Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reacher
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 125 reacties
  • 2 september 2020

Zoeken in topic niet mogelijk(?) dus op het gevaar af dat het al gemeld is: Op de Arris VIP2952 (hier de v2) werden tot de update twee rode lettertjes HD aan de voorkant aangestuurd bij het bekijken van een hd-zender. Dat lijkt uitgezet te zijn?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 2 september 2020
Reacher schreef:

Zoeken in topic niet mogelijk(?) dus op het gevaar af dat het al gemeld is: Op de Arris VIP2952 (V2) werden tot de update twee rode lettertjes HD aan de voorkant aangestuurd bij het bekijken van een hd-zender. Dat lijkt uitgezet te zijn?

Dat klopt, je kijkt sowieso naar de best mogelijke kwaliteit op basis van de instellingen van jouw TV ontvanger.

Reacher
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 125 reacties
  • 2 september 2020
wjb schreef:
Reacher schreef:

Zoeken in topic niet mogelijk(?) dus op het gevaar af dat het al gemeld is: Op de Arris VIP2952 (V2) werden tot de update twee rode lettertjes HD aan de voorkant aangestuurd bij het bekijken van een hd-zender. Dat lijkt uitgezet te zijn?

Dat klopt, je kijkt sowieso naar de best mogelijke kwaliteit op basis van de instellingen van jouw TV ontvanger.

Ah, ik vond het lampje/lettertjes leuk...:)

• 0 reacties
  • 2 september 2020

Gisteravond rond 22u30 herstartte mijn Arris decoder spontaan op SBS6.

Oorzaak: :thinking:

Reacher
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 125 reacties
  • 2 september 2020
jobje73 schreef:

@KPN moderatoren: Als het slikken of stikken wordt…? Zal e.e.a. op de achtergrond gebeuren, maar de klachten die er al een maand of twee zijn, blijven hier elke dag terugkeren, met af en toe een nieuw probleem of ontevredenheid. Is er een tijdsindicatie voor wanneer KPN denkt veel van de klachten te hebben aangepakt/ opgelost?

Mocht er in de ogen van de klanten te weinig veranderen, mag je dan kosteloos overstappen naar een concurrent? 

Nee.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 2 september 2020
Reacher schreef:
jobje73 schreef:

@KPN moderatoren: Als het slikken of stikken wordt…? Zal e.e.a. op de achtergrond gebeuren, maar de klachten die er al een maand of twee zijn, blijven hier elke dag terugkeren, met af en toe een nieuw probleem of ontevredenheid. Is er een tijdsindicatie voor wanneer KPN denkt veel van de klachten te hebben aangepakt/ opgelost?

Mocht er in de ogen van de klanten te weinig veranderen, mag je dan kosteloos overstappen naar een concurrent? 

Nee.

Met alle respect. Ik vroeg om een reactie van een KPN mod, niet die van een medeklant. Bovendien geef je 1 woord als reactie op een paar vragen, dus ook nog eens een onduidelijke reactie. 

• 0 reacties
  • 2 september 2020

Hallo @jobje73 , ook met alle respect,

je reageert c.q. stelt een vraag op een openbaar forum, daarom kun je ook reacties van mede-forum-leden verwachten. Als je dat niet wilt kun je je beter rechtstreeks tot KPN wenden.:relaxed:

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 september 2020

Ik vind het echt geen verbetering. Het duurt langer voordat de gids opent, het is vervelend dat je ondertussen niet meer een klein scherm ziet, als ik naar de zender wil via de gids krijg ik eerst een beschrijving te zien van de aflevering. Wie verzint dit?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 september 2020

Na de update (vond plaats tijdens mijn week afwezig) waren er opnames verdwenen en oude die ik reeds gezien en verwijderd had weer te zien. Ook ingeplande opnames waren verdwenen. Verder is het menu niet echt gebruiksvriendelijk, als ik naar een zender wil gaan moet ik 2x ok indrukken, en soms werkt het open van opnames niet meer.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 2 september 2020

Sinds vanmiddag nieuwe menu.

Miste het nieuws van 5 uur op de radio en wilde, zoals ik altijd doe, even terugspoelen. Maar in de nieuwe software kan pauzeren en terugspoelen ineens niet meer met de radio.

Ik hoop dat dit terugkomt want gebruik(te) het héél vaak!

Ook: gisteren nog BBC One gepauzeerd. Kan nu ook niet meer.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 277 reacties
  • 2 september 2020

Weer een opname mislukt. ‘Afspelen mislukt. De video kan niet worden afgespeeld. (STB-zap03/ -040462) krijg ik als foutmelding.

Het ging even goed, maar sinds vanavond deze melding weer.

Alfons
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 851 reacties
  • 2 september 2020

@PeterG  Volgens mij heb ik op mijn VIP2952V2 nog nooit kunnen terugspoelen op een radiozender. Maar ik kan me vergissen. Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd. Overigens heb ik de oude software nog steeds. Ervaar jij die problemen met “ontzettend traag” ook zoals heel veel mensen hier?

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 2 september 2020

@Alfons

Nou, ontzettend….

Als ik tot 2 tel is het er al. Ik vind dat prima aanvaardbaar.

Het is een héél klein béétje langzamer. Misschien. Maar nog geen 2 sec om bv de gids te laden. Dat is toch prima?

Alfons
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 851 reacties
  • 2 september 2020
PeterG schreef:

@Alfons

Nou, ontzettend….

Het is een héél klein béétje langzamer. Misschien. Maar nog geen 2 sec om bv de gids te laden. Dat is toch prima?

Zeker! Ben benieuwd hoe het bij mij zal zijn. Overigens koop ik volgende maand een 4K TV en zal dan de andere box krijgen als ik 4K toevoeg. Daar zal het hopelijk ook goed gaan.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 2 september 2020
Alfons schreef:
PeterG schreef:

@Alfons

Nou, ontzettend….

Zeker! Ben benieuwd hoe het bij mij zal zijn. Overigens koop ik volgende maand een 4K TV en zal dan de andere box krijgen als ik 4K toevoeg. Daar zal het hopelijk ook goed gaan.

Ik neem aan dat de VIP5202 minstens net zo snel zal zijn als de ZXV8001 en dan staat de gids er zelfs zonder enige vertraging.

Ik ervaar de opbouw van de gids op een HMB2260 ook als iets trager dan voorheen. Wat bijdraagt aan die ervaring is dat de gids nog leeg is als hij getoond wordt en een fractie later gevuld wordt met de EPG informatie. Die stapsgewijze opbouw geeft mijns inziens nog een extra zetje aan het als traag ervaren van de gids.

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 129 reacties
  • 3 september 2020

Sinds een paar weken is hier ook het nieuwe menu op mijn decoder (HMB2260) geïnstalleerd. Het ziet er mooi uit, maar ik ervaar toch ook wel problemen:

• het menu is trager dan voorheen
  • regelmatig een spontane herstart van de decoder (dat gebeurde voorheen nooit - software al een paar keer volledig opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft)
  • als je in de gids een programma selecteert om te kijken moet je nog een keer selecteren om naar de zender te gaan (dat was voorheen slechts één selectie)
  • wij gebruiken een aparte zenderlijst voor de kinderen, ook die selectie ging voorheen met één keer selecteren waar het nu twee keer is
  • in de gids is niet meer te zien waar je nu naar kijkt; dat is toch wel een gemis
  • netflix (via zender 200) gaat regelmatig op zwart, ik kan wel de rode knop gebruiken dus wat dat betreft geen probleem, maar voorheen kreeg ik op 200 altijd beeld
  • afstandbediening werkt regelmatig niet meer (batterijen al vervangen), lampje op ab werkt wel maar decoder reageert niet

Kortom, het ziet er heel mooi uit, maar de gebruiksvriendelijkheid is wel minder geworden. Ik lees op diverse fora dat de 4k decoder op met name de eerste twee punten beter scoort.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6510 reacties
  • 3 september 2020
wjb schreef:

Ik neem aan dat de VIP5202 minstens net zo snel zal zijn als de ZXV8001 en dan staat de gids er zelfs zonder enige vertraging.

Ja, de gids is er met nauwelijks een fractie van milliseconden volledig ingeladen op mijn 5202. :) 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 116 reacties
  • 3 september 2020

Wanneer ik radio luister via de TV ontvanger en de menu knop op de AB indruk, kom ik direct in de zenderlijst instellingen. Als ik vervolgens op de terug knop druk, wordt heel kort het instellingen menu getoond maar deze sluit daarna weer. Je kunt dus vanuit de radio modus niet naar de algemene instellingen toe. Bugje?

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 3 september 2020

Overigens koop ik volgende maand een 4K TV en zal dan de andere box krijgen als ik 4K toevoeg. Daar zal het hopelijk ook goed gaan.

@Alfons. Ik heb bij aanschaf van mijn nieuwe tv (4k, iets anders is er niet van in 43 inch) bewust gekozen om HD aan te houden voor TV ontvangst. Die 3 UHD zenders interesseren me niet, heb ik ook nooit aan. En die 20 films in 4k die je bij KPN kan huren voor € 7 per keer heb je ook wel een keer gezien.

Ik ben nu 10 maanden verder en sta nog steeds achter deze keuze. (al had het dit jaar wel gekriebeld met Ol. Sp. en Wimbledon in 4k….)

Heb ook, nog, geen behoefte om van Alles in 1 daardoor naar Hussel te moeten, want dan raak ik voordeel kwijt.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6510 reacties
  • 3 september 2020
PeterG schreef:

En die 20 films in 4k die je bij KPN kan huren voor € 7 per keer heb je ook wel een keer gezien.

20 Films? Er staat er precies één op moment in de 4K films selectie. Die is wel gratis. Maar daar wordt door KPN echt geen enkele moeite voor gedaan dit weer aan te vullen. Schande ook eigenlijk. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 3 september 2020

PeterG schreef:

...mijn nieuwe tv (4k, iets anders is er niet van in 43 inch)…

Er zijn nog vele Full-HD televisies van 43 inch te koop. :wink:

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 3 september 2020

@zeilbood

Wanneer ik radio luister via de TV ontvanger en de instellingen knop op de AB indruk, kom ik direct in de zenderlijst instellingen.

Instellingenknop??? Die ken ik niet. Welke knop is dat volgens jou?

Hier net geprobeerd: menu-knop, en dan naar instellingen gaat prima.

Als ik vervolgens op de terug knop druk, wordt heel kort het instellingen menu getoond maar deze sluit daarna weer.

Ja, dat is bij alle shotcuts naar een menu item zo.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 3 september 2020
ChrisWissink schreef:
PeterG schreef:

En die 20 films in 4k die je bij KPN kan huren voor € 7 per keer heb je ook wel een keer gezien.

20 Films? Er staat er precies één op moment in de 4K films selectie. Die is wel gratis. Maar daar wordt door KPN echt geen enkele moeite voor gedaan dit weer aan te vullen. Schande ook eigenlijk. 

Misschien dat 4K Ultra-HD in 2025 eindelijk interessant zal gaan worden maar het zou ook maar zo 2030 kunnen gaan worden. Voor on-demand is 2025 denk ik reëel en dan zullen er vast ook een paar thema kanalen zijn. Maar lineaire televisie ... nee, dat zal waarschijnlijk eerder 2030 worden als lineaire televisie tegen die tijd nog bestaat.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 116 reacties
  • 3 september 2020
PeterG schreef:

@zeilbood

Wanneer ik radio luister via de TV ontvanger en de instellingen knop op de AB indruk, kom ik direct in de zenderlijst instellingen.

Instellingenknop??? Die ken ik niet. Welke knop is dat volgens jou?

Hier net geprobeerd: menu-knop, en dan naar instellingen gaat prima.

Als ik vervolgens op de terug knop druk, wordt heel kort het instellingen menu getoond maar deze sluit daarna weer.

Ja, dat is bij alle shotcuts naar een menu item zo.

De opties knop op de AB van de VIP5202. Hier ga ik direct naar de zenderlijst instellingen en is het niet meer mogelijk om terug te gaan naar de algemene instellingen.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6510 reacties
  • 3 september 2020
wjb schreef:

Misschien dat 4K Ultra-HD in 2025 eindelijk interessant zal gaan worden maar het zou ook maar zo 2030 kunnen gaan worden. Voor on-demand is 2025 denk ik reëel en dan zullen er vast ook een paar thema kanalen zijn. Maar lineaire televisie ... nee, dat zal waarschijnlijk eerder 2030 worden als lineaire televisie tegen die tijd nog bestaat.

Zie het inderdaad niet heel snel gebeuren nee. Gezien er al die jaren nog nauwelijks iets veranderd is. Het zal wel interessant gaan worden als bijvoorbeeld sportzenders in 4K gaan uitzenden. Maar zoals het er nu voor staat is het nog weinig boeiend. Heb het ook meer voor die ontvanger gedaan dan voor het 4k pakket ansich. Dat wist ik van te voren al dat je dan van een koude kermis thuis komt als je rekent op een hoog aanbod 4k content. Denk dat ik na een half jaar dit pakket weer uitzet. De nieuwere ontvangers mag je dan toch behouden zolang je abonnement loopt.