Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 16 februari 2021
MariusTEL schreef:
crossing2004 schreef:

Zijn wij de enigen die het nieuwe menu zee slecht leesbaar vinden. Gebruikte kleine en dunne lettertype maken het voor ons moeilijk te gebruiken.

Kennelijk is het gericht op tv’s van minstens 60 inch (wij hebben 32 en 40).

@crossing2004 Volgens mij is het gebruikte lettertype (Arial denk ik?!) exact hetzelfde als het eerder gebruikte bij het vorige menu.

Het letterype is inderdaad iets kleiner in het nieuwe menu.

Links het oude lettertype en rechts het nieuwe lettertype.

Ook de kleur is net anders (blauwer) waardoor er minder contrast is.

PeterG
Superuser
  • 61349 reacties
  • 16 februari 2021
crossing2004 schreef:

Zijn wij de enigen die het nieuwe menu zee slecht leesbaar vinden. Gebruikte kleine en dunne lettertype maken het voor ons moeilijk te gebruiken.

Kennelijk is het gericht op tv’s van minstens 60 inch (wij hebben 32 en 40).

@crossing2004

Mogelijk is het '’donkere'’ menu (met zwart/wit tinten) beter leesbaar voor jullie.

Menu: instellingen → TV menu → Kleuren: < donker >; onderaan bewaar en sluit.

BackUps schreef:

Teletekst uit en aan irritatie !

Ook als je kijkt vanaf het begin en je hebt teletekst aanstaan voor de ondertiteling het moment dat je teletekst sluit komt de vraag of je de uitzending wil stoppen. Ik wil teletekst STOPPEN niet de uitzending !   Daar is een andere knop voor. Weer een extra handeling en vertraging en erger ! Ik heb dit al eens eerder gerapporteerd maar jullie doen niks met dit soort inbreng en reageren er niet eens op. Dit zou hetzelfde moeten werken als het oude menu!

@BackuPs

In het nieuwe menu kun je teletekst uitzetten door wederom de TT knop (2 x) in te drukken.
1 x TT aan, nogmaals (2de) TT transparant (dit zie je bij subs niet), 3de keer indrukken TT uit; opname blijft doorlopen.

• 13289 reacties
  • 16 februari 2021

Vannacht NMC-versie 8.0.113_2 gekregen. En weer stond de beeldschermresolutie van m'n 8001 ingesteld op 720P, i.p.v. UHD@50. Dit ondervind ik bij verschillende typen ontvangers al jaren, het terugzetten naar 720P bij een firmware-update bedoel ik, ook op m'n vorige adres, ruim 6 jaar geleden.

Verder werkt het menu hier verder prima en snel, zoals ik gewend ben. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 16 februari 2021

En helaas toch ook op de 5202:

stb-zap-01 video niet gevonden. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 16 februari 2021
Ouweneus schreef:

En helaas toch ook op de 5202:

stb-zap-01 video niet gevonden. 

Oh storing bij KPN

• 13289 reacties
  • 17 februari 2021
Henk2304 schreef:

Verder werkt het menu hier verder prima en snel, zoals ik gewend ben. 

Iets te vroeg gejuicht. Sinds deze NMC-versie duurt het ophalen van de lijst met opnames soms -niet altijd - nogal lang; daar had ik hiervoor nooit last van. Verder had ik gisteren een serieopname met nog twee afleveringen die ik stuk-voor-stuk bekeken en verwijderd heb. Toen bleef het mapje van de serieopname staan met "0 Afleveringen”. Het verwijderen van het mapje leidde uiteindelijk (na geruime tijd) tot een foutmelding, al ben ik zo snel vergeten welke.

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 1963 reacties
  • 17 februari 2021

Goedemorgen allen! :blush:

Ik heb besloten om de reacties over Teletekst allemaal te verwijderen. Het is off-topic en betreft niet het nieuwe tv-menu. Je bent natuurlijk vrij om een eigen topic te starten over dit onderwerp! We ontvangen hier graag alleen reacties/feedback over het nieuwe tv menu.

• 13289 reacties
  • 17 februari 2021
Jose_ schreef:

Het is off-topic en betreft niet het nieuwe tv-menu. 

Volgens mij is er met de bediening van TT wel degelijk iets veranderd sinds het nieuwe menu. Je kunt nu uit TT door een paar keer op de TT-knop van de AB de drukken. Voorheen moest je - volgens mij - de TV- of Terug-knop gebruiken. 

• Helper
  • 37 reacties
  • 17 februari 2021
Henk2304 schreef:
Jose_ schreef:

Het is off-topic en betreft niet het nieuwe tv-menu. 

Volgens mij is er met de bediening van TT wel degelijk iets veranderd sinds het nieuwe menu. Je kunt nu uit TT door een paar keer op de TT-knop van de AB de drukken. Voorheen moest je - volgens mij - de TV- of Terug-knop gebruiken. 

jij hebt helemaal gelijk Henk

• 0 reacties
  • 17 februari 2021
Jose_ schreef:

Ik heb besloten om de reacties over Teletekst allemaal te verwijderen. Het is off-topic en betreft niet het nieuwe tv-menu. Je bent natuurlijk vrij om een eigen topic te starten over dit onderwerp! We ontvangen hier graag alleen reacties/feedback over het nieuwe tv menu.

Beste,

Waarom heeft u mijn reactie verwijderd, die was beslist niet off-topic:

Ik had geschreven, dat de pop-ups het nieuwe menu sterk vertragen. Ik vindt het verre van fair van u, dat u dan deze on-topic reactie maar gaat verwijderen.

Ik weet nu wat ik aan dit topic heb: NIETS

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 1963 reacties
  • 17 februari 2021
Ceessie35 schreef:
Jose_ schreef:

Beste,

Waarom heeft u mijn reactie verwijderd, die was beslist niet off-topic:

Ik had geschreven, dat de pop-ups het nieuwe menu sterk vertragen. Ik vindt het verre van fair van u, dat u dan deze on-topic reactie maar gaat verwijderen.

Ik weet nu wat ik aan dit topic heb: NIETS

Hallo @Ceessie35,

In jouw verwijderde reactie zat een off-topic bericht. Daarom heb ik deze verwijderd. Daarnaast ontvangen we graag concrete informatie/feedback. Je geeft aan dat pop-ups het nieuwe menu vertragen. Wat voor pop-ups bedoel je precies?

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 1963 reacties
  • 17 februari 2021

@Henk2304@BackuPs en @delangebert Ik zal de feedback over Teletekst doorgeven aan de iTV collega's!

Edit: bericht aangepast, ik had de feedback die al gegeven was over het hoofd gezien. 

• 13289 reacties
  • 17 februari 2021
Jose_ schreef:

@Henk2304 en @delangebert Hebben jullie specifieke feedback over deze veranderingen rondom Teletekst? Dan hoor ik dat graag zodat we dat mee kunnen nemen.

Daar gaat 't niet om. Ik kan niet beoordelen of de reacties die je verwijderd hebt off-topic waren. Maar ik weet dat er ook een aantal was over de onduidelijkheden m.b.t. de wijziging van de functie van de TT-knop in het nieuwe menu. Ik hoop niet dat je die ook verwijderd hebt.

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 1963 reacties
  • 17 februari 2021

@Henk2304 Je hebt gelijk! Ik had de gegeven feedback van @BackuPs over het hoofd gezien. Dit is nog gewoon terug te lezen tussen de reacties. :relaxed: De feedback ga ik meenemen!

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 17 februari 2021

Ik heb momenteel HTML 4.114.213 & NMC 8.0.113_2. Echter ervaar ik nu  regelmatig dat ik geen geluid heb als ik naar een andere zender ga. Ga ik dan terug naar vorige zender en dan weer naar nieuwe zender dan heb ik wel geluid. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 17 februari 2021
TMG1961 schreef:

Ik heb momenteel HTML 4.114.213 & NMC 8.0.113_2. Echter ervaar ik nu  regelmatig dat ik geen geluid heb als ik naar een andere zender ga. Ga ik dan terug naar vorige zender en dan weer naar nieuwe zender dan heb ik wel geluid. 

Is dat toevallig bij het switchen tussen een Dolby zender en een Stereo zender?

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 17 februari 2021
wjb schreef:
TMG1961 schreef:

Geen idee, zou niet eens weten hoe ik dat kan herkennen.

• 0 reacties
  • 17 februari 2021

@Jose_ Wat voor pop-ups bedoel je precies?

Dit noemt men pop-up’s

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 17 februari 2021

Eigenlijk is dat geen pop-up maar een melding.

Een pop-up is een apart venstertje waarin een melding getoond wordt en er meestal gevraagd wordt om op een knop te drukken. Pop-ups worden veelal in het midden van het scherm getoond.

Deze melding "Gids wordt geopend" levert ook geen "extra" vertraging, op de achtergrond is de opbouw van de gids immers al begonnen. Met of zonder die melding zal het openen van de gids precies even lang duren.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 17 februari 2021
TMG1961 schreef:
wjb schreef:
TMG1961 schreef:

Geen idee, zou niet eens weten hoe ik dat kan herkennen.

Mijn Sony televisie komt dan even met een melding dat de geluidsinstellingen gewijzigd zijn.

Als het weer voor komt, vemeldt dan even tussen welke zenders je schakelt.

• 0 reacties
  • 17 februari 2021

Al die onzinnige pop-ups leveren wel degelijk de nodige vertragingen op, voordat de gids daadwerkelijk wordt geopend, ben je al weer 2 seconden verder.

Als ik via de geopende gids programma's iets sneller wil inplannen, is die pop-up rechtsboven, met de mededeling dat de opname ingepland is, niet meer weg te branden, ik vindt het de meest onlogische zet, in heel  het ‘Nieuwe menu’.

Naar mijn mening, heeft KPN die pop-ups er aan toegevoegd, om je in de waan te laten, hoe lang het werkelijk duurt...leuk, dan doe je toch even een pop-up voorschotelen...

jolandaKr
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 februari 2021

Ik vind jullie nieuwe tv gids niks geen zoek functie. En als je op een zender klikt eerst nog op kijken klikken. Bij opname begint de opname Sims bij 4 minuten en soms bij 1 minuten. Echt niet fijn 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 17 februari 2021
Ceessie35 schreef:

Al die onzinnige pop-ups leveren wel degelijk de nodige vertragingen op, voordat de gids daadwerkelijk wordt geopend, ben je al weer 2 seconden verder.

Nee, ook als die melding niet gegeven zal het opbouwen van de gids precies even lang duren. Het duurt dus echt niet langer, er wordt alleen "verdoezeld" dat de TV ontvanger al hard aan het werk is om de gids op te bouwen. Wat KPN probeert is de indruk wekken (perceptie) dat het openen van de gids minder lang duurt doordat je niet meer tegen een lege gids aan zit kijken maar nog de lopende uitzending bekijkt.

Ceessie35 schreef:

Naar mijn mening, heeft KPN die pop-ups er aan toegevoegd, om je in de waan te laten, hoe lang het werkelijk duurt...leuk, dan doe je toch even een pop-up voorschotelen...

Precies ... verdoezelen ... indruk wekken ... perceptie .. maar geen extra vertraging.

Overigens is die melding bij ons dus weer weg voordat ik hem heb kunnen lezen en ik hoop oprecht dat dat bij jou uiteindelijk ook zo zal zijn.

• 0 reacties
  • 17 februari 2021
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Nee, ook als die melding niet gegeven zal het opbouwen van de gids precies even lang duren. Het duurt dus echt niet langer, er wordt alleen "verdoezeld" dat de TV ontvanger al hard aan het werk is om de gids op te bouwen. Wat KPN probeert is de indruk wekken (perceptie) dat het openen van de gids minder lang duurt doordat je niet meer tegen een lege gids aan zit kijken maar nog de lopende uitzending bekijkt.

Nu ben je juist!

Bedankt!

Onze ontvangers die wij huren van KPN,2x HMB 2260 ,zijn nog even traag, als op 10 december 2020

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1160 reacties
  • 17 februari 2021
wjb schreef:

Eigenlijk is dat geen poplup maar een melding.

Een pop-up is een apart venstertje waarin een melding getoond wordt en er meestal gevraagd wordt om op een knop te drukken. Pop-ups worden veelal in het midden van het scherm getoond.

Deze melding "Gids wordt geopend" levert ook geen "extra" vertraging, op de achtergrond is de opbouw van de gids immers al begonnen. Met of zonder die melding zal het openen van de gids precies even lang duren.

Klopt, het levert geen vertraging op, mee eens. Maar ik vindt het wel irritant. Je krijgt voor niet eens een seconde iets te zien, dus je ogen gaan er automatisch naartoe, maar je krijgt haast de tijd niet om het te lezen. Waarvoor moet dat dan? Het maakt het hele verhaal onrustig, het opbouwen van de gids (wat voor de rest nu verder perfect loopt) krijgt weer een ‘afleidingsmelding’, die verder geen toegevoegde waarde heeft. De zwarte plek voor PiP (in de vorige versies) is nu weg, nu krijg je dit wat het onrustig maakt. Maar misschien zit er wel een goede reden achter om die tekst eventjes te tonen….