Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 29 augustus 2020
PatrickArnhem schreef:

@Anneke-Anna, mijn grootste irritatie is door jou weggenomen. 😊

Wel vind ik het schakelen tussen de zenders, trager gaan in vergelijking met de oude versie. Klopt dit of verbeeld ik mij dat? De stekker van de voeding heb ik al eruit getrokken, minuut gewacht en weer aangesloten. Geen verbetering.

Zou een harde reset helpen? Ook heb ik nog zo’n kastje liggen. Zou het zinvol zijn om deze om te ruilen met het huidige kastje?

Alvast bedankt voor jouw reactie.

gr Patrick 

Ah kijk, minder irritatie is altijd beter 😀 Fijn! 

Meer klanten, waaronder ik (ik ben geen kpn medewerker), ervaren de traagheid. 
Een reset is nooit verkeerd, doe ik ook regelmatig. Maar het wachten (geen idee hoe lang) is echt op een fix (update)

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 29 augustus 2020
Maja_ schreef:

We horen hier vaker dat het iets trager gaat @PatrickArnhem, al ervaart niet iedereen dat.  Zelf ben ik bijvoorbeeld alleen maar heel erg blij met het nieuwe menu, het werkt bij mij als een tierelier! Omruilen en/of resetten is absoluut het proberen waard, misschien levert dat net het verschil op waardoor je helemaal geen irritatie meer hebt met het nieuwe menu :slight_smile:

Heb je de 5202 @Maja_  ?

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 29 augustus 2020
Katana321 schreef:
wjb schreef:

Maak eens een zenderlijst met alleen kanaal 1.

Als je dan de gids opent is die dan ook 50% sneller?

En wat als je één voor één kanalen toevoegt, wordt hij dan steeds trager?

Het antwoord is Nee. Het openen van de gids gaat dan niet sneller.

Helder.

Zou jij de televisie eens willen afstemmen op kanaal 200 zonder Netflix ook werkelijk te starten en vervolgens de gids te openen.

Hoe zit het dan met de snelheid?

De reden waarom ik dat vraag is omdat er dan geen TV stream actief is en dat zou invloed kunnen hebben. Dat zou dan ook kunnen verklaren waarom de gids sneller zou laden als er een radio zender of SD zender actief is.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2695 reacties
  • 29 augustus 2020
wjb schreef:

Zou jij de televisie eens willen afstemmen op kanaal 200 zonder Netflix ook werkelijk te starten en vervolgens de gids te openen.

De reden waarom ik dat vraag is omdat er dan geen TV stream actief is en dat zou invloed kunnen hebben. Dat zou dan ook kunnen verklaren waarom de gids sneller zou laden als er een radio zender of SD zender actief is.

Zojuist getest. Maakt geen verschil. Ook dan duurt het openen van de gids iets meer dan 2 seconden. Dus net zo lang als wanneer ik heb afgestemd op kanaal 1.

Daarna nogmaals op kanaal 1475 afgestemd. Het openen van de gids duurt dan ongeveer 1 seconde.

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 29 augustus 2020
Katana321 schreef:
wjb schreef:

Zojuist getest. Maakt geen verschil. Ook dan duurt het openen van de gids iets meer dan 2 seconden. Dus net zo lang als wanneer ik heb afgestemd op kanaal 1.

Daarna nogmaals op kanaal 1475 afgestemd. Het openen van de gids duurt dan ongeveer 1 seconde.

Dan ben ik door mijn testscenario's heen.

peter-keetfm
Wijsgeer
wjb schreef:
Katana321 schreef:
wjb schreef:

Vraagje @wjb heb jij aan het programmeren van het nieuwe menu meegewerkt? 

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 29 augustus 2020
peter-keetfm schreef:
wjb schreef:
Katana321 schreef:
wjb schreef:

Vraagje @wjb heb jij aan het programmeren van het nieuwe menu meegewerkt? 

Nee natuurlijk niet, ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

peter-keetfm
Wijsgeer

oke

@wjb ik was hier benieuwd naar

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 29 augustus 2020
peter-keetfm schreef:

oke

@wjbik was hier benieuwd naar

Dan was het draadje van dit ellenlange topic vast veel positiever geweest ;-) 

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 29 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
peter-keetfm schreef:

oke

Wat bedoel je daarmee @Anneke-Anna?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 29 augustus 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:
peter-keetfm schreef:

oke

Wat bedoel je daarmee @Anneke-Anna?

Dat de software dan wel direct goed was uitgerold op alle ontvangers. 

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 29 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:
peter-keetfm schreef:

oke

Ik denk dat het dan niet veel anders was gelopen.

Er spelen te veel andere (financiële en marketing) belangen die invloed hebben het uitrollen van functionaliteit.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 29 augustus 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:
peter-keetfm schreef:

oke

Ik denk dat het dan niet veel anders was gelopen.

Er spelen te veel andere (financiële en marketing) belangen die invloed hebben het uitrollen van functionaliteit.

Dat zou heel goed kunnen inderdaad…

Ik vermoed dan nog steeds het reclame verdienmodel wat ik ergens in het begin in dit topic al aangaf ivm de optie onder de instellingen.
Staat het uit, dan krijg je toch willekeurige reclame op de plek van de huidige afbeelding in de gids, vermoed ik ipv van op interesses afgestemd. 

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 29 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:

Ik vermoed dan nog steeds het reclame verdienmodel wat ik ergens in het begin in dit topic al aangaf ivm de optie onder de instellingen.
Staat het uit, dan krijg je toch willekeurige reclame op de plek van de huidige afbeelding in de gids, vermoed ik ipv van op interesses afgestemd. 

Ik denk niet dat je in de gids reclames zult gaan zien, dat zal voor velen echt een brug te ver zijn. Met die reclameinstellingen in de opties sta je toe dat KPN en Talpa Network een reclameprofiel aan jouw abonnement toewijzen op basis van jouw kijkgedrag en waarschijnlijk ook demografische gegevens. Op basis van dat reclameprofiel worden dan de reclamenblokken voorzien van "passende" reclame.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 augustus 2020

Wij vinden het nieuwe menu  geen vooruit gang maar ervaren het als achter uitgang mis inderdaad beeld in beeld .

Met opname kun niet meer 2 afleveringen tegelijk moet je weer terug naar menu  hoogst irritant. 

Graag  het oude menu terug. 

Bij voor baad onze dank iedere verandering is niet altijd een verbetering.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14808 reacties
  • 29 augustus 2020

Katana321 schreef:
Hoopvol schreef:

@Maja_ dan meld ik mij aan om mijn TV ontvanger om te ruilen. Al meermaals gereset en geen verbetering  😁

Ik vermoed dat daar dan nog wel meer belangstelling voor is :grinning:

Maar ik ben bang @Hoopvol dat Maja iets anders bedoelde...

Ik was en blijf benieuwd hoe KPN de problemen gaat oplossen. @Maja_  kun jij daar iets over zeggen?

Klopt, ik bedoelde inderdaad iets anders :wink: Ik reageerde op iemand die nog een 2e, ongebruikte tv-ontvanger in huis had, in dat geval is het heel makkelijk om die andere even te proberen :slight_smile:

Al jullie bevindingen worden doorgegeven aan de ontwikkelaars, men is dus op de hoogte van de pijnpunten en achter de schermen zal daar naar gekeken worden. 

Anneke-Anna schreef:

Heb je de 5202 @Maja_  ?

Nope, ik heb de HMB2260 en ben daar op dit moment best wel blij mee :smiley:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 29 augustus 2020
Maja_ schreef:

Anneke-Anna schreef:

Heb je de 5202 @Maja_  ?

Ruilen?, jouw 2260 tegen mijn 2260 😅 (grapje hoor, denk ik 😂)

Snap je toch niet, de ene werkt als een tierelier terwijl de ander soortgelijke een slakkengang heeft 🙈

peter-keetfm
Wijsgeer
Anneke-Anna schreef:
Maja_ schreef:

Anneke-Anna schreef:

Heb je de 5202 @Maja_  ?

Snap je toch niet, de ene werkt als een tierelier terwijl de ander soortgelijke een slakkengang heeft 🙈

Die gids laden bedoel je 

Hebben wij ook last van 4 sec. 

En hebben glasvezel 500/500 

En een 2260 wel vreemd aan de internet verbinding zal het niet liggen 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 29 augustus 2020
peter-keetfm schreef:
Anneke-Anna schreef:

Die gids laden bedoel je 

De laadtijd van de gids doelde ik op inderdaad. 

• Helper
  • 28 reacties
  • 29 augustus 2020

Ik kan er zo snel niets algemeens over vinden, maar ik kan ook niet geloven dat ik de enige ben die het nieuwe tv menu geen verbetering vind. Met name snelheid en bijvoorbeeld ook het wisselen van zenderlijst zijn er niet op vooruitgegaan.       

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 30 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
peter-keetfm schreef:
Anneke-Anna schreef:

Die gids laden bedoel je 

Uit de antwoorden van Maja kun je niet de conclusie trekken dat er daar geen traagheid met de nieuwe firmware optreed bij de 2260.

Sommige mensen heben om wat voor redenen dan ook, geen probleem met de traagheid.

Een traagheid die voor een significant deel komt door het elke keer ophalen van gidsgegevens bij KPN servers, en dit is geen mening, maar een meting.

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 472 reacties
  • 30 augustus 2020

Beste Allemaal,

Ik ben tevreden met de nieuwe software versie, maar loop tegen een kleinigheid  aan bij radio ontvangst. Na vrij korte tijd gaat mijn al wat gedateerde Sony Brava LCD TV (via HDMI) op zwart, en is noch met de KPN afstandsbediening noch met zijn eigen afstandsbediening weer uit die toestand te krijgen.  Enige wat nog werkt is de aan/uit knop, terug naar standby en weer aan.  Backlight uitschakelen is uiteraard een vorm van energiebesparing, maar het is een wat vreemde toestand waar de TV in geraakt. Is dit “by design”  in de nieuwe software versie?

Met hartelijke dank voor een antwoord..

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 30 augustus 2020

@hmmsjan_2, Na hoeveel tijd gaat jouw TV op zwart?

Komt dat toevallig overeen met het aantal uren inactiviteit waarna de TV ontvanger automatisch in stand-by zal gaan? (Zie instellingen.)

Zo ja, heb je die al zo hoog mogelijk gezet?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 30 augustus 2020
gdf schreef:
Anneke-Anna schreef:
peter-keetfm schreef:
Anneke-Anna schreef:

Die gids laden bedoel je 

Uit de antwoorden van Maja kun je niet de conclusie trekken dat er daar geen traagheid met de nieuwe firmware optreed bij de 2260.

De enige die nu een conclusie lijkt te trekken lijkt toch jij te zijn.

En aangezien ik sterk het vermoeden heb dat jij niet voor een fix kan zorgen, wacht ik af wanneer KPN een fix heeft.  

Tot dan, veel (mening-) meetplezier ;-) 

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 30 augustus 2020
gdf schreef:

Een traagheid die voor een significant deel komt door het elke keer ophalen van gidsgegevens bij KPN servers, en dit is geen mening, maar een meting.

Nee, die traagheid komt niet voor een significant deel door het elke keer ophalen van gidsgegevens immers als dat zo zou zijn dan zou die vertraging ook optreden op de ZTE ZXV8001 en dat is absoluut niet het geval. Op onze ZTE ZXV8001 staat de gids er direct terwijl onze HMB2260 er bijna 2 seconde voor nodig heeft.

Uit jouw eigen metingen is ook gebleken dat het ophalen van de EPG informatie en de afbeelding rechtsboven nauwelijks tijd vergen.