Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475766 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• February 9, 2021

@Fleur02 Je weet dat hij op een radiozender staat. Wat had jij voor beeld willen zien op de radio?

wjb
Wijsgeer
  • February 9, 2021

@Fleur02 Je weet dat hij op een radiozender staat. Wat had jij voor beeld willen zien op de radio?

Kanaal 666 is geen radio zender maar HD-"Glas" SBS 6.

• February 9, 2021

Kanaal 666 is geen radio zender maar HD-"Glas" sbs 6.

Stom zeg, dat hebben wij niet, glasvezel zou in september komen, nu krijgen we om de 2 maanden een kartonnetje dat het er aankomt.

Kan iemand dan niet vragen aan KPN om dat gewoon op 6 te zetten. Was eerst ook zo bij HD TV dit stomme gedoe. Maar niemand heeft natuurlijk nog KPN er op attent gemaakt. 

Maar het geeft wel een signaal dat het probleem van Fleur dus glasvezel georienteerd is. 

• February 9, 2021

Ach, je kunt hier dan weliswaar wel wat fimlpkes neer pleuren, het zegt ons (mijn echtgenote en ondergetekende), echt en absoluut helemaal niets (meer) Het gaat er om, wat WIJ als dik betalende abonnee van KPN voor deze aangeboden diensten,(voorheen, of ‘vroeger’ PTT) nu betalen én om tv te kunnen kijken, én om gebruik te kunnen/mogen maken van allerlei diensten , zoals opnemen in de cloud, maar dat dit nu na vele maandenlange en ellenlange oeverloze discussies, niet eens opgelost kan of gaat worden, dáár gaat het NU om. Hou gewoon eens op met die achterlijke video's die je plaatst, het slaat kant nog wal, sorry hoor beste jwb en alle anderen, die nóg steeds hun vicieuze cirkel niet willen doorbreken, het ‘Nieuwe menu’ is gewoon een disaster, toegeven is gewoon moeilijk voor velen die deelnemen of namen in dit topic,klaar!

Natuurlijk l*l je gewoon mee, natuurlijk geef je positieve feedback aan onze provider, je kunt gewoonweg niets anders doen,dan meezeveren met de ellende die er wel degelijk is, ik boos? Nee!!

Teleurgesteld, ernsitg! WIJ zijn niet ‘zomaar’een blauwe maandag een abonnee! Ik zeg wat ik heb te zeggen, simpel zat.

Wij profiteren niet van KPN, wij ventileren náár KPN!!!!

• February 9, 2021

666 is een HDG TV zender SBS6, voorzien van een uitmuntende kwaliteit beeld en geluidskwaliteit bij KPN

De HDG zenders zijn alleen beschikbaar via de glasvezel..Daar staat dan ook die ‘G’ voor..

De glasvezelzenders zijn beschikbaar op de daarvoor beschikbare ontvangers, de 1853 valt hier geheel buiten..Dit is een zeer verouderd type iptv decoder, en moet dan ook geheel ‘verbannen’worden uit het KPN netwerk..:joy:

wjb
Wijsgeer
  • February 9, 2021

Hou gewoon eens op met die achterlijke video's die je plaatst, het slaat kant nog wal,

Was jij het niet die constant beweert dat de oude hardware het nieuwe menu niet aankan?

Ik laat je in een filmpje zien dat dat dus volstrekt onjuist is en dat is, lijkt mij, toch zeer zinvolle informatie. 

Blijft de vraag wat dan wel de oorzaak is van het feit dat er er zulke verschillen zijn in ervaring. Ik heb wel een idee maar die staat een flink aantal pagina's terug ook al verwoord.

wjb
Wijsgeer
  • February 9, 2021

...de 1853 valt hier geheel buiten..Dit is een zeer verouderd type iptv decoder, en moet dan ook geheel ‘verbannen’worden uit het KPN netwerk..

Dat ben ik volledig met je eens en gelukkig kan een ieder die dat wil kostenloos zo'n oude 1853 omruilen.

wjb
Wijsgeer
  • February 9, 2021

Kan iemand dan niet vragen aan KPN om dat gewoon op 6 te zetten. Was eerst ook zo bij HD TV dit stomme gedoe. Maar niemand heeft natuurlijk nog KPN er op attent gemaakt. 

Ik vecht daar al jaren voor en HD-"Glas" op 1 staat al twee jaar hoog in het lijstje van goede voornemens voor KPN.

Zie "Goede voornemens 2020"  (plaats 2) en "Goede voornemens 2021" (plaats 1).

• February 9, 2021

@wjb: Je filmpje(s) interesseren mij althans, geen ene moer, het gaat er om ,wat vooral mijn echtgenote de laatste tijd ervaart, dat is gewoon dikke shit (sorry!)

Zoals gezegd: Wij hebben hier werkelijk een zeer goed FTTH verbinding, kán haast niet mooier, dit is al vanaf de oplevering medio 2014, voorheen  hadden wij ook gewoon al goede ervaringen met IPTV van KPN (PTT, zo je wil) wij hebben internet en vaste telefonie, meerdere mobiele telefoons, kortom: Alles schitterend en werkelijk alles dik 100%, tevreden, dan vragen wij ons af: Wáárom laat KPN zo klooien met zó’n schitterend zijnde IPTV product? Waarom wordt hardware zó lang ingezet, wáárom worden eisen voor wat betreft hardware, niet aangepast aan de huidige normen? Het moge duidelijk zijn, dat jij ‘directeur’ van een of ander software bedrijf bent, proficiat! Maar nog steeds is niet echt duidelijk, wat je werkelijke redenen zijn,  dat je die krakkemikkige hardware, hier met hand en tand aan het verdedigen bent...De 5202 spreekt (nog steeds) boekdelen in deze oeverloze lijkende discussie..

...de 1853 valt hier geheel buiten..Dit is een zeer verouderd type iptv decoder, en moet dan ook geheel ‘verbannen’worden uit het KPN netwerk..

Dat ben ik volledig met je eens en gelukkig kan een ieder die dat wil kostenloos zo'n oude 1853 omruilen.

:rofl:

Met vriendelijke groet:

Ceessie35

wjb
Wijsgeer
  • February 9, 2021

De 5202 spreekt (nog steeds) boekdelen in deze oeverloze lijkende discussie..

Was jij het niet die de 5202 retour gestuurd heeft (bron) en daarom nu weer met de HMB2260 "opgescheept" zit?

UruPukaPuka
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • February 9, 2021

Jullie hebben dan blijkbaar een hele andere ervaring dan wij.

Het filmpje hieronder toont de snelheid van onze HMB2260 voorzien van versie 4.114.213.

Wij zijn dus absoluut niet ontevreden.

Ik ervaar hetzelfde als wjb. Ook op mijn twee HMB2260 ontvangers gaat het net als in het filmpje allemaal lekker vlot. Ik heb niks te klagen!

• Helper
  • February 9, 2021

Wat mij opgevallen is dat ik een avond.(4.30uur) storing(haperen en stilstaand beeld) vrij heb kunnen kijken .Zo moet het zijn in InteractieveTV van KPN.Ik heb wel de laatste update ontvangen.

• February 9, 2021

@wjb Die snoeren kunnen echt niet zo hoor :rolling_eyes:

wjb
Wijsgeer
  • February 9, 2021

@wjb Die snoeren kunnen echt niet zo hoor :rolling_eyes:

Klopt, je hebt volkomen gelijk maar gelukkig is het maar op de slaapkamer.

Meestal ziet die televisie er zo uit…

Je kunt nog net die snoertjes onder de televisie uit zien komen. :hushed:

De televisie heeft een hoes in de vorm van het ouderwetse testbeeld die over de televisie hangt als deze niet gebruikt wordt.

• February 10, 2021

De 5202 spreekt (nog steeds) boekdelen in deze oeverloze lijkende discussie..

Was jij het niet die de 5202 retour gestuurd heeft (bron) en daarom nu weer met de HMB2260 "opgescheept" zit?

Inderdaad: Wij hebben nu de HMB 2260 zo’n 7 jr. in gebruik, door allerlei fratsen met firmware, zijn deze iptv decoders zeer slecht gaan functioneren, dat mag KPN weleens op gaan lossen, dat lukt tot nu toe niet erg...Een andere iptv ontvanger zie ik niet als alternatief, omdat je in alle gevallen bij dient te betalen of een geheel ander abonnement dient te gaan afsluiten volgens KPN: Dit is absoluut onacceptabel voor ons. Dat is dan ook de belangrijkste reden geweest,om de 5202 weer direct retour te sturen aan KPN.

Bijna waren wij hier ingetrapt…Ik heb niets met 'hussel’, en wil het ook niet hebben, simpel zat.

Wij verwachten van KPN, dat hier de twee in bruikleen zijnde wat oudere HMB 2260 ontvangers, dan ook weer zoals vanouds gaan functioneren. Het gelazer is voor ons in September 2020 begonnen, na de installatie van een geheel andere versie van software, door KPN. Wij zitten echt niet ‘opgescheept’ met enkele ontvangertjes, wij wórden opgescheept met software bagger. Dat is geheel wat anders. @wjb 

Foto’s worden hier niet langer (meer) door ons niet meer gepubliceerd, omdat hier misbruik van gemaakt is geworden. Dat anderen hier foto’s met wat nietszeggende filmpjes publiceren, is dan ook geheel niet aan de orde. Dat is simpelweg ‘topic vervuiling’ niets meer en niets minder.

Onze kijk en gebruikerservaring, is goed verpest met ‘Het nieuwe menu’

Fijne dag verder, van armoede kijken wij  voortaan maar een stuk minder tv, om je niet hoeven te ergeren, super!!

Ceessie35

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 10, 2021

Hier is 4.114.213 alleen maar trager op de 2260. 

De vorige versie was sneller met laden en door de gids bladeren. 

wjb
Wijsgeer
  • February 10, 2021

Wij zitten echt niet ‘opgescheept’ met enkele ontvangertjes, wij wórden opgescheept met software bagger.

Als het die "bagger software" is, waarom werkt die op mijn HMB2260 dan uitstekend terwijl deze op jouw HMB2260 zeer slecht functioneert. Er moet dus een andere oorzaak zijn en ik heb, zoals eerder ook al uitgesproken, een zeer sterk vermoeden dat deze oorzaak niet (alleen) in de TV ontvanger zelf gezocht moet worden maar hogerop in het netwerk.

Mijn HMB2260 is net zo oud als die van jou en ook hier hebben we een glasvezelverbinding die al vele jaren probleemloos functioneert dus de omstandigheden zijn sterk vergelijkbaar met die van jou en toch zijn onze ervaringen compleet verschillend.

wjb
Wijsgeer
  • February 10, 2021

Hier is 4.114.213 alleen maar trager op de 2260. 

De vorige versie was sneller met laden en door de gids bladeren. 

Vreemd, dan neem ik aan dat de snelheid van jouw HMB2260 beduidend lager is dan de snelheid van mijn HMB2260. (Zie mijn fimpje.)

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • February 10, 2021

Toch maar even wat gedachten over de nieuwste versie nu deze een paar dagen op onze HMB2260's staat.

Positief is de toevoeging van de “diepe slaapstand”. Ik had de gewoonte om de tv-ontvangers na het kijken 's avonds geheel spanningsloos te maken (+ ook alle andere aangesloten apparatuur) omdat ik uit de “ouderwetse” school kom die mij leerde dat het voor computer(moederborden) goed is om regelmatig eens helemaal “leeg” te kunnen lopen (condensatoren en dergelijke). Door de apparatuur de volgende dag weer spanning te geven en op te laten starten zijn veel van de problemen bij ons niet opgetreden. Een bezwaar hiervan was wel dat de tv-ontvangers de instellingen nogal eens "vergaten", zodat je de settings regelmatig opnieuw moest instellen. Bij de diepe slaapstand is kennelijk het kleine beetje spanning voldoende om de settings te onthouden!! Heel prettig.

Verder herken ik de snelheid van de gids zoals @wjb dat in het filmpje toont. Sinds de vorige update was het laden van de gids al <2 sec., nu zelfs nog iets sneller.

De geluidskwaliteit is duidelijk gewijzigd sinds het nieuwe menu. Moest ik eerst het tv geluid op standje 42 zetten, tegenwoordig is 28-31 als niveau voldoende. 

Vanochtend (voor het eerst sinds héél lang) de beruchte STB-400 etc melding gekregen. Even van zender wisselen was voldoende om hem weg te krijgen. Afwachten maar of het vaker voor gaat komen.

Na maanden klojooien etc nu eigenlijk best tevreden. 

Ben overigens wel van mening dat de tv-ontvangers na vaak >6 jaar dienst te hebben gedaan best vervangen zouden mogen worden door modernere (5202)'s). Na zo'n lange periode zijn ze technisch en economisch echt wel aan het einde van hun leven gekomen.

Vimcent
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 10, 2021

Software update

We gaan vanaf deze week weer updates voor de software uitrollen. Het gaat dan om NMC 8.0.113_2 en HTML 4.114.213.

[...]

De zichtbare wijzigingen zitten in de HTML, de rest in de NMC. Voor beiden geldt dat we die morgen bij een eerste (kleinere) groep gaan uitrollen. Daarna doen we voor de HTML een tweede groep op 4 februari. Als dit allemaal goed loopt wordt de HTML dan op 9 februari bij de rest van de klanten uitgerold. [...]

Blijkbaar is het allemaal niet goed gelopen, want wij hebben deze HTML-update nog niet. Aan de reacties erop te zien willen we 'm ook liever niet. Liever pas een update wanneer deze zich kan meten met de software van voor de grote verslechtering. :rolling_eyes:

wjb
Wijsgeer
  • February 10, 2021

Liever pas een update wanneer deze zich kan meten met de software van voor de grote verslechtering. :rolling_eyes:

Dat kan hij mijns inziens ook.

• February 10, 2021

@MariusTEL : KPN heeft de edele  moed, om klanten héél lang gebruik te laten maken, van sterk verouderde apparatuur, kijk maar naar hoe ze het nu doen met het zeer verouderde Motorolla 1853 model, die heb ik hier gehad van ik meen,medio 2006 tot 2014, in December waren ze zelfs nog van plan, om hierop software te installeren, die deze receiver helemaal niet kan trekken. Kijk maar eens even naar deze sterk verouderde technische gegevens. 512 mb geheugen slechts 64 mb flash, HDMI versie 1.2 een CPU van 540 MHz 1000+ DMIPS

Zo ook met de (inmiddels) sterk verouderde HMB 2260, ze dateren van Januari 2014, die krengetjes zijn dus 7 jr. oud, heb verdorie zélf moeten constateren, dat er een voedingsadapter vervangen moest worden, omdat je na een jaartje of 3, wel degelijk zo’n adaptertje dient te vervangen (afvlakking!)Ik heb er zelf maar een gekocht uiteindelijk...

Ik heb die verdorie zélf gekocht, omdat KPN daar zelfs óók al vreselijk moeilijk over gaat doen! (Dat noemen ze klantenservice):rage:

Nogmaals: Wij betalen al zo'n 7 jr. voor die ontvangertjes, we hebben een van de allerduurste abonnementen bij KPN, en dan nóg willen ze die kolerezooi hier maar laten staan, of ze willen je een nóg erger apparaat toe sturen, weet je wat wij er momenteel van vinden?

Pesterijtjes, en dan hebben ze het bij KPN erover, dat je als klant gewaardeerd wordt? Verre van dat.

Wij hebben inmiddels al vele duizenden euro's aan KPN betaald, maar een moderne ontvanger zit er niet in, we kunnen gewoon barsten, een supermoderen 4K UHD tv hebben staan, en dan een rete trage en sterk verouderde iptv ontvanger, waar ze al zo'n 8 maanden mee aan het klooien zijn, met ‘Het vernieuwde menu’ , die gids wordt steeds trager en trager, je moet er maar een even snel doorheen willen scrollen, probeer dat maar eens..En uhh, wij hebben geen apparatuur hier staan, om die elke keer maar van de spanning af te moeten gaan halen hé, je moet zo’n apparaat gewoon aan kunnen zetten, en probleemloos kunnen gebruiken, probleemloos is er al lang niet meer bij…

Het zou 20 Januari j.l opgelost dienen te zijn: Het is niet opgelost, het wordt steeds erger!

KPN: Wij moeten een geheel ander abonnement af gaan sluiten,om aan een wél modernere en met meer werkgeheugen voorziene ontvanger te kunnen komen???

Dat is echt de wereld op z’n kop, en neigt ook naar chantage met betrekking op ons abonnement,zeg maar eens dat dat niet waar is.

KPN heeft mij te kennen gegeven, dat er alleen een omruiling kan plaatsvinden, van dezelfde apparaten HMB 2260, of zelfs een 2952, de medewerkers wisten zelfs ook te melden, dat dit sterk verouderde modellen zijn inmiddels….

Heel jammer, dat je bijv. benodigde hardware niet met een eenmalige betaling kunt aanschaffen, want meer dan € 100,00 euro is zo’n ontvangertje dus echt niet waard hé...Ik heb die HMB 2260 dus al wel 3-4 keer dik betaald aan KPN..

Door elke keer weer veranderende firmware erop los te laten, zij heel wat receivertjes traag geworden, elke pop-up is er dus wel één te veel, blader met de horizontale gids maar eens even naar rechts bijv. hij staat geregeld zowat stil als je denkt snel er even doorheen te kunnen fietsen...Als ik bijv. naar volgende week woensdag wil scrollen, dan ben je daar wel even zoet mee, eigenlijk te gek voor woorden, maar dan pas merk je goed, hoe traag het allemaal is...Echt niet meer van deze tijd.

Wij als abonnee van het allereerste uur, hebben recht van spreken, wij zijn niet zomaar eventjes klant bij KPN, wij nemen al tientallen jaren producten af bij KPN, dure procuten, niet zomaar basic!

En ja, dan menen wij toch wel iéts te mogen zeggen,zeker wat betreft die hele oude meuk, die om zeep is geholpen door KPN zelf, wij zitten er niet met software aan te klooien dat doet KPN

Ik hoop dat de heren managers of directie eens wat leest hierover,

Toch nog met vriendelijke groet, en een fijne voortzetting van deze dag,

Ceessie35

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 10, 2021

@jobje73 en @Katana321 .(….)

Hier HTML 414 ook nog niet (nu 10 feb. 11:16 uur). Kennelijk nog niet uitgerold op (alle) 2952's.

Startbericht vermeld: gepland voor 2-9 februari

Dat gaat dus niet op….

wjb
Wijsgeer
  • February 10, 2021

​​​​​​...het zeer verouderde Motorolla 1853 model, die heb ik hier gehad van ik meen,medio 2006 tot 2014...

De Motorola VIP1853 is in 2011 door Motorola Mobility UK Ltd op de markt gebracht.

Deze TV ontvanger is inderdaad technisch verouderd en vandaar ook dat deze al een aantal jaar kostenloos omgeruild kan worden.

...Het vernieuwde menu’ , die gids wordt steeds trager en trager, je moet er maar een even snel doorheen willen scrollen, probeer dat maar eens..

Dat gaat zonder enige vertraging op onze HMB2260.

Door elke keer weer veranderende firmware erop los te laten, zij heel wat receivertjes traag geworden, elke pop-up is er dus wel één te veel, blader met de horizontale gids maar eens even naar rechts bijv. hij staat geregeld zowat stil als je denkt snel er even doorheen te kunnen fietsen...Als ik bijv. naar volgende week woensdag wil scrollen, dan ben je daar wel even zoet mee, eigenlijk te gek voor woorden, maar dan pas merk je goed, hoe traag het allemaal is...Echt niet meer van deze tijd.

Maar je staat toch binnen no-time in de gids op volgende week woensdag?

Op onze HMB2260 is dat in ieder geval zo gepiept.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 10, 2021

Maar je staat toch binnen no-time in de gids op volgende week woensdag?

Op onze HMB2260 is dat in ieder geval zo gepiept.

De vraag is natuurlijk wel hoe @Ceessie35 dat scrollen doet, want dat kan op verschillende manieren.