Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 augustus 2020

Ik ben het helemaal met Peter eens. Dat nieuwe menu is zotraag. Alles loopt vast, de apps werken niet goed. De plank is zoo misgelagen!! 

• Slimmerik
  • 54 reacties
  • 23 augustus 2020

ondertussen 2 x een chatsessie gehad, vip5202 stonden nog niet in het systeem vermeld (ondertussen wel) maar de update komt maar niet door.

experiabox en arris gereset en rechtstreeks op experiabox aangesloten, arris download software wel maar dan toch de oude.

misschien dat het van de week nog komt, maar kan het ergens niet uitstaan

de verbeterde software is gewoon weer de oude

UI versie 3.90.01. /   softwareversie 7.7.90_1

UruPukaPuka
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 47 reacties
  • 23 augustus 2020

De afgelopen week zijn mijn twee Arcadyan 2260 TV-ontvangers voorzien van de nieuwste update. Hoewel ik hier veel negatieve reacties lees over de update was ik niet hoopvol gestemd, maar het valt allemaal mee. Schakelen naar een andere zender gaat lekker vlot (minder dan 2 sec.), ook de volledige gids knalt lekker vlot in beeld.

Tip voor degene die twee keer moeten drukken op OK om vanuit de gids naar de geselecteerde zender te gaan: druk 1 keer op PLAY.

Tot nu toe dus zeer tevreden over het nieuwe menu, alleen PIP (beeld in beeld) mag wel terug komen.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 augustus 2020

Ik vind het nieuwe menu 3 X niks,traag,omslachtig en menuknoppen die niet werken. Wat mij betreft weer terug naar het oude menu.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 23 augustus 2020
UruPukaPuka schreef:

De afgelopen week zijn mijn twee Arcadyan 2260 TV-ontvangers voorzien van de nieuwste update. Hoewel ik hier veel negatieve reacties lees over de update was ik niet hoopvol gestemd, maar het valt allemaal mee. Schakelen naar een andere zender gaat lekker vlot (minder dan 2 sec.), ook de volledige gids knalt lekker vlot in beeld.

Tip voor degene die twee keer moeten drukken op OK om vanuit de gids naar de geselecteerde zender te gaan: druk 1 keer op PLAY.

Tot nu toe dus zeer tevreden over het nieuwe menu, alleen PIP (beeld in beeld) mag wel terug komen.

@UruPukaPuka 

Welk abonnement (snelheid) en Experia heb je? 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 augustus 2020

Waaróm is bij het nieuw menu de categorie nederlandse films verwijdert? Nu kan ik dat alleen zien als ik een bepaalde film invul en dan ga zoeken. Terwijl ik gewoon wil zien wat er allemaal is bijgevoegd.

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

UruPukaPuka
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 47 reacties
  • 23 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
UruPukaPuka schreef:

@UruPukaPuka

Welk abonnement (snelheid) en Experia heb je? 

Alles-in-1 premium glasvezelabonnement 100 Mbps en Experiabox v9.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 23 augustus 2020
UruPukaPuka schreef:

Alles-in-1 premium glasvezelabonnement 100 Mbps en Experiabox v9.

Okay, dank je. Hier Hussel 100, vergelijkbaar. 
Ik vroeg dit omdat jouw 2260 niet traag op de nieuwe firmware reageren en ik en een heleboel andere klanten wel. 

Ferryvk
Topper
  • Topper
  • 11 reacties
  • 23 augustus 2020

Helaas heeft de update met nieuwe indeling de modem niet goed gedaan. Sindsdien soms elke dag start hij opnieuw op. Met lange film kan je opeens niet meer snel vooruit spoelen. Dam moet jezelf de modem opnieuw opstarten. Update is niet altijd beter. Jammer

• 14 reacties
  • 23 augustus 2020

Beste,

Sinds KPN een software update naar 8.0.1.102_2 heeft doorgevoerd aan mijn Arris VIP2952 V2, ben ik geen tevreden klant meer. 

Het apparaat werkt ineens stroperig. Ook na een frisse start. Mijn internet is snel genoeg. Wat merk ik?

* De ontvanger start vanuit het niets opnieuw op en ongeveer ieder uur zit er een hapering in het beeld
* Het zappen is traag en de tv gids laden duurt 3 seconden
* Ik moet vaker klikken vanuit de tv gids om een programma te kijken
* Geen beeld in beeld

Met name het stroperige is enorm frustrerend. Ik twijfelde al over overstappen, maar gezien KPN het abonnementsgeld verhoogt om verbeteringen te kunnen doorvoeren, verwacht ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik bied KPN graag een kans tot herstel. Kunnen jullie een tv kastje opsturen dat vlekkeloos werkt, gezien ik op jullie forum lees dat dit probleem bij mijn kastje al ruim een maand bekend is en er geen zicht op verbetering is?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 177 reacties
  • 23 augustus 2020

De traagheid is na een tijdje toch wel aardig irritant, even snel iets doen zit er niet meer in.

Ook ervaar ik gemiddeld 1 keer per week een herstart van de ontvanger, vaak midden in een programma.. 

• Topper
  • 15 reacties
  • 23 augustus 2020

hallo. Hier nog een klant ontevreden. 2 keer gebeld de afgelopen weken, firmware opnieuw geïnstalleerd, als ik 2 paginas in de gids scroll, arkadyan loopt vast en moet ik hem uitzetten. 

Is het moeilijk om weer terug te gaan naar de vorige versie tot dat een oplossing komt?

Ik kan het niet geloven dat kpn de klanten met deze problemen laat zitten. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 510 reacties
  • 24 augustus 2020

Nu er steeds meer klachten komen over trage ontvangers en ergernissen bij de gebruikers. Is het misschien verstandig dat KPN de uitrol van het nieuwe menu tijdelijk op pauze zet. Om zo eerst de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen.

Zeker omdat het probleem zich niet bij iedereen schijnt voor te doen. Door de uitrol eventjes te pauzeren en het probleem op te lossen voorkom je nog meer ontevreden klanten wat weer kan resulteren dat klanten opzoek gaan naar een andere provider. En dat wil je toch niet als KPN die de laatste tijd toch al veel klanten heeft zien overstappen naar de concurrent.

• 13276 reacties
  • 24 augustus 2020
robby666 schreef:

sinds enkele weken heb ik mijn abo gewijzigd naar oa 4K, en dus 2 st vip5202 ontvangen.

voorheen had ik de Motorola vip1853.

je zou toch denken dat ze weten welke kastjes ik momenteel heb.

is er geen moderator die hier op kan reageren?

Vast wel. Gewoon w88. Maar, als op jouw adres meer dan twee ontvangers mogelijk zijn (bv. bij glasvezel of VVDSL) kan het zijn dat jouw oude ontvangers nog niet administratief zijn verwijderd en daardoor wellicht de update tegenhouden. Bel 0800 - 0402 en laat de oude ontvangers verwijderen; noteer vooraf ff de serienummers van de nieuwe ontvangers die dus niet verwijderd moeten worden. Heb je de oude ontvangers al naar KPN teruggestuurd? 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 augustus 2020

Wat een waardeloze ‘verbetering’ van het iTV menu. Mag ik alsjeblieft het oude terug? Dat was sneller en behandelde mij niet als een idioot. Ik druk op stop en iTV vraagt of ik het zeker weet….. Ik kijk opname van de BBC terug, zet teletekst aan voor ondertiteling en kan pas na een  verschrikkelijke omweg de uitzending wissen…. triest dit.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 augustus 2020

Het is allemaal al gezegd, maar ook ik wilde laten weten zeer ontevreden te zijn met de nieuwe lay-out. Veel trager dan voorheen wat grote ergernis oplevert. Ik mis het PIP beeld, en de eindtijd van de programma's. Ook teveel handelingen als ik vanuit de gids naar een zender wil. Gewoon op OK drukken zou voldoende moeten zijn ipv een nieuw scherm waarbij ik weer een extra handeling heb. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 24 augustus 2020

Ik hoop dat bij de volgende “verbetering” een aantal zaken worden toegevoegd. 

- snelle tv gids
- enkel klikken voor programma kijken. 
-live beeld van de huidige zender
- minder scherm gevuld met onnodige informatie.
- groter letter type. 

#ProbeerHetMaarIsPositief

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 augustus 2020

Hoi,

Sinds de nieuw i-TV menu software, is het niet mogelijk om tijdens één programma stukken op te nemen en later terug te spelen.  Er wordt wel een opname gedaan en ze zijn allemaal zichtbaar in “mijn opnames”, maar als  je ze afspeel wordt steeds de eerste opgenomen stuk afgespeeld.  Er is iets mis met het indexeren van de opnames denk ik.  Wij maakten vaak opnames van bv een klein aantal artiesten in een lange muziek programma.  Dan kan nu niet meer.

Hopelijk is dit gewoon een bug dat snel opgelost wordt.

Gr.

Colin

*Admin: Topic samengevoegd met bestaand topic

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 augustus 2020

Het menu van de tv-ontvanger is vernieuwd na een iTV update

live radio pauzeren is helaas niet meer mogelijk waarom is die fijne optie er niet meer?

*Admin: Topic samengevoegd met bestaand topic

knorde
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 200 reacties
  • 24 augustus 2020
Edward H schreef:

Wat een waardeloze ‘verbetering’ van het iTV menu. Mag ik alsjeblieft het oude terug? Dat was sneller en behandelde mij niet als een idioot. Ik druk op stop en iTV vraagt of ik het zeker weet….. Ik kijk opname van de BBC terug, zet teletekst aan voor ondertiteling en kan pas na een  verschrikkelijke omweg de uitzending wissen…. triest dit.

Ik ben nog niet omgezet maar ik snap ook werkelijk waar niet waarom deze optie erin is gemaakt. Maak het dan op zijn minst optioneel. Als ik een opname kijk en op stop druk dan doe ik dat uiteraard bewust. Ook de 2x op ok drukken om naar een zender te gaan vind ik niet logisch. Ik weet dat het met de play knop met 1x drukken kan maar de ok knop zit op een veel logischer plek waardoor je die knop wilt gebruiken.

Ook jammer dat de zenders niet meer achter de opnames staan. Ik vond dat zo overzichtelijk. Mijn schoonouders zijn al wel omgezet maar soms denk je dat je niet goed gedrukt hebt omdat hij nu ook trager reageert, ik heb het gevoel dat het kastje de nieuwe firmware niet goed aankan (met de oude firmware was hij enorm snel en realtime).

Verder zijn er vast en zeker ook goede dingen maar jammer dat de goede functionaliteiten weggehaald zijn (ook beeld in beeld).

ElectricMud
Helper
  • Helper
  • 32 reacties
  • 24 augustus 2020
ChrisWissink schreef:
robby666 schreef:

ben ondertussen aan het bellen, maat zit al een kwartier in de wacht

Je kan ook chatten via kpn.com/service onder TV en dan kiezen voor '’ik heb een andere vraag'’ en dan een stukje naar beneden scrollen. 

Die chat is echt hopeloos

Plcmnd46
Topper
  • Topper
  • 14 reacties
  • 24 augustus 2020

Nieuwe menu is een ramp! Werkt voor geen meter. Moet elke dag de ontvanger 1 of 2 resetten, omdat hij vast loopt. Momenteel werkt er niets meer, kan alleen nog rechtstreeks kijken, menu is niet meer  oproepbaar, storing. Bij storingsmelder KPN, staat geen storing voor onze regio vermeld. Inschakelen ondertitels met 888 is nog hetzelfde, maar uitschakelen.met Home werkt niet meer. Kinderziektes?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Nico3009
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 augustus 2020

Met het nieuwe, volgens mij voornamelijk cosmetisch vernieuwde, tv-menu zie ik enkele beperkingen waaronder het volgende. Je kan nog maar voor maximaal 10 minuten voor aanvang van het programma een herinnering instellen. Dit was voorheen veel ruimer. Dit brengt voor mij het volgende ongemak met zich mee. Als 2 programma's elkaar overlappen kan van het 2e programma met automatische overschakeling nog maar maximaal de laatste 10 minuten worden gezien. Voor mij geen probleem maar ik stel deze herinnnering in voor m'n hoogbejaarde moeder waarvan hoogstens kan worden verwacht dat zij de tv aanzet, a-technisch dus.

Voorbeeld:

Zondagmorgen op NPO2 begint om 10.00 uur de heilige mis. Deze is rond 11.00 uur afgelopen. Op Rai Uno begint om 10.30 uur een programma met om 12.00 uur de paus. Dit programma is om 12.20 uur afgelopen. Voorheen stelde ik een herinnering in voor het programma dat om 12.20 uur begint op Rai Uno met 80 minuten als tijdspanne zodat om 11.00 uur na de mis op NPO2 de tv overschakelde naar Rai Uno. Nu kan ik max. 10 minuten instellen zodat er om 12.10 uur wordt overgeschakeld terwijl de paus reeds om 12.00 uur begint. Zie hier mijn probleem.

Zou er dus een mogelijkheid zijn dat de tijdspanne van max. 10 minuten wordt teruggedraaid zodat een herinnering weer ruim vantevoren kan worden ingesteld?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 24 augustus 2020

En helaas ben ik vanavond ook tegen de eerste reset aangelopen. Flink klote als je iets kijkt.

ElectricMud
Helper
  • Helper
  • 32 reacties
  • 24 augustus 2020

Het ziet er misschien allemaal wat spannender uit maar de interface is er zeker niet sneller op geworden. Gids oproepen kost meer tijd en er zitten nu overbodige en zeer irritante stappen ingebouwd. Niet om gevraagd, toch gekregen. Is er ook een mogelijkheid om terug te gaan naar het oude menu, dat beviel uitermate goed!