

Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom sommige mensen menen hier het steeds moeten vertellen, als zij persoonlijk iets niet nodig vinden. Ik vraag dit aan KPN en niet aan jou. Zal wel die vingertje opsteken mentaliteit van sommige Nederlanders zijn. 

• February 8, 2021

Sinds vandaag de nieuwste HTML versie. Gids en PiP worden nu inderdaad haast in een keer getoond, dat maakt het stukken rustiger en is dus wel mooi. Maar, waarom wordt nu eerst rechts boven voor niet eens een seconde een tekstblok met 'Gids wordt geladen' getoond? Nu krijg je dus eerst kort dit blokje rechts boven in beeld, heel kort, die verdwijnt dan weer en dan krijg je gids met PiP. Waarom deze onnodige info? Dat maakt het nu weer onrustig. Dus die verbetering, die jullie zo mooi ingebouwd hebben, die wordt hierdoor weer onderuit getrokken. Ik zie ook geen toegevoegde waarde aan deze info, dus mag die niet weg? 

Verder meteen maar die energiebesparingsfunctie aangezet. Eens kijken hoe die zo bevalt,

Joris,

Met PIP aan, is een HBM2060 STB niet vooruit te branden. Misschien is dit een waarschuwing net als een bord op het ijs waarop staat. “100 meter hiervoor was een levensgevaarlijk wak, we merken dat u daar overheen bent gekomen” Dan kan niemand zeggen dat er geen waarschuwing is geplaatst.  

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • February 8, 2021

Joris,

Met PIP aan, is een HBM2060 STB niet vooruit te branden. Misschien is dit een waarschuwing net als een bord op het ijs waarop staat. “100 meter hiervoor was een levensgevaarlijk wak, we merken dat u daar overheen bent gekomen” Dan kan niemand zeggen dat er geen waarschuwing is geplaatst.  

Ik ben bang dat de snelheid niet overal hetzelfde is. Hier staat de gids er in zo’n anderhalve seconde, met PIP aan (HMB2260). De waarschuwing “Gids wordt geopend...” zal er wel staan om aan te geven dat je commando is binnengekomen en wordt verwerkt (om dubbel klikken te voorkomen). Het is dus niet echt veel sneller geworden, maar oogt wel rustiger.

wjb
Wijsgeer
  • February 8, 2021

Met PIP aan, is een HBM2060 STB niet vooruit te branden.

Met de nieuwe html versie (4.114.213) is de opbouw van de gids met PiP op de HMB2260 weer iets vloeiender geworden en qua snelheid zeer acceptabel te noemen. 

• February 8, 2021

Wat begrijp je niet aan het woordje "vaak"? Uitzonderingen (door eisen van sommige zenders) bevestigen de regel. 

Joris62
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 8, 2021

Met de nieuwe html versie (4.114.213) is de opbouw van de gids met PiP op de HMB2260 weer iets vloeiender geworden en qua snelheid zeer acceptabel te noemen. 

Zo is dat. (Met die versie ervoor vondt ik het trouwens al ronduit acceptabel.)

wjb
Wijsgeer
  • February 8, 2021

Zo is dat. (Met die versie ervoor vondt ik het trouwens al ronduit acceptabel.)

Met PiP vond ik de opbouw van de gids op de HMB2260 in de vorige versie zeer amateuristisch met dat zwarte scherm waarop het beeld verkleind werd naar de PiP.

Dat is in de nieuwe versie sterk verbeterd al is er nu wel melding die even in beeld is en vertelt dat de gids geladen wordt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 8, 2021

Even wat nader onderzoek voor Eric betreft:

“De voortgangsstatus van een deels bekeken programma wordt vaak (maar niet altijd) niet goed onthouden. Dit gebeurt bij mij vooral met opnames die al wat langer op de lijst met opnames staan. Heel vervelend als je bv een concert van 2,5 uur in 4 sessies wil zien. Dan moet je elke keer weer flink doorspoelen. Graag oplossen.”

toevoeging:

even getest met 5 oude opnames van m.n. de BBC uit juni waarvan ik allemaal al ooit een stukje heb gezien.

Alle 5 gaan fout!

Geen voortgangsbalk (4 x) terwijl ik er wel naar gekeken heb. Dan kijk ik een stukje , stop kijken en de voortgangsbalk wordt zichtbaar. Ik wil verderkijken en open de opname, maar helaas: het begint gewoon weer vanaf seconde 1. ( Dus ook niet na 5 minuten.)

Een (1) opname die ik voor een stuk recent (afgelopen maand) heb gezien, heeft wel een voortgangsbalk. Maar helaas bij het verderkijken start de opname met een (standaard) sprong van 5 minuten.

Dit is geen toeval. Komt bij mij structureel voor (alle 5 laatste opnames) bij opnames van langere tijd geleden.

@Eric_

• February 8, 2021

Even wat nader onderzoek voor Eric betreft:

“De voortgangsstatus van een deels bekeken programma wordt vaak (maar niet altijd) niet goed onthouden. Dit gebeurt bij mij vooral met opnames die al wat langer op de lijst met opnames staan. Heel vervelend als je bv een concert van 2,5 uur in 4 sessies wil zien. Dan moet je elke keer weer flink doorspoelen. Graag oplossen.”

toevoeging:

even getest met 5 oude opnames van m.n. de BBC uit juni waarvan ik allemaal al ooit een stukje heb gezien.

Alle 5 gaan fout!

Geen voortgangsbalk (4 x) terwijl ik er wel naar gekeken heb. Dan kijk ik een stukje , stop kijken en de voortgangsbalk wordt zichtbaar. Ik wil verderkijken en open de opname, maar helaas: het begint gewoon weer vanaf seconde 1. ( Dus ook niet na 5 minuten.)

Een (1) opname die ik voor een stuk recent (afgelopen maand) heb gezien, heeft wel een voortgangsbalk. Maar helaas bij het verderkijken start de opname met een (standaard) sprong van 5 minuten.

Dit is geen toeval. Komt bij mij structureel voor (alle 5 laatste opnames) bij opnames van langere tijd geleden.

@Eric_

Dit is een heel oud probleem (niet van KPN maar met TV gidsen). Niet alleen bij KPN maar zelfs bij de toenmallig meest geavenceerde Video tape recorders. Er is ooit een code ontwikkeld die via Teletext werd meegezonden en waarmee de video recorder werd gestuurd. Maar dit is natuurlijk wel afhankelijk van de zenders. Dat gebeurt al tijden niet meer. 
Maar als je een mechanisme weet dat dit tegenwoordig ook doet lijkt het mij niet onraar om dat hier te vermelden. 
Wat volgens mij niet wegneemt dat in mijn ogen KPN moet blijven zoeken naar een oplossing voor dit probleem. Van de zenders die ik kijk start vooral Belgie vaak veel later dan in de KPN gids is opgegeven en dan ben je plotseling aan het einde van een programma dat einde kwijt. 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • February 8, 2021

@Erik_  Update binnen (4.114.213)

Wat direct in het oog springt is dat het zappen met de +/- toets trager is geworden op de 2260 tov de vorige versie. Je hebt nu eerst een zwart scherm, daarna beeld. Vorige versie was dit absoluut niet aan de orde=>onrust. Met direct ingeven kanaalnummer idem.

op naar de volgende update

#gebedzonderend

• February 8, 2021

Wat begrijp je niet aan het woordje "vaak"? Uitzonderingen (door eisen van sommige zenders) bevestigen de regel. 

Precies wat hij schrijft. Je verteld hier dat er geen behoefte is aan iets, maar je geeft geen oplossing. 

Het enige dat je dus doet is een Webcare medewerker in de veronderstelling brengen dat er een andere oplossing is voor iets.

Overigens, ik heb even al je bijdragen gelezen, dit doe je standaard bij elk bericht.

Zoals ik echter al geschreven heb, is een gids van altijd 7 dagen vooruit geen oplossing voor het probleem dat ik hier met veel tegenwerking naar voren probeer te brengen. Met altijd 8 dagen zou het in de meeste gevallen wel gaan. 

Maar dat zijn veel arbeid vergende oplossingen, terwijl ik hier met een oplossing kom die normaal gesproken maar eenmaal waarschijnlijk minimale kosten met zich meebrengt (calculatorische de medewerkers zijn waarschijnlijk toch al in dienst)

wjb
Wijsgeer
  • February 8, 2021

Precies wat hij schrijft. Je verteld hier dat er geen behoefte is aan iets, maar je geeft geen oplossing. 

Waar schrijft Henk2304 dat dan?

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 9, 2021

Heb vannacht de update ontvangen. Tv Gids is niet sneller geworden, eerder iets langzamer. Ook is het zappen via de p+ en p- knoppen irritant trager geworden. Duurt bij mij nu 2 seconden voordat ik de nieuwe zender in beeld heb. 

Sorry maar dit is geen vooruitgang maar weer een achteruitgang :(