Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reacher
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 125 reacties
  • 31 augustus 2020
wjb schreef:
Reacher schreef:

Ik lees al paar keer dat het ‘platform’ ook vernieuwd zou zijn. Is dat dan niet meer AVS van Accenture?

Ik denk niet dat KPN daar iets over mag zeggen.

Persoonlijk denk ik dat Accenture nog altijd de partner van KPN is t.a.v. het TV platform.

Ik ook. En KPN mag daar best wat over zeggen, van wie zou dat niet mogen? (Dat ze het misschien niet willen...) https://newsroom.accenture.com/news/accenture-chosen-to-help-kpn-enhance-the-customer-experience-of-its-itv-video-services.htm

• Topper
  • 14 reacties
  • 31 augustus 2020

Beste lezers.

Is dit de plek waar ik antwoord kan/zal krijgen op m'n ervaringen en vragen met het nieuwe menu? Met 51 pagina's aan berichten kan ik me voorstellen dat KPN medewerkers de draad kwijt raken…

Ik heb nu een tijdje het nieuwe menu gebruikt. Mijn ervaringen zijn niet uitsluitend positief:

• Uiterlijk is er op vooruit gegaan.
  • Netflix (lijkt me toch een veelgebruikt 'kanaal') zit dieper weggestopt in het menu (5-6 keer klikken i.p.v. 2-3 keer).
  • Responsiviteit is slechter dan met het oude menu. Daar waar voorheen KPN in vergelijking met de horizonbox van Ziggo een grote voorsprong had qua snelheid/responsiviteit is die voorsprong nu weg. Menu openen, vanuit menu kanaal kiezen, de hele ervaring is eigenlijk minder soepel.
  • Sinds het nieuwe menu krijg ik foutmeldingen waardoor ik opnieuw moet opstarten of er wordt plotseling opnieuw opgestart zonder foutmelding. Niet dagelijks, maar wel 2 a 3 keer per week en dan vaak ook enkele keren per dag, zowel bij het kijken van Netflix als de 'normale’ zenders.

Kortom, je vraagt je bijna af waarom deze update is doorgevoerd, zowel in vergelijking met Ziggo neemt de voorsprong af, als in de ervaringen van de gebruiker (ik zal vast niet de enige zijn) is het een stap terug. Uiterlijk is volgens mij niet belangrijker dan de werking/ervaring, Om een populaire nederlandse band uit de jaren 80 te quoten, ‘een pakketje schroot, met een dun laagje chroom’… Iets gechargeerd, maar vond 'm wel leuk… ;-) 

Mvg,

Sander

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 31 augustus 2020

Na de nieuwe update van de interactieve TV ontvangers zijn ze erg traag geworden, met name het scrollen door de gids en het zappen kent een grote vertraging. Ik heb zelf de Arris VIP2952 kastjes die voor de update prima te gebruiken waren. 

Het wordt nu echter wel steeds vervelender om te gebruiken. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 augustus 2020
SandervdVeen schreef:
  • Netflix (lijkt me toch een veelgebruikt 'kanaal') zit dieper weggestopt in het menu (5-6 keer klikken i.p.v. 2-3 keer).

Netflix kan ook via kanaal 200 gestart worden. Dat kon in de oude gids overigens ook al.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 31 augustus 2020
robby666 schreef:

We zijn een week verder nadat ik contact heb gehad met kpn, maar dat nieuwe menu komt maar niet door op de vip5292.

instellingen 2x gele knop en software verwijderen/ terug naar fabrieksinstellingen, gaat dan 10 minuten downloaden en installeren gaat allemaal goed maar dan gewoon weer het oude menu! 
vreemd hoor

Je mag je gelukkig prijzen dat je nog altijd het oude menu hebt. Het nieuwe menu is een extreme nachtmerrie.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 277 reacties
  • 31 augustus 2020

Begin gemist met de groene knop lukt niet. Scherm gaat op zwart en krijg dan een foutmelding. En had een programma opgenomen  maar toen ik het wilde kijken kreeg ik ‘uitzending bestaat niet of iets dergelijks’, was een programma op SBS 6 om 18.00 uur vandaag.

Simone de Bruin
Nieuwkomer

Als wij radio luisteren zien we het logo van de zender in beeld of de tijd. Maar daar tussendoor zwart beeld en dat is niet erg, maar daar komen lichte flitsen tussendoor. Ligt dit aan onze tv of aan het kastje? Het stoort namelijk als het donkerder in huis is.

Hier ook dat de opname van chateau meiland op sbs6 er niet bij staat. De opname staat wel in de app via android en op mijn Samsung tv. Samsung tv geeft een foutmelding bij afspelen en in de app kun je niet doorspoelen als je cast naar de chromecast. Waardeloos dit. Betaal voor opnemen op de reclames niet te hoeven kijken.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 31 augustus 2020
TMG1961 schreef:

Je mag je gelukkig prijzen dat je nog altijd het oude menu hebt. Het nieuwe menu is een extreme nachtmerrie.

Ik had je video gezien, vind het echt sneu voor je dat het zo traag gaat, ik schrok ervan eigenlijk. Hier ook traag+3 en traag door de gids stuiteren, maar geen +4 seconden (meer)

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 31 augustus 2020

Wat een drama sinds de update van de tv-ontvanger. Opnames die niet verschijnen terwijl ze wel in de app staan. Foutmeldingen bij terugkijken. Echt waardeloos. 2 a 3 keer per dag het kastje resetten. Lang leve de vooruitgang.

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 31 augustus 2020
Maja_ schreef:

Hi @Buis , ik heb je topic samengevoegd met ons topic over het nieuwe menu, je bent inderdaad niet de enige die in eerste instantie niet alleen maar de voordelen ziet van het nieuwe menu. Traagheid horen we vaker en daar is niet direct een oplossing voor beschikbaar.

Maar als je hier uitlegt waar je precies tegenaan loopt met de zenderlijst, hebben andere gebruikers vast een aantal tips & tricks voor je :slight_smile:

Nee gewoon nee. Niemand heeft tips een tricks. Alleen maar dat we het oude menu terug willen. 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 31 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
TMG1961 schreef:

Ik had je video gezien, vind het echt sneu voor je dat het zo traag gaat, ik schrok ervan eigenlijk. Hier ook traag+3 en traag door de gids stuiteren, maar geen +4 seconden (meer)

Echt lekker loopt het menu hier helaas nog altijd niet. Hoop dat KPN snel komt met een update. Want ik wordt er echt niet vrolijker van. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 31 augustus 2020
wjb schreef:
gdf schreef:

Als bovenstaande jouw argumentatie is waarom het geheugen niet vol kan zijn, had je neer moeten zetten :

Je gaat voorbij aan het feit dat er nauwelijks data is die gecached  moet te worden voor de gids en het geheugen is dan VERMOEDELIJK ook nog lang niet vol.

Oh, maar ik weet dat het geheugen nog lang niet vol is hoor, mijn 35 jaar in de ICT geeft mij meer dan voldoende ervaring om hier geen enkele twijfel bij te hebben.

Ik gebruik die argumentatie expres om jou en anderen tot logisch nadenken aan te sporen en zelf tot de conclusie te laten komen dat het toch eigenlijk wel geloofwaardig klinkt en wellicht misschien toch wel waar zou kunnen zijn. Ook dat heet ervaring.

Dit geloof je toch niet, wat een arrogantie.
En nog steeds geen fatsoenlijk antwoord op mijn vraag hoe je weet dat er nog ruim voldoende geheugen vrij is in de STB doosjes.
Geef me iets wat ik kan verifieren op juistheid. Login gegevens voor de STB bijvoorbeeld, dan kijk ik zelf wel.

Ondertussen wordt de gids bij mij merkbaar en meetbaar trager, en ook nog een vastloper, de spanning moest er even vanaf om het weer draaiend te krijgen.
Goed bezig KPN !

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 september 2020

Ik heb sinds kort een update ontvangen van mijn tv-ontvanger, op zich verbeterd. Echter het is vrijwel niet te lezen, de letters zijn klein, vallen weg en de achterfrond is te lichtkleurig ten opzichte van de letters. Misschien kunnen jullie hier wat aan doen. Veel letters en symbolen zijn ook erg aan de kleine kant.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 september 2020

Hallo,na de update loopt de digitale ontvanger vast. Moet elke dag wel resetten,ook mijn opnames lopen vast. Kortom helemaal niet blij met deze update. Meer mensen hier last van? Mvg

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 1 september 2020

Sinds kort heb ik ook de nieuwe software en deze loopt ook vast, het enige wat help is een harde reset te geven.

YouTube start ik via kanaal 201. Ik hoop dat er snel een oplossing komt want het is knap vervelend.

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

• Helper
  • 28 reacties
  • 1 september 2020

Sinds de update is het menu idd heel erg sloom geworden. Er zit een behoorlijke vertraging tussen klikken en (re)actie. Verder blijft hij soms ook even hangen. Is er behalve opnieuw opstarten nog wat aan te doen? Wordt wel een beetje irritant inmiddels..

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 1 september 2020
Mark - Den Haag schreef:

Hier ook dat de opname van chateau meiland op sbs6 er niet bij staat. De opname staat wel in de app via android en op mijn Samsung tv. Samsung tv geeft een foutmelding bij afspelen en in de app kun je niet doorspoelen als je cast naar de chromecast. Waardeloos dit. Betaal voor opnemen op de reclames niet te hoeven kijken.

Heel herkenbaar en continue de foutmelding STB-ZAp 22 of zo iets. Terugkijken is bijna onmogelijk geworden. Vreemd dat de abonnementen kosten omhoog gaan en de serie naar beneden.
Bij mij ook Chateau Meiland opgenomen, stond niet bij opnames op de TV-ontvanger, maar wel in de app. Helaas kun je daar niet snel vooruitspoelen om de reclames te omzeilen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 1 september 2020
Simone de Bruin schreef:

Als wij radio luisteren zien we het logo van de zender in beeld of de tijd. Maar daar tussendoor zwart beeld en dat is niet erg, maar daar komen lichte flitsen tussendoor. Ligt dit aan onze tv of aan het kastje? Het stoort namelijk als het donkerder in huis is.

@Simone de Bruin In dit topic heeft iemand een soortgelijk probleem. Het kan een (beeld)instelling in de tv zijn. 

Als je de versterker ook verbind met de ontvanger (optisch of aux/tulp) dan kan de tv uit en de radio (versterker) plus tv ontvanger aan blijven tijdens radio luisteren. Randapparatuur aansluiten

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 1 september 2020
Hopsakeetje schreef:
Mark - Den Haag schreef:

Heel herkenbaar en continue de foutmelding STB-ZAp 22 of zo iets. Terugkijken is bijna onmogelijk geworden. Vreemd dat de abonnementen kosten omhoog gaan en de serie naar beneden.
Bij mij ook Chateau Meiland opgenomen, stond niet bij opnames op de TV-ontvanger, maar wel in de app. Helaas kun je daar niet snel vooruitspoelen om de reclames te omzeilen.

@Hopsakeetje @Mark - Den Haag Hebben jullie al een reset geprobeerd?

Menu - Instellingen - druk 2x gele knop op afstandsbediening - Frisse Start kiezen en rustig laten doorlopen ☕️

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 1 september 2020

Als wij radio luisteren zien we het logo van de zender in beeld of de tijd.

@Simone de Bruin 

Ik ken de weergave daarvan in het nieuwe menu nog niet. Maar lees dat het beeld idd bij tijd en wijle steeds eventjes niks weergeeft. Het scherm gloeit dan nog wel op i.v.m. de noodzakelijke achtergrondverlichting.

Veel logischer is de tv of het beeld niet gebruiken bij radio luisteren. Hier gebruik ik een versterker op de ontvanger maar een soundbar kan ook. Dan kan de tv gewoon uit bij radio luisteren.

Ook hebben veel tv-merken de optie om het beeld uit te zetten (Samsung uitgezonderd). Dit doe je dan met de energie instellingen via de originele afstandsbediening van je tv.

• Helper
  • 34 reacties
  • 1 september 2020

Voor mij persoonlijk vind ik het een achteruitgang.

1 de tv-gids is langzamer geworden

2 de letters zijn kleiner

3 als je via de gids op een bepaalde zender komt en selecteert en je kiest daarna terug dan gaat de gids automatisch naar de zender waarop je bent begonnen met zoeken en niet degene waarop je hebt geselecteerd

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 1 september 2020
chromebook schreef:

3 als je via de gids op een bepaalde zender komt en selecteert en je kiest daarna terug dan gaat de gids automatisch naar de zender waarop je bent begonnen met zoeken en niet degene waarop je hebt geselecteerd

Je bent een van de velen die niet blij is met de nieuwe software. ben bang dat het wat KPN betreft ‘slikken of stikken’ wordt.

Puntje 3: ik vind het ook niet handig, maar als je terug wil van de 1 zender naar de 8 zender gids werkt bij mij de ‘?’ toets.

De gids toets lijkt vanuit een niet 8 zender gids altijd opnieuw op te starten vanaf de huidig spelende zender.

• Topper
  • 10 reacties
  • 1 september 2020

Nieuwe menu is tergend langzaam en pip is verdwenen. Erg jammer !

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 2 september 2020
gdf schreef:
chromebook schreef:

Je bent een van de velen die niet blij is met de nieuwe software. ben bang dat het wat KPN betreft ‘slikken of stikken’ wordt.

Puntje 3: ik vind het ook niet handig, maar als je terug wil van de 1 zender naar de 8 zender gids werkt bij mij de ‘?’ toets.

De gids toets lijkt vanuit een niet 8 zender gids altijd opnieuw op te starten vanaf de huidig spelende zender.

@KPN moderatoren: Als het slikken of stikken wordt…? Zal e.e.a. op de achtergrond gebeuren, maar de klachten die er al een maand of twee zijn, blijven hier elke dag terugkeren, met af en toe een nieuw probleem of ontevredenheid. Is er een tijdsindicatie voor wanneer KPN denkt veel van de klachten te hebben aangepakt/ opgelost?

Mocht er in de ogen van de klanten te weinig veranderen, mag je dan kosteloos overstappen naar een concurrent?