Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36426 reacties
  • 17 augustus 2020
ESO01 schreef:

Wat een afschuwelijk nieuw menu:

Ik hoop dat het oude, betere en snellere menu gauw weer terugkomt!

@ESO01 

Nee, het oude menu komt niet meer terug. Wel wordt er continu gewerkt aan verbeteringen. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 93 reacties
  • 17 augustus 2020

Ik heb een probleem met de vip2952 box.

Sinds ik de nieuwe update heb ontvangen krijg ik bij t opstarten van de box een zwart beeld. Aan en uitzetten lost dit probleem uiteindelijk op. 

Is hier een oplossing voor? Hebben meer mensen hier last van?

Oh ja en t lampje op de box brandt ook iet terwijl ik wel het menu zie. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 augustus 2020

Wanneer krijg ik de update zodat het menu weer fatsoenlijk snel werkt.

ik vind ook 2x op OK drukken om van zender te wisselen erg irritant. Graag ook dit verbeteren. 

Erg jammer dat deze update niet beter is getest. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 17 augustus 2020

Sinds vorige week hebben wij de nieuwe update. Wij luisteren veel radio en het is ons opgevallen dat het geluid van Radio Decibel vaak hapert en dit is vrij vervelend. Het geluid van alle andere zenders is wel goed. Is dit een bekend probleem, waar ligt het aan en hoe kan dit worden opgelost? 
Gr. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 17 augustus 2020
joop2011 schreef:

Ik heb FTTH glasvezel en ook bij mij duurt het te lang.

En volgens mij is een HD stream en zelfs een SD stream vele malen groter dan de stream (MB's) voor de gids.

De video stream gaat via het UDP protocol, oftewel de bits worden ‘blind over de muur gekiepert’

De gids informatie gaat viaTCP, een protocol waarbij over en weer tussen kastje en server communicatie is.

Dit kost domweg meer tijd, je kunt niet het simpele sommetje maken van hoeveelheid data gedeeld door de maximale megabits/seconde van je aansluiting.

De nieuwe gids lijkt meer op een webpagina, zowel de opmaak (met dat overbodige plaatje) als de manier waarop de data elke afstandsbedienings klik bij een externe server opgevraagd moet worden.

Het zou me niet verbazen als de nieuwe ‘looks’ door web’designers’ is ontworpen, i.p.v. mensen die weten waaraan een ‘responsive user interface’ moet voldoen.

Een bijkomend ‘voordeel’ van deze externe server afhankelijke implementatie is dat KPN hier de nodige informatie uit kan halen hoe de gids gebruikt wordt...

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 augustus 2020

Na de update van de tv-ontvanger kan ik bij 'zoeken' in de resultaten niet meer zien van welk seizoen en aflevering van een serie is, terwijl er meer seizoenen worden uitgezonden.

Kan ik hier zelf iets aan veranderen of moetdat door KPN gedaan worden? (Of heb ik verkeerd gekeken?)

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 18 augustus 2020
K.Nanninga schreef:

Sinds vorige week hebben wij de nieuwe update. Wij luisteren veel radio en het is ons opgevallen dat het geluid van Radio Decibel vaak hapert en dit is vrij vervelend. Het geluid van alle andere zenders is wel goed. Is dit een bekend probleem, waar ligt het aan en hoe kan dit worden opgelost? 

En als je iets hebt opgenomen en aanklikt om  te kijken krijg je niet meer de melding; afspelen vanaf het begin of waar het is gebleven (of iets in die trant) waardoor je niet meteen ziet of je die aflevering al gezien hebt. 
Gr. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 augustus 2020

Welke Genius bij KPN heeft deze opzet bedacht. Je gaat van makkelijke handleiding naar de meest irritante methode om je programma te zoeken/bekijken en herinnering te plaatsen. Alle 3 functioneren niet. Misschien even terug naar de tekentafel, software aanpassen en opnieuw programmeren. Met dit systeem is  TV KIJKEN niet even simpel. En het aanbod is al minimaal en niet interessant!!!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 18 augustus 2020

Wat me opvalt is dat ik al een aantal dagen geen antwoorden/ reacties meer lees van werknemers van KPN!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 18 augustus 2020
gdf schreef:
joop2011 schreef:

De video stream gaat via het UDP protocol, oftewel de bits worden ‘blind over de muur gekiepert’

De gids informatie gaat viaTCP, een protocol waarbij over en weer tussen kastje en server communicatie is.

Dit kost domweg meer tijd, je kunt niet het simpele sommetje maken van hoeveelheid data gedeeld door de maximale megabits/seconde van je aansluiting.

De nieuwe gids lijkt meer op een webpagina, zowel de opmaak (met dat overbodige plaatje) als de manier waarop de data elke afstandsbedienings klik bij een externe server opgevraagd moet worden.

Het zou me niet verbazen als de nieuwe ‘looks’ door web’designers’ is ontworpen, i.p.v. mensen die weten waaraan een ‘responsive user interface’ moet voldoen.

Een bijkomend ‘voordeel’ van deze externe server afhankelijke implementatie is dat KPN hier de nodige informatie uit kan halen hoe de gids gebruikt wordt...

@gdf Heb jij een verklaring voor het feit dat de ene ontvanger m.b.t. de gids veel trager reageert dan de andere ontvanger met dezelfde specificaties?

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 augustus 2020

Het is niet alleen de snelheid.

Je kunt niet terugkeren naar de globale Tv gids. Een herinnering plaatsen werkt niet. Wanneer de tijd daar is klikt het systeem niet door naar de gekozen zender. Je moet de tijd nu zelf in de gaten houden. De nieuwe opzet heeft meer tijd nodig. Te overkomen, zolang je keuzescherm werkt zoals het bedoeld is! Helaas niet het geval

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6469 reacties
  • 18 augustus 2020
jobje73 schreef:

Wat me opvalt is dat ik al een aantal dagen geen antwoorden/ reacties meer lees van werknemers van KPN!

@jobje73 
Ze lezen mee maar reageren niet altijd. Daarnaast zijn de klachten veelal overeenkomstig met hetgeen waar al op is gereageerd is maar nog geen oplossing voorhanden is.  Zodra er een oplossing/ meer te melden is dan reageren moderatoren hier direct. Maar zolang er nog geen oplossing is zal het alleen maar een herhalende tekst zijn. 😉. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 augustus 2020

Dat denk ik ook. Een minuscule reactie van KPN zou echter wel klantvriendelijk zijn!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 augustus 2020

Na bovengenoemde software-update zijn wij zeker de helft van onze opgenomen programma's kwijt geraakt! Hierover contact opgenomen met KPN klantenservice. Na 18 minuten wachten het onbevredigende antwoord gekregen van de medewerker dat ze hier niks aan konden doen.

Herstarten op alle mogelijke manieren gedaan zonder enig resultaat.

Conclusie: opnames weg = pech!

Het bedieningsgemak vinden wij er ook niet beter op geworden. Het opnemen via de gids is bijv. omslachtiger van aard geworden. 

• Topper
  • 18 reacties
  • 18 augustus 2020

Gaat dit ook het probleem oplossen van het 5.1 geluid bij netflix en prime video welke niet als stereo wordt doorgegeven naar de tv zodat je in elk geval bij prime geen films met verstaanbaar geluid kunt kijken? Bij netflix kan je bij de geluidsporen vaak voor 5.1 en originaal kiezen, bij prime alleen 5.1 wat dus het zg robot/chipmunk geluid oplevert.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 augustus 2020

Ook zo'n leuk verhaal. Dan bel je met de klantenservice vanwege problemen met traagheid in combinatie met de Arcadyan tv ontvangers en wordt er doodleuk verteld dat er niks bekend is over traagheid (3 keer met de klantenservice gebeld). Dit terwijl dit forum topic er vol mee staat.

Uiteindelijk durft de klantenservice nog als tip te geven om mijn abonnement uit te breiden naar 4K, zodat ik 4K ontvangers krijg. Een omweg om het probleem ook op te lossen. Ik ga toch niet mijn abonnement verhogen om een probleem veroorzaakt door KPN op te lossen?

Ik vind het belachelijk hoe je als trouwe klant (6 jaar klant) behandeld wordt.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 18 augustus 2020

Sinds de laatste update komt het op onze ZXV8001 regelmatig voor dat het geluid volledig wegvalt nadat er een opname gekeken is. Dit issue speelt al veel langer maar de frequentie is veel hoger geworden.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 18 augustus 2020
Laura34 schreef:

Welke Genius bij KPN heeft deze opzet bedacht. Je gaat van makkelijke handleiding naar de meest irritante methode om je programma te zoeken/bekijken en herinnering te plaatsen. Alle 3 functioneren niet. Misschien even terug naar de tekentafel, software aanpassen en opnieuw programmeren. Met dit systeem is  TV KIJKEN niet even simpel. En het aanbod is al minimaal en niet interessant!!!

Leuk @Laura34: combinatie KPN en Genius

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 18 augustus 2020
Carboxy schreef:
Laura34 schreef:

Leuk @Laura34: combinatie KPN en Genius

Tegenwoordig trekken grotere bedrijven steeds vaker een blik engineers uit lagere lonen landen (bv India) open om het werk voor ze te doen. Ik zeg niet dat KPN dit ook doet/deed, maar het resultaat ziet er wel zo uit.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 18 augustus 2020
ChrisWissink schreef:
jobje73 schreef:

@jobje73 
Ze lezen mee maar reageren niet altijd. Daarnaast zijn de klachten veelal overeenkomstig met hetgeen waar al op is gereageerd is maar nog geen oplossing voorhanden is.  Zodra er een oplossing/ meer te melden is dan reageren moderatoren hier direct. Maar zolang er nog geen oplossing is zal het alleen maar een herhalende tekst zijn. 😉

Maar jij bent blijkbaar hun spreekbuis?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 18 augustus 2020
Katana321 schreef:

@gdf Heb jij een verklaring voor het feit dat de ene ontvanger m.b.t. de gids veel trager reageert dan de andere ontvanger met dezelfde specificaties?

Ik heb alleen een Arris vip2952v2 ,waar ik uit het gedrag een beetje kan achterhalen wat er onder de ‘motorkap’ gebeurt.

Wat andere kastjes sneller/langzamer doen, daar kan ik alleen naar gissen.

Mogelijk heeft de Arris 2952 na de firmware update niet genoeg geheugen over om iets te ‘cachen’, en andere kastjes wel.

Een andere optie voor snelheidsverschil kan izijn dat oude kastjes niet TCP berichten hardwarematig kunnen versleutelen (TLS), en nieuwere hardware wel.

Bij KPN weten ze dit vast, maar of ze dit ook wilen vertellen ?

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 augustus 2020

Het is jammer dat KPN niets doet met de ontevredenheid van haar klanten. Het doet afbreuk aan integriteit. Zeker in deze moeilijke tijd. We  moeten toch kunnen bouwen op kwaliteit en service. Kpn wees eerlijk tegen je klanten. We zijn geen idioten!!! Geef jeblunder toe en los het snel op! 

• Helper
  • 45 reacties
  • 18 augustus 2020

@Erik_ Wat ik heel jammer vind is het volgende: De balk die onderin beeld verschijnt kon je voorheen laten verdwijnen door op de knop met het “?” en “terug-icoon” te drukken (naast de radio).

Dit kan niet meer. Tijdens het tv-kijken kun je de balk laten verdwijnen door op het “huisje” te drukken alleen dit werkt niet bij opnames.
Dat is nu juist zo irritant. Dan spoel je de opname tot het moment dat het begint en dan kun je de balk niet laten verdwijnen. Of je hebt tussendoor op pauze gedrukt en dan kun je de balk niet laten verdwijnen. Ik mis daardoor toch regelmatig een aantal ondertitels waardoor ik juist weer een stuk moet terugspoelen. Kan die functionaliteit terugkomen?

peter-keetfm
Wijsgeer

Wij hebben de "mooie" update ook gehad 

Het is wel wennen dat pip verdwenen is 

Meerwaarde nee nada niks 

Totaal niet 

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 18 augustus 2020

Nou, volgens mij zijn ze er mee bezig hoor: als ik nu de gids open ,komt het plaatje soms pas na een eeuwigheid, als het al komt...