Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475773 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

wjb
Wijsgeer
  • February 17, 2021

Onze ontvangers die wij huren van KPN,2x HMB 2260 ,zijn nog even traag, als op 10 december 2020

En dan de hamvraag, waarom duurt het volledig opbouwen van de gids op jouw HMB2260 lang terwijl bij ons de gids in 1,5 seconden volledig geladen wordt?

Dat is waar het mijns inziens over zou moeten gaan, niet over die melding.

wjb
Wijsgeer
  • February 17, 2021

Klopt, het levert geen vertraging op, mee eens. Maar ik vindt het wel irritant. Je krijgt voor niet eens een seconde iets te zien, dus je ogen gaan er automatisch naartoe, maar je krijgt haast de tijd niet om het te lezen. Waarvoor moet dat dan? 

Ik ben het volledig met je eens, abonnees waarbij de gids wel snel opgebouwd wordt hebben alleen maar "last" van deze melding. Helaas zijn er blijkbaar ook nog altijd abonnees waarbij het openen van de gids langer duurt en dan is die melding wel zinvol.

Het zou mooi zijn als de TV ontvanger zou "leren" of die melding wel of niet gegeven moet worden.

• February 17, 2021

abonnees waarbij de gids wel snel opgebouwd wordt hebben alleen maar "last" van deze melding.

Nee, die zien de melding helemaal niet, zoals wij. Ik heb de laatste tijd extra goed opgelet wanneer die melding komt, maar ik zie 'm nooit, ook niet een flikkering waaruit je zou kunnen afleiden dat er iets van een melding geweest zou kunnen zijn. 

• February 17, 2021

Ik heb niet gevraagd om die domme pop-ups,je drukt in de gids op een programma om op te nemen, krijg je naast het groene bevestigingsbolletje, ook nog eens een extra pop-up rechtsboven,overal een pop-up, is zó vreselijk irritant, haal het er svp uit KPN!

• February 17, 2021

abonnees waarbij de gids wel snel opgebouwd wordt hebben alleen maar "last" van deze melding.

Nee, die zien de melding helemaal niet, zoals wij. Ik heb de laatste tijd extra goed opgelet wanneer die melding komt, maar ik zie 'm nooit, ook niet een flikkering waaruit je zou kunnen afleiden dat er iets van een melding geweest zou kunnen zijn. 

Jij hebt dan ook geen vervelende 2260 staan hé….

• February 17, 2021

Ik heb momenteel HTML 4.114.213 & NMC 8.0.113_2. Echter ervaar ik nu  regelmatig dat ik geen geluid heb als ik naar een andere zender ga. Ga ik dan terug naar vorige zender en dan weer naar nieuwe zender dan heb ik wel geluid. 

Is dat toevallig bij het switchen tussen een Dolby zender en een Stereo zender?

Geen idee, zou niet eens weten hoe ik dat kan herkennen.

Mijn Sony televisie komt dan even met een melding dat de geluidsinstellingen gewijzigd zijn.

Als het weer voor komt, vemeldt dan even tussen welke zenders je schakelt.

Ik heb regelmatig dat het geluid ineens harder gaat. Dus als ik bijvoorbeeld iets op rtl4 kijk, dan is het net alsof het geluid harder gezet wordt. Na een tijdje is het geluid weer zachter.

wjb
Wijsgeer
  • February 17, 2021

Op de 5202 en 8001 wordt die melding inderdaad niet gegeven maar wel op de 2260 en (neem ik aan) de 2952.

• Slimmerik
  • February 17, 2021

Hier gisteren ineens een geheel andere storing. Alle kanalen, behalve degene die open stond toen het tv kastje aan ging, bleven ineens zwart. Dus geen beeld en ook geen geluid. Na het uit zetten van het kastje en daarna opnieuw opstarten was het verholpen. Anderen daar ook weleens last van?

Daarnaast is ons kastje na de laatste update wel iets sneller, maar nog steeds een stuk trager dan het oude menu. Wordt er eigen nog doorontwikkeld om die oude snelheid terug te krijgen of hebben we het met deze vertraging te doen?

Ten slotte nog een geheel andere vraag. Meer dan een jaar geleden is HD naar 1 gegaan. Toen werd ook aangegeven door KPN dat HD Glas binnenkort ook over zou worden gezet. Ik heb daar alleen niets meer van vernomen. Heb ik iets gemist dat die ontwikkeling niet doorgaat? Ik kan nu namelijk in de iTV app ook mijn HD glas opnames niet zien en terugkijken. Ook andersom werkt het nog niet, dus geen HD glas opnames in de plannen vanuit de app. Ben erg benieuwd of en wanneer dat nog aangepast wordt!

wjb
Wijsgeer
  • February 17, 2021

Ik heb niet gevraagd om die domme pop-ups,je drukt in de gids op een programma om op te nemen, krijg je naast het groene bevestigingsbolletje, ook nog eens een extra pop-up rechtsboven,overal een pop-up, is zó vreselijk irritant, haal het er svp uit KPN!

Wat is nu het echte probleem van die melding?

Jij denkt dat het openen van de gids daardoor nog langer duurt, maar dat is niet zo.

Wat wil je, wachten op het geladen worden van de gids terwijl je naar een lege gids zit te kijken of de lopende uitzending nog even door laten lopen met die melding rechtsboven terwijl op de achtergrond de gids geladen wordt?

Natuurlijk wil je gewoon dat die gids direct geladen wordt en binnen een seconde zichtbaar is, maar dat heeft niets met het wel of niet tonen van die melding te maken.

UruPukaPuka
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • February 17, 2021

Mijn ervaring met de 2260 is dat er niks vervelends aan deze ontvanger is. Je moet inderdaad heel goed opletten om die melding te zien zo snel is die weer weg. Heb dus totaal geen last van deze melding.

De rest gaat ook allemaal vlot zoals zappen, terugkijken, gids en al die andere handelingen. Kortom het kan dus wel allemaal vlot met een 2260.

wjb
Wijsgeer
  • February 17, 2021

De rest gaat ook allemaal vlot zoals zappen, terugkijken, gids en al die andere handelingen. 

Gaat het openen van de functies binnen menu -> instellingen ook vlot want daar ervaarde ik een paar dagen terug op de HMB2260 nog wel enige traagheid.

• February 17, 2021

Mijn ervaring met de 2260 is dat er niks vervelends aan deze ontvanger is. Je moet inderdaad heel goed opletten om die melding te zien zo snel is die weer weg. Heb dus totaal geen last van deze melding.

De rest gaat ook allemaal vlot zoals zappen, terugkijken, gids en al die andere handelingen. Kortom het kan dus wel allemaal vlot met een 2260.

Ik wilde net ook reageren met een gelijksoortige vraag als wjb, alleen moet je hem nu dus nu even anders lezen. :joy: Maar de intentie blijft gelijk. 
Heb je ook geprobeerd snel achter elkaar op de P+ toets te drukken bij mij ging dat niet goed (niet onwaarschijnlijk een memory overload) en als ik dat niet kreeg werkte het anders dan op de andere STB. En bijvoorbeeld de zoekfunctie, die vaak (niet onoverkomelijk) stroperig kan zijn en alles rond het opnemen. Het lijkt me goed om ook van anderen iets over de correcte werking te horen dan WJB wilde ik dus schrijven. :joy:

Maar wel gespecificeerd zoals Erik vroeg en niet alleen het gaat fout of zo en dus ook niet het gaat goed. 

wjb
Wijsgeer
  • February 17, 2021

Heb je ook geprobeerd snel achter elkaar op de P+ toets te drukken bij mij ging dat niet goed (niet onwaarschijnlijk een memory overload) en als ik dat niet kreeg werkte het anders dan op de andere STB.

Het snel achter elkaar meerdere keren op P+ of P- drukken is op onze HMB2260 geen enkel probleem. Ook hier zijn de ervaringen dus blijkbaar heel verschillend.

En bijvoorbeeld de zoekfunctie, die vaak (niet onoverkomelijk) traag kan zijn ...

Over de zoekfunctie kan ik weinig zeggen, die gebruik ik sowieso niet. Zolang we geen volwaardig toetsenbord kunnen koppelen aan een TV ontvanger ben je dus veroordeeld tot het gebruik van dat rampzalige on-screen toetsenbord. Het zou KPN sieren om IR codes voor letters, cijfers en speciale tekens te ondersteunen zodat een extern toetsenbord gebruikt zou kunnen worden maar dat kunnen we beter in een ander topic bespreken.

Of anders de mogelijkheid om een USB dongle te gebruiken voor een bluetooth toetsenbord.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • February 17, 2021

Ik schreef het al eerder: de gids openen duurt hier ca. 1,5 seconden. Zappen (P+/P-) gaat ook goed; er zit slechts een fractie van een seconde een zwart beeld tussendoor.

Binnen het menu valt vooral het zoeken tegen: alleen al het openen van het zoek-scherm duurt zo’n 6 seconden (ook als ik vorige zoektermen heb verwijderd). Na het intoetsen van 3 tekens begint het “Bezig met zoeken”. Dat duurt echt vreselijk lang, waarschijnlijk afhankelijk van het aantal resultaten. Verder tekens intoetsen is nu bijna onmogelijk totdat het zoeken klaar is. Dat kan zeker 10 seconden duren.

Dan is de zoek-functie in Prime Video vele malen beter: daar begint het zoeken niet na het intypen van een bepaald aantal tekens, maar als je even stopt met invoeren/over het toetsenbord bewegen. Wellicht een tip.

• February 17, 2021

Zappen (P+/P-) gaat ook goed; er zit slechts een fractie van een seconde een zwart beeld tussendoor.

• Carboxy 

Ik wist het niet voordat @wjb er ons op attent maakte. Als je snel meerdere keren op de p+ toets drukt, sla je zenders over bij het zappen. Bij de Vip2950 gaat dat bij ons goed. Bij de HBM2260 ging het eigenlijk helemaal fout. Heb je dat snel achter elkaar indrukken van de p+ toets ook al geprobeerd op de HBM2260? 

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • February 17, 2021

Zappen (P+/P-) gaat ook goed; er zit slechts een fractie van een seconde een zwart beeld tussendoor.

• Carboxy 

Ik wist het niet voordat @wjb er ons op attent maakte. Als je snel meerdere keren op de p+ toets drukt, sla je zenders over bij het zappen. Bij de Vip2950 gaat dat bij ons goed. Bij de HBM2260 ging het eigenlijk helemaal fout. Heb je dat snel achter elkaar indrukken van de p+ toets ook al geprobeerd op de HBM2260? 

Ik heb het op normale snelheid geprobeerd en omdat sommigen meldden dat er wel eens een fout optrad bij snel zappen, heb ik het ook op idioot snelle manier getest. Of er zenders overgeslagen worden weet ik dus niet, maar er kwam geen error code.

Edit: ik wil het best eens nog proberen, maar zit nu niet in de buurt van de tv

UruPukaPuka
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • February 17, 2021

De rest gaat ook allemaal vlot zoals zappen, terugkijken, gids en al die andere handelingen. 

Gaat het openen van de functies binnen menu -> instellingen ook vlot want daar ervaarde ik een paar dagen terug op de HMB2260 nog wel enige traagheid.

Ik heb het even uitgeprobeerd bij all functies binnen menu-->instellingen, ook dit gaat allemaal vlot. Ontvanger reageert direct na het indrukken van de OK-toets en de terug-toets.

Voor de volledigheid: HTML 4.113.213 en NMC 8.0.113_2

UruPukaPuka
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • February 17, 2021

@CorL

Net als bij wjb geeft het snel achter elkaar drukken op de P+ of P- toetsen bij mij ook geen enkel probleem.

De zoekfunctie gebruik ik nooit, heb het zojuist even uitgeprobeerd maar ook dit gaat probleemloos en snel.

• February 17, 2021

@CorL

Net als bij wjb geeft het snel achter elkaar drukken op de P+ of P- toetsen bij mij ook geen enkel probleem.

De zoekfunctie gebruik ik nooit, heb het zojuist even uitgeprobeerd maar ook dit gaat probleemloos en snel.

En skipt hij echt het aantal zenders -1 op grond van de keren dat je de P+ toets hebt ingedrukt? De vraag lijkt dom, maar ik wist niet eens dat dit kon. 

UruPukaPuka
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • February 17, 2021

@CorL

En skipt hij echt het aantal zenders -1 op grond van de keren dat je de P+ toets hebt ingedrukt? De vraag lijkt dom, maar ik wist niet eens dat dit kon. 

Als ik 6 keer vlot achterelkaar op P+ druk springt die van bijv. zender 1 naar 7. Vlotter gaat het natuurlijk als je  meteen het zendernummer intoetst van de desbetreffende zender. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 17, 2021

@Ceessie35

Zou je zo vriendelijk willen zijn om je standpunt niet eindeloos te herhalen. Als je niets nieuws te vertellen hebt, doe het dan niet hier. Zeer irritant.

Mag wat mij betreft ook door de moderators gehandhaafd worden.

Ik ben blij met die melding (is GEEN pop up, want geen venster zoals @wjb terecht heeft uitgelegd). Deze verschijnt ook bij voorbeeld bij het verwijderen van opnames. Gaat alles snel, dan zie het niet. Gaat er iets langzaam, dan weet je teminste wat er gebeurt. Zo is het prettig  om als gebruiker feedback van het systeem te krijgen. Dat doet je PC ook als je bestanden verwijdert of pagina's laadt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 17, 2021

Verder heb ik simpelweg mijn mening gegeven over die zeer vervelende pop-ups

De pop-up / melding waar nu de discussie over gaat, heeft een functie. Dus graag handhaven deze pop-up / melding.

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • February 17, 2021

@Ceessie35 Anto is me voor. We zijn op de hoogte van jouw wensen en eisen voor het nieuwe menu. Ook weten we dat het laden bij jou lang duurt. Alle feedback uit dit topic wordt gedeeld met onze collega's die gaan over het iTV menu. 
Mocht er iets wijzigen in jouw situatie, dan horen we het graag. Je feedback is genoteerd. Herhalingen zijn niet gewenst. EDIT: Je laatste reactie is verwijderd, want > ongepast. 

@ReinierVdP

Hier gisteren ineens een geheel andere storing. Alle kanalen, behalve degene die open stond toen het tv kastje aan ging, bleven ineens zwart. Dus geen beeld en ook geen geluid. Na het uit zetten van het kastje en daarna opnieuw opstarten was het verholpen. Anderen daar ook weleens last van?

Daarnaast is ons kastje na de laatste update wel iets sneller, maar nog steeds een stuk trager dan het oude menu. Wordt er eigen nog doorontwikkeld om die oude snelheid terug te krijgen of hebben we het met deze vertraging te doen?

Ten slotte nog een geheel andere vraag. Meer dan een jaar geleden is HD naar 1 gegaan. Toen werd ook aangegeven door KPN dat HD Glas binnenkort ook over zou worden gezet. Ik heb daar alleen niets meer van vernomen. Heb ik iets gemist dat die ontwikkeling niet doorgaat? Ik kan nu namelijk in de iTV app ook mijn HD glas opnames niet zien en terugkijken. Ook andersom werkt het nog niet, dus geen HD glas opnames in de plannen vanuit de app. Ben erg benieuwd of en wanneer dat nog aangepast wordt!

Reageerde het kastje nergens op? Opnieuw opstarten of stroomloos maken is het eerste advies. Houd het maar even in de gaten. Als het vaker voorkomt, dan adviseer ik je om hier een eigen topic voor aan te maken. Het is eerder een individueel probleem dan dat het met het nieuwe menu te maken heeft. 

Wat betreft je tweede vraag. Yes, onze collega's zitten niet stil. 
En mijn antwoord op je laatste vraag: Tjaaa, daar zeg je wat. Dit staat op ons (forever:flushed:) wenslijstje. Op dit moment heeft het geen prioriteit, gezien drukte rondom het nieuwe menu. Er is helaas nog geen ‘onder voorbehoud’ datum voor deze aanpassing. Als we dit ‘nieuwe menu’ hoofdstuk kunnen afsluiten, komt er weer ruimte voor het wenslijstje. 
Je hebt dus niets gemist.  

wjb
Wijsgeer
  • February 17, 2021

Klinkklare onzin, het maakt de werking alleen trager. Ik heb het hier  over de HMB 2260

De melding "Gids wordt geopend..." levert geen, ik herhaal, geen extra vertraging op.

En zoals je in berichten van meerdere anderen kunt lezen is dat ook de HMB2260 een goede performance kan hebben. De vraag is nu waarom bij anderen wel en bij jou niet.

Ik weet zeker dat als die melding bij jou ook maar een halve seconde in beeld zou staan dat je je er dan absoluut niet druk om zou maken. Maar ik begrijp dat die melding bij jou wel 2 seconden (of nog meer?) in beeld staat, klopt dat?

• February 17, 2021

Klinkklare onzin, het maakt de werking alleen trager. Ik heb het hier  over de HMB 2260

De melding "Gids wordt geopend..." levert geen, ik herhaal, geen extra vertraging op.

En zoals je in berichten van meerdere anderen kunt lezen is dat ook de HMB2260 een goede performance kan hebben. De vraag is nu waarom bij anderen wel en bij jou niet.

Ik weet zeker dat als die melding bij jou ook maar een halve seconde in beeld zou staan dat je je er dan absoluut niet druk om zou maken. Maar ik begrijp dat die melding bij jou wel 2 seconden (of nog meer?) in beeld staat, klopt dat?

Ik zou je haast willen uitnodigen, om eens wat programma’s via de tv gids te willen in komen programmeren, en dan wel graag iets sneller..die pop-up staat vastgebrand tijdens het in programmeren van pakweg zo’n 8 programma's..Maar ik stop deze eindeloze discussie, hij is voor mij nutteloos, wij moeten het er maar mee doen?