Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 474868 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • August 22, 2020

@jobje73 We pilotten regelmatig nieuwe producten en updates. We zijn enorm blij met de inzet van de testers. De feedback die we uit die pilots krijgen is heel waardevol. We krijgen in een vroeg stadium inzichtelijk  hoe diensten producten worden ervaren en wat verbetermogelijkheden zijn. Je zult begrijpen dat we sommige zaken snel kunnen verwerken en andere niet.

Dat zal helaas niet betekenen dat als een update eenmaal is uitgerold of een product beschikbaar is geworden het voor de volle 100% perfect zal zijn, zoals Wjb hierboven ook al aangeeft. Daarom zijn dit soort topics belangrijk: hier kunnen we onder nog meer gebruikers nog meer belangrijke feedback ophalen. En daar kunnen we dan weer verder mee. 

Deelnemers aan pilots helpen ons met alle goede wil van de wereld en daar hoeven ze zich niet voor te verantwoorden. Je mag mij van mij, als moderator, aannemen dat we alle feedback over deze update lezen, serieus nemen en teruggeven aan de ontwikkellaars. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • August 22, 2020

Dat de moderatoren de feedback serieus nemen, en dit aan de ontwikkelaars terugspelen is mooi, maar wie met enige invloed binnen KPN neemt dit serieus.

De uitrol wordt blijkbaar niet gepauzeerd, waarom niet ?

Als oude kastjes niet goed de firmware kunnen draaien, waar is de uitrol van nieuwe kastjes ?

En terwijl ik dit aan het typen was, reset mijn arris zich weer, 2 jaar heb ik dit niet gezien, nu bijna dagelijks!

wjb
Wijsgeer
  • August 22, 2020

Als oude kastjes niet goed de firmware kunnen draaien, waar is de uitrol van nieuwe kastjes?

Maar wie zegt dat die "oude" kastjes die nieuwe firmware niet goed kunnen draaien.

Wij hebben de HMB2260 (een oud kastje dus) en die werkt prima met de nieuwe firmware.

Ja er zijn een paar dingen die ik functioneel graag anders zou zien, maar technisch ervaar ik geen problemen, ook niet met de snelheid van het menu.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 22, 2020

Als oude kastjes niet goed de firmware kunnen draaien, waar is de uitrol van nieuwe kastjes?

Maar wie zegt dat die "oude" kastjes die nieuwe firmware niet goed kunnen draaien.

Wij hebben de HMB2260 (een oud kastje dus) en die werkt prima met de nieuwe firmware.

Ja er zijn een paar dingen die ik functioneel graag anders zou zien, maar technisch ervaar ik geen problemen, ook niet met de snelheid van het menu.

Ik heb ook een HMB2260 en kan echt niet zeggen dat deze goed functioneert met de nieuwe firmware. Het is een regelrechte ramp. Vandaag duurt het openen van de tv-gids inmiddels 5 seconden en daarna nog eens 4-5 seconden om te nieuwe zender in beeld te krijgen. Dus van zender verwisselen duurt inmiddels 10 seconden, dat was voor de firmware 2-3 seconden.

Deze troep had nooit uitgerold mogen worden. Ik ga zeer zeker komende week kijken wat de concurrentie te bieden heeft.

wjb
Wijsgeer
  • August 22, 2020

Ik heb ook een HMB2260 en kan echt niet zeggen dat deze goed functioneert met de nieuwe firmware.

En dat maakt dit fenomeen dus zo interessant. Waarom ervaar ik geen noemenswaardige problemen terwijl een ander met exact dezelfde TV ontvanger wel enorme problemen ervaart.

Als het laden van de gids 5 seconden zou duren, dan zou ik, net als jij, moord en brand schreeuwen. Het laden van de gids duurt bij ons echter maximaal 1 à 2 seconde en het starten van een uitzending vanuit de gids misschien 1 seconde.

Heleen1987
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • August 22, 2020

Ik heb nu sinds een week deze bagger update. 't duurt lang voordat de gids laadt en het extra moeten klikken om een andere zender te tonen is zwaar irritant. Als ik het programma kies zal ik er wel nu naar willen kijken. Ik hoef dan niet eerst allemaal opties. De oude manier met groen voor terug kijken werkte prima en de optie voor opnemen (zowel 1 afl of serie opn) zou met geel prima werken. Ik vind 't ook jammer dat 't mini venster weg is zodat je iets door kon blijven kijken naar wat je op dat moment had op staan. 

Ik heb tot nu toe niks positiefs gemerkt aan de update. Het werkte voorheen helemaal naar wens. Nu heb ik net als velen hier de neiging om te gaan kijken naar een overstap. 

• Deelnemer
  • August 22, 2020

Het nieuwe menu is traag ,ik heb al div keren geprobeerd kpn te bereiken., 1 x doorgekomen en tijdens gesprek is de verbinding verbroken.

iedere keer een sms waar ik niets aan heb

KPN ik verander zo langzamerhand van tevreden klant naar een ontevreden klant.

Het kost genoeg en wil graag goed geholpen worden zonder hoge irritatie factoor 

Peter

• Helper
  • August 22, 2020

Kunnen wij helpen nog helpen door wellicht bepaalde gegevens door te geven van onze TV ontvangers?

Ik heb niet alle 38 pagina's terug gelezen, maar ik was nog geen dergelijke manier van troubleshooten tegen gekomen om wellicht een bepaald type/serienummer reeks te kunnen ontdekken die mogelijk meer problemen heeft als een ander. Zeker omdat er aangegeven blijft worden dat er bij de pilot geen problemen waren. 

Daarmee las ik ook ik nog geen duidelijke erkenning of statement dat de problemen bekend zijn en met welke toewijding er aan een oplossing wordt gewerkt. Wel dat er mee gelezen wordt en het wordt doorgegeven aan de ontwikkelaar, maar dat klinkt als het kan ooit/nooit opgelost worden. Dat zou wat mijn betreft concreter mogen of wellicht een al een toezegging dat kastjes worden vervangen als het binnen 6 maanden nog niet gelukt is (dat is veel gevraagd snap ik, maar dat geeft wel zekerheid dat er echt druk gezocht wordt naar een oplossing). 

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 22, 2020

@MauriceZ , wat jij schrijft is niet correct.

Zeker omdat er aangegeven blijft worden dat er bij de pilot geen problemen waren. 

Ook in de pilot waren er problemen. Er zijn KPN klanten welke niet meegedaan hebben aan de pilot en geen probleem hebben met bijvoorbeeld langzaam tonen van de TV gids.

• Helper
  • August 22, 2020

@MauriceZ , wat jij schrijft is niet correct.

Zeker omdat er aangegeven blijft worden dat er bij de pilot geen problemen waren. 

Ook in de pilot waren er problemen. Er zijn KPN klanten welke niet meegedaan hebben aan de pilot en geen probleem hebben met bijvoorbeeld langzaam tonen van de TV gids.

Dan wordt het helemaal een slecht verhaal, of niet ;)

Maar ik dacht toch paar keer gelezen te hebben van andere die in de pilot zaten en aangaven met zelfde type kastjes geen problemen te hebben gehad. 

Maar goed. ik hoop een reactie op de rest van mijn bericht

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 22, 2020

Gezien de terugkerende ‘negatieve’ en reële reacties van het merendeel van de klanten hier, (vast topje van de ijsberg) die met name de traagheid ervaren, kan het niet anders dat KPN er aan werkt.
Het lijkt mij vrij normaal dat er aan wordt gewerkt met inmiddels de vele klachten.
Alles wordt doorgegeven door de moderators werd in dit topic meerdere keren vermeld.

Ik zelf ervaar op de 2260 ook het enorm traag opstarten van menu, de gids en toch vreemde issues na de update.
Dit heb ik hier ook een aantal keer kenbaar gemaakt.
Ik ga er dan ook vanuit dat de developers ook weten waar de problemen zitten, ze hebben tenslotte aan de software gewerkt en dat dit wordt opgelost. 

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 22, 2020

Gelukkig ben ik niet de enige waarbij de settopbox van mijn Interactieve TV zomaar uit het niets de software opnieuw gaat laden. 😤

Op het moment dat het gebeurde keek ik Netflix. Is inmiddels 2 maal gebeurt in de afgelopen week. Ik heb een Arris V2952v2 welke rechtstreeks op de Experiabox is aangesloten met een kabel zonder iets er tussen.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Gezien de terugkerende ‘negatieve’ en reële reacties van het merendeel van de klanten hier, (vast topje van de ijsberg) die met name de traagheid ervaren, kan het niet anders dat KPN er aan werkt.
Het lijkt mij vrij normaal dat er aan wordt gewerkt met inmiddels de vele klachten.
Alles wordt doorgegeven door de moderators werd in dit topic meerdere keren vermeld.

Ik zelf ervaar op de 2260 ook het enorm traag opstarten van menu, de gids en toch vreemde issues na de update.
Ik ga er dan ook vanuit dat de developers ook weten waar de problemen zitten, ze hebben tenslotte aan de software gewerkt en dat dit wordt opgelost. 

Daar mag je inderdaad van uit gaan (en dat doe ik dan ook). Lastig lijkt me wel dat sommige gebruikers er veel last van hebben en anderen (waaronder ik) helemaal niet. Zowel op mijn VIP2952 als mijn VIP5202 ervaar ik geen snelheidsverschil met het oude menu. Het is wennen (vooral de kleinere letters) maar verder heb ik niet echt klachten. Ik neem aan dat het niet aan de soort verbinding kan liggen? Dat zou namelijk niet uit moeten maken toch. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 22, 2020

Daar mag je inderdaad van uit gaan (en dat doe ik dan ook). Lastig lijkt me wel dat sommige gebruikers er veel last van hebben en anderen (waaronder ik) helemaal niet. Zowel op mijn VIP2952 als mijn VIP5202 ervaar ik geen snelheidsverschil met het oude menu. Het is wennen (vooral de kleinere letters) maar verder heb ik niet echt klachten. Ik neem aan dat het niet aan de soort verbinding kan liggen? Dat zou namelijk niet uit moeten maken toch. 

Hier ook een tweede ontvanger, ook de 5202, super snel!
Volume is daarentegen super irritant laag :(

Vandaar dat ik de 2260 er weer achter heb gegooid. Maar oh wat traag…en vaak worden de afbeeldingen op de 2260 helemaal niet geladen. 

Heb hier glasvezel Hussel 100, snel zat....

Ik heb twijfel nog steeds over of de doorgifte of serienummers van de trage kastjes. Maar aangezien de 2952 ook traag zijn, neig ik naar het doorgeven….

Fred_V
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 22, 2020

Je mag toch hopen dat bij het ontwikkelteam de verloven zijn ingetrokken, medewerkers zijn teruggeroepen van vakantie en dat er 24/7 wordt gewerkt aan een oplossing voor de traagheid en de spontane reset van de STBs. Verdere berichtgeving, anders dan dat eraan wordt gewerkt, over de uitrol van updates zou nu wel eens op zijn plaats zijn.

Gebruiker van een trage VIP2952 direct aangesloten op V10a.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 22, 2020

Je mag toch hopen dat bij het ontwikkelteam de verloven zijn ingetrokken, medewerkers zijn teruggeroepen van vakantie en dat er 24/7 wordt gewerkt aan een oplossing voor de traagheid en de spontane reset van de STBs.

Ik heb liever dat men met een frisse blik en uitgeruste mind weer aan de slag gaan ;-) 

Fred_V
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 22, 2020

Ik heb liever dat men met een frisse blik en uitgeruste mind weer aan de slag gaan ;-) 

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Opschalen van het probleem, meer ontwikkelaars aan de slag.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 22, 2020

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Opschalen van het probleem, meer ontwikkelaars aan de slag.

Die moeten allemaal betaald worden, door de klant uiteindelijk  ;-)

Ik ga er vooralsnog van uit dat ze er druk mee bezig zijn. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 22, 2020

Die moeten allemaal betaald worden, door de klant uiteindelijk  ;-)

Ik ga er vooralsnog van uit dat ze er druk mee bezig zijn. 

Ik vind sprookjes ook leuk om te lezen, maar ik geloof er niet in. Op de een of andere manier heeft zich bij mij de mening gevormd dat KPN de boze/negatieve reacties even een paar maand afwacht, het waait wel weer over. Alle nieuwe dingen wennen denken ze. En of er veel verandert in de nabije toekomst? Het enige wat misschien verandert is de snelheid. Alle andere, veel genoemde, ergernissen doet men weinig tot niks aan is mijn vermoeden. Maar ik laat me graag verrassen.

wjb
Wijsgeer
  • August 22, 2020

Ik vind sprookjes ook leuk om te lezen, maar ik geloof er niet in. 

Reken er maar op dat er gewerkt wordt om die trage gids te verhelpen.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 22, 2020

Ik vind sprookjes ook leuk om te lezen, maar ik geloof er niet in. 

Reken er maar op dat er gewerkt wordt om die trage gids te verhelpen.

Ik zeg ook dat ik denk dat dat het enige is dat KPN verandert nav de vele klachten.

Hallo

Het “zoeken” in de nieuwe layout is vreselijk

Wanneer je een specifieke aflevering in een serie zoekt of wil terugkijken is dat nergens te zien

Kunnen jullie dat toevoegen in de zoekfunctie?

zodat je op zijn minst het seizoen en de aflevering kunt zien.

bij films staat ook niet direct de prijs en wie de aanbieder is… ook niet handig! 

• Nieuwkomer
  • August 22, 2020

Hier ook vervelend trage opbouw van gids ... dit leidt vaak tot overbodige extra klik.

Ook wanneer je op een programma staat en dat selecteert , krijg je een pop up dat je moet bevestigen dat je wil kijken ... dubbel op dus.

Twee bovenstaande fenomenen maakt dat je de nieuwe software nirt als verbetering ervaart

@Kpn  wat is jullie actie ?

dank voor jullie reaktie

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • August 22, 2020

Wij merken helaas dezelfde problemen op onze ontvangers 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • August 22, 2020

Even wat vermoedens bij elkaar waarom de ene stb wel trage gids heeft en een andere niet.

1 a 2 seconden moeten wachten op de gids na het indrukken van de gids toets vind ik traag, en bij mij duurt het nu nog langer, mijn eerste computer van tig jaar geleden starte aanzienlijk sneller op !

De arris vip2952 en de hmb2260 hebben vergelijkbare geheugen/cpu specificaties.

De vip5602 heeft het dubbele geheugen, en grofweg ook dubbele cpu rekenkracht.

De nieuwe software met de extra functies die ik nog niet heb mogen ontdekken, en gewaardeerde functionaliteit hebben verdrongen, zullen meer geheugen kosten dan de vorige versie.

Hierdoor zullen de 2952 en de 2260 niet genoeg over hebben om alle gids data locaal op te slaan.

Ik verwacht dat de 5602 wel genoeg over heeft, en de gids daar vlotter werkt.

Ook de spontane resets die ik (en anderen) hebben ervaren, kunnen wel eens met dat gebrek aan geheugen te wijten zijn.

Wanneer het vrije geheugen genoeg versnippert is na verloop van tijd sinds een reset, zal er wel een geheugen allocatie mis gaan, en als ‘oplossing’ reset het kastje zich dan.

Indien mijn vermoedens juist zijn, is het dan geen slecht idee om dat plaatje in de gids weg te kieperen om wat geheugen vrij te maken ?