Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6464 reacties
  • 13 augustus 2020
Paul_ schreef:

Deze is ook luid en duidelijk aangekomen bij de collega's die er daadwerkelijk over gaan, en daar wordt aan gewerkt.

@Paul_ Ik vraag me af hoe ze dit gaan doen. Ik zie nergens in het ontwerp plek voor z'n PIP. Ik zie het zelf niet zitten om een flitsend beeld zo groot als die afbeelding mij continu van mijn doel afhoud. Ik ben een van de weinige tegenstanders van PiP in het algemeen. Gebruik het op geen enkel apparaat aangezien er op z'n klein plaatje toch weinig van te maken valt.  Maar goed dat optionele trekt mij dan wel weer aan. Voor ieder wat wils. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 13 augustus 2020
Paul_ schreef:
wjb schreef:
Dirk72 schreef:

Ik vind het gewoon vervelend dat als ik nu in de gids aan het zoeken ben, ik het programma niet meer zie waar ik naar aan het kijken ben

Dat is inderdaad ook één van mijn verbeterpunten. Er zijn echter ook abonnees die dat PiP schermpje liever niet terug zien komen en dus zou het mooi zijn als het configureerbaar wordt dat wel of niet de PiP getoond wordt.

Deze is ook luid en duidelijk aangekomen bij de collega's die er daadwerkelijk over gaan, en daar wordt aan gewerkt.

Hallo Paul

Ik hoop dat het inderdaad weer mogelijk in de toekomst zal zijn.
Was altijd erg blij met de structuur hoe het ITV menu werkte  voor mij was het ideaal

de oude opzet.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 13 augustus 2020
ChrisWissink schreef:
Paul_ schreef:

@Paul_ Ik vraag me af hoe ze dit gaan doen. Ik zie nergens in het ontwerp plek voor z'n PIP. Ik zie het zelf niet zitten om een flitsend beeld zo groot als die afbeelding mij continu van mijn doel afhoud. Ik ben een van de weinige tegenstanders van PiP in het algemeen. Gebruik het op geen enkel apparaat aangezien er op z'n klein plaatje toch weinig van te maken valt.  Maar goed dat optionele trekt mij dan wel weer aan. Voor ieder wat wils. 

Ik weet niet hoe het eruit gaat zien eerlijk gezegd. Als het zelf instelbaar gaat zijn dan zou het ideaal zijn natuurlijk. Persoonlijk moest ik even wennen, maar nu mis ik het niet meer. Zo heeft iedereen een mening natuurlijk. Maar goed, het kost wel wat tijd, dus ik kan nog geen datum geven of iets dergelijks.

• 0 reacties
  • 13 augustus 2020
Katana321 schreef:

Ik voel weer een discussie aankomen…

Dus weer schrijf ik (net als eerder vandaag): Laten we proberen zakelijk te blijven en zoveel mogelijk de emoties, veronderstellingen, aannames en conclusies achterwege laten.

Daar heb je de 'zakelijke' helpdesk voor.:relaxed:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 13 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:

Ik weet niet of het vaker genoemd is, 

Als ik in het Pluspakket een film kijk en zet deze stop (omdat de film niet leuk is oid) met de terug knop, ipv dat je in het overzicht komt van het pluspakket, ga je helemaal terug naar de gids.

Dit geldt trouwens ook voor terugkijken.

Wat tevens inhoudt dat er dan weer extra handelingen moeten gebeuren om weer in het Pluspakket te komen, of met terugkijken de volgende aflevering te kijken.
Let wel, het gaat niet om de pauzeknop

@Paul_  Is bovenstaande ook bekend?

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 13 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
Anneke-Anna schreef:

Als ik in het Pluspakket een film kijk en zet deze stop (omdat de film niet leuk is oid) met de terug knop, ipv dat je in het overzicht komt van het pluspakket, ga je helemaal terug naar de gids.

Wat tevens inhoudt dat er dan weer extra handelingen moeten gebeuren om weer in het Pluspakket te komen, of met terugkijken de volgende aflevering te kijken.

Persoonlijk herken ik deze niet eerlijk gezegd. Nu net even getest. Ik ga naar menu → films → Gran Torino (als voorbeeld). Begin met afspelen, en na een minuut druk ik op ‘Terug’ op de AB. Ik kom dan netjes in het menu van de betreffende film, waar ik gelijk weer kan kiezen voor ‘Afspelen’ of ‘Trailer’. Jij komt dat dus in de gids terecht? Want dat is wel vreemd. De gids heeft niets te maken met het Pluspakket natuurlijk.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 13 augustus 2020
Paul_ schreef:
Anneke-Anna schreef:
Anneke-Anna schreef:

Persoonlijk herken ik deze niet eerlijk gezegd. Nu net even getest. Ik ga naar menu → films → Gran Torino (als voorbeeld). Begin met afspelen, en na een minuut druk ik op ‘Terug’ op de AB. Ik kom dan netjes in het menu van de betreffende film, waar ik gelijk weer kan kiezen voor ‘Afspelen’ of ‘Trailer’. Jij komt dat dus in de gids terecht? Want dat is wel vreemd. De gids heeft niets te maken met het Pluspakket natuurlijk.

Vreemd…..ik kom nu met testen ook in het overzicht. Een aantal keer ervoor niet met de nieuwe firmware. Net als herinnering instellen, soms wel, soms niet. 
Ik kijk het ff aan.

Dank voor het testen. 🍦

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 13 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:

Vreemd…..ik kom nu met testen ook in het overzicht. Een aantal keer ervoor niet met de nieuwe firmware. Net als herinnering instellen, soms wel, soms niet. 
Ik kijk het ff aan.

Dank voor het testen. 🍦

Geen probleem, laat maar weten als je weer raar gedrag ziet. Ik heb wel gemerkt dat bij een herinnering instellen dat het automatisch zappen na een update weer op ‘nee’ staat. Dus dat kan ook wel eens fout gaan, en is best irritant. Die heb ik natuurlijk wel al doorgegeven.

• 0 reacties
  • 13 augustus 2020

@Paul_ 

Paul,

Wat ik mis (en dat kan aan mij liggen) is in dit topic al in het begin aangehaalde item Genres. Dat zit wel nog op de ITV app (niet web), maar is niet meer terug te vinden in het vernieuwde Menu. 

Ik was niet de enige dit dat opmerkte en eigenlijk is dat wat ik als meeste mis. (Hoewel de grootte van de plaatjes en het gebrek aan omschrijving tekst ook ergelijk is, plus het waarschijnlijk nog nooit aangehaalde pagina gewijze zowel vertikale als horizontale scrollen). 

Zonder dat is opnames inplannen eigenlijk een onmogelijke opgave geworden en verliest de term Interactief (kijken) voor mij al zijn waarde.  

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 13 augustus 2020
CorL schreef:

...plus het waarschijnlijk nog nooit aangehaalde pagina gewijze zowel vertikale als horizontale scrollen...

Wat bedoel je daar dan mee?

• 0 reacties
  • 13 augustus 2020
wjb schreef:
CorL schreef:

...plus het waarschijnlijk nog nooit aangehaalde pagina gewijze zowel vertikale als horizontale scrollen...

Heb je dat nooit gemerkt, Omdat ik Genres niet meer heb scroll ik bijvoorbeeld dagelijks dag voor dag vertikaal door de gids heen. Films zitten voornamelijk op Net5 en Veronica. De weergave kan verchillend zijn als je zenders hebt verborgen. Maar ik zou graag 1 regel omhoog gaan om tegelijkertijd Net5 en Veronica in beeld te krijgen. Dat lukt nu niet. Een lijn omhoog op de onderste regel betekent een nieuwe pagina en niet een regel omhoog scrollen. Ditzelfde maar moeilijker uit te leggen met horizontaal scrollen. Via de App en Genres kan ik zien dat er ook op andere plaatsen films zitten. Maar dat zijn er zo weinig dat ik die tegenwoordig maar laat zitten. Dat is teveel actief in plaats van interactief. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12733 reacties
  • 13 augustus 2020
CorL schreef:
wjb schreef:
CorL schreef:

Heb je dat nooit gemerkt, Omdat ik Genres niet meer heb scroll ik bijvoorbeeld dagelijks dag voor dag vertikaal door de gids heen. Films zitten voornamelijk op Net5 en Veronica. De weergave kan verchillend zijn als je zenders hebt verborgen. Maar ik zou graag 1 regel omhoog gaan om tegelijkertijd Net5 en Veronica in beeld te krijgen. Dat lukt nu niet. Een lijn omhoog op de onderste regel betekent een nieuwe pagina en niet een regel omhoog scrollen. Ditzelfde maar moeilijker uit te leggen met horizontaal scrollen. Via de App en Genres kan ik zien dat er ook op andere plaatsen films zitten. Maar dat zijn er zo weinig dat ik die tegenwoordig maar laat zitten. Dat is teveel actief in plaats van interactief. 

Ik snap wat je bedoelt.

Je wilt scrollen zoals KPN app op de telefoon.

Wie weet is dat met een update aan te passen.

Echter heb ik nog nooit gezien, zelfs toen ik vele jaren geleden een Humax bij Ziggo had.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 13 augustus 2020
CorL schreef:
MariusTEL schreef:

Het is ongelooflijk wat in dit forum topic te berde wordt gebracht. Ik lees met stomme verbazing wat de afgelopen dagen geschreven is, met name over het stukje tekst wanneer de uitrol van het menu naar verwachting gereed zal zijn. Goed, schluss daarover.

Als 75 jarige kan ik overigens tot mijn genoegen melden dat ik na 3 dagen gewend was aan het nieuwe menu, dat het prima werkt op mijn beide 2260's. Dat ik die 2 seconden wachttijd totdat de Gids zich gevuld heeft best redelijk vind (als daarna het scrollen door zenders en items maar probleemloos verloopt EN DAT DOET HET). De getoonde plaatjes zijn mi een beetje overdone en nemen wat veel ruimte in wellicht, maar KPN kan vast wel de tekst iets groter en het plaatsjesdeel wat kleiner maken.

Overigens nog een interessante: na alle updates, nieuwe software en netwerk verbeteringen heb ik gemerkt dat het geluid wat harder is geworden. Ipv op standje 38-42 (afhankelijk van de zender) kan ik het geluid nu op standje 32-max 36 zetten. En nee ik heb geen gehoorapparaat…. ;-)

Ik wil het oude menu juist NIET terug en ga al helemaal niet naar Ziggo of een andere concurrent.

Marius,

Hoe lang duurde dat laden van de gids met het oude menu?

Er zijn mensen die rotte groente krijgen van de groenteboer en daar geen problemen mee hebben. Dat is hun goed recht.

Maar waarom treed jij hier op als advocaat van KPN? 

Dit is echt een belachelijke reactie. Heel akelig dit te moeten lezen.
Ik ervaar ook geen problemen, afgezien van 2 sec wachten op gids loopt alles goed.

HaatKPN
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 13 augustus 2020

Menu wijziging van gisteren alvast 1 probleem;

Ná het kijken van opname kun je niet meer direct het bekeken programma uit het "archief" wissen/verwijderen.

Staat nu domweg aan het begin, als je het programma gast bekijken.

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 13 augustus 2020

Klopt helemaal. Traag menu. Werkt steeds irriterend. Snel een oplossing anders zoeken naar een andere aanbieder.

Ivo76
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 13 augustus 2020

Waardeloze update! Als je de gids open loopt het regelmatig vast. Heel irritant… Ook als je een programma aan klik krijg je ineens de keuze “nu kijken” ik wil direct naar het programma, ik druk er niet voor niets op. Dus lijkt mij logisch dat ik het nu wil kijken. Ook is de gids veel trager. Het stoort in het kijkplezier. Snel terug naar het oude menu.

Nadine M.
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 13 augustus 2020
Erik_ schreef:

Infobalk

De nieuwe infobalk bij live tv

De infobalk functioneert in grote lijnen hetzelfde. Hij geeft de begin- en eindtijd van het programma weer zoals in de gids staat. Het groene deel geeft aan hoever je kunt terugspoelen met pauzeren/spoelen. Dit is nooit verder dan het moment waarop je bent begonnen te kijken. Als je pauzeert verdwijnt de balk na 5 seconden. Druk je op de gele knop komt de balk terug.

Het witte bolletje geeft aan waar je nu bent in het programma. De tijd rechts geeft aan hoeveel tijd er nog is tot het einde van het programma (zoals in de gids staat). Daarboven staat het programma dat vervolgens wordt uitgezonden. De gekleurde knoppen geven je de mogelijkheid om vanaf het begin te kijken, of informatie over het programma te zien.

De nieuwe infobalk bij Terugkijken of het bekijken van een opname

Bij Terugkijken of het bekijken van een opname wordt nu automatisch de eerste 5 minuten overgeslagen zodat je ongeveer op het juiste beginmoment uitkomt. Tijdens het kijken kun je met de blauwe knop in een keer 5 minuten vooruit in het programma. Net als voorheen kun je ook nog de < en > knoppen rondom OK gebruiken om ineens 30 seconden voor- of achteruit te springen.

De nieuwe info balk vind ik niet goed. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 14 augustus 2020

wanneer test kpn nu eens hun updates goed voordat het uitgerold wordt..?

meerdere updates in het verleden hebben aangetoond dat er veel fouten gemaakt worden, maar toch leert men hier niet van..

de klant gebruiken als testomgeving is een business model wat ik niet bij een organisatie als kpn vindt passen…

kijk uit naar een spoedige update waarin de basisfuncties weer werken!

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 14 augustus 2020
Ronnieva schreef:

kijk uit naar een spoedige update waarin de basisfuncties weer werken!

Welke basisfuncties werken dan niet meer?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 14 augustus 2020

beeld in beeld, teruggaan naar vorige zender, live pauzeren geeft heel veel problemen.. zoals geen geluid of gewoon niet werken..

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 14 augustus 2020
Ronnieva schreef:

beeld in beeld, teruggaan naar vorige zender, live pauzeren geeft heel veel problemen.. zoals geen geluid of gewoon niet werken..

Beeld in beeld vind ik persoonlijk geen basisfunctie maar ook ik hoop dat deze weer terug gaat komen.

Teruggaan naar vorige zender werkt toch prima.

Ik heb nog geen problemen ervaren bij live pauzeren en ook mijn vrouw heb ik daar nog geen melding over horen maken?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 14 augustus 2020

met basistuncties bedoel ik functionaliteiten die ik altijd gewend ben geweest van kpn.. mss niet helemaal duidelijk hierover geweest. 

terug gaan naar vorige zender werkt niet als de tv gids hebt geraadpleegd.. op een of andere manier vergeet hij dit dan.. voorheen was dit niet het geval.

voor mij eens te meer om te denken dat updates niet goed getest worden voordat ze worden uitgerold. verwacht hier toch echt dat een bedrijf als kpn hier meer aandacht voor heeft...

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 14 augustus 2020
Ronnieva schreef:

terug gaan naar vorige zender werkt niet als de tv gids hebt geraadpleegd.. op een of andere manier vergeet hij dit dan.. voorheen was dit niet het geval.

Hier werkt het teruggaan naar de vorige zender ook na het raadplegen van de gids.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 14 augustus 2020
wjb schreef:
Ronnieva schreef:

Hier werkt het teruggaan naar de vorige zender ook na het raadplegen van de gids.

Je mag je gelukkig prijzen dat wat bij vele anderen niet goed werkt, bij jou wel pico bello werkt! #luckbox

wjb
Superuser
  • 73486 reacties
  • 14 augustus 2020
jobje73 schreef:
wjb schreef:
Ronnieva schreef:

Je mag je gelukkig prijzen dat wat bij vele anderen niet goed werkt, bij jou wel pico bello werkt! #luckbox

Heb jij daar dan ook last van want ik kan me geen andere abonnees voor de geest halen die dit issue gemeld hebben, maar goed, dit topic is ondertussen ook al heel lang.