Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 7 maart 2021
Erik_ schreef:

jobje73 schreef:

Begint dat geouwehoer weer? Waarom is mijn post van vanmiddag weer verwijderd of verhuisd zonder aan mij te melden waarom en waarheen?!?!  Nu ben ik hem kwijt en kan ik het antwoord niet lezen. Stop daar nu een keer mee aub, KPN mods.

We verplaatsen reacties met issues die niet direct iets te maken hebben met het nieuwe menu zodat die als individueel issue opgepakt kunnen worden. Alleen lip sync is vorige week ook benoemd door Anneke en Doornekamp. Dus ik ben van mening dat het hier prima past. Vooral ook nu het aantal reacties in dit topic weer goed hanteerbaar is. Ik heb ze dan ook teruggezet, @jobje73

Heb jij de nieuwe firmware al (uitrol loopt tot 11 maart, dus kan zijn dat het nog moet komen). Ik ben namelijk benieuwd of het dan bij jou ook beter is. Aangezien @Doornekamp33 aangeeft dat het daarmee weer goed is. Ervaar jij dit ook zo, @Anneke-Anna (als jij de nieuwe firmware al hebt)?

Edit: ik zie dat je net al gereageerd hebt terwijl ik dit typte, Anneke. Zou je nog eens willen testen of het na een herstart nog steeds zo is? Zo ja, hoe groot is de vertraging?

Als een mod het nodig vindt een post te verplaatsen, wil ik daar graag een linkje van ontvangen, mag via pm. Voorkomt irritatie en gezoek. Jammer weer dit gedoe en terecht dat het weer terug is geplaatst aangezien ik er hier al vaker mensen over had zien posten. Ik heb nog de oude HTML versie: 4115205  Neem aan dat de update voor een oplossing van dit probleem zorgt.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 7 maart 2021
jobje73 schreef:

Als een mod het nodig vindt een post te verplaatsen, wil ik daar graag een linkje van ontvangen, mag via pm. Voorkomt irritatie en gezoek.

Dat ben ik volkomen met je eens. Dit is ook al meerdere keren aangekaart bij KPN en ik hoop dat ze dat ook op zullen nemen met de leverancier van de forum software (inSided).

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 7 maart 2021
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Hier idem, op de 5202 is het niet meer te doen.

Vreemd, hier heb ik nog nooit last gehad van het niet synchroon lopen van beeld en geluid.

Niet op onze 5202, niet op onze 8001 en niet op onze 2260.

Ik vraag me dan ook af wat de oorzaak van dit issue zou kunnen zijn.

Ik heb er sinds kort ook een paar keer last van gehad. Gisteren een muziekopname van kanaal 88. Eerste deel gekeken zonder probleem, daarna 2 de helft bekeken en dat was niet synchroon. Maar na een pauze herstelde zich dit weer. Ook met andere opnames een paar keer gemerkt (b.v. Witteman klassiek) dat dit niet helemaal lekker liep. Helaas nog geen patroon in kunnen ontdekken.

• Helper
  • 39 reacties
  • 7 maart 2021

Hi all ik heb een andere HDMI kabel gebruikt, en dat heeft tot nu toe geholpen voor mijn probleem

met regelmaat zwart beeld geen geluid ca 1 seconde.

Een  goedkope HDMI kabel van de action:) 

Forum|alt.badge.img+1

Hi all, Ik heb sinds ca een week FW versie 4.115.205 maar merk dat bij gebruik van deze versie het beeld regelmatig stopt - stotterig verloopt, en niet meer om aan te zien is. Bij wisselen van kanaal even opgelost maar na ca 2 min begint het weer.

Fenomeen komt bij beide kastjes (2260) voor. Ik heb de kastjes al meerdere keren opnieuw opgestart maar geen succes. Verder niets in mijn netwerk veranderd.

Meer mensen last van of een tip?

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 8 maart 2021

@Bluesbroeder het probleem is echt ontstaan sinds deze update? Het resetten van de ontvanger helpt dus niet, heb je het modem ook al eens herstart? Maakt dat nog verschil? En hoe zijn de ontvangers aangesloten op het modem? Rechtstreeks met een kabel of met draadloze adapters in het stopcontact?

Forum|alt.badge.img+1

Hallo @Bart_Z, ja sinds de update heb ik regelmatig het probleem dat beeld hapert - stopt. Geluid gaat wel gewoon door. Heb ik zolang is ITV van XS4ALL / KPN heb nog nooit gehad.

Heb beeld inmiddels op automatisch gezet, ook al op 1080i maar geen verschil.

Is ook (bijna) alle zenders, ( kan niet alle zenders testen, maar van NPO1 t/m Veronica heeft er last van.

Modem heb ik vandaag herstart, dus dat moet ik even afwachten.

Ontvangers zijn met kabel aangesloten. Elke ontvanger op een aparte LAN aansluiting op modem.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 maart 2021

Ik heb sinds een half jaar een 4k abonnement en heb nog steeds het oude  tv menu.

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

sailorbobby
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 180 reacties
  • 9 maart 2021

Gaan we trouwens nog wat doen aan het splitsen van tv en radio in de gids net als in het “oude menu” we zijn zo lekker bezig met een reeks van updates om het weer net als voorheen te krijgen !

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 maart 2021
sailorbobby schreef:

Gaan we trouwens nog wat doen aan het splitsen van tv en radio in de gids net als in het “oude menu” we zijn zo lekker bezig met een reeks van updates om het weer net als voorheen te krijgen !

Daar kan ik mij volledig in vinden. Ik heb nu maar drie radiozenders in de gids opgenomen om de gids niet te veel te vervuilen.

PeterG
Superuser
  • 61223 reacties
  • 10 maart 2021

Ik kan me niet herinneren dat het in het oude menu gesplitst was.

Ik had en heb één lijst met al m'n favorieten, tv en radio. Ideaal. Hoef je niet steeds van lijst te switchen.

VERDER:

Je kunt toch gewoon aparte favorietenlijsten maken? Eén voor radio en één voor tv-zenders. Wisselen kan redelijk makkelijk via de blauwe knop (hoef je niet eens het menu in).

Al vind ik het in één lijst handiger. v.u. radio metéén in 1 x naar tv-zender.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2700 reacties
  • 10 maart 2021
PeterG schreef:

Ik had en heb één lijst met al m'n favorieten, tv en radio. Ideaal. Hoef je niet steeds van lijst te switchen.

VERDER:

Je kunt toch gewoon aparte favorietenlijsten maken? Eén voor radio en één voor tv-zenders. Wisselen kan redelijk makkelijk via de blauwe knop (hoef je niet eens het menu in).

Al vind ik het in één lijst handiger. v.u. radio metéén in 1 x naar tv-zender.

Kan ik me helemaal in vinden. Ook ik ben blij met 1 lijst.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 10 maart 2021

@Erik_  Je typte een aantal dagen terug het volgende:

Heb jij de nieuwe firmware al (uitrol loopt tot 11 maart, dus kan zijn dat het nog moet komen). Ik ben namelijk benieuwd of het dan bij jou ook beter is. Aangezien @Doornekamp33 aangeeft dat het daarmee weer goed is. Ervaar jij dit ook zo, @Anneke-Anna (als jij de nieuwe firmware al hebt)?”

Het is nu 10 maart en ik heb nog steeds de oude firmware (4.115.205), KPN houdt zich dus niet aan zijn woord.  En wanneer rollen jullie het nieuwe menu en gids uit op oude Motorola gebruikers? Mijn ouders hebben dat nog steeds niet bij mijn weten. Dit zouden jullie toch in een veegbatch doen?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 maart 2021
PeterG schreef:

De televisie- en radiozenders waren zeer zeker gesplitst in het oude menu en je kon switchen met de radio en tv knop. Dit was functionaliteit waarvan ik met smart hoop dat deze ook weer terug komt in het nieuwe menu.

PeterG schreef:

Daar waren nu net die radio en tv knop voor.

En met die blauwe knop switchen van zenderlijst waarbij je dan ook nog een keuze moet maken op een scherm gaat natuurlijk niet werken als je, zoals ik, radio wilt luisteren zonder de televisie aan te zetten.

PS. De radio en tv knop werken overigens nog steeds. Kijk maar eens televisie en druk op de radio knop. Juist, je springt naar de laatst geluisterde radiozender. Als je daarna op de tv knop drukt spring je ook weer terug naar de laatst gekeken televisiezender. In het oude menu toonde de gids dan ook alleen de radiozenders resp. televisiezenders.

Weet je overigens dat wij de radio bedienen met onze telefoons. Als mijn vrouw achter in de kamer met één van haar hobby's bezig is dan kan ze, zonder naar voren te moeten lopen, met haar telefoon de TV ontvanger aanzetten en deze zal dan automatisch naar de laatst geluisterde radiozender switchen.

Die radio en tv knop spelen daarbij een essentiële rol. Bij het aan zetten van de "radio" wordt programmatisch de radioknop ingedrukt zodat de laatst geluisterde radiozender geselecteerd is. Bij het uit zetten van de "radio" wordt eerst nog even programmatisch op de TV knop gedrukt zodat de laatste televisiezender weer actief is. Als je dan later televisie gaat kijken staat alles direct weer in de situatie waarin je de vorige keer de televisie uit had gezet.

PeterG
Superuser
  • 61223 reacties
  • 10 maart 2021

De televisie- en radiozenders waren zeer zeker gesplitst in het oude menu

Volgens mij is het zoals het was. Kan me niet herinneren dat ik met de instelling “alle zenders” gescheiden lijsten voor radio en tv had.

Ook dat is nog steeds het geval. Maar als je met bv. Radio naar de laatstgekozen radiozender gaat en je gaat zappen dan kom je uiteindelijk ook weer tv-zenders tegen. Net als in het oude menu….

Dat is één van de redenen dat ik nóóit meer terug wil naar Ziggo (waar ik sinds medio 2005 digitale tv/radio had tot april 2009). Daar heb je op hun (huidige) ontvangers wel een switch-knop. Radio geeft alléén maar radiozenders. Modus tv alleen maar tv zenders. En met de Next is radio nóg lastiger, want dan moet je wel de tv aan zetten om van zender te wisselen.

Elders op dit forum heb ik probleem met zwarte schermen gemeld

Dit is wat ik bedoel met het zwarte beeld
https://vimeo.com/509883552/a6840e1d9c

Als andere mensen het over zwarte schermen hebben, bedoelen ze dan ook wat je in het filmpje ziet en wat het TV kijken via de decoder praktisch onmogelijk maakt?

Als we zwarte schermen hebben dan is het continue, de hele avond. Het kan zijn dat de volgende avond gewoon probleemloos verloopt.

Als we toch TV willen kijken kan dat alleen via de KPN app op de TV. Dan hebben we geen storing bij live TV, maar kunnen we voor veel zenders geen uitzending gemist gebruiken. Ook veel opgenomen programma's, bijvoorbeeld Canvas (België) kunnen met de KPN app op de TV niet afgespeeld worden.

TV ontvanger als een keer verwisseld (met de tweede ontvanger die bij abonnement zit), alles meermalen gereset, kabels los en vast gemaakt, kabels gewisseld.

Na dit alles zou vervanging van de experiabox volgens mij een logische stap zijn. 
Heb ook regelmatig uitvallende  WiFi , misschien lost vervanging dan twee problemen in één keer op.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 maart 2021
PeterG schreef:

De televisie- en radiozenders waren zeer zeker gesplitst in het oude menu

Volgens mij is het zoals het was. Kan me niet herinneren dat ik met de instelling “alle zenders” gescheiden lijsten voor radio en tv had.

Nee, het is niet zoals het was, in het oude menu waren de radiozenders in de gids gescheiden van de televisiezenders en ik kan niet wachten totdat dat weer in alle glorie hersteld is. Omwille van het schoon houden van mijn gids heb ik een flink aantal radiozender uit mijn favorietenlijst verwijderd.  Zie ook mijn reactie van ruim acht maanden terug.

PeterG schreef:

Ook dat is nog steeds het geval. Maar als je met bv. Radio naar de laatstgekozen radiozender gaat en je gaat zappen dan kom je uiteindelijk ook weer tv-zenders tegen. Net als in het oude menu….

Nee, in het oude menu kwam je geen televisiezenders tegen als je op de radio-knop had gedrukt en kwam je geen radiozenders tegen als je op de TV-knop had gedrukt. De gidsen voor radio en TV waren volledig gescheiden.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2700 reacties
  • 10 maart 2021

Hier nog steeds last van af en toe zwart scherm tijdens live-tv en tijdens het bekijken van een opname. Gebeurt ongeveer 1x per dag. Heb vandaag het laatste ding gedaan om uit te sluiten dat het aan de bekabeling ligt. Ben benieuwd.

Vimcent
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 15 reacties
  • 10 maart 2021
wjb schreef:

Nee, in het oude menu kwam je geen televisiezenders tegen als je op de radio-knop had gedrukt en kwam je geen radiozenders tegen als je op de TV-knop had gedrukt. De gidsen voor radio en TV waren volledig gescheiden.

Wat gek, bij mij is dat wel altijd al zo geweest, precies zoals nu. Was nooit volledig gescheiden hier.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 maart 2021
Vimcent schreef:
wjb schreef:

Wat gek, bij mij is dat wel altijd al zo geweest, precies zoals nu. Was nooit volledig gescheiden hier.

Bij ons zijn de televisie- en radiozenders altijd volledig gescheiden geweest in de gids.

Met de radio-knop en de TV-knop kon je switchen tussen de twee.

Ik hoop echt dat dat snel weer terugkomt.

• 0 reacties
  • 10 maart 2021

Redelijk off topic, Alhoewel. Jullie zijn hiermee bezig. Is het mogelijk om in 1keer al het radiogebeuren uit te schakkelen. Wij gebruiken dat helemaal niet en soms, omdat onze SFD’s vaak heel slecht reageren op de afstandberdiening (vooral de HBM2260) komen we terrecht op een radiozender die een vreselijk hard signaal geeft. 

Ik hoor dat niet, maar het is zo hard dat ik het kan voelen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 10 maart 2021
wjb schreef:
Vimcent schreef:
wjb schreef:

Bij ons zijn de televisie- en radiozenders altijd volledig gescheiden geweest in de gids.

Met de radio-knop en de TV-knop kon je switchen tussen de twee.

Ik hoop echt dat dat snel weer terugkomt.

Dit dus! Wil ik ook graag weer terug veranderd!

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 maart 2021
CorL schreef:

Redelijk off topic, Alhoewel. Jullie zijn hiermee bezig. Is het mogelijk om in 1keer al het radiogebeuren uit te schakkelen. Wij gebruiken dat helemaal niet en soms, omdat onze SFD’s vaak heel slecht reageren op de afstandberdiening (vooral de HBM2260) komen we terrecht op een radiozender die een vreselijk hard signaal geeft. 

Als je alle radiozenders verbergt (zie menu - instellingen) dan zal je nooit op een radiozender terecht kunnen komen.

@Erik_ mij is gevraagd om ook in dit topic mijn klacht weer te geven: wij hebben sinds enkele maanden tv en internet van KPN met twee ontvangers. Op de slaapkamer hebben we het probleem dat beeld en geluid voortdurend kort wegvallen. Soms heel kort, soms enkele seconden. Bij tijd en wijle is het zo erg dat kijken echt niet mogelijk is. We hebben in het andere topic waarin we zijn doorverwezen al alles uitgeprobeerd: kastjes wisselen, kabels vervangen, andere HDMI-ingangen.

• 0 reacties
  • 10 maart 2021
wjb schreef:
CorL schreef:

Als je alle radiozenders verbergt (zie menu - instellingen) dan zal je nooit op een radiozender terecht kunnen komen.

Ja maar dat is redelijk veel werk, het zijn er nogal erg veel, en er is niet iets als shift down, dus de vraag was kan dat in 1 keer.