Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

wjb
Superuser
  • 3 september 2020
ChrisWissink schreef:

Heb het ook meer voor die ontvanger gedaan dan voor het 4k pakket ansich. 

Ook ik ben blij met mijn ZTE.ZXV8001 die ik nog heb overgehouden aan mijn deelname, lang geleden, aan de 4K Ultra-HD pilot.

Helaas lijkt de ZTE ZXV8001 end-of-life te zijn en dat vind ik echt heel jammer.

Erik_ schreef:

Echter, aangezien we de 8001 in de nabije toekomst gaan uitfaseren, kunnen we daar ook niet meer heel uitgebreid dingen voor gaan onderzoeken en doen. 

Bron.

PeterG
Superuser
  • 3 september 2020

De opties knop op de AB van de VIP5202. Hier ga ik direct naar de zenderlijst instellingen en is het niet meer mogelijk om terug te gaan naar de algemene instellingen.

@zeilbood

Oh. Op de Arris 2952 werkt die helemaal (nog) niet in het nieuwe menu.
Maar via het hoofdmenu kun je in radio zonder problemen naar het instellingen menu met de tegels:slight_smile: .

Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3 september 2020

Het kopje “TV kijken” is veranderd.

https://tv.kpn.com/tv-kijken

Geen grote thumbnails meer maar meer programma's bij elkaar . Scheelt weer in scrollen. :) 

Verbetering dus.

• 3 september 2020
PeterG schreef:

Het scherm gloeit dan nog wel op i.v.m. de noodzakelijke achtergrondverlichting.

Nee, ook de achtergrondverlichting gaat uit tussen de beide displays (logo, resp. tijd) door.

Het is overigens een mooie illustratie van de kwaliteit van OLED t.o.v. LED. Bij OLED is de 8tergrond ook helemaal zwart wanneer het logo/tijd wordt weergegeven, er is wat dat betreft geen verschil met de momenten dat het beeld helemaal zwart is (OLED kent principieel geen backlit). Bij LED is is de achtergrond ietwat grijs wanneer logo/tijd wordt weergegeven en het wordt pas écht helemaal zwart zodra logo/tijd niet wordt weergegeven (backlit uitgaat). Ik heb dat als eens eerder ergens op het forum gemeld.

• 3 september 2020
PeterG schreef:

Overigens koop ik volgende maand een 4K TV en zal dan de andere box krijgen als ik 4K toevoeg. Daar zal het hopelijk ook goed gaan.

@Alfons. Ik heb bij aanschaf van mijn nieuwe tv (4k, iets anders is er niet van in 43 inch) bewust gekozen om HD aan te houden voor TV ontvangst. Die 3 UHD zenders interesseren me niet, heb ik ook nooit aan. En die 20 films in 4k die je bij KPN kan huren voor € 7 per keer heb je ook wel een keer gezien.

Ik ben nu 10 maanden verder en sta nog steeds achter deze keuze. (al had het dit jaar wel gekriebeld met Ol. Sp. en Wimbledon in 4k….)

Heb ook, nog, geen behoefte om van Alles in 1 daardoor naar Hussel te moeten, want dan raak ik voordeel kwijt.

Ik zie een heleboel docu's en films in de 4k-lijst waarvoor ik niet hoef te betalen, of komt dat omdat ik nog steeds het Pluspakket heb? Voor die € 2,50/mnd wil ik de lol wel hebben. 

• 3 september 2020
wjb schreef:

Ik neem aan dat de VIP5202 minstens net zo snel zal zijn als de ZXV8001 en dan staat de gids er zelfs zonder enige vertraging.

Ik heb beiden en ervaar geen verschil, al gebruik ik de 5202 (in de slaapkamer) veel minder dan de meer veelzijdige 8001 in de woonkamer.

• 3 september 2020
ChrisWissink schreef:

De nieuwere ontvangers mag je dan toch behouden zolang je abonnement loopt.

Ik heb begrepen dat je de 5202 dan ook weer moet inleveren, maar kan zo snel niet meer vinden waar dat staat (destijds volgen mij een reactie van een moderator). Wellicht dat dat inmiddels veranderd is omdat nieuwe abo's ook vaak de 5202 krijgen.

Erik van KPN
Moderator
HePoNij schreef:

Sinds kort heb ik ook de nieuwe software en deze loopt ook vast, het enige wat help is een harde reset te geven.

YouTube start ik via kanaal 201. Ik hoop dat er snel een oplossing komt want het is knap vervelend.

@HePoNij

Wat bedoel je precies met een harde reset? Wil je, als je dit nog niet gedaan hebt, de ontvanger eens resetten zoals hier beschreven staat?

Ervaar je ook problemen als je YouTube start via Menu - Apps op TV? 

wjb schreef:
Alfons schreef:
PeterG schreef:

@Alfons

Nou, ontzettend….

Als ik tot 2 tel is het er al. Ik vind dat prima aanvaardbaar.

Het is een héél klein béétje langzamer. Misschien. Maar nog geen 2 sec om bv de gids te laden. Dat is toch prima?

Zeker! Ben benieuwd hoe het bij mij zal zijn. Overigens koop ik volgende maand een 4K TV en zal dan de andere box krijgen als ik 4K toevoeg. Daar zal het hopelijk ook goed gaan.

Ik neem aan dat de VIP5202 minstens net zo snel zal zijn als de ZXV8001 en dan staat de gids er zelfs zonder enige vertraging.

Ik ervaar de opbouw van de gids op een HMB2260 ook als iets trager dan voorheen. Wat bijdraagt aan die ervaring is dat de gids nog leeg is als hij getoond wordt en een fractie later gevuld wordt met de EPG informatie. Die stapsgewijze opbouw geeft mijns inziens nog een extra zetje aan het als traag ervaren van de gids.

Persoonlijk heb ik thuis een 5202 in de woonkamer en een 2260 boven. Ik zie daarin wel dat het op de 2260 ongeveer een seconde duurt voor de gids volledig ingeladen is, en op de 5202 gaat het net als voorheen. Maar ik ervaar die 2260 niet als traag. 

ChrisWissink schreef:
PeterG schreef:

En die 20 films in 4k die je bij KPN kan huren voor € 7 per keer heb je ook wel een keer gezien.

20 Films? Er staat er precies één op moment in de 4K films selectie. Die is wel gratis. Maar daar wordt door KPN echt geen enkele moeite voor gedaan dit weer aan te vullen. Schande ook eigenlijk. 

Henk2304 schreef:

Ik zie een heleboel docu's en films in de 4k-lijst waarvoor ik niet hoef te betalen, of komt dat omdat ik nog steeds het Pluspakket heb? Voor die € 2,50/mnd wil ik de lol wel hebben. 

Als ik het hier check zie ik inderdaad via Menu - Films Huren - 4K maar 1 (Space's Deepest Secrets). Waar zie jij die anderen, Henk?

Henk2304 schreef:
ChrisWissink schreef:

De nieuwere ontvangers mag je dan toch behouden zolang je abonnement loopt.

Ik heb begrepen dat je de 5202 dan ook weer moet inleveren, maar kan zo snel niet meer vinden waar dat staat (destijds volgen mij een reactie van een moderator). Wellicht dat dat inmiddels veranderd is omdat nieuwe abo's ook vaak de 5202 krijgen.

Als je eenmaal de 5202's hebt, dan mag je ze ook houden. Dat is ook waarom er een 6 maanden contractstermijn aan het 4K pakket zit. Om te voorkomen dat mensen het een maandje aanzetten alleen maar om nieuwe ontvangers te krijgen.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
Erik_ schreef:

Als ik het hier check zie ik inderdaad via Menu - Films Huren - 4K maar 1 (Space's Deepest Secrets). Waar zie jij die anderen, Henk?

@Erik_  even off-topic, wordt hier nog wat aan gedaan? Één film is wel een beetje triest. Zijn genoeg 4k films gedraaid naar mijn idee.

• 3 september 2020

@ChrisWissink menu > series > 4k on demand

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 3 september 2020

@Erik_  ik had een reactie van een moderator gevraagd een paar dagen terug. Nu ben jij hier even komen buurten, maar je hebt over mijn vragen heen gelezen. Zou je dit nog willen doen? Bvd

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
Henk2304 schreef:

@ChrisWissink menu > series > 4k on demand

Ja maar das ook niet veel meer. Er is laatste weken het e.e.a verwijderd maar nooit echt is iets toegevoegd. Qua films mag er ook wel iets bij. Die ene die er nog staat houd ook niet over.

PeterG
Superuser
  • 3 september 2020
ITVkijker schreef:

Het kopje “TV kijken” is veranderd.

https://tv.kpn.com/tv-kijken

Geen grote thumbnails meer maar meer programma's bij elkaar . Scheelt weer in scrollen. :) 

Verbetering dus.

@ITVkijker. Dat is mij ook opgevallen:relaxed: en daar ben ik ook blij mee. Dit is echter het topic voor het nieuwe menu van de ONTVANGER. Voor de ITV-website is er een ander topic:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-vernieuwde-itv-website-van-kpn-interactievetv-nl-457772/index28.html

ON TOPIC:

Is niemand dit nog opgevallen? Bv. @ChrisWissink of @Erik_ ?

Als je live achterligt en je wilt in 1 X vooruit naar live (door op stop danwel ‘terug’ te klikken) dan krijg je deze waarschuwing “Als u verder wilt gaan wordt de Live tv pauzeren buffer gewist. Wilt u verder gaan?”

Maar die buffer wordt dan helemaal niet gewist natuurlijk, want je blijft op dezelfde zender!

Deze melding is alleen van toepassing bij zenderwisseling terwijl je achterligt. Dus niet als je op dezelfde zender blijft. De eerste keer dacht ik dan ook WTF…. maar het groene balkje verdween gelukkig niet.

wjb
Superuser
  • 3 september 2020
PeterG schreef:

Maar die buffer wordt dan helemaal niet gewist natuurlijk, want je blijft op dezelfde zender!

Maar ook dan wordt de buffer toch gewist? :thinking:

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16

@PeterG Zodra jij op pauze drukt wordt er een buffer gebouwd. Zodra jij stopt ga je terug naar live positie. Dan wordt de buffer gewist. Het is de buffer vooruit, aangezien bij pauze de uitzending gewoon doorloopt en er dus een buffer ontstaat.

• Nieuwkomer
  • 4 september 2020

iedereen in mijn omgeving heeft al lange tijd het nieuwe menu. ik nog niet, op mijn Arcadyan HMB2260. Is er iets mis gegaan?  

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

PeterG
Superuser
  • 4 september 2020
wjb schreef:
PeterG schreef:

Maar ook dan wordt de buffer toch gewist? :thinking:

Je kan nog steeds terugspoelen naar het punt waar je op pauze stond. De buffer (lijntje infobalk wordt groen) wordt niet weer grijs als je op dezelfde zender blijft. Maar ach… als het maar werkt. Vond het de eerste keer alleen wat verwarrend.

wjb
Superuser
  • 4 september 2020
PeterG schreef:

De buffer (lijntje infobalk wordt groen) wordt niet weer grijs als je op dezelfde zender blijft.

Het groen lijntje op de infobalk geeft niet aan wat er "gebufferd" is maar puur en alleen dat deel van de uitzending tot waar te kunt terugspoelen. Dat is dus het moment waarop je die live uitzending bent gaan kijken en bij terugkijken het begin van de uitzending.

Erik van KPN
Moderator

@WolfertT, welkom op het forum! Ik heb je bericht even samengevoegd met ons verzameltopic. In het startbericht lees je meer over de uitrol. In het kort: dit gaat stapsgewijs, dus je komt nog aan de beurt :) 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 4 september 2020
WolfertT schreef:

iedereen in mijn omgeving heeft al lange tijd het nieuwe menu. ik nog niet, op mijn Arcadyan HMB2260. Is er iets mis gegaan?  

Dan mag je jezelf gelukkig prijzen. Je mist absoluut niets. Sterker nog, het oude menu is vele malen beter dan die nieuwe troep die KPN de mensen door hun strot geduwd heeft.

Erwin van KPN
Moderator

@piektaco : Ik heb je vraag hier naartoe verplaatst. In dit topic kun je alles leven over de nieuwe menu update en de eventuele aanpassingen. 

• Nieuwkomer
  • 4 september 2020

Kan de oude gids terug komen ?

De nieuwe bevalt me niet goed.

Geen positive vernieuwing

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Beste @nederned 

Helaas gaat dat niet teruggedraaid worden, interactieve tv draait op een nieuwe platform. Het oude platform is verouderd, en is deze oude platform is niet verder uit te breiden. 

• Nieuwkomer
  • 4 september 2020

Kan er dan een uitbreiding komen in het nieuwe platform,  maar dan met het uiterlijk van het oude platform ?

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 5 september 2020

Nee dat kan ook niet.