Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Katana321 Dankjewel voor de terugkoppeling! We nemen het mee :)

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 4 maart 2021
Alexandra schreef:

@Alexandra Fijn. Ik heb nog een paar toevoegingen:

-We hebben de tv-ontvangers rechtstreeks aangesloten op de EB. Dus geen switch of devolo's ertussen.

-In het verleden bij het oude menu/tv-platform hadden wij nooit, echt nooit, last van dit issue.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 4 maart 2021
Katana321 schreef:
Alexandra schreef:

-We hebben de tv-ontvangers rechtstreeks aangesloten op de EB. Dus geen switch of devolo's ertussen.

-In het verleden bij het oude menu/tv-platform hadden wij nooit, echt nooit, last van dit issue.

Top, we zullen de bevindingen sowieso delen. Er komen verbeteringen aan in één van de komende updates m.b.t. het openen van het opnemen menu. Wellicht dat dit daarmee dan ook is opgelost.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 6 maart 2021

De update naar HTML 4.116.208 is hier binnen. Voor fans van de verticale gids: die lijkt nu qua snelheid hetzelfde als de horizontale gids (hier ca. 1,5sec). Maar, toch is er weer een foutje ingeslopen: als je PiP aan hebt staan, is de grootte normaal terwijl de verticale gids wordt weergegeven ipv verkleind. Het maakt niet uit of je de verticale gids als default hebt staan of er vanuit de horizontale naartoe gaat.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 6 maart 2021
Carboxy schreef:

De update naar HTML 4.116.208 is hier binnen. Voor fans van de verticale gids: die lijkt nu qua snelheid hetzelfde als de horizontale gids (hier ca. 1,5sec). Maar, toch is er weer een foutje ingeslopen: als je PiP aan hebt staan, is de grootte normaal terwijl de verticale gids wordt weergegeven ipv verkleind. Het maakt niet uit of je de verticale gids als default hebt staan of er vanuit de horizontale naartoe gaat.

@Carboxy Merk jij iets van een snelheidsverbetering in het laden van de opnamelijst?

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 6 maart 2021
Katana321 schreef:
Carboxy schreef:

De update naar HTML 4.116.208 is hier binnen.

:

@Carboxy Merk jij iets van een snelheidsverbetering in het laden van de opnamelijst?

@Katana321: Ik heb maar een beperkt aantal opnames (ca. 5) en dus is dit wellicht niet representatief, maar bij mij duurt het nu ergens tussen 1 en 2 seconden om de opnamelijst te openen. Ik gebruik dit niet vaak, dus weet echt niet of dit anders is dan de vorige update(s).

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 6 maart 2021
Paul_ schreef:
Katana321 schreef:
Alexandra schreef:

Top, we zullen de bevindingen sowieso delen. Er komen verbeteringen aan in één van de komende updates m.b.t. het openen van het opnemen menu. Wellicht dat dit daarmee dan ook is opgelost.

Pak dan aub ook het synchroon lopen van beeld en geluid aan. Dat is sinds een paar weken bij mij slecht!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 6 maart 2021

Begint dat geouwehoer weer? Waarom is mijn post van vanmiddag weer verwijderd of verhuisd zonder aan mij te melden waarom en waarheen?!?!  Nu ben ik hem kwijt en kan ik het antwoord niet lezen. Stop daar nu een keer mee aub, KPN mods.

• 0 reacties
  • 6 maart 2021

Bij mij is die met de 115 weer goed gekomen, wel na het opnieuw inladen van de firmware.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 6 maart 2021
jobje73 schreef:
Paul_ schreef:
Katana321 schreef:
Alexandra schreef:

Pak dan aub ook het synchroon lopen van beeld en geluid aan. Dat is sinds een paar weken bij mij slecht!

Hier idem, op de 5202 is het niet meer te doen. Ik heb daarom de 2260 weer aangekoppeld.

Ondanks dat er wordt aangegeven dat er niets met het geluid is gedaan (misschien had dit juist wél gemoeten) is het volume wel negatief veranderd met de laatste 2 updates op de 5202 merkbaar verminderd. 

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 6 maart 2021
Anneke-Anna schreef:

Hier idem, op de 5202 is het niet meer te doen.

Vreemd, hier heb ik nog nooit last gehad van het niet synchroon lopen van beeld en geluid.

Niet op onze 5202, niet op onze 8001 en niet op onze 2260.

Ik vraag me dan ook af wat de oorzaak van dit issue zou kunnen zijn.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28408 reacties
  • 6 maart 2021

Carboxy schreef:

@Carboxy Blijft dit zo, of wordt hij wel weer kleiner na een aantal seconden? En, is dit nog steeds zo als je de ontvanger een keer herstart?

jobje73 schreef:

Begint dat geouwehoer weer? Waarom is mijn post van vanmiddag weer verwijderd of verhuisd zonder aan mij te melden waarom en waarheen?!?!  Nu ben ik hem kwijt en kan ik het antwoord niet lezen. Stop daar nu een keer mee aub, KPN mods.

We verplaatsen reacties met issues die niet direct iets te maken hebben met het nieuwe menu zodat die als individueel issue opgepakt kunnen worden. Alleen lip sync is vorige week ook benoemd door Anneke en Doornekamp. Dus ik ben van mening dat het hier prima past. Vooral ook nu het aantal reacties in dit topic weer goed hanteerbaar is. Ik heb ze dan ook teruggezet, @jobje73

Heb jij de nieuwe firmware al (uitrol loopt tot 11 maart, dus kan zijn dat het nog moet komen). Ik ben namelijk benieuwd of het dan bij jou ook beter is. Aangezien @Doornekamp33 aangeeft dat het daarmee weer goed is. Ervaar jij dit ook zo, @Anneke-Anna (als jij de nieuwe firmware al hebt)?

Edit: ik zie dat je net al gereageerd hebt terwijl ik dit typte, Anneke. Zou je nog eens willen testen of het na een herstart nog steeds zo is? Zo ja, hoe groot is de vertraging?

Verder wat reacties op de feedback die we deze week hebben doorgestuurd:

@PeterG: Afstandsbediening instellen optie in het menu en daar alleen maar via de QR code de websitelink kunnen krijgen. Ze gaan kijken of het lukt om ook een kpn.com/afstandsbediening linkje toe te voegen daar. 

@jc-1954: Bij het openen van het Menu is de voorgeselecteerde optie ‘Gids en Terugkijken’. Jij vroeg waarom niet opnames, wat ik zelf ook wel een hele goede vond. Maar een der ontwikkelaars wees me op het volgende: niet iedereen heeft het opnemenpakket. Terwijl wel iedereen de Gids heeft en de mogelijkheid tot Terugkijken. Dus met dat als voorgeselecteerde optie kan letterlijk iedereen hem ook gebruiken. Terwijl als we het wijzigen naar Opnames, er dan een groep klanten gaat zijn die daar niets mee kunnen en dan actief naar een andere optie moeten gaan. Dat wordt over het algemeen als vervelender ervaren dan gaan van een optie die je kunt gebruiken naar andere optie die je kunt gebruiken.

@Katana321: het zwarte beeld bij het starten van iets geeft aan dat er een stream gestart wordt. Het kan af en toe voorkomen dat dit een fractie langzamer gaat dan je gewend bent en dat hij dan even kort een zwart beeld laat zien. Zolang dit bij af en toe blijft, en je geen verdere issues ervaart, is het niet een specifiek iets waar we op dit moment veel tijd in gaan steken om naar te kijken en uit te zoeken. Vooral ook omdat we in het algemeen al verder blijven tweaken aan de snelheid van de verschillende dingen in en rondom het menu en content. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 6 maart 2021
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Hier idem, op de 5202 is het niet meer te doen.

Vreemd, hier heb ik nog nooit last gehad van het niet synchroon lopen van beeld en geluid.

Niet op onze 5202, niet op onze 8001 en niet op onze 2260.

Ik vraag me dan ook af wat de oorzaak van dit issue zou kunnen zijn.

Het ging 'even' goed, ik dacht al, fijn!  

Tot de laatste 2 updates, toen was het hopeloos irritant. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 6 maart 2021

@Erik_  De allerlaatste html (?) update staat er nog niet op. 
Ik meld me weer hoe het dan gaat op beide ontvangers. 

*morgen zal ik de 5202 aansluiten met een frisse start. Edit Nee, wacht dit zal ik doen ná de laatste update 😅

• 0 reacties
  • 6 maart 2021

@Erik_De laatste HTML heb ik nog niet, ik zit op de 4.115.205 en NMC 8.0.113_2 en daarbij is de lipcync na het opnieuw installeren weer prima voor elkaar.

Nu hopen dat het zo blijft als de 116 er opkomt die heb ik nog niet.

@Anneke-Anna Je kan het geluid in het menu van de 5202 sychroon laten lopen, staat die daar niet verkeerd, ik had hem op een gegeven op 240 miliseconden staan, staat nu weer op 0.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 6 maart 2021

Ik kan de sneltrein aan updates ff niet bijbenen, wat is de laatste precies? Er komt er deze maand nog 1? Een HTML update?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 6 maart 2021
Doornekamp33 schreef:

*

@Anneke-AnnaJe kan het geluid in het menu van de 5202 sychroon laten lopen, staat die daar niet verkeerd, ik had hem op een gegeven op 240 miliseconden staan, staat nu weer op 0.

Klopt, ik had dit ook geprobeerd, het hielp helaas niet. Stond goed. 
Ik wacht de laatste update af om dan ff  verder te kijken met een frisse start. 

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28408 reacties
  • 6 maart 2021
Anneke-Anna schreef:

Ik kan de sneltrein aan updates ff niet bijbenen, wat is de laatste precies? Er komt er deze maand nog 1? Een HTML update?

Ja, deze:

2 t/m 11 maart (planning): HTML 4.116.208

• Aanvullende verbeteringen in de snelheid. Specifiek in het laden van de verticale gids en het laden van de opnamelijst. 
  • Seizoen- en afleveringsnummers worden getoond bij de afleveringen van een serie in de pop-up met detailinformatie die je krijgt als je op OK drukt. Heb je ingesteld dat je direct naar de uitzending gaat met OK dan zie je deze pop-up niet.
  • Onder Menu > Series > Meer Series werkt de rode knop weer om direct het pakket te kunnen bestellen waar de desbetreffende serie bij hoort. 
  • De afbeeldingen bij Films en Series zijn (deels) vernieuwd.
  • Voor de 5202: de QR-code in het menu voor het koppelen van de afstandsbediening is verbeterd zodat hij beter te scannen is.
  • Aanvullende kleinere bug fixes

Ik benoem ze altijd in het topic als ze er weer aankomen, en voeg ze toe aan het startbericht, dus dat is de handigste manier om up to date te blijven op wat de aankomende versie is. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 6 maart 2021

Dank je @Erik_  Ik ben weer bij 👍

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 6 maart 2021
Erik_ schreef:

Carboxy schreef:

@Carboxy Blijft dit zo, of wordt hij wel weer kleiner na een aantal seconden? En, is dit nog steeds zo als je de ontvanger een keer herstart?

@Erik_  Het blijft zo (of het moet langer dan 15 seconden duren), ook na een herstart. Die herstart deed ik overigens niet geheel gewenst: na een film te hebben gekeken via prime drukte ik op de TV-toets waarna de HMB2260 vast zat. Op het display brandde alleen “REC” en de knop bovenop was groen, maar reageerde ook niet. De aan/uit schakelaar bracht het geheel weer tot leven. Hopelijk een eenmalig voorval.

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 7 maart 2021

@Carboxy, bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik zal jouw feedback meenemen. Mocht jouw ontvanger weer vastlopen, neem dan even weer contact op.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 7 maart 2021
Erik_ schreef:

---

@Katana321: het zwarte beeld bij het starten van iets geeft aan dat er een stream gestart wordt. Het kan af en toe voorkomen dat dit een fractie langzamer gaat dan je gewend bent en dat hij dan even kort een zwart beeld laat zien. Zolang dit bij af en toe blijft, en je geen verdere issues ervaart, is het niet een specifiek iets waar we op dit moment veel tijd in gaan steken om naar te kijken en uit te zoeken. Vooral ook omdat we in het algemeen al verder blijven tweaken aan de snelheid van de verschillende dingen in en rondom het menu en content. 

@Erik_     Maar in mijn post schreef ik wat anders. Wij hebben hier dus af en toe last van zwart beeld tijdens het kijken en niet  bij het laden. Het gebeurt zowel bij het live tv kijken als ook tijdens het afspelen van een opname.

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 7 maart 2021

@Katana321, dus alleen tijdens het kijken. Klinkt een beetje als het probleem te maken heeft met de HDMI. Heb je al eens andere HDMI poorten getest? Of zelfs een andere HDMI kabel?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 7 maart 2021
Bart_Z schreef:

@Katana321, dus alleen tijdens het kijken. Klinkt een beetje als het probleem te maken heeft met de HDMI. Heb je al eens andere HDMI poorten getest? Of zelfs een andere HDMI kabel?

@Bart_Z  Nee, dat heb ik nog niet getest. Maar dat ga ik nu voor de zekerheid wel doen.

• 0 reacties
  • 7 maart 2021

@Eric

Bedankt voor je reactie , ik begrijp het .

Toch nog even een kanttekening daarbij .

Misschien moet je tijdens een bakkie doen met de ontwikkelaars eens vragen waar het verschil zit tussen ,,Gids & Terugkijken’’ en de knop ,,gids’’ , ik kan daar geen verschil in ontdekken namelijk.

Bij  ,,gids’’ kan je met één druk op de knop ook direct programma’s terugkijken en bij ,,Gids & Terugkijken’’ is het zelfs 1 handeling meer , de ,,OK’’knop namelijk.

Het enige verschil is dat er bij ,,Gids & Terugkijken’’ geen pop-up verschijnt van dat de gids wordt geopend.

Thanks , succes en een prettige dag.