Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475771 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 12, 2021

@Erik_Ik dacht dat KPN klaar zou zijn voor 20 Januari 2021 j.l? Is helemaal niet waar gebleken. De ene HTML is nog maar net uitgerold, en de andere zit er alweer aan te komen,(4.115.205) persoonlijk vindt ik het wat overdreven, voor wat betreft de afstandsbedieningen, om hier dan weer (onnodige) ruimte (geheugen) voor te willen gaan reserveren, hele webpagina’s met erg veel info, zijn er al aan besteed, voor wat betreft de diverse modellen en de daar te vinden codes, om een afstandsbediening simpel te koppelen aan je merk tv..

Dit is al meerdere keren tegen je gezegd @Ceessie35. De update die de grote traagheid verhelpt was op 20 januari klaar. 

Maar dat betekent niet dat er daarna nooit weer een update komt.

In tegenstelling juist. Nu de bulk van de traagheid verholpen is, is er weer ruimte om te kijken naar andere dingen die verbeterd kunnen worden. Wat ook de reden is dat wij hier in dit topic nu weer zo specifiek om feedback vragen. Natuurlijk blijven we daarbij ook optimaliseren op het gebied van snelheid. We zien immers dat sommige mensen aangeven dat het nog niet weer zo snel is als voorheen. 

Daarnaast, updates zijn voor iedereen, niet voor een specifieke persoon. Helemaal prima als een individu geen enkel probleem heeft met het koppelen van de afstandsbediening. Maar als wij zien dat klanten daar wel meer dan verwacht contact over opnemen, dan moeten we er iets mee doen. Gelukkig is dat in dit geval snel te doen door deze instructies ook toe te voegen in het menu. 

• February 12, 2021

@gdf ; Na je verhaal te hebben gelezen, kan ik wel zegen, dat ik toch blij ben, dat ik die 5202 vrijwel direct maar retour gestuurd heb naar KPN...De HMB 2260 is (gelukkig) nooit traag geweest met zappen naar andere zenders, dat gaat hier vrij vlot,als ik je verhaal zo eens lees over die 5202, dan is het niet echt iets om vrolijk van te worden, want 3-4 seconden met zappen tussen zenders, is iets wat onaanvaardbaar is uiteraard…

wjb
Wijsgeer
  • February 12, 2021

...als ik je verhaal zo eens lees over die 5202, dan is het niet echt iets om vrolijk van te worden, want 3-4 seconden met zappen tussen zenders, is iets wat onaanvaardbaar is uiteraard…

Dat is inderdaad onacceptabel maar ik denk dat @gdf wat dat betreft tot de uitzonderingen behoort. Ik heb nog van niemand anders vernomen dat het zappen op een 5202 traag zou zijn. Ook wij ervaren geen vertraging bij het zappen op onze 5202.

• February 12, 2021

@Erik: ‘We zien immers dat sommige mensen dat sommige mensen aangeven dat het nog niet weer zo snel is als voorheen’

Ik behoor tot die ‘sommige mensen’..

Pop-ups vertragen of hinderen de snelheid in ‘Het nieuwe menu’. Nogmaals: Persoonlijk vindt ik de diverse pop-ups die tijdens de bediening te pas en te onpas verschijnen rechtsboven in beeld, zeer hinderlijk.

De bediening op zich, is er dan ook (nog steeds) niet beter op geworden…

Fijne dag verder,

Ceessie35

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 12, 2021

Misschien kunnen een aantal mensen die hier constant over randzaken aan het discussiëren zijn met elkaar een apart topic voor hun zelf starten. Om in dat topic over dat soort zaken met elkaar in gesprek te gaan. En om dit topic specifiek te houden over op en aanmerkingen op het nieuwe menu.

Dat zou dit topic weer wat overzichtelijker worden.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 12, 2021

Misschien kunnen een aantal mensen die hier constant over randzaken aan het discussiëren zijn met elkaar een apart topic voor hun zelf starten. Om in dat topic over dat soort zaken met elkaar in gesprek te gaan. En om dit topic specifiek te houden over op en aanmerkingen op het nieuwe menu.

Dat zou dit topic weer wat overzichtelijker worden.

Eens.

Ander verzoek: @Ceessie35 Als je per ongeluk veel witruimte in je bericht hebt staan, dan kun je dat bericht een bepaalde tijd nog aanpassen (via de 3 puntjes rechts). Dit topic is namelijk al zo lang geworden...

• February 12, 2021

@Katana321; Done!

• February 12, 2021

Helemaal prima als een individu geen enkel probleem heeft met het koppelen van de afstandsbediening. Maar als wij zien dat klanten daar wel meer dan verwacht contact over opnemen, dan moeten we er iets mee doen. Gelukkig is dat in dit geval snel te doen door deze instructies ook toe te voegen in het menu. 

Erik,

Ik ben waarschijnlijk niet zo slim als al die mensen bij KPN, maar kun jij mij vertellen hoe je zonder werkende afstandbediening bij het menu kan komen zodat je te weet hoe je hem werkend krijgt? :hushed:

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 12, 2021

Helemaal prima als een individu geen enkel probleem heeft met het koppelen van de afstandsbediening. Maar als wij zien dat klanten daar wel meer dan verwacht contact over opnemen, dan moeten we er iets mee doen. Gelukkig is dat in dit geval snel te doen door deze instructies ook toe te voegen in het menu. 

Erik,

Ik ben waarschijnlijk niet zo slim als al die mensen bij KPN, maar kun jij mij vertellen hoe je zonder werkende afstandbediening bij het menu kan komen zodat je te weet hoe je hem werkend krijgt? :hushed:

@CorL  Die afstandsbediening werkt altijd meteen op de tv-ontvanger. Daarvoor hoef je hem niet te koppelen.

Dat koppelen is bedoeld om met de afstandsbediening de tv te kunnen bedienen, zoals geluid en tv op standby zetten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 12, 2021

@gdf

(arris5202 heeft alleen HDMI uit, geen analoog meer)

Met een eenvoudig adaptertje kun je je analoge versterker alsnog aansluiten. Zie deze uitleg :wink: .

Nota bene. Link gerepareerd. 13-2; 11:06

• February 12, 2021

Ben verder ook benieuwd, hoé ‘teleurstellend’het moderatie team zal gaan reageren op in  totaal niet aan de orde zijnde zaken,zoals o.a discussie over (dure) afsstandsbedieningen, en allerlei oplossingen, die nog helemaal niet ter sprake (kunnen) zijn, of aan de orde zijn, en ik persoonlijk, nog steeds uitkijk, naar DÉ oplossing, die het vertraagde menu van heel veel iptv ontvangers, sneller (zouden) moeten/kunnen gaan maken, tot op heden (12 Februari 2021) hebben wij daar 'helaas(nog steeds) héél erg weinig van gemerkt, wat wij wél gemerkt hebben, dat de hier gehuurde iptv ontvangers/decoders, steeds meer vreemde fratsen gaan vertonen met en tijdens het zappen, naarmate dit gepeupel maar duurt.

Kortom: In vergelijking met vorig jaar (2020), heeft er geen enkele verbetering plaatsgevonden, zeker voor wat betreft de bediening van de hier gehuurde twee HMB 2260 iptv ontvangers/decoders.

Zeker al 8 maanden misére met die rommel, moet dit nog lang zo doorgaan?

Graag een passend antwoord beste moderatoren.

Dat iedereen de uptdates ontvangt lijkt mij echt logisch, dat er maandenlang (bijna een jaar) geklaagd wordt, lijkt mij echt onlogisch)

Een tevreden klant, met een schitterende FTTH verbinding, uitstekende telefonie mogelijkheden, erg onlogische iptv mogelijkheden,nog steeds, helaas..

Wie is er nu teleurgesteld?  Wij, als netjes betalende abonnee...Wij betalen voor je hoor...

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • February 12, 2021

@Erik_ kan je mij er uit halen, dit gaat helemaal nergens over en dit topic is niet meer te volgen….

Ik zie het wel, ben nu tevreden dus…. mensen “haantje” wat verder en succes ermee!

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

on-topic a.u.b.

@Sledgehammer: Als u doelt op mijn vorige reactie aan @gdf Die is wel dégelijk on-topic! @gdf vraagt hier om een oplossing voor het geluidsprobleem betreffende zijn analoge receiver uit de jaren ‘80. die geef ik hem n.a.v de specificaties betreffende de 5202, die aan deze abonnee geleverd schijnt te zijn.

De laatste tijd geef vooral jij, geen enkele inhoudelijke reactie: Off-topic reageren dat doe jij nu volop,,mag ik zeker en vast wel stellen…

Je hebt volledig gelijk!! Als ik geen inhoudelijke reactie wil geven zeg ik ook niets en maak ik alleen een opmerking dat berichten afdwalen van het onderwerp van dit topic. Wat ik wel constateer is dat dit topic sinds jij je er mee bent gaan bemoeien overstelpt wordt met nutteloze, ellenlange en zichzelf herhalende lappen tekst die niet leesbaar zijn en kant nog wal raken. Beperk je tot korte zinnen die er toe doen. Je hoeft het niet telkens over je echtgenote te hebben, hoe lang je al klant bent etc etc etc etc. Dat weten we nu wel. 

En als dit bericht verwijderd wordt...prima...ik wilde het alleen even kwijt omdat ik mijn plezier in dit forum danig aan het verliezen ben.

• Nieuwkomer
  • February 13, 2021

Die kastjes zijn inderdaad verouderd. Ik denk zelf dat het geheugen om elke keer die plaatjes te laden een groot probleem is voor die kastjes. Zie het als een oud mobieltje met een nieuw android systeem erop. Die kunnen dat gewoon weg niet aan, ze zijn daar niet voir gemaakt. Iedereen koopt na een aantal jaren een nieuw mobiel en deze kastjes hebben die leeftijd al 2 keer overschreden. Gewoon vervangen dus maar ze willen dat niet omdat ze dan verlies lijden daardoor. Beetje zielig allemaal. Die promise van een nieuwe verbeterde update heeft ook niet geholpen. Ze moeten gewoon jou de keuze laten maken in het menu om wel of niet grahics te laten zien.

wjb
Wijsgeer
  • February 13, 2021

Ik denk zelf dat het geheugen om elke keer die plaatjes te laden een groot probleem is voor die kastjes.

Maar die plaatjes zijn een paar kB, dat stelt helemaal niets voor. Waarom zou zo'n simpel plaatje van een paar kB moeilijk zijn voor een TV ontvanger terwijl ze wel in staat zijn om elke seconde 12,5Mb ofwel 1,5625MB ofwel 1600kB te verwerken voor een HD-"Glas" zender.

Daar komt bij dat als je de PiP aan hebt staan er helemaal geen plaatjes geladen worden. 

Ze moeten gewoon jou de keuze laten maken in het menu om wel of niet grahics te laten zien.

Je kunt ook zelf instellen of je de plaatjes danwel de PiP wilt zien.

sailorbobby
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 13, 2021

Ik denk zelf dat het geheugen om elke keer die plaatjes te laden een groot probleem is voor die kastjes.

Maar die plaatjes zijn een paar kB, dat stelt helemaal niets voor. Waarom zou zo'n simpel plaatje van een paar kB moeilijk zijn voor een TV ontvanger terwijl ze wel in staat zijn om elke seconde 12,5Mb ofwel 1,5625MB ofwel 1600kB te verwerken voor een HD-"Glas" zender.

Daar komt bij dat als je de PiP aan hebt staan er helemaal geen plaatjes geladen worden. 

Ik geef WJB gelijk dat de hardware van de HMB 2260 en Arris VIP2952 niet het probleem kan zijn het is zonder meer de inefficiente communicatie tussen de nieuwe software in de kastjes en het nieuwe AVS6 platform op de servers. Omdat niet iedereen met dezelfde server verbinding heeft zullen ook de vertragingen en wegvallende verbindingen verschillend zijn. Dus volgens mij moet toch echt de software verbeterd worden om dit goed op te lossen

• February 13, 2021

Als WJB zegt dat de HBM2260 en de VIP2952 niet het probleem zijn, zegt hij het net als een monteur in een garage.

Als er altijd ongelukken gebeuren met een bepaald type auto op een weg waarlangs andere auto’s geen probleem hebben, moet er toch iets bijzonders zijn aan die auto. 

Hou me ten goede, wij gebruiken beide typen, wij kunnen niet oordelen over andere STB’s maar buiten dat het kiezen van enige functies op de HBM2260 wat stroperiger gaat dan met de Vip2952, ervaren wij de werking als voldoende en is het stroperige alleen irritant. 

Maar het verhaal dat een bepaald type geen problemen kan geven op een bepaalde weg als er meerdere mensen dit wel ervaren en dat niet is met andere typen is voor mij wel net als de monteur die alleen maar naar de fysieke toestand van de auto kijkt. (Ford had ook een tijdlang zo’n auto in de VS.) 

wjb
Wijsgeer
  • February 13, 2021

Als er altijd ongelukken gebeuren met een bepaald type auto op een weg waarlangs andere auto’s geen probleem hebben, moet er toch iets bijzonders zijn aan die auto. 

Klopt, maar dat wil niet zeggen dat het in de motor of carrosserie hoeft te zitten, een onvolkomenheid in het motormanagementsysteem (software) is in dit geval veel aannemelijker.

En als mijn HMB2260 het uitstekend doet, dan is dat toch een bewijs dat die hardware het aan kan ... of niet ... :thinking:

Vimcent
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 13, 2021

Klopt, maar dat wil niet zeggen dat het in de motor of carrosserie hoeft te zitten, een onvolkomenheid in het motormanagementsysteem (software) is in dit geval veel aannemelijker.

En als mijn HMB2260 het uitstekend doet, dan is dat toch een bewijs dat die hardware het aan kan ... of niet ... :thinking:

Het toont aan dat uw exemplaar van de HMB2260 het aankan, meer niet. Bewijs is iets anders.

On-topic: Ons exemplaar van de 2952 kan het menu nu ook prima aan, heel fijn.

wjb
Wijsgeer
  • February 13, 2021

Het toont aan dat uw exemplaar van de HMB2260 het aankan, meer niet. Bewijs is iets anders.

Denk je dat mijn HMB2260 hardwarematig anders is dan een HMB2260 van iemand anders?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 13, 2021

Denk je dat mijn HMB2260 hardwarematig anders is dan een HMB2260 van iemand anders?

@wjb Dat zou zomaar kunnen ja. De enige die dat weet is de fabrikant. En dat kan alleen nagetrokken worden aan de hand van een vergelijk tussen de serienummers. 

Vimcent
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 13, 2021

Ja, exemplaren van spullen zijn toch niet altijd allemaal identiek? Misschien is die van u wel gemaakt door blije HMB2260-in-elkaar-zetters die in een opgewekte bui allemaal heel erg hun best deden en ook nog net iets betere onverslijtbare onderdelen tot hun beschikking hadden, op een vrolijke dinsdagmiddag.

Vimcent
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 13, 2021

Ja, exemplaren van spullen zijn toch niet altijd allemaal identiek? Misschien is die van u wel gemaakt door blije HMB2260-in-elkaar-zetters die in een opgewekte bui allemaal heel erg hun best deden en ook nog net iets betere onverslijtbare onderdelen tot hun beschikking hadden, op een vrolijke dinsdagmiddag.

Moet ik dit liken als off topic 

Ja sorry, ja doe maar. Ik bedoelde natuurlijk dat het nieuwe menu op schijnbaar identieke HMB2260's toch verschillende ervaringen kan opleveren, gezien de discussie hier over het nieuwe menu.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 13, 2021

@Vimcent Ja, dat is idd een factor die niet onbelangrijk is. Wie kent niet het fenomeen van een “maandagochtend-gevalletje"?

Maar ik bedoelde met mijn opmerking hierboven dat onderdelen van een fabricaat echt fysiek anders kunnen zijn zonder dat het type/model-nummer door de fabrikant gewijzigd wordt. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij auto's en bij kopieerapparaten. (Het laatste weet ik uit ervaring omdat ik lang geleden bij een kopieerapparatenfabriek heb gewerkt.)

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • February 13, 2021

Ik heb alles wat niet on-topic is weggehaald. Het heeft totaal geen toegevoegde waarde.