Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 18 augustus 2020
musicmaker schreef:

@Erik_ Wat ik heel jammer vind is het volgende: De balk die onderin beeld verschijnt kon je voorheen laten verdwijnen door op de knop met het “?” en “terug-icoon” te drukken (naast de radio).

Dit kan niet meer. Tijdens het tv-kijken kun je de balk laten verdwijnen door op het “huisje” te drukken alleen dit werkt niet bij opnames.
Dat is nu juist zo irritant. Dan spoel je de opname tot het moment dat het begint en dan kun je de balk niet laten verdwijnen. Of je hebt tussendoor op pauze gedrukt en dan kun je de balk niet laten verdwijnen. Ik mis daardoor toch regelmatig een aantal ondertitels waardoor ik juist weer een stuk moet terugspoelen. Kan die functionaliteit terugkomen?

@musicmaker je kunt bij de instellingen de tijd aangeven dat de balk in beeld blijft. Ik heb dat gewijzigd naar 2 sec. Dan is het niet hinderlijk meer.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 18 augustus 2020

Ook wij zijn vandaag uit het niets “verblijd” met de nieuwe update. Het ziet er mooi uit dat zeker. Helaas zijn we weer 25% van de opgenomen programma’s kwijt, waardoor er willekeurige opnames uit series missen. Dit is 3 maanden geleden ook al eens gebeurd. Toen was het jammer maar helaas. Daarnaast hebben wij veel last van mislukte opnames. Deze waren niet terug te zien in de app maar op de tv in 99,9% van de gevallen gewoon af te spelen. Nu niet meer. Kortom we zijn zeker 80% van onze opnames kwijt en de rest is onbruikbaar omdat het losse afleveringen uit een serie zijn. Het is dat we een kpn-familie zijn anders had ik vanavond nog mijn abonnement opgezegd.

peter-keetfm
Wijsgeer
janss129 schreef:

Ook wij zijn vandaag uit het niets “verblijd” met de nieuwe update. Het ziet er mooi uit dat zeker. Helaas zijn we weer 25% van de opgenomen programma’s kwijt, waardoor er willekeurige opnames uit series missen. Dit is 3 maanden geleden ook al eens gebeurd. Toen was het jammer maar helaas. Daarnaast hebben wij veel last van mislukte opnames. Deze waren niet terug te zien in de app maar op de tv in 99,9% van de gevallen gewoon af te spelen. Nu niet meer. Kortom we zijn zeker 80% van onze opnames kwijt en de rest is onbruikbaar omdat het losse afleveringen uit een serie zijn. Het is dat we een kpn-familie zijn anders had ik vanavond nog mijn abonnement opgezegd.

dat is dan weer een probleem van een 3e party waar het in opgeslagen word

en veel mensen werken via een cloud ik vind het niks

ja heb het draaien op mijn synology zekerheid

dat is vaak de vraag of je al je foto,s bv bij google drive zet ik niet

maar voor een grote provider mogen geen opnames van klanten mis lopen of gewist worden

het is wel een risico

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 18 augustus 2020
peter-keetfm schreef:

dat is dan weer een probleem van een 3e party waar het in opgeslagen word

Welke 3e partij?

peter-keetfm
Wijsgeer

gebruiker dienst opslag via cloud dienst @wjb 

of mag ik het zo niet noemen

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 18 augustus 2020
peter-keetfm schreef:

gebruiker dienst opslag via cloud dienst @wjb 

of mag ik het zo niet noemen

Maar het ging toch om opgenomen programma's, over welke 3e partij hebben we het dan?

peter-keetfm
Wijsgeer

@wjb als ik data op een of andere app / server neer wil zetten heb je een 3e party

gebeurd dit met de opnames van kpn niet dan ?

geen idee hoor maar als zoveel mis gaat betwijfel ik het wel

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 19 augustus 2020
peter-keetfm schreef:

@wjbals ik data op een of andere app / server neer wil zetten heb je een 3e party

Waarom, KPN heeft zijn eigen cloud, daar is helemaal geen 3e partij bij betrokken."

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 augustus 2020

In principe ben ik best tevreden over de nieuwe interface, en mijn vriendin met mij. Echter vinden we wel dat de twee Arris VIP2952 STB's merkbaar trager zijn geworden, waar het al geen snelheidsmonsters waren... Sowieso is Netflix haast niet te doen. Is het mogelijk om de STB in te ruilen voor een nieuwer exemplaar? En wanneer komt de iTV app beschikbaar voor Android TV?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 augustus 2020

Hier helaas dezelfde ervaring met de nieuw update. Absoluut geen verbetering.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 augustus 2020

Hier helaas dezelfde ervaring met de nieuw update. Absoluut geen verbetering.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 augustus 2020

Hier ook traag en de nieuwe gids is vreselijk onoverzichtelijk en te omslachtig

Hier precies hetzelfde. Wat een drama. Was vreselijk traag en de tuners klappen steeds vast. Al zo vaak contact over gehad met "klantenservice" ahummm (mag de naam niet eens dragen....). Nu helemaal een ramp. Tuner is nu al 3x vastgelopen. Je zou toch zeggen dat men een nieuwe menu door meerderen mensen(klanten) laat testen? Want vraag mij af wie dit nu een fijn menu/tv-gids vindt.  Maar goed wel beetje nostalgie ziet er uit alsof het in DOS is gemaakt.  Onoverzichtelijk, traag en doet pijn aan de ogen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 51 reacties
  • 20 augustus 2020

Ook hier dezelfde ervaring, zeer trage tv gids. Nieuwe software installeren was al een drama, twee dagen zonder tv gezeten omdat de software installatie op 95% bleef hangen wat trouwens een naar mijn idee veel voorkomend euvel is maar als het dan eenmaal werkt loop je tegen de ontzettend trage tv gids aan.

ik weet niet wie dit getest heeft maar dit test team zou direct op non actief zetten. Maa r goed dat is een story of KPN. Waarom goed testen als we het achteraf op ons gemakkie ten koste van de klanten ook kunnen doen, duurt weer maanden voor het eens fatsoenlijk werkt.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 47 reacties
  • 20 augustus 2020

Bugs (software fouten) in het nieuwe interactieve TV menu

Eerder kregen we op alle interactieve TV's in huis een nieuw TV menu.
Maar er zijn nog problemen met deze nieuwe interactieve TV menu software:
 1)  Om de paar dagen start de KPN box opnieuw op. Heel irritant als je een programma
      aan het kijken bent.    Dat opstarten duurt een aantal minuten en je ziet de
     voortgangsbalk in het beeld.
 2)  De KPN box loopt af en toe vast bij gebruik Instellingen menu.
      Door de KPN box aan en uit te zetten, werkt de KPN box weer.

Mijn KPN box is de Arris VIP2952 V2, UI versie 4.102.215, Software versie 8.0.102_2

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 20 augustus 2020

Kreeg vandaag de update naar het nieuwe menu. Niet echt happy er mee. 

Ik kan op de ontvanger niet meer zien of de zending in HD is of niet. De ontvanger staat ingesteld op HD, en t/m gisteravond stond er HD op display als zending in HD was. Vanaf vandaag dus niet meer. Zelfs als zender in beeld naast logo HD heeft staan dan zie je geen HD op display ontvanger.

Ontvanger is HMB2260

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 augustus 2020

Hallo, waar is het beeld in beeld bij gids gebleven? Zou echt heel vervelend zijn als dat weg is.  waarom is dat weggehaald ?.  of kan je dat instellen? 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 augustus 2020

En het is ook mega irritant dat er niet direct naar de zender wordt gegaan wanneer je vanuit de gids een kanaal kiest. (moet je nu dus 2x drukken) 

Kan je dat instellen? 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 20 augustus 2020
Jpvo75 schreef:

En het is ook mega irritant dat er niet direct naar de zender wordt gegaan wanneer je vanuit de gids een kanaal kiest. (moet je nu dus 2x drukken) 

Kan je dat instellen? 

Op play klikken ipv ok. Dan ga je direct naar de zender

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 augustus 2020

Nee helaas

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 20 augustus 2020
Jpvo75 schreef:

Nee helaas

Raar, werkt bij mij met HMB2260 probleemloos. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 augustus 2020

nu zie ik ook nog de radio zenders als ik naar boven scroll in de gids ipv lokale, internationale zenders en film kanalen. normaal 3 klikken nu stuk of 10…

kunnen de radio zenders weer apart in de gids? 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 augustus 2020
Aart5 schreef:

Bugs (software fouten) in het nieuwe interactieve TV menu

Eerder kregen we op alle interactieve TV's in huis een nieuw TV menu.
Maar er zijn nog problemen met deze nieuwe interactieve TV menu software:
 1)  Om de paar dagen start de KPN box opnieuw op. Heel irritant als je een programma
      aan het kijken bent.    Dat opstarten duurt een aantal minuten en je ziet de
     voortgangsbalk in het beeld.
 2)  De KPN box loopt af en toe vast bij gebruik Instellingen menu.
      Door de KPN box aan en uit te zetten, werkt de KPN box weer.

Mijn KPN box is de Arris VIP2952 V2, UI versie 4.102.215, Software versie 8.0.102_2

Dit probleem heb ik ook constant. Hij laadt zelf eerst de oude software, wat al weer 15 minuten duurt en daarna geeft hij bericht dat er nieuwe software klaar staat. Deze moet dan weer gedownload worden. Al met al meer dan een half uur nodig. Mega irritant.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6469 reacties
  • 20 augustus 2020
Pieter0000 schreef:

Hij laadt zelf eerst de oude software, wat al weer 15 minuten duurt en daarna geeft hij bericht dat er nieuwe software klaar staat. Deze moet dan weer gedownload worden. Al met al meer dan een half uur nodig. Mega irritant.

@Pieter0000,Dit heeft te maken dat de uitrol nog niet is afgerond. De standaard basis versie is nog 7 en als je al overgezet bent moet dit nog ge-update worden naar 8. Ik verwacht als de uitrol afgerond is dat dit niet meer voorkomt.

TMG1961 schreef:

Ik kan op de ontvanger niet meer zien of de zending in HD is of niet. De ontvanger staat ingesteld op HD, en t/m gisteravond stond er HD op display als zending in HD was. Vanaf vandaag dus niet meer. Zelfs als zender in beeld naast logo HD heeft staan dan zie je geen HD op display ontvanger.

@TMG1961 Het HD lampje is uitgeschakeld in deze nieuwe software. Dit mede omdat iedereen tegenwoordig (indien beschikbaar) standaard in HD kijkt heeft dit lampje geen toegevoegde waarde meer. Het HD icoon in de gids is nu de verwijzing dat je in HD kijkt. Nieuwere ontvangers hebben helemaal geen HD lampje meer.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 20 augustus 2020

@ChrisWissink Dank je voor de uitleg. Dacht dat er iets niet in orde was met ontvanger.