Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475769 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

wjb
Wijsgeer
  • February 11, 2021

Horizontale gids is sneller dan verticale: iets meer dan 1 seconden; binnen 2.

Op mijn HMB2260 duurt het volledig laden de horizontal gids ongeveer 1,5 seconden.

Start ergens tussen 08,743…

...en 08,777

Einde ergens tussen 10,276

...en 10,309.

Nauwkeuriger kan ik het niet meten. :wink:

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Algemene opmerking hierover en prima voor degenen die zich aangesproken voelen: Hou het gezellig en stop met het kinderachtige bekvechten inclusief oeverloze discussies die nergens toe leiden. Dit topic is nauwelijks leesbaar door al dat onderlinge haantjesgedrag. 

On-topic.

• February 11, 2021

@CorL

Kan wel zijn Cor maar er was een goed werkende systeem/software , althans ik was er tevreden mee , maar ondertussen hebben we nu al 325 pagina’s vol met niet al te positieve reacties en dan heb ik het nog zachtjes uitgedrukt . 

Dan krijg je krijg een update met heel veel problemen en je vervolgens weer een update krijgt en wanneer het systeem dan goed werkt zitten ze er weer aan te klooien met als gevolg dat de pop-ups over je scherm vliegen zoals eerder al door mij beschreven .

Of zullen de IT’ers onder elkaar een weddenschap hebben afgesloten , we rommelen wat aan de software en kijken op het KPN-forum hoeveel we er nu weer op hun p*k hebben kunnen trappen ? :wink:.

PS.

Was ik nog vergeten , ze vliegen zo snel door het scherm dat ze amper te lezen zijn wat er staat .

Vimcent
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 11, 2021

@joop2011: Zou jij mij niet meer zo willen bashen, en mij al helemaal hier niet gaan vertellen, om mijn pakket een keer aan te passen. Je weet verdorie niet eens wat wij hier afnemen van KPN, hou je domme verkooppraatjes gewoon bij je.

Verder weet je niet eens, wát voor bekabeling hier ligt, hoe e.e.a aangesloten is, dus hou a.u.b met die domme praat.

@dames en heren moderatoren: Excuses voor deze geheel off-topic reactie.

Algemene opmerking hierover en prima voor degenen die zich aangesproken voelen: Hou het gezellig en stop met het kinderachtige bekvechten inclusief oeverloze discussies die nergens toe leiden. Dit topic is nauwelijks leesbaar door al dat onderlinge haantjesgedrag. 

On-topic.

Niet mee eens, maar wel leuk bericht weer. Genieten.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 11, 2021

Wordt tijd dat dit topic gesloten wordt met de continue stroom aan herhaling van dezelfde berichten. Ook op elke opmerking wordt de zoutstrooier van stal gehaald.
Kras op de plaat en een compleet onleesbaar topic geworden. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 11, 2021

@joop11

Jij schrijft;

,,Mijn decoders werken beide echt heel erg snel momenteel.’’ !

Een dag geleden heb ik het volgende geschreven waar @Ceessie35 over klaagde ;

,,Hier geen pop-up te bekennen bij het openen van de gids , gids openen gebeurt in 1 [of <] seconde en het sluiten ± 2 seconden [of<] , na de 1ste update wel dezelfde problemen gehad.’’ !  

Tot mijn grote verbazing kreeg ik uit het niets wel de pop-up op mijn scherm ,,gids wordt geopend’’ 

En waarom de pop-up ,,gids wordt geopend’’, je heb toch op de knop gedrukt !

En zo zijn er nog wel meer . 

Wanneer je bijvoorbeeld een opname wilt wissen krijg je eerst de melding ;

,,weet u zeker dat u de opname . . . . . . . wilt verwijderen’’ en wanneer je dan op ,,ja’’ drukt verschijnt heel kort de pop-up met ,,opname verwijderen’’ en weer een fractie daarna weer een pop-up met ,,opname is verwijderd’’ ! 

Hoe ingewikkeld wil je het maken.

Je kan dus niet stellen wanneer het bij jouw goed werkt het systeem bij andere ook goed functioneert .

Wat betreft die opmerking had ik verleden jaar al een opmerking gemaakt.

Ook ik vind (nog steeds) dat het te omslachtig is.

Moderator zei toen dat de meeste mensen zoals het nu is juist handiger vinden.

Maar verder zijn wij er nu aan gewent en is hij weer snel genoeg.

Dus vandaar dat ik nu zei, dat onze 2 tv decoders beide goed werken. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 11, 2021

@joop2011: Zou jij mij niet meer zo willen bashen, en mij al helemaal hier niet gaan vertellen, om mijn pakket een keer aan te passen. Je weet verdorie niet eens wat wij hier afnemen van KPN, hou je domme verkooppraatjes gewoon bij je.

Verder weet je niet eens, wát voor bekabeling hier ligt, hoe e.e.a aangesloten is, dus hou a.u.b met die domme praat.

Beste Ceessie35, ik bedoel het positief.

De reden dat ik het zei, is dat jij continue over het bedrag van € 100,-- per maand hebt.

En daar concludeer ik uit dat je vindt dat je teveel betaalt. (anders vermeld je het niet zo vaak). 

En Ceessie35, ik werk helemaal niet bij KPN. Dus verkoop ik ook niets.

Ik probeer alleen andere mensen te helpen.

En ik scheef “het kan aan de bekabeling liggen” Dat betekend dat het een mogelijkheid is.

Dus gewoon een tip om jouw te helpen. 

Berrybaart
Topper
  • Topper
  • February 11, 2021

Ik merk dat als ik bijv het journaal terugkijk en dat op het einde is hij springt naar de lopende uitzending ipv

Het volgende wat komt .hij springt dus niet goed verder.

Html versie 4114213

Nmc 80112_1901

Vip2952

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 11, 2021

Wij hebben sinds vanmorgen ook 

Html versie 4114213

Nmc 80112_1901

Op onze Vip2952 V2 en hebben ook direct 2 storingen:

• De opname die we maakten van van het WK schaatsen is niet volledig en spontaan afgebroken/beëindigd 
  • als we een lopend programma van het begin willen zien (journaal NPO 1 van 20:00) en we drukken op de groene knop dan start het voorgaande programma. We kunnen lopende programma’s wel vanaf het begin zien via de gids

Meer die dit herkennen?

Morgen krijgen we een nieuwe STB dus misschien hebben we er dan geen last meer van. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 11, 2021

---

• als we een lopend programma van het begin willen zien (journaal NPO 1 van 20:00) en we drukken op de groene knop dan start het voorgaande programma. We kunnen lopende programma’s wel vanaf het begin zien via de gids

Meer die dit herkennen?

---

@Ouweneus Net getest op mijn 2952v2 die dezelfde software-versies heeft als jouw tv-ontvanger. Hier gaat het goed.

Sharif
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 11, 2021

Jij bent in de ‘gelukkige’ omstandigheid, dat je twee VIPS 5202 tot je beschikking hebt via KPN, voor ons is die mogelijkheid er voor geen millimeter, alleen maar moeilijk, moeilijk, oké dan hou je die 5202 maar, maar zorg dan wel, dat de HMB 2260 blijven presteren, dat doen ze al maandenlang niet (meer!) : Wij houden echt vast aan ons relatief redelijk en betaalbaar abonnement, wat inderdaad 100 euro per maand kost, de verdere informatie voor wat betreft dit abonnement, doet helemaal niet ter zake, we betalen hierin namelijk óók voor IPTV..En dat is momenteel erg slecht geleverd, al maandenlang! (see page 1 to page nr. 325 from this topic)

Nieuw record: 7 regels voor 1 zin.

Mogelijk zijn korte zinnen, duidelijker en leesbaarder.

De tweede zin daarboven is overigens ook een mooie; 6 regels voor 1 zin.

Complimenten.

wjb
Wijsgeer
  • February 11, 2021

Wij houden echt vast aan ons relatief redelijk en betaalbaar abonnement, wat inderdaad 100 euro per maand kost, de verdere informatie voor wat betreft dit abonnement, doet helemaal niet ter zake, we betalen hierin namelijk óók voor IPTV..

Ondanks dat je aangeeft dat verdere informatie v.w.b. dit abonnement niet ter zake doet ben ik toch oprecht zeer geïnteresseerd in jouw abonnement. €100,- vind ik heel veel geld en ik zou me maar zo kunnen voorstellen dat je met KPN Hussel toch echt goedkoper uit bent. Ik zeg dit niet om je tegen te willen spreken maar met de welgemeende intentie om je te helpen. Zou jij eens de kostenspecificatie op de tweede pagina van jouw laatste factuur met ons willen delen door daar een screenshot van te posten?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 12, 2021

Goedemorgen allemaal. Ik ben een beetje teleurgesteld hier. Zoals iedereen kan zien is dit een heel groot topic. Veel mensen reageren hier, en dat waarderen we ook enorm. Maar. Om dat dan een beetje gestroomlijnd te laten verlopen is het handig als de reacties dan ook inhoudelijk zijn. Wat we graag zien is objectieve en meetbare (waar van toepassing) informatie. Dat is namelijk hetgeen wat ik kan doorzetten naar onze iTV ontwikkelaars en waar zij wat mee kunnen. Dus, als voorbeeld: niet ‘het is trager dan voorheen’ maar ‘het is nu 4 seconden en het was 2 seconden’. En wel ‘de blauwe knop springt niet altijd 5 minuten vooruit maar minder of helemaal niet’ in plaats van ‘de blauwe knop werkt niet goed’.

Waar wij, en zij, niets mee kunnen zijn lappen tekst over zaken die geen relatie hebben met het tv menu. Het is niet nodig om, bijvoorbeeld, steeds maar weer te vermelden hoe lang je al klant bent, of hoeveel je per maand betaald. Dergelijke dingen maken een topic dat al niet heel overzichtelijk is, alleen maar minder overzichtelijk. Plus dat dergelijke berichten ook weer reacties van anderen uitlokken en voor je het weet hebben we weer een halve pagina aan reacties die inhoudelijk niets toevoegen. En dat soort reacties zie ik de afgelopen dagen wel weer met regelmaat verschijnen.

Uiteindelijk zal dit topic gesloten worden en komt er een nieuw topic waar jullie feedback op updates kunnen blijven geven. Maar dat gebeurt pas op het moment dat het nieuwe menu bij iedereen actief is. En dan dus niet meer het ‘nieuwe’ menu is maar gewoon ‘het menu’.

Tot die tijd wil ik jullie vragen om het dus echt te houden bij inhoudelijke reacties, en eventueel een extra keer na te denken voor je een reactie plaatst of deze echt iets toevoegt aan het gesprek. Mochten we zien dat het niet verbeterd gaan we in dit topic specifiek strenger modereren en reacties inkorten/aanpassen/verbergen waar nodig. Het staat je verder natuurlijk vrij om een nieuw topic aan te maken om verder te praten over van alles en nog wat. Het gaat er niet om dat je geen dingen mag zeggen, maar puur om overzicht en leesbaarheid van dit topic.

Inhoudelijk heb ik ook nog dingen te vertellen, dat doe ik in een aparte reactie zo dadelijk.

wjb
Wijsgeer
  • February 12, 2021

Ik wist het dus niet dat het Opnemen pakket ook in combinatie met het pluspakket gratis was.

Het Opnemen pakket is ook niet gratis i.c.m. het Pluspakket maar gratis i.c.m. een 2e TV ontvanger.

Krijg jij ook Eredivisie Live in dit abonnement?

Als voetbalhater ( :wink: ) heb ik geen abonnement op ESPN.

Waarschijnlijk is het geen onbeperkt bellen in de gehele EU maar dat is nu net momenteel een twijfelgeval voor mij.

Wij bellen uitgaand via CheapConnect want dat is voor ons veel goedkoper dan bellen via KPN. Heel goed dat je je afvraagt of dat onbeperkt bellen in de gehele EU nog wel zinvol is, helemaal als je je bedenkt dat je met de huidige mobiele abonnementen dat waarschijnlijk al kunt of anders voor €1,50 extra kunt contracteren.

Mijn advies zou zijn om via de KPN Hussel site eens een abonnement samen te stellen met de opties die je nodig hebt en de prijs te vergelijken met die van jouw huidige abonnement.

En betekent dit niet het aangaan van opnieuw een jaarovereenkomst. 

Bij het overstappen naar KPN Hussel vanuit heel oude contractvormen is er inderdaad sprake van een nieuwe jaarovereeenkomst maar let op, je hebt dan ook aanspraak op een korting gedurende de eerste drie of zes maanden. Krijg je dit niet via de site omdat je al klant bent dan kan een telefoontje wonderen doen.

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 12, 2021

Ik vind het quote systeem op dit forum ook maar niks. Het is zo rommelig het lijkt net Reddit.

Ben er geen fan van sinds KPN dit nieuwe stukje forumsoftware heeft.

wjb
Wijsgeer
  • February 12, 2021

Je betaald zelfs voor het pluspakket zie ik, dat hebben wij gratis in ons pakket...

Niets is gratis, ook jij betaalt voor het pluspakket alleen bij jou zit de prijs verdisconteerd in de prijs voor het hele pakket.

Mijn oprechte advies: Vergelijk jouw huidige abonnement met een KPN Hussel abonnement met alleen de opties die je echt nodig hebt of wilt afnemen.

Voorbeeld: Bel je veel binnen Nederland weinig naar het buitenland neem dat geen "Belonbeperkt altijd" optie maar "Belonbeperkt Nederland". Dan bespaar je toch weer €6,51 per maand.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

@wjb, Zou ook jij de tekst die @Erik_  40 minuten geleden geplaatst heeft heel goed willen lezen en daar naar te handelen? Stick to the point of open een apart topic (hoe goed je bedoelingen ook zijn).

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 12, 2021

Goed, hier de beloofde inhoudelijke reactie :)

Wat betreft de update naar HTML 4.114.213:

Deze is nu in z'n geheel afgerond. Op 9 februari waren alle 2260, 8001 en 5202 gedaan, en gisteren alle 2952. Heb je deze versie toch nog niet, doe een Frisse Start. Zorg dat je tv ontvanger goed is aangesloten zodat hij ook een goede verbinding met het netwerk kan maken.

Voor de update naar NMC 8.0.113_2:

De twee testbatches van 2 en 11 februari zijn goed verlopen. We kijken het de komende dagen even aan hoe dit verder loopt. Zien we geen rare dingen dan zal dit verder uitgerold worden tussen 16-23 februari. Let op, NMC update is er een die een herstart van je ontvanger vereist. Het zou in de nacht moeten gebeuren waardoor je er over het algemeen niets van merkt. Mocht dat niet lukken dan krijg je een pop-up overdag.

Daarnaast gaan we ook gelijk verder met een nieuwe HTML, en wel versie 4.115.205.

We zien dat er relatief veel gebeld wordt door mensen met een 2952 of 2260 die niet weten hoe ze hun afstandsbediening moeten koppelen met de tv. In de 5202 en de 8001 ontvangers zit in het menu (onder de optie Afstandsbediening) al een uitleg hoe je dit moet doen. Dat komt er in deze nieuwe HTML ook voor de 2952 en de 2260. De uitleg komt er zowel voor het oude type afstandsbediening, als de nieuwe. Zie plaatje voor hoe het eruit komt te zien. 

Daarnaast verhelpt dit de bug dat teletekst in eerste instantie niet goed wordt weergegeven als je teletekst opent terwijl de infobalk nog zichtbaar is. 

Ook zitten er verbeteringen rondom het ophalen van de opnamelijst. Wat kon gebeuren was dat je een vastloper en/of foutmelding te zien kreeg als ons platform een storing had terwijl je je opnamelijst opent. Dat proces is geoptimaliseerd waardoor dit een stuk minder voorkomt. Ook was het laden van de opnamelijst soms wat trager omdat hij tegelijkertijd ook je voortgangsinformatie ophaalde. Dit is nu apart, eerst de lijst, dan de voortgangsinformatie. Waardoor je kan merken dat je lijst dus sneller te zien is dan voorheen. 

Deze planning voor de uitrol van deze HTML is twee testgroepen op 16 en 18 februari, en dan de rest van de uitrol op de 23 en 25 februari. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 12, 2021

Over het nieuwe menu :
Ik heb het meer gevraagd, maar ik doe het nogmaals, voor de radio, kan het weergeven van het zender logo permanent uitgezet worden.
Waarom : ik kan alleen naar de radio luisteren via de TV (arris5202 heeft alleen HDMI uit, geen analoog meer) en mijn TV blijft maar backlight aan/uit schakelen.
Ook is het s'avonds storend dat er zo'n traag knipperlicht aanwezig is in de kamer wat geen enkel doel dient.

Over de afstands bediening :
Sind de arris 2952 omgeruild is voor de arris 5202 heb ik een afstandsbediening die op bluetooth is te zetten, en die begon meteen een afstandsbediening firmware update te doen.
Met deze afstands bediening heb ik al verschillende keren meegemaakt dat blijkbaar het loslaten van een toets niet geregistreerd lijkt te worden.
Bijvoorbeeld, je doet in de gids een zender omhoog, en vervolgens gaat die als een idioot door de gids alle zenders door.
Of je drukt op de gids toets, en dan blijft die flapperen tussen horizontale en verticale weergave.
Meestal stopt dit weer als je een andere toets indrukt, maar het blijft ongewenst.
Dit noot meegemaakt met de puur IR afstandbediening van de 2952. Dit heeft denk ik met de bluetooth implementatie te maken.
Verder raad ik ieder aan om niet de bluetooth te gebruiken als het kastje in het zicht staat, bediening met bluetooth is trager als  je de afstandbediening even niet gebruikt, reageert die minder snel op indrukken van een toets, blijkbaar moet eerst de bluetooth verbinding weer opgebouwd worden.

Over traagheid:
Na de desastrueze traagheid na de update begin december voor het oplossen van de spontaan resettende doosjes, heb ik de 5202 als vervanging gekregen voor de 2952, heb nog even meegemaakt dat de update die de traagheid moest oplossen uitgerold werd, en de 5202 met de 2952 kunnen vergelijken, voordat de update weer teruggetrokken werd.
De 5202 was rapper met het menu/gids, maar aanmerkelijk trager met kanaal wisselen (2952 zo'n seconde, 5202 3 a 4 seconden).
Na alle updates die later kwamen (en ik geen 2952 meer had) is die trage kanaalwisseling nog steeds aanwezig op de 5202.

• February 12, 2021

(arris5202 heeft alleen HDMI uit, geen analoog meer)

Maar wel een optische (TOSLink) aansluiting. Die gebruik ik met m'n soundbar om radio te luisteren, waarbij de tv dan uitstaat. Lastig daarbij is wel dat de 5202 geen kanaalnummer weergeeft.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 12, 2021

-knip-

Op datum en tijd programmeren was een jaar of 10 geleden bij kpn nog wel, mogelijk, nu (sinds de overgang van STB harddisk-opnemen naar cloudopnemen, jaren geleden) niet meer; serieopnemen kon toen niet. Er is destijds vaak gevraagd om dat weer mogelijk te maken maar tot nu toe heeft kpn dat niet gedaan. Hoe jij tot 2019 wel op datum/tijd kon programmeren is me een raadsel. Bij kpn kan dat al vele jaren dus niet meer, zelfs niet als je nog een oude harddisk STB had.

Waarschuwing 🚨 off topic:

Tot en met oktober 2019 konden oud XMSNet, Lijbrand en andere klanten nog heerlijk op hun STB Harddisc opnemen.

Toen kwam de grote verbetering van Telfort:

• prijsverhoging van €15/maand
  • Pluspunt: een app die ook werkt op je iPhone (was er daarvoor niet, alleen voor IPad)
  • minder zenders beschikbaar
  • niet meer onbeperkt opnemen (200GB en 1 jaar Max)
  • niet meer onafhankelijk van een gids opnames kunnen programmeren
  • en voor anderen werd kijken via DVB C de nek om gedraaid en moesten er nieuwe kabels getrokken worden. 

De grote nieuwe verbeteringen van KPN in het menu zorgen daarbij nog voor meer instabiliteit: vertraging, opnames die verdwijnen, pauzeren dat niet kan etc.  
In 14 maanden een enorme verslechtering van de tv diensten. 

Nu weer on topic:

Het gaat over het nieuwe menu; hoe het werkt en hoe we willen dat het werkt. 

Vimcent
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 12, 2021

Goedemorgen allemaal. Ik ben een beetje teleurgesteld hier. Zoals iedereen kan zien is dit een heel groot topic. Veel mensen reageren hier, en dat waarderen we ook enorm. Maar. Om dat dan een beetje gestroomlijnd te laten verlopen is het handig als de reacties dan ook inhoudelijk zijn. Wat we graag zien is objectieve en meetbare (waar van toepassing) informatie. Dat is namelijk hetgeen wat ik kan doorzetten naar onze iTV ontwikkelaars en waar zij wat mee kunnen. Dus, als voorbeeld: niet ‘het is trager dan voorheen’ maar ‘het is nu 4 seconden en het was 2 seconden’. En wel ‘de blauwe knop springt niet altijd 5 minuten vooruit maar minder of helemaal niet’ in plaats van ‘de blauwe knop werkt niet goed’.

Waar wij, en zij, niets mee kunnen zijn lappen tekst over zaken die geen relatie hebben met het tv menu. Het is niet nodig om, bijvoorbeeld, steeds maar weer te vermelden hoe lang je al klant bent, of hoeveel je per maand betaald. Dergelijke dingen maken een topic dat al niet heel overzichtelijk is, alleen maar minder overzichtelijk. Plus dat dergelijke berichten ook weer reacties van anderen uitlokken en voor je het weet hebben we weer een halve pagina aan reacties die inhoudelijk niets toevoegen. En dat soort reacties zie ik de afgelopen dagen wel weer met regelmaat verschijnen.

Uiteindelijk zal dit topic gesloten worden en komt er een nieuw topic waar jullie feedback op updates kunnen blijven geven. Maar dat gebeurt pas op het moment dat het nieuwe menu bij iedereen actief is. En dan dus niet meer het ‘nieuwe’ menu is maar gewoon ‘het menu’.

Tot die tijd wil ik jullie vragen om het dus echt te houden bij inhoudelijke reacties, en eventueel een extra keer na te denken voor je een reactie plaatst of deze echt iets toevoegt aan het gesprek. Mochten we zien dat het niet verbeterd gaan we in dit topic specifiek strenger modereren en reacties inkorten/aanpassen/verbergen waar nodig. Het staat je verder natuurlijk vrij om een nieuw topic aan te maken om verder te praten over van alles en nog wat. Het gaat er niet om dat je geen dingen mag zeggen, maar puur om overzicht en leesbaarheid van dit topic.

Inhoudelijk heb ik ook nog dingen te vertellen, dat doe ik in een aparte reactie zo dadelijk.

Goh Erik, wat vervelend voor je dat je teleurgesteld bent. Al die onvolledige inhoudelijke reacties en vooral natuurlijk die aanhoudende off-topic reacties, ik vind het allemaal super vermakelijk maar zie ook dat jij en anderen zich er nogal aan storen. Het is natuurlijk ook hinderlijk en kinderachtig gedrag, dat begrijp ik, ook al geniet ik ervan. Als pedagoog kan ik je wel zeggen dat het geen zin heeft om te spreken over teleurstelling. Dat werkt doorgaans niet, zoals je kunt zien aan de reacties onder je bericht. Teleurstelling laten zien of een standje geven zijn strategieën die zelden werken. Straffen kan, mits goed uitgevoerd, wel werken, maar is waarschijnlijk geen optie omdat het klanten betreft van wie maandelijks geld wordt geïnd. Enige strategie die dan overblijft is de (digitale) omgeving van deze klanten zodanig aan te passen dat níemand meer ontevreden is. Dat zou uiteraard ook van begin af aan de beste strategie zijn geweest. Zo veel klanten zo lang met een verslechtering van software opzadelen heeft veel onrust veroorzaakt. Alleen de oplossing hiervan voor íedereen zal de rust weer herstellen. 

On-topic: Ik ben in ieder geval al tevreden, ook al vind ik het heel raar dat kpn meent dat een gratis film voldoende compensatie is. De software op de 2959 draait hier in elk geval weer lekker, en dat is fijn.

Groet, meester Vincent :tophat::slight_smile:

• February 12, 2021

Tot en met oktober 2019 konden oud XMSNet, Lijbrand en andere klanten nog heerlijk op hun STB Harddisc opnemen.

Maar dus al lang niet meer bij kpn. Daar is met het nieuwe menu geen verandering in gekomen.

wjb
Wijsgeer
  • February 12, 2021

De 5202 was rapper met het menu/gids, maar aanmerkelijk trager met kanaal wisselen (2952 zo'n seconde, 5202 3 a 4 seconden).
Na alle updates die later kwamen (en ik geen 2952 meer had) is die trage kanaalwisseling nog steeds aanwezig op de 5202.

Wil jij echt zeggen dat je 3 à 4 seconden moet wachten bij een kanaalwissel?

Hoe lang is het scherm zwart?

Op hoeveel seconden heb je het zichtbaar blijven van de info balk staan?

wjb
Wijsgeer
  • February 12, 2021

Als ik het advies van je zou gaan opvolgen, mbt. dat hussel-abonnement, zou ik met hetgeen wat wij momenteel afnemen bij KPN, nog altijd 15 tot 20 euro méér moeten gaan betalen, ...

Daar geloof ik niets van, maar goed, het is jouw keuze.

Luister je veel naar Spotify?

Bel je veel naar heb buitenland (EU)?