Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 14 augustus 2020

Nog een (vreemd?) issue sinds de nieuwe firmware op de Arris 5202

Terugkijken en opnames die zijn opgenomen sinds de nieuwe firmware starten ‘stuiterend en hakkelend’ en hebben lip-sync problemen.

Voorheen geen problemen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 14 augustus 2020
wjb schreef:
jobje73 schreef:
wjb schreef:
Ronnieva schreef:

terug gaan naar vorige zender werkt niet als de tv gids hebt geraadpleegd.. op een of andere manier vergeet hij dit dan.. voorheen was dit niet het geval.

Hier werkt het teruggaan naar de vorige zender ook na het raadplegen van de gids.

Je mag je gelukkig prijzen dat wat bij vele anderen niet goed werkt, bij jou wel pico bello werkt! #luckbox

Heb jij daar dan ook last van want ik kan me geen andere abonnees voor de geest halen die dit issue gemeld hebben, maar goed, dit topic is ondertussen ook al heel lang.

jawel @wjb ik heb dit eerder in een van de posts ook voorbij zien komen.

Ik heb het zojuist zelf getest. Op allebei mijn tv-ontvangers kan ik middels de terug-knop niet teruggaan naar de vorige zender na het raadplegen van de gids.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 14 augustus 2020

Even na 19:00 ging mijn TV scherm op blauw, en herstarte  de arris 2952 zich: ‘welkom terug bij interactieve TV’ met de bijbehorende oplopende percentages.

Zou ik een firmware update gehad hebben ?

Ik kan traag geworden zijn door slapeloze nachten, of het is echt zo, maar bij het indrukken van de gids knop lijkt het ‘de gids wordt geladen’ sneller in beeld te staan, maar ook langer.

Maar dit zou al een verbetering zijn, de neiging om nog eens op de knop te drukken omdat je denkt dat het kastje het niet gezien heeft, is nu misschien minder.

Maar verder is de gids nog alleen bruikbaar voor de ‘Stoffel’s’ onder ons.

Zucht, maar gelukkig is het buiten iets afgekoeld.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 augustus 2020
Erik_ schreef:

Bij Terugkijken of het bekijken van een opname wordt nu automatisch de eerste 5 minuten overgeslagen zodat je ongeveer op het juiste beginmoment uitkomt. Tijdens het kijken kun je met de blauwe knop in een keer 5 minuten vooruit in het programma. Net als voorheen kun je ook nog de < en > knoppen rondom OK gebruiken om ineens 30 seconden voor- of achteruit te springen.

eindelijk, eindelijk heeft KPN in de gaten dat betalende klanten niet zitten te wachten op verplicht reclame kijken bij terugkijken vanaf het begin van een programma. eindelijk hoef ik niet eerst fast forward vooruit maar start het programma fatsoenlijk vanaf het begin. Dat had natuurlijk al jaren geleden ingevoerd moeten worden, maar goed, het is er nu

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 15 augustus 2020
CorL schreef:
ChrisWissink schreef:
CorL schreef:
MariusTEL schreef:

..

Marius,

Hoe lang duurde dat laden van de gids met het oude menu?

Er zijn mensen die rotte groente krijgen van de groenteboer en daar geen problemen mee hebben. Dat is hun goed recht.

Maar waarom treed jij hier op als advocaat van KPN? 

Hoezo CorL? Het is niet zo dat dit topic alleen maar bedoeld is voor klachten hoor.Positieve feedback is ook feedback. Ik ben ook hartstikke tevreden. Daar hoef ik echt geen advocaat van kpn voor te worden. 

Chris,

Ik ben maar een gewone gebruiker. Trouwens helemaal niet zo ontevreden met KPN. Ik heb zo vaak geschreven dat ik de stabiliteit van het netwerk van KPN bijzonder hoog vind. Mijn ervaringen met de helpdesk zijn ook bijzonder goed. (Hoewel het er wel op lijkt dat er iets meer mis gaat. Met de grote TV storing was die pas na een paar uur bekend op die helpdesk).    

Maar de KPN directie heeft geschreven dat ze dit forum gebruiken om hun producten te verbeteren. Die hebben dus helemaal niets aan mensen zoals jij die blijkbaar alles wel goed vinden of vinden dat hun situatie de maatstaf is van iedereen. 

Ben een paar dagen niet op dit forum geweest en dat is voor mijn bloeddruk wel zo goed 😉. Forumlid Cort kent zijn collegae kennelijk zo goed dat hij meent de nodige cynische opmerkingen te mogen maken. Ik zit nu zo'n 15 jaar op het KPN/Telfort netwerk en sinds kort op dit forum omdat ik meen het nodige hier te kunnen leren. Wordt met dit soort opmerkingen een stuk minder prettig. Dus @Cort paar tandjes minder svp, dan is het voor anderen die een bijdrage menen te kunnen leveren een heel stuk leuker.

Overigens duurde het laden van de Gids onder de oude software in totaal geteld (dus vanaf indrukken knop om de opdracht te geven tot het moment dat de tekst er stond) waarschijnlijk 1-2 seconden maximaal korter. Onder de huidige software duurt “de aanloop”wat langer, maar als eenmaal de lege structuur er staat knalt ineens de tekst er in een enkele seconde in.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 15 augustus 2020

@MariusTEL jouw bericht was bedoeld voor CorL maar je hebt 'm per abuis nu gericht aan Cort … 

Cort zal nu waarschijnlijk denken “wat heb ik verkeerd gedaan?” :grinning:  

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 15 augustus 2020

Hier hetzelfde. Traag menu en meer handelingen. Geen verbetering iig.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 15 augustus 2020

Het forum lijkt wat van slag, kreeg verschillende e-mail notifiaties dat er reacties waren, maar mijn post bleef een hele dag de laatste.

Ook het tv kastje was net van slag,ineens :  ‘zender niet beschikbaar’ (rtl7) bij begin film.

Tijd voor koffie.

Selena V
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 augustus 2020

Wat een verschrikkelijke update. Tevens is het een kastje wel geüpdatet en het andere niet. Ik verlang naar de oude versie. 

Begrijp ik nou dat er gewoonweg geen mogelijkheid is naar de oude lay-out te gaan?! 

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 16 augustus 2020
Katana321 schreef:

@MariusTEL jouw bericht was bedoeld voor CorL maar je hebt 'm per abuis nu gericht aan Cort … 

Cort zal nu waarschijnlijk denken “wat heb ik verkeerd gedaan?” :grinning:  

Good gespot Katana321. Sorry @Cort, je hebt niks verkeerd gedaan lees svp voor 2Cort @CorL. Zullen mijn oude ogen zijn die het verschil tussen een “t” en een "L” niet zo snel meer zien. Mea culpa…. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 47 reacties
  • 16 augustus 2020
Erik_ schreef:

Nieuw TV menu

Bij gebruik van dit nieuwe menu kom ik twee problemen tegen:

1 Leesbaarheid info menu bij zenderwisselingen

Deze week kregen we op alle interactieve TV's in huis een nieuw TV menu.
Daarbij is het menu bij de zender(wisselingen) is een grote achteruitgang!
Het probleem met dat menu bij de zender(wisselingen)is de leesbaarheid.
Het kanaalnummer en het zenderlogo en de tijd zijn heel klein geworden. Ook is de zenderlijst aanduiding verdwenen. Daarbij zien we een heel grote slider die beter gehalveerd kan worden qua grootte.
Dit menu bij de zender(wisselingen) is geen succes en ik ben er zelf heel ontevreden over (leesbaarheid):
Maar zo een menu kan altijd aangepast worden:
 - Halveer de grote programmaslider qua grootte.
 - Maak het kanaalnummer, het zenderlogo en de tijdaanduiding veel groter.
 - Voeg de zenderlijst aanduiding weer toe.

2 Ontvanger loopt vast bij gebruik Instellingen menu

Een tweede probleem (helaas) is de stabiliteit van deze software en dan met name bij Instellingen.
Al ik bij de Instellingen rondkijk en dingen aanpas, dan loopt de ontvanger af en toe vast. Door de ontvanger aan en uit te zetten, werkt de afstandsbediening weer. Heb de software opnieuw geladen, maar dat lost het niet op. KPN heeft hier duidelijk nog werk te doen. 

Een laatste opmerking is de traagheid van het Instellingen menu. Je moet soms seconden wachten op een reactie. Het eerdere menu had hier geen last van.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 16 augustus 2020

Stand-by ingesteld op 24 uur (net nog weer even gecheckt voor de zekerheid). Hoe kan het dat er na ongeveer 3 uur toch een schermpje in beeld komt dat aftelt voordat de tv op stand -by gaat? Irritant, ik zet de stand -by tijd toch niet voor niks op 24 uur?!

• 0 reacties
  • 16 augustus 2020
jobje73 schreef:

Stand-by ingesteld op 24 uur (net nog weer even gecheckt voor de zekerheid). Hoe kan het dat er na ongeveer 3 uur toch een schermpje in beeld komt dat aftelt voordat de tv op stand -by gaat? Irritant, ik zet de stand -by tijd toch niet voor niks op 24 uur?!

Hallo Jobje, weet je zeker dag het niet in de instelling van je TV zit. Daar kan het menu namelijk niet bijkomen en moet je met de afstandbediening van je TV benaderen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 16 augustus 2020
CorL schreef:
jobje73 schreef:

Hallo Jobje, weet je zeker dag het niet in de instelling van je TV zit. Daar kan het menu namelijk niet bijkomen en moet je met de afstandbediening van je TV benaderen. 

Hmm, dat zou ik kunnen dan? Ik zal er even naar kijken. Thx voor je reactie.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 16 augustus 2020

Nu krijg ik een foutmelding bij animal planet: Zender niet beschikbaar, zap naar een andere zender en weer terug, bla bla bla. Was deze week ook al eens eerder het geval. Heb gewoon plus pakket met o.a animal planet, Nat geo wild en discovery world. Andere zenders doen het wel gewoon. Voor het nieuwe menu geen problemen mee gehad.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 16 augustus 2020

En daar ging die weer ‘welkom terug bij interactieve TV’ en de oplopende procenten...

Lekker stabiel is het geworden met die nieuwe firmware,

en om het nog erger te maken, ik heb  mijn koffie al op !

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 augustus 2020

Die nieuwe update heeft voor ons 2 grote aanpassingen nodig.

We zouden graag de gids een groter lettertype hebben én de groene bolletjes van een geplande opname mogen duidelijker van kleur zoals voorheen.

en we zouden graag bij het afkijken van een programma van te voren kunnen aangeven om van het begin te kijken zoals voorheen. Als mijn ouders al iets gekeken hebben en ik zet de uitzending daarna aan zie ik al gelijk wie een programma gewonnen of verloren heeft. Niet erg fijn. 
Ik hoop dat kpn deze dingen snel weer kan aanpassen met een nieuwe update!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 augustus 2020

Sinds de update is de tv-gids erg traag geworden en overschakelen naar andere zenders duurt gewoon echt een seconde of 5!! Eerst op zender klikken en daarna aangeven dat je echt naar deze zender wilt overschakelen. Wordt dit nog opgepakt en veranderd? 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 17 augustus 2020

Ik ben echt niet blij met deze update. Leuk dat het er mooier uitziet maar alles is ook veel trager geworden. Mijn keuze voor KPN was juist enkel omdat de software altijd goed werkte. Nu het net zo slecht is als andere aanbieders met hun trage menu’s maakt het niets meer uit.

kortom, echt een achteruitgang. Ontwerp ten koste van kwaliteit. Dat laatste vind ik toch echt belangrijker. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12918 reacties
  • 17 augustus 2020

Ik heb FTTH glasvezel en ook bij mij duurt het te lang.

En volgens mij is een HD stream en zelfs een SD stream vele malen groter dan de stream (MB's) voor de gids.

Ik heb de Arcadian 2260 V2 en de Arris 2952 en op beide is het traag.

Om hiervoor de gaan opzeggen, gaat mij veel en veel te ver (iemand had dat vermeld in deze topic).

Ik denk dat KPN het probleem t.z.t. bij een update gaat oplossen. 

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 17 augustus 2020
joop2011 schreef:

En volgens mij is een HD stream en zelfs een SD stream vele malen groter dan de stream (MB's) voor de gids.

Klopt het laden van de gids informatie vergt nauwelijks bandbreedte. Zie dit bericht.

Na de update van ITV is de reactietijd na het indrukken van de gids bedroevend te noemen. (3 a 4 seconden) Ik moet toegeven dat de huidige software er wel fancy uitziet, maar daar schiet je weinig mee op als je hardware 5+ jaar oud is (Arris VIP2952) KPN graag nieuwe hardware of een mogelijkheid om de oude software weer te installeren.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6469 reacties
  • 17 augustus 2020

Hallo @TA Ballegooijen,

Je probleem is inderdaad bekend en er wordt nog hard gezocht naar een oplossing. Je krijgt geen andere ontvanger (die houd het zelfde probleem) of je moet overstappen naar 4K om de allernieuwste hardware te krijgen. Ook teruggaan naar de oude software is technisch niet mogelijk. Ik hoop wel dat er snel een oplossing voor de trage gids gaat komen, want hier zijn meerdere meldingen over geweest.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 augustus 2020

met het nieuwe menu kan je het nieuws van omroep brabant niet meer starten vanaf het begin, graag oplossen

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 17 augustus 2020
jobje73 schreef:

Nu krijg ik een foutmelding bij animal planet: Zender niet beschikbaar, zap naar een andere zender en weer terug, bla bla bla. Was deze week ook al eens eerder het geval. Heb gewoon plus pakket met o.a animal planet, Nat geo wild en discovery world. Andere zenders doen het wel gewoon. Voor het nieuwe menu geen problemen mee gehad.

Verdorie, zit ik een kwartiertje te kijken naar een programma op animal planet, krijg ik eerst zwart beeld en vlak daarna dezelfde melding als hierboven, wat is dit toch? Strontvervelend!!