Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 augustus 2020

Foutje sorry

harry49
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 84 reacties
  • 26 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
harry49 schreef:
Anneke-Anna schreef:

En als je bv naar BBC first kijkt en je wil bv bij Nat. Geo. kijken open je het scherm voor die dag en als je dan terug gaat naar het overzicht staat hij weer op BBC first.

Mijn voorbeeld: ik kijk een serie (According to Jim) terug van zondag op FOX waar een reeks achter elkaar wordt uitgezonden

- - ik ga met de ab terug naar de gids omdat ik die aflevering al heb gezien en naar de volgende wil

- - en ipv dat ik in weer in het overzicht kom van die reeks om naar de volgende aflevering te gaan op FOX ga ik terug naar de zender waar de ontvanger mee startte. 

Bedoel je dat? @harry49 

Ja, ik vind het een rommeltje…..

• Topper
  • 18 reacties
  • 26 augustus 2020

Mag oude menu weer terug?
Heb nu op 1 box de oude en in de woonkamer nieuwe menu. Helaas is de nieuwe interface TRAAG en vanuit de gids dubbel klikken om op de zender te komen. 

Een andere belangrijke feature, het uitzetten van de HDMI als de box uit staat zit er nog steeds niet in. Mijn TV en dus die van vele andere, heeft het idee dat de box nog aanstaat terwijl deze “zogenaamd uit staat” overigens gebruikt hij dan nog bijna 5 Watt aan energie wat gelijk is aan een vel led spotje voor in de woonkamer, dat kan echt niet meer. 

Admin: quote startbericht weggehaald i.v.m. leesbaarheid

peter-keetfm
Wijsgeer
Dennis27 schreef:

Mag oude menu weer terug?
Heb nu op 1 box de oude en in de woonkamer nieuwe menu. Helaas is de nieuwe interface TRAAG en vanuit de gids dubbel klikken om op de zender te komen. 

Een andere belangrijke feature, het uitzetten van de HDMI als de box uit staat zit er nog steeds niet in. Mijn TV en dus die van vele andere, heeft het idee dat de box nog aanstaat terwijl deze “zogenaamd uit staat” overigens gebruikt hij dan nog bijna 5 Watt aan energie wat gelijk is aan een vel led spotje voor in de woonkamer, dat kan echt niet meer. 

Ja veel klachten het is er ook niks beter op geworden 

Voor dubbel klik kun je met een klik op play knop 

Niet handig maar werkt 

Admin: quote startbericht weggehaald i.v.m. leesbaarheid

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 augustus 2020

MBT het waardeloze en veeeeeel te trage nieuwe interactieve tv menu

Heb net bijna een half uur moeten wachten op een medewerker aan de telefoon
Uiteindelijke oplossing zou t downloaden en resetten van de set-up box moeten zijn
Dit zou slechts 10 min duren

Maar ook dit duurde een half uur

Niet alleen het nieuwe menu is traag bij KPN

Zulke extreem wachttijden passen niet bij een bedrijf dat KPN pretendeert te zijn

Maar uiteindelijk helpt de oplossing niet.
Afgezien van de verslechterde functionaliteit blijft het menu extreem traag.

wanneer gaat KPN communiceren dat, wat en wanneer ze er iets aan gaan doen.
Ik heb een van de duurste TV abonnementen maar de service van obscure partij die zn klanten niet wil horen

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 26 augustus 2020

Update wel mooi, maar erg traag. Zelfs het wisselen van zender gaat traag.

Andere afstandsbediening (samsung tv) reageert nu anders. O.a. de gids bereik ik niet meer direct.

Ben dus niet tevreden en zou liever de vorige versie hebben

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 26 augustus 2020

Wie gaat er nu toch eens een filmpje posten waaruit blijkt hoe traag die gids wel niet is.

Ik lees hier berichten van 4 tot 5 seconden om de gids te gaan tonen en 5 seconden om een uitzending te starten. 

Ik zou dat dolgraag eens een keer zien wat jullie ervaren. Het filmpje van de opbouw ab de gids op mijn HMB2260 staat hier.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 26 augustus 2020
wjb schreef:

Wie gaat er nu toch eens een filmpje posten waaruit blijkt hoe traag die gids wel niet is.

Ik lees hier berichten van 4 tot 5 seconden om de gids te gaan tonen en 5 seconden om een uitzending te starten. 

Ik zou dat dolgraag eens een keer zien wat jullie ervaren. Het filmpje van de opbouw ab de gids op mijn HMB2260 staat hier.

Waarom moeten de mensen die deze traagheid ervaren en vervelend vinden een filmpje voor jou maken? Bewijs? Leedvermaak? …?  Vind het maar vreemd.

Misschien moet je eens naar echte mensen gaan in je omgeving met KPN, die deze traagheid ook ervaren als je dat ook graag zelf wilt zien en ondergaan.

peter-keetfm
Wijsgeer
jobje73 schreef:
wjb schreef:

Waarom moeten de mensen die deze traagheid ervaren en vervelend vinden een filmpje voor jou maken? Bewijs? Leedvermaak? …?  Vind het maar vreemd.

Misschien moet je eens naar echte mensen gaan in je omgeving met KPN, die deze traagheid ook ervaren als je dat ook graag zelf wilt zien en ondergaan.

Ho ho rustig 

Het is traag maar geen 5 sec. Ik heb ook liever het oude menu terug 

De bal ligt nu bij kpn 

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 26 augustus 2020
jobje73 schreef:

Waarom moeten de mensen die deze traagheid ervaren en vervelend vinden een filmpje voor jou maken?

Omdat ik mij er echt geen voorstelling van kan maken en het dus echt gewoon wel eens met eigen ogen zou willen zien.

Bij ons thuis wordt de gids op de ZXV8001 vrijwel direct getoond en op de HMB2260 binnen 2 seconden. Ook bij mijn ouders wordt de gids binnen 2 seconden getoond op hun HMB2260.

UruPukaPuka
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 47 reacties
  • 26 augustus 2020
wjb schreef:

Bij ons thuis wordt de gids op de ZXV8001 vrijwel direct getoond en op de HMB2260 binnen 2 seconden. Ook bij mijn ouders wordt de gids binnen 2 seconden getoond op hun HMB2260.

Ik heb zoals ik al eerder vermelde twee ontvangers HMB2260 en ik heb dezelfde ervaring als wjb. Op beide ontvangers kom de gids komt lekker vlot in beeld.

Voor degene die klagen dat ze twee keer op OK moeten drukken om vanuit de gids een programma te kiezen, druk eens één keer op PLAY.

peter-keetfm
Wijsgeer
UruPukaPuka schreef:
wjb schreef:

Ik heb zoals ik al eerder vermelde twee ontvangers HMB2260 en ik heb dezelfde ervaring als wjb. Op beide ontvangers kom de gids komt lekker vlot in beeld.

Voor degene die klagen dat ze twee keer op OK moeten drukken om vanuit de gids een programma te kiezen, druk eens één keer op PLAY.

Niet snel bij het oude menu sneller 

Nu ongeveer 2 sec. 

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 26 augustus 2020

Mij bekruipt het gevoel dat het als traag ervaren van de gids gevoed wordt door het feit dat hij in het begin heel even helemaal leeg is. Ik heb dan ook het gevoel dat men daardoor de perceptie heeft dat iets wel 4 seconden duurt terwijl het in werkelijkheid maar 2 seconden is.

Ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben. :innocent:

peter-keetfm
Wijsgeer
wjb schreef:

Mij bekruipt het gevoel dat het als traag ervaren van de gids gevoed wordt door het feit dat hij in het begin heel even helemaal leeg is. Ik heb dan ook het gevoel dat men daardoor de perceptie heeft dat iets wel 4 seconden duurt terwijl het in werkelijkheid maar 2 seconden is.

Maar trager als het oude 

Geen verbetering 

Nieuw moet toch beter zijn 

Of zie ik dit niet goed 

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 26 augustus 2020
peter-keetfm schreef:

Maar trager als het oude 

Geen verbetering 

Nieuw moet toch beter zijn 

Of zie ik dit niet goed 

Klopt helemaal, maar met die twee seconde kan ik voorlopig prima leven.

PatrickArnhem
Helper

In de oude Lay-out kon je alle films van de dag in één opslag zien. Van vroeg tot laat. In de nieuwe lay-out kan dit niet. Dit geldt ook voor “series” en “sport”.

Eigenlijk is de nieuwe lay-out een “Lite versie” van het oude. Blijft dit zo? Indien dit inderdaad zo blijft, dan neig ik naar het overstappen naar een andere aanbieder, aangezien ik redelijk veel betaal voor mijn pakket en de extra’s.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+1
  • KPN medewerker
  • 95 reacties
  • 26 augustus 2020

@wjb Ik heb bij diverse andere mogen ervaren dat een soort delay zit in het laden van de tv gids. Wat vaak dan helpt is fabriek reset doen en/of software er op nieuw opzetten.

Dan gaat die weer als normaal. Maar dit is regelmatig tijdelijk. Na een dag of 4 wordt die merkbaar trager. Dit is ook terug gekoppeld intern trouwens.

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 26 augustus 2020
rpkoops schreef:

Na een dag of 4 wordt die merkbaar trager.

Wij hebben toch al heel wat dagen (weken) het nieuwe menu op onze TV ontvangers en wij ervaren geen trager worden van de gids.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 26 augustus 2020

Niet iedereen vind 2 seconden acceptabel.

We komen van een vrij vlot en ‘responsive’ systeem, ik kan het nu niet meer meten, maar de meeste acties in de oude gids waren denk ik ruim binnen de seconde afgehandeld.

En dit was al een achteruitgang t.o.v. mijn situatie voordat ik internet TV had.

Nu zit ik op gids oproepen : meestal 2.5 seconden, soms langer, zelden korter.

Acties binnen de gids : zelden onder de seconde, meestal richting 2 seconden.

Verlaten gids zonder van zender te wisselen : 1.5 seconde

Dit zijn timings gemaakt vanaf een filmpje, helaas te groot om even te delen.

User interfaces moeten responsive zijn, de nieuwe situatie is dat absoluut niet.

Het gegeven dat de response voor dezelfde actie de ene keer sneller is dan de andere keer is ook al slecht user interface design.

Maar ook niet gids acties zijn stroperiger.

Op en neer zappen moet ik nu veel trager doen, anders mist het kastje toetsaanslagen.

En het is me nog steeds niet duidelijk wat voor geweldige zaken we met deze update erbij hebben gekregen waardoor ik die traagheid, en verdwijnen PiP  voor lief zou nemen.

Kortom, alles lijkt te wijzen op slechte systeemkeuzes, en goedkoop programmeerwerk.

peter-keetfm
Wijsgeer
gdf schreef:

Niet iedereen vind 2 seconden acceptabel.

We komen van een vrij vlot en ‘responsive’ systeem, ik kan het nu niet meer meten, maar de meeste acties in de oude gids waren denk ik ruim binnen de seconde afgehandeld.

En dit was al een achteruitgang t.o.v. mijn situatie voordat ik internet TV had.

Nu zit ik op gids oproepen : meestal 2.5 seconden, soms langer, zelden korter.

Acties binnen de gids : zelden onder de seconde, meestal richting 2 seconden.

Verlaten gids zonder van zender te wisselen : 1.5 seconde

Dit zijn timings gemaakt vanaf een filmpje, helaas te groot om even te delen.

User interfaces moeten responsive zijn, de nieuwe situatie is dat absoluut niet.

Het gegeven dat de response voor dezelfde actie de ene keer sneller is dan de andere keer is ook al slecht user interface design.

Maar ook niet gids acties zijn stroperiger.

Op en neer zappen moet ik nu veel trager doen, anders mist het kastje toetsaanslagen.

En het is me nog steeds niet duidelijk wat voor geweldige zaken we met deze update erbij hebben gekregen waardoor ik die traagheid, en verdwijnen PiP  voor lief zou nemen.

Kortom, alles lijkt te wijzen op slechte systeemkeuzes, en goedkoop programmeerwerk.

we hebben zo haast tegenwoordig :grinning:

nee zonder gekheid is het zeer vervelend

ik HOOP ook snel op een update dat het weer van ouds wordt

Marieke Marie
Deelnemer

Ik heb nog nooit zo'n waardeloze verandering gezien als deze! Vraag me af welke....... Dit ooit heeft kunnen bedenken ervan uitgaande dat het beter zou zijn dan het oude. Ik kan TIENTALLEN REDENEN doorgeven waarom dit NIET zo is maar ik wil eerst weten of KPN hierhier ook ECHT IETS MEE DOET want tot nu toe hebben ze zich NOG NOOIT IETS AANGETROKKEN VAN DE KLANT! Dus laat me weten of er serieus naar gekeken en geluisterd wordt., PAS DAN ZAL IK EEN HELE LIJST OPMAKEN VAN WAT ER ALLEMAAL NIET AAN DEUGT!!! Ik zal me hier NOOIT bij neerleggen.! Ik Betaal GROF GELD ELKE MAAND (zoals iedereen) en laat me zo niet wegzetten! Desnoods zoek ik het hogerop. Dit is geen dreigement maar een belofte?!!! STOP MET DEZE ONZIN EN GEEF ONS ONS OUDE MENU TERUG!!!!!! 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 27 augustus 2020
wjb schreef:

Als het een website was geweest met een verdienmodel, was de klant elders gegaan. En verdienmodel over de kop gegaan. 
Men ervaart het toch zo traag aan de vele reacties te zien.
Wat is de meerwaarde dat jij het sneller vindt? Of dit wil zien?
Dit topic staat vol met klachten met hoofdzakelijk, traagheid, pip en meerdere handelingen dan voorheen. En ik ervaar dit ook zo.  

En daar kàn KPN niet omheen, het lijkt helder te zijn voor KPN, daar gaat het tenslotte toch om? Of het nu een paar seconden meer zijn of niet. 

Er bekruipt mij toch een beetje het gevoel dat de traagheid gebagatelliseerd wordt. Jammer. 

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 27 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:

Er bekruipt mij toch een beetje het gevoel dat de traagheid gebagatelliseerd wordt. 

Dat heeft niets met bagatelliseren te maken maar met begrijpen of ik nu precies hetzelfde ervaar als dat anderen ervaren. 

Er wordt gesproken over 4 à 5 seconden voor het opbouwen van de gids.

Zijn dat er echt 4 of 5 of is de perceptie dat het er 4 of 5 zijn.

Natuurlijk moet KPN werken aan de in dit topic genoemde verbeterpunten waaronder de snelheid maar krijgt perceptie niet de overhand op de feiten.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 27 augustus 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Natuurlijk moet KPN werken aan de in dit topic genoemde verbeterpunten waaronder de snelheid maar krijgt perceptie niet de overhand op de feiten.

Ik denk dat dat dit ook niet de overhand zál krijgen. En dat KPN prima weet hoe het wel zit en ook weet dát het trager is. En daar gaat het mij in ieder geval om. 

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 27 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Ik denk dat dat dit ook niet de overhand zál krijgen. En dat KPN prima weet hoe het wel zit en ook weet dát het trager is. En daar gaat het mij in ieder geval om. 

Begrijp me niet verkeerd, ook ik zou willen dat de gids op mijn HMB2260 net zo snel is als op mijn ZXV8001 maar wat ik ook belangrijk vind is dat we ons baseren op de feiten.

Als er gesproken wordt over dat het opbouwen van de gids 5 seconden zou duren terwijl dat in werkelijkheid 2 seconden is, dan is dat nogal een verschil.

Laat onverlet dat de gids nog altijd trager is dan de oude gids en dat dat als storend ervaren wordt. En dus zal KPN daar aandacht aan moeten besteden.