Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

peter-keetfm
Wijsgeer

Ik ben wel benieuwd of dit via een China weg gaat die firmware 

Dat het onwikkel team het via China regeld 

Ik weet niet hoor 

Maar zo veel klachten is het raar dat het niet met spoed opgelost wordt 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27514 reacties
  • 28 augustus 2020
jobje73 schreef:
PatrickArnhem schreef:

Dat bedoel ik dus. In de oude versie kon je in één opslag zien welke films of series er per dag te zien was.

links in de balk van het hoofdmenu zaten tabbladen mee “film”, “serie”, “sport”. Hierdoor kon je films selecteren, zonder eerst naar de betreffende zender te gaan.

Voorbeeld oude versie: tabblad film openen, Juiste film selecteren en programmeren om om te nemen. Alle films van die dag staan onder elkaar, in volgorde van tijdstip uitzending.

Voorbeeld nieuwe versie: gids openen, per kanaal kijken of er leuke films zijn. Veronica heeft een leuke film? Programmeren om op te nemen. Op naar het kanaal van SBS6. Kanaal afgaan of er een film uitgezonden wordt, eventueel programmeren.

Maw: Alle kanalen afgaan en zoeken. Niet alles meer in één oogopslag.

Wjb denkt dat hij alles weet en altijd gelijk heeft kijkt het vaak. Net of ie wordt betaald door KPN om positief te zijn.

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt? Als je zijn topics en antwoorden bestudeerd zul je er achter komen dat @wjb  ons heel kritisch volgt en zeker niet zal nalaten om ons op de vingers te tikken, als wij steken laten vallen. 

(kennis van zaken kan hem trouwens ook niet ontzegd worden en dat waardeer ik alleen maar)

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 28 augustus 2020
Katana321 schreef:

Maar, hebben jullie dan ook een verklaring voor iets wat ik hier al eerder gepost heb. Namelijk dat de gids bij mij aanzienlijk sneller opent als ik de tv-ontvanger op de laatste zender heb staan. Dat gaat ongeveer 50% sneller dan wanneer ik de tv-ontvanger op zender 1 heb staan en dán de gids open.

Nee, daar heb ik geen verklaring voor. Het is ook niet wat ik zelf ervaar, of ik nu de laatste pagina van de gids opvraag of de eerste, de tijd om de gids op te bouwen is op mijn HMB2260 altijd zo'n twee seconde en op mijn ZXV8001 staat de gids er altijd per direct.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 28 augustus 2020
Erwin_ schreef:
jobje73 schreef:
PatrickArnhem schreef:

Dat bedoel ik dus. In de oude versie kon je in één opslag zien welke films of series er per dag te zien was.

links in de balk van het hoofdmenu zaten tabbladen mee “film”, “serie”, “sport”. Hierdoor kon je films selecteren, zonder eerst naar de betreffende zender te gaan.

Voorbeeld oude versie: tabblad film openen, Juiste film selecteren en programmeren om om te nemen. Alle films van die dag staan onder elkaar, in volgorde van tijdstip uitzending.

Voorbeeld nieuwe versie: gids openen, per kanaal kijken of er leuke films zijn. Veronica heeft een leuke film? Programmeren om op te nemen. Op naar het kanaal van SBS6. Kanaal afgaan of er een film uitgezonden wordt, eventueel programmeren.

Wjb denkt dat hij alles weet en altijd gelijk heeft kijkt het vaak. Net of ie wordt betaald door KPN om positief te zijn.

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt? Als je zijn topics en antwoorden bestudeerd zul je er achter komen dat @wjb  ons heel kritisch volgt en zeker niet zal nalaten om ons op de vingers te tikken, als wij steken laten vallen. 

(kennis van zaken kan hem trouwens ook niet ontzegd worden en dat waardeer ik alleen maar)

Ga ik verder maar niet op in, ben niet de eerste die een vergelijkbare opmerking maakt. Lees de laatste week maar even terug. Heb me lang ingehouden.

On topic:

Nu voor de tweede keer vandaag wordt het systeem weer opnieuw opgestart; Welkom terug bij interactieve tv. opstarten.. zoveel %. Wordt steeds erger!

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27514 reacties
  • 28 augustus 2020

@jobje73 : Zoiets hoort niet telkens te gebeuren. Je kunt er voor kiezen om de tuner zelf nog één keer zelf helemaal te resetten. (schone lei) Als het zich daarna weer voordoet, wil je dan een eigen topic aanmaken en mij even mentionen? Dan pak ik die direct op. 

Mawi29
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 28 augustus 2020

Net de nieuwe user interface gekregen. Ziet er mooi uit moet ik zeggen, maar over 1 ding zijn we nogal ontevreden: de herinnering functie. In de oude menus kwam er een pop-up scherm waarin je kon kiezen of je nu wilde schakelen of nog een reminder. Het punt is dat dat menu een tijdje bleef staan ofwel totdat je een keuze maakte. We dachten al dat de nieuwe herinneringen niet werkten, maar die komen heel even rechtsboven in beeld en verdwijnen dan weer. Dit is erg onhandig en vereist dat de kijker continue naar de TV kijkt. Als je even koffie haalt of op je telefoon kijkt bijvoorbeeld, mist je de herinnering. Erg jammer dit, want we gebruiken herinneringen vaak om bij alle leuke dingen die dag er een aan te zetten en dan ‘s avonds komen al die dingen voorbij en kiezen we wat we kijken. Ik hoop dat hier iets aan gedaan kan worden, bijvoorbeeld door een instelling toe te voegen over hoe lang die herinnering blijft staan en/of dat hij blijft staan totdat de gebruiker op OK klikt.

1759962634153363
Nieuwkomer

Sinds de nieuwe update doet mn tv gids dramatisch 

Opnames zijn niet meer te vinden En lukt ook nauwelijks.

Ben blij toe dat is van kpn af ga 1 en al drama!!!!!

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 28 augustus 2020
Katana321 schreef:

Maar, hebben jullie dan ook een verklaring voor iets wat ik hier al eerder gepost heb. Namelijk dat de gids bij mij aanzienlijk sneller opent als ik de tv-ontvanger op de laatste zender heb staan. Dat gaat ongeveer 50% sneller dan wanneer ik de tv-ontvanger op zender 1 heb staan en dán de gids open.

Wie legt dit uit?

Geen idee, is me ook niet opgevallen dat  de snelheid van het oproepen van de gids afhankelijk is van het, kanaal waar de ontvanger op staat.

Ik weet ook niet wat jij de laatste zender vind, het tv kanaal met het hoogste nummer, of echt het allerhoogste nummer, dat is een radiozender. Maar als je daar door’scrolled’, kom je weer bij TV zender 1 uit.

PatrickArnhem
Helper

De update is een Lite versie van de oude structuur. Minder opties. Traag schakelen tussen kanalen. Geen films meer in één overzicht. En dat voor hetzelfde geld. Inclusief mobiele telefonie, betaal ik meer dan 100 euro per maand. Zeer ontevreden. En aangezien dit zo schijnt te blijven. Neig ik heel erg naar overstappen. Nooit de hulp van KPN nodig gehad. Dus ook nooit geweten dat de service zo slecht was.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 29 augustus 2020
PatrickArnhem schreef:

@PatrickArnhem

Had je al onder menu-uitgelicht-films op TV gekeken?

• Topper
  • 11 reacties
  • 29 augustus 2020

Hoe kan het dat van de 2 ontvangers die ik heb staan de ene wel de update heeft gekregen en de andere niet? Ik krijg ook geen popup om alsnog de update uit te voeren. Ik heb de VIP 2952 op 7.7.89_3. Iemand een idee?

PatrickArnhem
Helper

@Anneke-Anna. Goedemorgen. U bent een heldin!! U geeft het antwoord, waar geen enkele KPN- medewerker mij mee wilde helpen. Zowel op Facebook, alsmede Twitter en hier.

Dank u wel!!

PatrickArnhem
Helper

@yannic, hoe dat precies zit, weet ik niet. Ik kreeg deze “update”, afgelopen week pas. Vrienden van mij kregen hem al eerder. Maar die wonen ergens anders in Nederland.

Misschien is het wel handig om een eigen Topic aan te maken. Dan valt uw vraag de KPN- medewerkers eerder op. Of misschien dat andere Forum leden uw vraag dan eerder zien?

Succes!!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 29 augustus 2020
yannic schreef:

Hoe kan het dat van de 2 ontvangers die ik heb staan de ene wel de update heeft gekregen en de andere niet? Ik krijg ook geen popup om alsnog de update uit te voeren. Ik heb de VIP 2952 op 7.7.89_3. Iemand een idee?

@yannic 

Heb je toevallig nog een oude motorola tv ontvanger, of gehad? Kan zijn dat deze nog afgemeld moet worden. 

Zo nee, lukt het ook niet met een reset de nieuwe software binnen te halen?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 29 augustus 2020
PatrickArnhem schreef:

@Anneke-Anna. Goedemorgen. U bent een heldin!! U geeft het antwoord, waar geen enkele KPN- medewerker mij mee wilde helpen. Zowel op Facebook, alsmede Twitter en hier.

Dank u wel!!

Ik test ‘gewoon’ elk knopje, instelling en meer 😉 Heldin? Neh ;-)

Maar toch bedankt hoor :-) 

• Topper
  • 11 reacties
  • 29 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
yannic schreef:

@yannic

Heb je toevallig nog een oude motorola tv ontvanger, of gehad? Kan zijn dat deze nog afgemeld moet worden. 

Zo nee, lukt het ook niet met een reset de nieuwe software binnen te halen?

Ik heb een Arris VIP2952. Het is me al gelukt met de harde aan/uit-knop. Dank voor je reactie!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14808 reacties
  • 29 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
PatrickArnhem schreef:

Dank u wel!!

:smiley: Ik wist dit zelf ook niet! Dus ik deel de mening van @PatrickArnhem toch wel een beetje #notalheroeswearcapes :wink: Dank voor het testen van elke knopje en het delen van je wijsheid!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 29 augustus 2020
Maja_ schreef:
Anneke-Anna schreef:
PatrickArnhem schreef:

Dank u wel!!

:smiley: Ik wist dit zelf ook niet! Dus ik deel de mening van @PatrickArnhem toch wel een beetje #notalheroeswearcapes :wink: Dank voor het testen van elke knopje en het delen van je wijsheid!

Dank je wel hoor :blush:  ☺️🌻

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2695 reacties
  • 29 augustus 2020
gdf schreef:
Katana321 schreef:

Maar, hebben jullie dan ook een verklaring voor iets wat ik hier al eerder gepost heb. Namelijk dat de gids bij mij aanzienlijk sneller opent als ik de tv-ontvanger op de laatste zender heb staan. Dat gaat ongeveer 50% sneller dan wanneer ik de tv-ontvanger op zender 1 heb staan en dán de gids open.

Wie legt dit uit?

Geen idee, is me ook niet opgevallen dat  de snelheid van het oproepen van de gids afhankelijk is van het, kanaal waar de ontvanger op staat.

Ik weet ook niet wat jij de laatste zender vind, het tv kanaal met het hoogste nummer, of echt het allerhoogste nummer, dat is een radiozender. Maar als je daar door’scrolled’, kom je weer bij TV zender 1 uit.

@gdf Ik bedoelde de laatste/hoogste tv-zender. Bij mij is dat 1475, een regionale tv-zender.

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 29 augustus 2020

Maak eens een zenderlijst met alleen kanaal 1.

Als je dan de gids opent is die dan ook 50% sneller?

En wat als je één voor één kanalen toevoegt, wordt hij dan steeds trager?

PatrickArnhem
Helper

@Anneke-Anna, mijn grootste irritatie is door jou weggenomen. 😊

Wel vind ik het schakelen tussen de zenders, trager gaan in vergelijking met de oude versie. Klopt dit of verbeeld ik mij dat? De stekker van de voeding heb ik al eruit getrokken, minuut gewacht en weer aangesloten. Geen verbetering.

Zou een harde reset helpen? Ook heb ik nog zo’n kastje liggen. Zou het zinvol zijn om deze om te ruilen met het huidige kastje?

Alvast bedankt voor jouw reactie.

gr Patrick 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2695 reacties
  • 29 augustus 2020
wjb schreef:

Maak eens een zenderlijst met alleen kanaal 1.

Als je dan de gids opent is die dan ook 50% sneller?

En wat als je één voor één kanalen toevoegt, wordt hij dan steeds trager?

@wjb Dat had ik al eerder getest en net nogmaals getest. Het antwoord is Nee. Het openen van de gids gaat dan niet sneller.

Maar ja, ik weet niet wat er op de achtergrond gebeurt en dat er misschien toch een en ander binnengehaald moet worden.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14808 reacties
  • 29 augustus 2020

We horen hier vaker dat het iets trager gaat @PatrickArnhem, al ervaart niet iedereen dat.  Zelf ben ik bijvoorbeeld alleen maar heel erg blij met het nieuwe menu, het werkt bij mij als een tierelier! Omruilen en/of resetten is absoluut het proberen waard, misschien levert dat net het verschil op waardoor je helemaal geen irritatie meer hebt met het nieuwe menu :slight_smile:

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1388 reacties
  • 29 augustus 2020

@Maja_ dan meld ik mij aan om mijn TV ontvanger om te ruilen. Al meermaals gereset en geen verbetering  😁

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2695 reacties
  • 29 augustus 2020
Hoopvol schreef:

@Maja_ dan meld ik mij aan om mijn TV ontvanger om te ruilen. Al meermaals gereset en geen verbetering  😁

Ik vermoed dat daar dan nog wel meer belangstelling voor is :grinning:

Maar ik ben bang @Hoopvol dat Maja iets anders bedoelde...

Ik was en blijf benieuwd hoe KPN de problemen gaat oplossen. @Maja_  kun jij daar iets over zeggen?