Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 474922 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• Nieuwkomer
  • September 9, 2020

Hallo,

Enige tijd geleden is bij mijn TV ontvangers de nieuwe software geladen.

Sinds die tijd zijn ze beide verschrikkelijk traag.

Eigenlijk is het gewoon niet leuk meer.

Voor de software update was dit niet het geval.

Wat kan ik daaraan doen?

Grt

Bert

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 9, 2020

Wat kan ik daaraan doen?

@Berggjgsm Momenteel niet veel helaas. Het wachten is op een nieuwe update.

Je zou een frisse start kunnen doen onder de instellingen. Hiermee wordt de ontvanger gereset naar de fabrieksinstellingen en de software, plus de nieuwe software weer opnieuw ingeladen. Maar of het veel verschil maakt...

• Deelnemer
  • September 9, 2020

Het is mij wel opgevallen (dat na deze update) het menu steeds vastloopt. Ik kan dan alleen op “Gids & Terugkijken” klikken en meer niet.  Om de boel weer werkend te krijgen moet ik de TV-ontvanger helemaal spanningsloos maken. Dit heb ik nu al 5 keer moeten doen, terwijl ik voor deze update nog nooit mijn TV-ontvanger spanningsloos heb moeten maken.

Hetzelfde probleem,  ik word er gek van en overweeg zelfs weg te gaan. Loopt vast, vooral bij voor of achteruit spoelen en na stop weer opstarten. 

• Topper
  • September 9, 2020

De nieuwe gids is niet alleen een ergernis, als je een herinnering instelt naar een programma en daar ‘automatisch overschakelen’ bij aanvinkt verwacht je ook dat dit gebeurt. Maar niet als je het huidige programma eerder even gepauzeerd hebt, dan krijg je alsnog een vraag of je wil overschakelen.. Ben je even de kamer uit mis je dus het begin.. handig hoor dat automatisch overschakelen..

En dan nog de ergernis dat je bij een programma wat je eerder gepauzeerd hebt niet meer in de gids kunt kijken.

Alles wat ik prettig vond aan mijn pakket in 1 update vernietigd..

*Admin: Bericht onder bestaand topic geplaatst

• Helper
  • September 9, 2020

Het nieuwe menu is wat trager, ja.

Hier met de Arris 2952 duurt het bijna 2 seconden (Wauw...) voordat de gids er helemaal geladen staat. Er zijn ook functies die veel sneller gaan.

Leuk dat het bij jou zo is peterG.. heel fijn maar bij ons dus niet.. ik zie graag een reactie van kpn tegemoet.. dank u

Hoelang moeten jullie dan wachten op het volledig laden van de gids?

is dit nu echt een serieuze vraag nadat je tientallen keren al hebt gereageerd op andere posts waren dit geschreven wordt. Ik weet dat je het niet erkend dat wij die problemen ervaren en hint dat het aan ons ligt

wjb
Wijsgeer
  • September 9, 2020

is dit nu echt een serieuze vraag nadat je tientallen keren al hebt gereageerd op andere posts waren dit geschreven wordt.

Ja, dat is echt een hele serieuze vraag en ik hoop dat je daar ook een heel serieus antwoord op wilt geven. Ik ben namelijk oprecht benieuwd hoe breed dit probleem werkelijk is.

Ik weet dat je het niet erkend dat wij die problemen ervaren en hint dat het aan ons ligt

Wat een onzin, er staat notabene een filmpje in dit topic waarbij iemand duidelijk laat zien dat het laden van de gids op zijn TV ontvanger zo'n vier seconden duurt. Dat is natuurlijk schrikbarend. Het vreemde is dat wij op onze HMB2260's laadtijden van tegen de twee seconden ervaren. Dat is twee keer zo snel maar nog steeds veel langzamer dan de nul seconden die het opbouwen van de gids op onze ZTE ZXV8001 in beslag neemt.

• Helper
  • September 9, 2020

WJB je hebt zelf ook gereageerd op mijn filmpje van laden van gids en haperen tussen kanalen. en daar reageerde je ook geschokt. dus vandaar was ik verbaasd over je vraag “hoe lang moeten jullie dan wachten”. mijn idee dat je het niet erkend is dat je met veel in discussie gaat die dit meld.

Laden: op de kop af 5-6 sec (daar reken ik de tijd bij voordat hij uberhaupt gaat laden wat 2 seconden)

Het verspringen van pagina (als van 1-8 verspringen naar 8-16) 2-3 seconden. dit varieert.

Het haperen op als je aan het scrollen bent (bijvoorbeeld je begint bij 1, je houdt naar beneden ingedrukt en dan staat hij ineens stil bij 3 en schiet dan door naar 8, waar hij vervolgens weer de volgende pagina moet gaan laden).

Dit laatste is mijn grootse ergenis. 

wjb
Wijsgeer
  • September 9, 2020

...en daar reageerde je ook geschokt. dus vandaar was ik verbaasd over je vraag...

Maar waarom schrijf je dan...

Ik weet dat je het niet erkend dat wij die problemen ervaren en hint dat het aan ons ligt

...want dat is echt pure onzin.

Laden: op de kop af 5-6 sec (daar reken ik de tijd bij voordat hij uberhaupt gaat laden wat 2 seconden)

Het verspringen van pagina (als van 1-8 verspringen naar 8-16) 2-3 seconden. dit varieert.

Het haperen op als je aan het scrollen bent (bijvoorbeeld je begint bij 1, je houdt naar beneden ingedrukt en dan staat hij ineens stil bij 3 en schiet dan door naar 8, waar hij vervolgens weer de volgende pagina moet gaan laden).

En dit intrigeert mij dan gewoon want waarom ervaar jij wel dergelijke rampzalige responsetijden en ik niet. Het verspringen van pagina kost bij ons geen tijd, de volgende pagina staat er vrijwel direct. Waarom dan ... wat zou daar de oorzaak dan van kunnen zijn?

UruPukaPuka
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • September 9, 2020

Sinds de update van het nieuwe menu heb ik problemen met BEGIN GEMIST (de groene knop).

Bij enkele regionale TV-zenders o.a. TV Gelderland kan ik het begin niet meer zien van een lopend programma zoals eerder wel mogelijk was met een druk op de groene knop van de afstandsbediening. Dit verschijnsel doet zich voor bij 4 van de 10 regionale zenders die ik kan ontvangen. Bij alle overige zenders zijn er geen problemen met BEGIN GEMIST.

Foutcode BST-zap-01 verschijnt bij de zenders waar het mis gaat. Experiabox v9 en de twee ontvangers HMB2260 zijn al diverse keren opnieuw opgestart. Software herladen, fabrieksinstellingen en frisse start hebben allemaal niets geholpen.

Ook een Arris VIP2952 bij een familielid van mij heeft dezelfde foutmelding op dezelfde zenders.

Ook hier helpt opstarten enz…. niet. De foutcode doet zich alleen voor bij TV Gelderland, Omroep Brabant, TV West en TV Rijnmond.

Zit er soms een fout in de software en hebben hier meer mensen last van?

Wie heeft de oplossing?

• Nieuwkomer
  • September 9, 2020

Bij het Pluspakket, On Demand, is sinds kort het 'horror’ genre verdwenen. Dit zijn nou net de films die ik graag kijk..  Komt dit nog terug?

*Admin: Post onder bestaand topic geplaatst

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • September 9, 2020

...en daar reageerde je ook geschokt. dus vandaar was ik verbaasd over je vraag...

Maar waarom schrijf je dan...

...want dat is echt pure onzin.

En dit intrigeert mij dan gewoon want waarom ervaar jij wel dergelijke rampzalige responsetijden en ik niet. Het verspringen van pagina kost bij ons geen tijd, de volgende pagina staat er vrijwel direct. Waarom dan ... wat zou daar de oorzaak dan van kunnen zijn?

@wjb Echt? Ga je deze hele cyclus van opmerkingen/vragen nu weer opnieuw beginnen. Ik zou ook heel graag weten hoe het komt, maar nog veel liever zie ik een oplossing.

• September 9, 2020

..

En dit intrigeert mij dan gewoon want waarom jij wel dergelijke rampzalige responsetijden ervaart en ik niet. Het verspringen van pagina kost bij ons geen tijd, de volgende pagina staat er vrijwel direct. Waarom dan ... wat zou daar de oorzaak dan van kunnen zijn?

Na er nu een tijd mee bezig te zijn geweest bemerk ik iets meer waar voor mij het probleem ligt. Ik heb nu 2 soorten afstandbedieningen in huis, en die zijn totaal ongelijk. Ik druk nogal eens mis. 

Dan corrigeer ik en corrigeer ik weer. De toetsaanslagen worden bewaard in een geheugen en dan allemaal uitgevoerd. Irritant als dit niet direct maar vrijwel direct gebeurt, dus even langer duurt. Ik denk dat ik niet de enige ben die dit doet.

Ik bemerk trouwens nog iets. De nummeraanslagen op de afstandbediening hebben nu een ultrakorte wachttijd op de volgende. Als ik 220 probeer te drukken, kom ik vaak alleen maar op 22 terecht. Is dit een wijziging geweest om alles sneller te laten gaan?

Bij ons gebeurt onder normalle omstandigheden alles echter wel allemaal binnen de 3 seconden. (Een norm op dit gebied). 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 9, 2020

Voor iedereen die zich afvraagt hoe, misschien kunnen jullie een speciaal stukje forum krijgen, met boksbal, bitjes en eventueel een tok, kan bij mij opgehaald worden 😎

wjb
Wijsgeer
  • September 9, 2020

@CorL, ik ga jou eens een raar voorstel doen.

Leg eens een boek bovenop jouw TV ontvanger en laat deze aan de voorzijde twee centimeter uitsteken.

Reageert de ontvanger nu beter op de afstandsbediening?

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • September 9, 2020

Voor iedereen die zich afvraagt hoe, misschien kunnen jullie een speciaal stukje forum krijgen, met boksbal, bitjes en eventueel een tok, kan bij mij opgehaald worden 😎

Grappig. Maar sommigen hier posten een paar maal per uur op verschillende “stukjes forum”, dus of het echt gaat helpen?

Overigens gaat niet alleen het laden van de gids traag (vanavond vroeg ik me zelfs een keer af of er uberhaupt nog iets in dat blauwe vlak zou verschijnen, maar toen duurde het echt extreem lang) maar de gids sluiten duurt soms ook wel een paar seconden.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 9, 2020

Grappig. Maar sommigen hier posten een paar maal per uur op verschillende “stukjes forum”, dus of het echt gaat helpen?

Overigens gaat niet alleen het laden van de gids traag (vanavond vroeg ik me zelfs een keer af of er uberhaupt nog iets in dat blauwe vlak zou verschijnen, maar toen duurde het echt extreem lang) maar de gids sluiten duurt soms ook wel een paar seconden.

Ik vond mijn opmerking wel grappig, tenminste 1 persoon die het grappig vond ;-)

Ik begin die kras op de plaat inmiddels wel lachwekkend te vinden. En eigenlijk niet in positieve zin. En dat geldt ook hier met de 2260 nog steeds voor de ‘stroperigheid’ van met name de gids en er doorheen stuiteren. Maar goed. 

• September 9, 2020

@CorL, ik ga jou eens een raar voorstel doen.

Leg eens een boek bovenop jouw TV ontvanger en laat deze aan de voorzijde twee centimeter uitsteken.

Reageert de ontvanger nu beter op de afstandsbediening?

Off Topic,

Dat van dat boek heb ik al meerdere keren van je gelezen en dat werkt. Maar dat is niet het allerergste probleem. Het rode lampje flits wel op, maar het blijft stroperig zoals een ander net schrijft. Waarschijnlijk overigens niet meer dan vroeger. Maar je merkt het omdat sommige handelingen irritant zijn en je veel meer dan vroeger keuzes moet doen. (Bijvoorbeeld niet overal waar je het zou denken heeft het indrukken van de “rec” toets effect voor het aan of uitzetten van een opname. )

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 9, 2020

Tja…. Het spontaan herstarten vd TV box gaat dus gewoon door....

Op advies al de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat werkt dus niet. 

Vanavond 23:30… dan beeld ineens weer weg. 
Paar min programma onderbreking  

En nu??? Is dit het “nieuwe normaal”?

• Deelnemer
  • September 10, 2020

Helaas reset geeft geen resultaat. Opnames blijven weg.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 10, 2020

Tja…. Het spontaan herstarten vd TV box gaat dus gewoon door....

Op advies al de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat werkt dus niet. 

Vanavond 23:30… dan beeld ineens weer weg. 
Paar min programma onderbreking  

En nu??? Is dit het “nieuwe normaal”?

@KPN. Een definitieve oplossing hiervoor is wel gewenst. Ik hoor graag...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2020

@CorL.schrijft:

Ik bemerk trouwens nog iets. De nummeraanslagen op de afstandbediening hebben nu een ultrakorte wachttijd op de volgende. Als ik 220 probeer te drukken, kom ik vaak alleen maar op 22 terecht. Is dit een wijziging geweest om alles sneller te laten gaan?

Dit heb ik ook gemerkt i.c.m. de Samsung One Remote. Bij 'veilige invoer’ v.d. cijfers (lees: snelle invoer) kun je 1 - 5 danwel 6 - 0 invoeren. Dat moet je even switchen met de ‘terug'-toets op de One Remote. Met de oude invoer had ik ruim voldoende tijd om te switchen, nu red ik het nooit. Dus gebruik ik dan maar de gewone invoer op de One Remote wat sowieso al trager werkt.

Zelfs met de gewone ab (D3) moet je echt sneller zijn. Zeker niet vriendelijk(er) voor ouderen. Ben benieuwd hoe het mijn moeder vergaat met 3 cijfers als ze over is.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 10, 2020

@CorL.schrijft:

Dit heb ik ook gemerkt i.c.m. de Samsung One Remote. Bij 'veilige invoer’ v.d. cijfers (lees: snelle invoer) kun je 1 - 5 danwel 6 - 0 invoeren. Dat moet je even switchen met de ‘terug'-toets op de One Remote. Met de oude invoer had ik ruim voldoende tijd om te switchen, nu red ik het nooit. Dus gebruik ik dan maar de gewone invoer op de One Remote wat sowieso al trager werkt.

Zelfs met de gewone ab (D3) moet je echt sneller zijn. Zeker niet vriendelijk(er) voor ouderen. Ben benieuwd hoe het mijn moeder vergaat met 3 cijfers als ze over is.

Dit is allemaal aangegeven in de pilot. Ik heb hier ook “last” van. Ik ben ook niet snel genoeg op zijn tijd.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • September 10, 2020

jwg.bouwens schreef: Wat betreft HD tv ja die had ik voorheen wel. Ik heb ik een glasvezel aansluiting waar ik weinig van merk.

@Erik_, is dit niet het bekende ‘probleem’ in de (HD) settings bij KPN wat jullie zelf evt. kunnen corrigeren? (klik :wink: )

Dat is dan wel mijn vermoeden. @jwg.bouwens, zou jij je forumprofiel willen invullen? Dan neem ik een kijkje naar de instellingen aan onze kant of die allemaal kloppen. Reageer hier even weer als je het profiel hebt ingevuld.

De opnames zijn bij mij ook verdwenen. Kreeg het advies om een reset te doen maar dit heeft niet geholpen.

@Carmenvdb, als je via tv.kpn.com of de iTV app kijkt, zie je de opnames daar wel? Heb je meerdere ontvangers, en zo ja, ben je de opnames op allemaal kwijt? Vul alsjeblieft ook even je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt.

Hier ook sinds twee dagen de nieuwe update geïnstalleerd. Nu kom ik er achter dat de opnames van september verdwenen zijn. Zijn deze terug te halen? of terug te plaatsen door KPN?

@Homer73, voor jou heb ik dezelfde vragen en het verzoek om je profiel in te vullen

Sinds de update van het nieuwe menu heb ik problemen met BEGIN GEMIST (de groene knop).

Bij enkele regionale TV-zenders o.a. TV Gelderland kan ik het begin niet meer zien van een lopend programma zoals eerder wel mogelijk was met een druk op de groene knop van de afstandsbediening. Dit verschijnsel doet zich voor bij 4 van de 10 regionale zenders die ik kan ontvangen. Bij alle overige zenders zijn er geen problemen met BEGIN GEMIST.

Foutcode BST-zap-01 verschijnt bij de zenders waar het mis gaat. Experiabox v9 en de twee ontvangers HMB2260 zijn al diverse keren opnieuw opgestart. Software herladen, fabrieksinstellingen en frisse start hebben allemaal niets geholpen.

Ook een Arris VIP2952 bij een familielid van mij heeft dezelfde foutmelding op dezelfde zenders.

Ook hier helpt opstarten enz…. niet. De foutcode doet zich alleen voor bij TV Gelderland, Omroep Brabant, TV West en TV Rijnmond.

Zit er soms een fout in de software en hebben hier meer mensen last van?

Wie heeft de oplossing?

@UruPukaPuka, in welke provincie woon je zelf? Je hoort namelijk alleen de regionale omroepen van je eigen provincie en de daar aangrenzende te ontvangen, dat zijn er geen tien. Wellicht dat het daarin dan ook ergens misgaat. Wil jij ook je forumprofiel invullen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2020

Dit verschijnsel doet zich voor bij 4 van de 10 regionale zenders die ik kan ontvangen.

@Urapukapuka 

Er is geen provincie waar 10 regionale zenders worden doorgegeven. In Gelderland zijn de meeste: 9 stuks. (zie overzicht per provincie wat je zou krijgen).

UruPukaPuka
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • September 10, 2020

Ik woon in de provincie Gelderland en kan wel degelijk naar 10 regionale omroepen kijken.

Eigen provincie: TV Gelderland

Aangrenzende provincies: RTV Oost, Omroep Flevoland, Omroep Brabant, L1 (Limburg), RTV Utrecht, TV West en TV Rijnmond.

Tel daarbij op AT5 en Omrop Fryslân die landelijk worden doorgegeven dan zijn dat er tien.

Als inwoner van Gelderland gaat mijn meeste aandacht uiteraard uit naar TV Gelderland. Zoals eerder vermeld werkt bij mij BEGIN GEMIST via de groene knop niet bij alle 10 zenders. Het werkt niet bij TV Gelderland, Omroep Brabant TV West en TV Rijnmond. Bij deze zenders krijg ik dus de foutcode STB-zap-01.

Wie heeft hier een oplossing voor?