Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 30 augustus 2020

Voorheen kon je via de Gids>Genre>Film films zoeken die in de gids vermeld staan.

Dat is verleden tijd, nu denk je dat juist nu met de nieuwe layout het nog makkelijker is geworden.

Het tegendeel is waar, nu moet je via 'zoeken’er achter komen welke films er beschikbaar zijn.

Wat een gedoe en wat een gemiste kans, wie heeft dit in vredesnaam getest? Bij een simpele user acceptance test zou dit item er gelijk vanaf gehaald zijn en verbeterd kunnen worden.

Ik irriteer me mateloos en denk er zelfs over na om op te stappen en te switchen naar de concurrent.

KPN doe er wat aan! en zet ook de HDglas eens op 1 tot …

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 30 augustus 2020
wjb schreef:
gdf schreef:
wjb schreef:
PA0FVH schreef:

Ze cachen ook precies hetzelfde met dien verstande dat zoals @gdf schreef er minder geheugen is om te cachen en dus meer traffic.

Je gaat voorbij aan het feit dat er nauwelijks data is die gecached  moet te worden voor de gids en het geheugen is dan ook nog lang niet vol.

Waar haal jij die informatie vandaan dat het geheugen nog lang niet vol is  ?

Het geheugen van de HMB2260 is 1GByte, dat is dus 1024MByte en dat is dus 1048576 kByte. Hoeveel kB was 1 gids pagina ook alweer?

En hoe was het ook alweer met de gids in de oude versie van de software? Stond die in z'n geheel in het geheugen of werd die ook stukje voor stukje gecached?

Als die in z'n geheel in het geheugen stond waarom was het geheugen toen dan niet vol en zou hij nu wel vol zijn? En als de gids toen ook stukje voor stukje gecached werd, waarom was de gids toen dan niet traag?

Niet terzake doende uitvluchten en afleidings manouvres, maar geen antwoord op mijn vraag :

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 augustus 2020
gdf schreef:

Niet terzake doende uitvluchten en afleidings manouvres, maar geen antwoord op mijn vraag :

Nogmaals mijn antwoord op jouw vraag.

wjb schreef:

Het geheugen van de HMB2260 is 1GByte, dat is dus 1024MByte en dat is dus 1048576 kByte. Hoeveel kB was 1 gids pagina ook alweer?

En hoe was het ook alweer met de gids in de oude versie van de software? Stond die in z'n geheel in het geheugen of werd die ook stukje voor stukje gecached?

Als die in z'n geheel in het geheugen stond waarom was het geheugen toen dan niet vol en zou hij nu wel vol zijn? En als de gids toen ook stukje voor stukje gecached werd, waarom was de gids toen dan niet traag?

En als je dan logisch nadenkt kan je niet anders dan tot dezelfde conclusie komen of in ieder geval inzien dat de kans erg klein is dat het geheugen vol zal zijn.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 30 augustus 2020
wjb schreef:
gdf schreef:

Nogmaals mijn antwoord op jouw vraag.

wjb schreef:

En als je dan logisch nadenkt kan je niet anders dan tot dezelfde conclusie komen of in ieder geval inzien dat de kans erg klein is dat het geheugen vol zal zijn.

Als bovenstaande jouw argumentatie is waarom het geheugen niet vol kan zijn, had je neer moeten zetten :

Je gaat voorbij aan het feit dat er nauwelijks data is die gecached  moet te worden voor de gids en het geheugen is dan VERMOEDELIJK ook nog lang niet vol.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 augustus 2020
gdf schreef:

Als bovenstaande jouw argumentatie is waarom het geheugen niet vol kan zijn, had je neer moeten zetten :

Je gaat voorbij aan het feit dat er nauwelijks data is die gecached  moet te worden voor de gids en het geheugen is dan VERMOEDELIJK ook nog lang niet vol.

Oh, maar ik weet dat het geheugen nog lang niet vol is hoor, mijn 35 jaar in de ICT geeft mij meer dan voldoende ervaring om hier geen enkele twijfel bij te hebben.

Ik gebruik die argumentatie expres om jou en anderen tot logisch nadenken aan te sporen en zelf tot de conclusie te laten komen dat het toch eigenlijk wel geloofwaardig klinkt en wellicht misschien toch wel waar zou kunnen zijn. Ook dat heet ervaring.

peter-keetfm
Wijsgeer

is dat geheugen het probleem dan ?

niet het grafische opbouw waar het probleem kan zijn

of misschien de hardware van de oudere ontvangers wel

dat laden langzamer gaat

• Slimmerik
  • 54 reacties
  • 30 augustus 2020

We zijn een week verder nadat ik contact heb gehad met kpn, maar dat nieuwe menu komt maar niet door op de vip5292.

instellingen 2x gele knop en software verwijderen/ terug naar fabrieksinstellingen, gaat dan 10 minuten downloaden en installeren gaat allemaal goed maar dan gewoon weer het oude menu! 
vreemd hoor

peter-keetfm
Wijsgeer
robby666 schreef:

We zijn een week verder nadat ik contact heb gehad met kpn, maar dat nieuwe menu komt maar niet door op de vip5292.

instellingen 2x gele knop en software verwijderen/ terug naar fabrieksinstellingen, gaat dan 10 minuten downloaden en installeren gaat allemaal goed maar dan gewoon weer het oude menu! 
vreemd hoor

zit je er op te wachten dan ?

het oude werkt veel prettiger

dat pip is een gemis en de snelheid is te traag

plus punt zal zijn text groter (gids) maar die is er niet

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 31 augustus 2020
wjb schreef:
gdf schreef:

Ik gebruik die argumentatie expres om jou en anderen tot logisch nadenken aan te sporen *knipjes*

Waarom moeten anderen, de klanten, hier aangespoord worden tot logisch nadenken?
Lost het probleem zich daar mee op? 

Niemand hier is mijn werkgever die mij daar voor betaald. 

KPN moet aangespoord worden, die wordt door ons betaald. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 31 augustus 2020
peter-keetfm schreef:

is dat geheugen het probleem dan ?

niet het grafische opbouw waar het probleem kan zijn

of misschien de hardware van de oudere ontvangers wel

dat laden langzamer gaat

Op gegeven moment, na de software-updates, de hardware ism met geheugen. Er wordt te hard aan de kastjes getrokken.

Dat merk ik uit ervaring met Netflix en Prime Video via de kastjes. Ben blij dat ik die apps nu via de TV heb en ook Chromecast heb. Dan werken de apps wel als een tierelier. 

Dat zegt mij genoeg. 

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1162 reacties
  • 31 augustus 2020
wjb schreef:

Oh, maar ik weet dat het geheugen nog lang niet vol is hoor, mijn 35 jaar in de ICT geeft mij meer dan voldoende ervaring om hier geen enkele twijfel bij te hebben.

Kijkes, en mijn ruim 30 jaar in de ICT geven mij nu voldoende ervaring om wel twijfels hierbij te hebben. Je hoeft maar een programmeerfoutje te hebben met als resultaat een memory leak, en hoppa, daar gaat jou geheugen. Dus zo makkelijk is het allemaal nog niet. Vandaar zou ik ook nooit zo stellig zeggen dat ik het weet. Maar ik zal het dus ook niet uitsluiten.

Vandaar, wordt tijd dat KPN hier tijd en energie in stopt om het op te lossen. Of het een memory probleem, een issue met de backend of een andere probleem is zou me uiteindelijk ook niet uitmaken. Als het maar opgelost wordt.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 31 augustus 2020

Hallo KPN is dit al opgelost? Ik mis 1 opname uit een serie van 3 op de tv-box, op de itv is die wel zichtbaar…

*Admin: afgesplitst en samengevoegd met verzameltopic

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 31 augustus 2020

ps reset gedaan, helpt niet.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:

Er wordt te hard aan de kastjes getrokken.

Dat merk ik uit ervaring met Netflix en Prime Video via de kastjes. 

Wat voor een ervaring heb je dan met Netflix want ook daarmee ervaren wij geen problemen op onze HMB2260. Op de ZXV8001 ervaren wij wel kleine haperingen bij horizontal panning in 4K Ultra-HD titels maar dat issue speelt al jaren.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 31 augustus 2020

Wat een vreselijk product hebben jullie gemaakt, veel extra handelingen met de afstand bediening om programma's te kijken en om opgenomen programma's te wissen e.d. Tevens werkt alles veel trager nu. Wat mij ook opvalt sinds deze software is geïnstalleerd dat de TV ontvanger ineens afbreekt en weer overnieuw moet opstarten, dit gebeurt zowel tijdens het TV kijken en bij Netflix. Heel irritant allemaal dat je minuten moet wachten voor de opstart en dat je een deel van het TV programma niet gezien hebt.. Van mij mag de oude software weer terug komen, want met de nieuwe software hebben jullie echt een misser gemaakt die helaas ook nog eens veel geld gekost heeft. Waarom testen jullie dit niet vooraf uit met een groep gebruikers voordat dit uitgerold wordt?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 augustus 2020
Joris62 schreef:

Je hoeft maar een programmeerfoutje te hebben met als resultaat een memory leak, en hoppa, daar gaat jou geheugen.

En dan ben je dus weer terug bij mijn opmerking over de professionaliteit van de achterliggende organisatie. Als er bij de eerste keer openen van de gids er door een memory leak al een performance probleem zou ontstaan, dan had dat uiteraard al lang geconstateerd moeten zijn in de vele tests die aan de uitrol vooraf zijn gegaan.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
wjb schreef:
gdf schreef:

Ik gebruik die argumentatie expres om jou en anderen tot logisch nadenken aan te sporen *knipjes*

Waarom moeten anderen, de klanten, hier aangespoord worden tot logisch nadenken?

Nee, dat lost het probleem uiteraard niet op, maar het zou wellicht wel kunnen leiden tot het einde van een discussie omdat mensen tot andere inzichten zijn gekomen aan de hand van dat logische nadenken.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 31 augustus 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Er wordt te hard aan de kastjes getrokken.

Dat merk ik uit ervaring met Netflix en Prime Video via de kastjes. 

Wat voor een ervaring heb je dan met Netflix want ook daarmee ervaren wij geen problemen op onze HMB2260. Op de ZXV8001 ervaren wij wel kleine haperingen bij horizontal panning in 4K Ultra-HD titels maar dat issue speelt al jaren.

Dat had je inderdaad al genoemd dat je geen issues met Netflix via de 2260 op kanaal 200 hebt en dat je er niet mee bekend was, een aantal pagina’s terug hier. En dat ik aangaf dat het zeker geen onbekend euvel is. 

Slaat na een poosje volledig vast, reageert nergens meer op en regelmatig spontaan herstarten. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:

Slaat na een poosje volledig vast, reageert nergens meer op en regelmatig spontaan herstarten. 

Helder, daar zijn wij nog niet tegenaan gelopen. Nu kijken wij ook vaker Netflix via een ZXV8001 dan via een HMB2260 maar ik zal eens wat meer Netflixen op onze HMB2260.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 31 augustus 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Waarom moeten anderen, de klanten, hier aangespoord worden tot logisch nadenen?

Nee, dat lost het probleem uiteraard niet op, maar het zou wellicht wel kunnen leiden tot het einde van een discussie omdat mensen tot andere inzichten zijn gekomen aan de hand van dat logische nadenken

Die discussie houd je toch. Zo veel mensen, zo veel meningen. En zeker zolang het probleem niet is opgelost.

Het zal vermoed ik, de gemiddelde klant worst wezen, áls de gemiddelde huis,tuin&keuken gebruiker er al ‘verstand’ van heeft.

Men wil ‘gewoon’ dat het opgelost wordt.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:

Het zal vermoed ik, de gemiddelde klant worst wezen, áls de gemiddelde huis,tuin&keuken gebruiker er al ‘verstand’ van heeft.

Men wil ‘gewoon’ dat het opgelost wordt.

Helemaal mee eens, maar als je een discussie wilt of ideeën oppert waar ik mij niet in kan vinden of waarvan ik vind dat deze een verkeerd beeld schetsen aan de meelezers dan zal ik zo'n discussie zeker niet uit de weg gaan.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 31 augustus 2020
wjb schreef:

*knip*dan zal ik zo'n discussie zeker niet uit de weg gaan.

Discussies leiden tot (nieuwe) inzichten en dat heeft eigenlijk alleen maar nut aan het bureau met professionals. Ergens kan men het hier niet kwalijk genomen worden dát er discussies ontstaan.
En mij maakt het niet veel uit, het ‘sparren’.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
wjb schreef:

*knip*dan zal ik zo'n discussie zeker niet uit de weg gaan.

Discussies leiden tot (nieuwe) inzichten en dat heeft eigenlijk alleen maar nut aan het bureau met professionals. Ergens kan men het hier niet kwalijk genomen worden dát er discussies ontstaan.
En mij maakt het niet veel uit, het ‘sparren’.

Discussies zijn mijns inziens ook heel goed en nieuwe inzichten kunnen zeer nuttig zijn ook voor de niet professionals immers zij kunnen zich daarmee wellicht toch een beter beeld vormen van het vraagstuk en de bijbehorende uitdagingen.

Reacher
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 125 reacties
  • 31 augustus 2020

Ik lees al paar keer dat het ‘platform’ ook vernieuwd zou zijn. Is dat dan niet meer AVS van Accenture?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 augustus 2020
Reacher schreef:

Ik lees al paar keer dat het ‘platform’ ook vernieuwd zou zijn. Is dat dan niet meer AVS van Accenture?

Ik denk niet dat KPN daar iets over mag zeggen.

Persoonlijk denk ik dat Accenture nog altijd de partner van KPN is t.a.v. het TV platform.