Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Slimmerik
  • 76 reacties
  • 6 september 2020

Het ziet er een stuk moderner en frisser uit. De menu’s zijn ook simpeler en logischer gegroepeerd. Dat vind ik er van @Carboxy 

Vastlopen van de decoder is wel erg storend.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 6 september 2020
Langeeri schreef:

Het ziet er een stuk moderner en frisser uit. De menu’s zijn ook simpeler en logischer gegroepeerd. Dat vind ik er van @Carboxy 

Over smaak valt niet te twisten. Maar heb je liever iets dat werkt, of liever iets dat er mooi uit ziet? Het nieuwe menu is in ieder geval niet mooier EN beter.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 6 september 2020
Langeeri schreef:

Het ziet er een stuk moderner en frisser uit. De menu’s zijn ook simpeler en logischer gegroepeerd.

‘Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding’

• 1 reactie
  • 6 september 2020

Goedeavond,

Net is bij mij de nieuwe software op de box geïnstalleerd echter de TV-gids ontbreekt. Kan ook niet meer zappen. Krijg de foutcode: STB-UFA-03 op het scherm te staan. Verwijder ik de software van de STB werkt alles weer als vanouds (TV-gids, zappen , etc.). Maar zet je de box uit komt meteen de nieuwe software update weer binnen en is het weer hommeles. 

Is er ook iets verandert in de routing tabel? Maak namelijk al jaren geen gebruik van de Experia box.

Groet,

ALE61

STB type: ZXV-8001

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 6 september 2020

Ik ben niet blij met de update van mijn 2260. Sindsdien ervaar ik vooral bij Netflix problemen. Slecht beeld bij opstarten van een film of serie. Wazige beelden en soms vastlopen. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 6 september 2020
peter-keetfm schreef:

er is inderdaad niks beter op geworden

onze 2260 in de woonkamer was ook vastgelopen

draaide 6 jaar+ zonder problemen

moest dat ding uit de kast trekken omdat de ab het niet meer doet

schakelaar op de achterkant uit en aan was de oplossing

heel graag het oude menu weer terug

Bij mij dezelfde problemen. Ik heb ook de 2260. Nooit problemen mee gehad nu niet prettig meer zo.

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 6 september 2020

daarnaast nog een vraag over de basis instellingen: ik kan niet meer vinden waar de basis instelling voor de ‘herinnering’ kan worden aangepast (tijd en wel/niet naar kanaal). Nu gaat die elke keer naar de niet gewenste stand, die ik in de eerdere versie ok anders had staan. Kan dit überhaupt in deze versie?

@kvdb stelt een vraag 

Het is mij ook opgevallen. Dat is nergens aan te passen. Dan zou het logischer zijn als het standaard "ja” is bij omschakelen.

knorde
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 200 reacties
  • 7 september 2020
peter-keetfm schreef:

er is inderdaad niks beter op geworden

onze 2260 in de woonkamer was ook vastgelopen

draaide 6 jaar+ zonder problemen

moest dat ding uit de kast trekken omdat de ab het niet meer doet

schakelaar op de achterkant uit en aan was de oplossing

heel graag het oude menu weer terug

Bij mijn schoonouders is dit ook al voorgekomen (ben zelf nog niet omgezet).
En de traagheid is ook echt een punt hoor, het voelt echt aan alsof het apparaat de software / firmware niet aankan.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 september 2020

Ik ben overgestapt naar KPN Hussel.

Helaas heb ik niet de twee super versterkers gekregen.

Een probleem is ook dat het bedienen van de tv ontvanger vreselijk traag is geworden waarbij ik meerdere keren op een opdrachttoets moet drukken voordat deze reageert.

Ook schakelen naar opgenomen of de gids duurt erg lang en begint met een leeg scherm.

Op dit moment ben ik erg teleurgesteld in Hussel.

Ik weet niet of het zo hoort maar ik ontvang ook geen HD tv waardoor het beeld nogal eens goasting vertoont.

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

• Helper
  • 29 reacties
  • 7 september 2020

Eerlijk gezegd na een paar weken begint dat tv-gids wordt geladen (incl de 2 second voordat hij überhaupt gaat laden) wel te wennen. Je weet dat het niet meer instant is. 

Maar het scrollen tussen de zenders blijft mijn grootste ergernis. Dan hapert hij weer willekeurig op een zender, dan schiet hij super hard door. naar een volgende bladzijde (dus als je van kanaal 8 naar 9 gaat dan moet hij 9-16 scherm laden) blijft een grote hindernis.

Viel me wel op dat nu na een paar weken mijn 2e ontvanger ook omgezet is, mijn 1ste ontvanger in de huiskamer weer sneller van standby af is. Laatste 3 maanden duurde dat ook langer voordat ik kanaal kon kiezen.

ruudforsthovel
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

@ChrisWissink Dag Chris, ik wend mij even tot jou. We hebben samen deel uitgemaakt van de pilotgroep van het nieuwe menu. En ik meen dat jij ook een positief kritische klant ben.

Ik heb m.b.t. mijn vraag al eerder en veelvuldig contact gehad met KPN maar wordt niet veel wijzer. Omtrekkende bewegingen en heel veel verschillende reacties.

Sinds ik de 4K-ontvanger Arris VIP5252 in huis heb ervaar ik fletsere kleuren op mijn Samsung TV. Met name rood lijkt hier de grootste boosdoener. En dan gaat men naar elkaar wijzen. Ik heb vervolgens resets van de TV en ontvanger toegepast, een topkwaliteit HDMI-kabel aangeschaft, kortom alles uit de kast gehaald. 

Op het forum lees ik hier en daar dat er meer mensen zijn die hierover klagen. Men noemt dan het zogenaamde kleurpalet als zou dat anders zijn dan bijvoorbeeld bij Ziggo e.d.

Heb jij dezelfde ervaring? Idee over mogelijke oorzaak?

Ik hoor graag van je.

Vriendelijke groet,

Ruud Forsthovel 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6510 reacties
  • 8 september 2020

Hallo @ruudforsthovel,

Goed dat je het aangeeft, volgens mij ligt dit aan de HDR optie op de ontvanger. Deze HDR op de 5202 maakt beelden soms vertekend en ontstaat het fenomeen wat jij ervaart. Wat gebeurd er als je HDR helemaal uit zet? Menu → Instellingen → Beeldscherm → HDR → Uit. 

ruudforsthovel
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
ChrisWissink schreef:

Hallo @ruudforsthovel,

Goed dat je het aangeeft, volgens mij ligt dit aan de HDR optie op de ontvanger. Deze HDR op de 5202 maakt beelden soms vertekend en ontstaat het fenomeen wat jij ervaart. Wat gebeurd er als je HDR helemaal uit zet? Menu → Instellingen → Beeldscherm → HDR → Uit. 

Dag Chris, bedankt voor je snelle reactie. Ik ga dat vanmiddag uitproberen. Je hoort van me. Groet! 

ruudforsthovel
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

@ChrisWissink Dag Chris, nou ik heb de HDR-functie uitgezet en een aantal keren geswitcht van aan naar uit en andersom. Ik zie geen wezenlijke verschillen. 

Ik denk dat ik er mee moet leven en kijk het nog even aan.

Dank voor je meedenken.

Hartelijke groet,

Ruud

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 8 september 2020

Kijk anders ook nog eens naar de "beeldverbeteraars" op de Samsung TV zelf.

Zet die zo veel mogelijk uit als dat mogelijk is.

peter-keetfm
Wijsgeer

bij ons ook in de woonkamer bij een samsung tv

in de hoeken wit fel licht maar dit lijkt mij een probleem van die tv

probeer eens een dvd speler of een ander hdmi apparaat om te kijken of het aan de itv ontvanger ligt of de tv problemen of de instellingen van de tv

ruudforsthovel
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Dank voor de tip. Ga ik proberen.

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 8 september 2020

(Off Topic)

Hier dito met een Samsung, @peter-keetfm . Vooral duidelijk bij film (met zwarte balkjes) bovenin het beeld. Heb 't zoveel mogelijk weggewerkt door helderheid laag te zetten. Ook rustiger voor de ogen.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6510 reacties
  • 8 september 2020
PeterG schreef:

(Off Topic)

Hier dito met een Samsung, @peter-keetfm . Vooral duidelijk bij film (met zwarte balkjes) bovenin het beeld. Heb 't zoveel mogelijk weggewerkt door helderheid laag te zetten. Ook rustiger voor de ogen.

@PeterG en @peter-keetfm 
Hmm, dit ervaar ik dus ook op de Samsung. Het lijkt een beetje blacklight bleeding te zijn. Dacht dat mijn tv na 3 jaar kuren begon te vertonen. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 8 september 2020
PeterG schreef:

Hier dito met een Samsung, @peter-keetfm . Vooral duidelijk bij film (met zwarte balkjes) bovenin het beeld. 

Ik schrik een beetje van dergelijke berichten want dat zou toch eigenlijk niet moeten gebeuren lijkt mij.

peter-keetfm
Wijsgeer
wjb schreef:
PeterG schreef:

Hier dito met een Samsung, @peter-keetfm . Vooral duidelijk bij film (met zwarte balkjes) bovenin het beeld. 

Ik schrik een beetje van dergelijke berichten want dat zou toch eigenlijk niet moeten gebeuren lijkt mij.

die tv staat bij mijn ouders ik heb net even gekeken bij het smartgedeelte en via chromecast is het wel zwart

via itv komt dat witte in de hoeken weer

hun maakt het niet uit ik vind het echt lelijk

ik ga binnenkort even de hdmi kabel vervangen

kijken of het oplost

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 8 september 2020
peter-keetfm schreef:

ik ga binnenkort even de hdmi kabel vervangen

kijken of het oplost

Ik verwacht niet dat dat enige impact zal hebben.

peter-keetfm
Wijsgeer

hdmi / dvi poort 1 heeft dat probleem

andere 3 hdmi poorten niet

nu heb ik beeld instelling gereset van de tv nu lijkt het goed

Beste, met de recente update zijn onze 3 tv ontvangers

heel heel heel heel .... traag geworden bij het zappen en/of door het menu scrollen.etc... oftewel het is er nïet gebruiksvriendelijker op geworden. Neem aan dat dit niet de bedoeling is.. hoor graag wat de oplossing is van dit probleem... betreft 3 Arris vip2952 v2. Alvast bedankt!  

Admin: afbeeldingen verwijderd t.b.v de overzichtelijkheid van het topic en het niet direct noodzakelijk zijn van de getoonde informatie (softwareversie en serienummer tv ontvanger)

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 8 september 2020

Het nieuwe menu is wat trager, ja.

Hier met de Arris 2952 duurt het bijna 2 seconden (Wauw...) voordat de gids er helemaal geladen staat. Er zijn ook functies die veel sneller gaan.