Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 22 augustus 2020
gdf schreef:

Indien mijn vermoedens juist zijn, is het dan geen slecht idee om dat plaatje in de gids weg te kieperen om wat geheugen vrij te maken ?

Maar zou die PiP uit het oude menu niet meer geheugen en rekenkracht vergen dan dat plaatje?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 22 augustus 2020
wjb schreef:
gdf schreef:

Indien mijn vermoedens juist zijn, is het dan geen slecht idee om dat plaatje in de gids weg te kieperen om wat geheugen vrij te maken ?

Maar zou die PiP uit het oude menu niet meer geheugen en rekenkracht vergen dan dat plaatje?

Vermoedelijk niet, maar aangezien de nieuwe software geen PiP heeft, zal het verwijderen daarvan niet meer gaan.

De oude software had geen probleem met het weergeven van de PiP, en bovendien een ‘responsive’ gids, en ik kan me niet herinneren daarmee ooit spontane resets meegemaakt te hebben.

De video stream wordt waarschijnlijk toch door een stukje ‘dedicated’ hardware gedaan, de CPU hoeft  die alleen de binnenkomende pakketjes te voeren, en het eindresultaat ergens in het schermgeheugen te dumpen (wat mogelijk ook geheel buiten de cpu om gaat).

Ook in de nieuwe software gaat het decoderen van de stream gewoon door, anders zou je geen geluid meer horen.

Het verdwijnen van de PiP  zal wel om ‘looks’ redenen zijn, en niet omdat het  technisch niet meer mogelijk is.

• Topper
  • 10 reacties
  • 23 augustus 2020

Staat deze functionaliteit nog op de to do lijst om te ontwikkelen? Ik stap binnenkort over van Ziggo naar KPN en kan al wel gebruik maken van de ITV app. Het eerste wat mij daar in opviel isdat er bij films en series niet een mogelijkheid bestaat om deze in een kijklijst te zetten, zoals dat bij Ziggo wel kan. Ik vind het een handige functie. Als je die Ondemand titels bladert en je komt iets van je gading tegen, dan kun je met zo’n functionaliteit als het ware markeren om later te kijken. Inderdaad werkt het dan ook net als bij Netflix. Super handig. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 10 reacties
  • 23 augustus 2020

Hi,

Hier helaas ook 2x VIP2952 ontvangers, met de nieuwe software-update, en dezelfde problemen. 

• Spontane resets van de ontvanger. 
  • Trage gids en zappen
  • Dubbel moeten klikken in de gids en om een live programma te bekijken
  • Afbeeldingen overal, terwijl ik die niet direct nodig heb.

Is het mogelijk onze ontvangers te vervangen door het model dat geen problemen geeft?

Ik was al twijfelende om mogelijk over te stappen voda+ziggo, mede omdat alle echte voordeen die KPN bood (KPN Compleet, snelheid, service, kwaliteit tv kastje en kwaliteit mobiel netwerk) langzaamaan verdwijnen, vervallen of zelfs verslechteren . Als deze problemen blijven is dat de nekslag. 

Fred_V
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 54 reacties
  • 23 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
PA0FVH schreef:
Anneke-Anna schreef:
PA0FVH schreef:
Anneke-Anna schreef:

Die moeten allemaal betaald worden, door de klant uiteindelijk  ;-)

Als er nog klanten overblijven om dit te betalen.

Nu opschalen, whatever it takes. @ KPN communiceer!

• Slimmerik
  • 54 reacties
  • 23 augustus 2020

ik heb 2st Arris VIP5202, maar ik heb nog steeds het oude menu.

wat moet/kan ik doen om het nieuwe menu binnen te krijgen?

marius333
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 augustus 2020
wjb schreef:
gdf schreef:

Een plaatje moet afzonderlijk 1 voor 1 van een site worden opgehaald. het signaal can de zender is reeds aanwezig en hoeft slechts verkleind te worden. Het opzetten van verbinding kost waarschijnlijk het meeste tijd.

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 23 augustus 2020
robby666 schreef:

ik heb 2st Arris VIP5202, maar ik heb nog steeds het oude menu.

wat moet/kan ik doen om het nieuwe menu binnen te krijgen?

Gewoon wachten, het komt vanzelf.

• Slimmerik
  • 54 reacties
  • 23 augustus 2020

kan het niet geforceerd? 

i hate waiting

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 23 augustus 2020
marius333 schreef:

Een plaatje moet afzonderlijk 1 voor 1 van een site worden opgehaald. het signaal can de zender is reeds aanwezig en hoeft slechts verkleind te worden. Het opzetten van verbinding kost waarschijnlijk het meeste tijd.

Dat plaatje wordt op onze HMB2260 gewoon snel getoond. Wij hebben geen enkel probleem met de snelheid van de gids.

Ik ben eigenlijk ook heel benieuwd naar een filmpje waarop duidelijk wordt dat het laden van de gids 4 tot 5 seconden zou duren en ook het starten van een zender 5 seconden zou duren.

Zie ook de fimpjes van mijn ZXV8001 en HMB2260.

@TMG1961, misschien iets voor jou om zo'n filmpje te maken en op youtube te plaatsen?

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 23 augustus 2020
robby666 schreef:

kan het niet geforceerd? 

Nee, dat kan je niet forceren.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1388 reacties
  • 23 augustus 2020
wjb schreef:
robby666 schreef:

kan het niet geforceerd? 

Dat is vreemd dat je 2 st VIP5202 nog geen nieuw menu hebben.  De omzetting voor deze ontvangers is al gereed. Zie begin topic. Mischien toch forceren dan.

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. Op dit moment zijn we bezig klaar met de omzetting van alle klanten die een of meerdere 5202 en 8001 ontvangers hebben. We zijn bezig met de uitrol op de Arris 2952 en de Arcadyan 2260. De prognose is om medio september daarmee klaar te zijn. Vervolgens zijn klanten met een Motorola 1853 aan de beurt.  Dat duurt dan nog ongeveer een maand. 

• Slimmerik
  • 54 reacties
  • 23 augustus 2020

Ja vindt ik ook vreemd, heb ook al geprobeerd de software te verwijderen.

start dan opnieuw op en gaat dan software downloaden en installeren (dit gaat zonder foutmeldingen)  en daarna staat er het oude menu op, vreemd

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 23 augustus 2020

Staat er wellicht ook nog een oude 1853 op jouw abonnement geregistreerd?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 23 augustus 2020
Hoopvol schreef:
wjb schreef:
robby666 schreef:

kan het niet geforceerd? 

Dat is vreemd dat je 2 st VIP5202 nog geen nieuw menu hebben.  De omzetting voor deze ontvangers is al gereed. Zie begin topic. Mischien toch forceren dan.

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. Op dit moment zijn we bezig klaar met de omzetting van alle klanten die een of meerdere 5202 en 8001 ontvangers hebben. We zijn bezig met de uitrol op de Arris 2952 en de Arcadyan 2260. De prognose is om medio september daarmee klaar te zijn. Vervolgens zijn klanten met een Motorola 1853 aan de beurt.  Dat duurt dan nog ongeveer een maand. 

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1388 reacties
  • 23 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
Hoopvol schreef:
wjb schreef:
robby666 schreef:

kan het niet geforceerd? 

Wanneer komt de update

@Anneke-Anna , goed lezen aub. Het woordje bezig is doorgekrast en is vervangen door klaar in het begin topic.

• Slimmerik
  • 54 reacties
  • 23 augustus 2020

sinds enkele weken heb ik mijn abo gewijzigd naar oa 4K, en dus 2 st vip5202 ontvangen.

voorheen had ik de Motorola vip1853.

je zou toch denken dat ze weten welke kastjes ik momenteel heb.

is er geen moderator die hier op kan reageren?

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1388 reacties
  • 23 augustus 2020

@robby666 , je kan proberen de nieuwe software te forceren.

1. Zet de tv-ontvanger uit met de knop bovenop het kastje.
  2. Haal de stekkers van je modem en van de tv-ontvanger uit het stopcontact en wacht 10 seconden.
  3. Stop eerst de stekker van het modem weer in het stopcontact.
  4. Wacht 10 minuten tot het modem weer helemaal opgestart is.

• Slimmerik
  • 54 reacties
  • 23 augustus 2020

al een aantal maal geprobeerd maar zonder resultaat

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6477 reacties
  • 23 augustus 2020

@robby666 Die motorola moet eerst nog van je abonnement af. Deze is schijnbaar nog actief. Als die motorola eraf is zal je snel omgezet moeten worden. Bel even 0800-0402 om deze af te melden.

• Slimmerik
  • 54 reacties
  • 23 augustus 2020

Kan ik ergens zien welke apparatuur op mijn adres geregistreerd staat?

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6477 reacties
  • 23 augustus 2020
robby666 schreef:

Kan ik ergens zien welke apparatuur op mijn adres geregistreerd staat?

Nee dat nog niet. Maar zoals ik aangaf is bellen om deze ontvanger af te melden voor nu de snelste manier. Gezien de motorola pas eind september aan de beurt is, zullen de nieuwere ontvangers dan ook pas aan de beurt zijn. Als je die motorola laat afmelden dan zullen je nieuwere ontvangers niet meer in de wachtrij staan en snel worden omgezet.

• Slimmerik
  • 54 reacties
  • 23 augustus 2020

ben ondertussen aan het bellen, maat zit al een kwartier in de wacht

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6477 reacties
  • 23 augustus 2020
robby666 schreef:

ben ondertussen aan het bellen, maat zit al een kwartier in de wacht

Je kan ook chatten via kpn.com/service onder TV en dan kiezen voor '’ik heb een andere vraag'’ en dan een stukje naar beneden scrollen. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 augustus 2020

Het menu was al niet snel maar het nieuwe is wel heel erg traag.
Vraag me elke keer af of ik de afstandsbediening wel goed heb ingedrukt.

Het laden van de programma's duurt ook veel te lang (zou met glasvezel er direct moeten zijn naar mijn mening)

Daarnaast is het hee lerg  irritant dat ik niet meer TV kan blijven kijken terwijl ik door de gids scrol zoals dat eerder wel kon (beeld in beeld)

Layout technisch is het ook niet sterk maar daar is wel aan te wennen

Het was al niet best maar is zeker niet beter geworden 
Gezien wat er mogelijk is in TV land vind ik het maar gepruts

En dan worden de prijsverhogingen elk jaar uitgelegd dat men elke keer aan verbeteringen werkt.

Voor een organisatie als KPN met een forse abonnementskosten zou je beter mogen verwachten