Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 september 2020
UruPukaPuka schreef:

...Tel daarbij op AT5 en ...

En dat is wat @PeterG je probeert te vertellen, AT5 is geen regionale zender maar de lokale zender van onze hoofdstad Amsterdam.

Wat mij betreft heb je gelijk met die 10 regionale zenders maar formeel zijn het 9 regionale zenders en 1 lokale.

Overigens is die fout zeer eenvoudig te reproduceren door bijvoorbeeld bij het lopende programma op TV Gelderland te kiezen voor "kijken vanaf begin".

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 10 september 2020

@UruPukaPuka Hier dezelfde foutcode bij tv Gelderland, tv Oost kan niet worden terug gekeken. Kan geen oplossing aandragen helaas. 

UruPukaPuka
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 47 reacties
  • 10 september 2020

@Anneke-Anna 

In welke provincie woon je?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 10 september 2020
UruPukaPuka schreef:

@Anneke-Anna

In welke provincie woon je?

Oost Overijssel. 

PeterG
Superuser
  • 61274 reacties
  • 10 september 2020

En als jullie van die zenders opnemen @UruPukaPuka en @Anneke-Anna ? Kan de opname dan ook niet teruggekeken?

Ik kan het hier in Noord holland niet testen met net dié zenders (gelderland en Oost.)

Verder, omdat AT5 inderdaad geen regionale zender is staat ie ook niet in mijn overzicht van regionalen:

Verdeling regionale zenders bij KPN.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 10 september 2020
PeterG schreef:

En als jullie van die zenders opnemen @UruPukaPuka en @Anneke-Anna ? Kan de opname dan ook niet teruggekeken?

Ik kan het hier in Noord holland niet testen met net dié zenders (gelderland en Oost.)

Verder, omdat AT5 inderdaad geen regionale zender is staat ie ook niet in mijn overzicht van regionalen:

Verdeling regionale zenders bij KPN.

Zal aankomende dagen eens testen.

Viel me wel op dat het groene pijltje van terugkijken net zo wisselvallig is als een herinnering aanzetten. De ene keer werkt het een andere keer niet. 

UruPukaPuka
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 47 reacties
  • 10 september 2020
PeterG schreef:

Een opgenomen programma terug kijken is geen probleem. Dit lukt op alle zenders die worden aangeboden.

Alleen bij de eerder genoemde zenders lukt het dus niet om tijdens een lopend programma terug te gaan naar het begin met de groene knop. Wel opvallend is dat het probleem zich alleen voordoet bij regionale zenders.

Inderdaad, AT5 is geen regionale, maar een lokale omroep.

• Topper
  • 11 reacties
  • 10 september 2020

Hallo

Hebben jullie ook problemen met de herinnering voor een tv programma sinds de update?

Ik stel alles netjes in.....1minuut voor aanvang automatisch overschakelen, vervolgens komt er zo'n 🔔 alarmbelletje naast het programma te staan en vervolgens gebeurd er niks.....?

Foutje in de update?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 september 2020

Ik vind het tv menu onhandig en onoverzichtelijk, als je een tv programma van bijvoorbeeld van 2 dagen geleden wil terugkijken, en je bent klaar met kijken, je drukt op knop terug of op gids, dan springt de gids weer gelijk terug naar de dag van vandaag en blijft niet op de dag waarop je hebt teruggekeken. Het menu is onoverzichtelijk omdat je niet alle titels van programma's volledig kunt zien. Het is rommelig omdat het allemaal kleine vakjes zijn en daar staan de tijden niet in. Als je 2x op gids drukt wordt het wel iets beter. Het is niet een klantvriendelijk systeem. Door een klantenservice medewerker is gezegd dat ik een melding moest doen op het forum, als er dan veel mensen op reageren hoop ik dat KPN het tv menu alsnog aanpast.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 11 september 2020
Jissy schreef:

Het menu is onoverzichtelijk omdat je niet alle titels van programma's volledig kunt zien. Het is rommelig omdat het allemaal kleine vakjes zijn en daar staan de tijden niet in.

Het is natuurlijk onmogelijk om altijd de hele titel van programma's zichtbaar te maken tenzij je de hoeveelheid zenders en het tijdsslot op een pagina drastisch beperkt en dat komt de gebruiksvriendelijkheid natuurlijk ook niet te goede. Dan zou je bijvoorbeeld iets krijgen als in de iTV app maar daar wordt je natuurlijk ook niet vrolijk van.

• Topper
  • 10 reacties
  • 11 september 2020

Sinds de uitrol van de nieuwe sw ervaar ik regelmatig problemen hiermee.

Alles blokkeerd - kan met de afstandbediening niets meer aansturen. Allleen de voeding van de box verwijderen helpt.

Spontaan herstarten van de box en weer de sw installeren.

E.e.a. Is in een  maand tijd een keer of 7 voorgekomen

Heb de indruk dat het geheel trager is en dat programma’s wissen omslachtiger is.

Zou graag de functionaliteit van "picture in picture" bij overschakelen naar zenderlijst terug willen hebben.

Ben niet echt enthousiast over deze nieuw versie.

Hoe kan dit opgelsot worden?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28435 reacties
  • 11 september 2020

Ik heb het terugkijken op de regionalen doorgegeven (samen met de overige feedback van de afgelopen week 🙂 )

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 september 2020

als je via tv.kpn.com of de iTV app kijkt, zie je de opnames daar wel? Heb je meerdere ontvangers, en zo ja, ben je de opnames op allemaal kwijt? Vul alsjeblieft ook even je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt.

@Erik_ app geeft ook geen opnames van afgelopen week weer, zelfde inhoud als ontvanger. profiel inmiddels gevuld.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 18 reacties
  • 11 september 2020

Ik heb het een tijdje aangezien maar moet dit nu toch echt kwijt.

Wat een vreselijke interface!

Ja het ziet er mooi uit. Ja heel modern en " gebruiksvriendelijk"…

Maar die kastjes zijn hier gewoon niet geschikt voor. Het is traag. Ze hebben er gewoon moeite mee. Ik wil tv kijken, en hoe het menu er uit ziet zal me een zorg zijn.

Iemand een goed alternatief? Ziggo schijnt nu een goede box te hebben.

Fix het probleem of zet aub gewoon de oude interface terug.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 11 september 2020
JKa schreef:

Maar die kastjes zijn hier gewoon niet geschikt voor. Het is traag. Ze hebben er gewoon moeite mee. Ik wil tv kijken, en hoe het menu er uit ziet zal me een zorg zijn.

Inderdaad, het maakt allemaal niet uit waarom en hoe. Ik betwijfel of het echt aan de kastjes ligt ( oude menu inclusief PIP werkte als een tierelier), maar het doet er niet toe. Het is gewoon slechte software en er moet nodig wat aan gedaan worden. En of je van Ziggo nou zo vrolijk gaat worden??? Verder ben ik al jaaaaaren een tevreden klant van KPN/XS4ALL, maar aub doe hier iets aan!

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 11 september 2020

Nieuwe menu is er niet fijner op geworden
Als je wilt opnemen is dit ook heel anders dan voorheen

En ook als je naar de gids gaat, dan had je voorheen nog het beeld in het klein waar je naar keek
Maar ook dit is helaas wel

Allemaal leuk en aardig al die veranderingen, maar het is er niet beter op geworden

*Admin: Bericht onder bestaand topic geplaatst

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 12 september 2020

Hoi @Homer73 . Ik probeer te zoeken op het adres dat in je profiel staat maar daar vind ik geen KPN abonnement. Kun je hier nog eens naar kijken?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 12 september 2020
JKa schreef:

Helemaal mee eens! Het was zo lekker snel allemaal. Ik erger me dood aan het ding nu. Ik zie 4 opties:

- geef ons de oude interface terug

- los het probleem op

- geef ons nieuwe (snellere) tv ontvangers

- overstappen naar wat anders. Zit ik persoonlijk niet echt op te wachten eigenlijk want kpn bevalt verder gewoon goed. Maar deze software had natuurlijk NOOIT door de test fase mogen komen (kan ik me daarvoor opgeven?)

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 september 2020

Ik ben, net als vele voor en met mij HELEMAAL!!! NIET!!! tevreden met de veranderingen in de interactieve tv. Waarom veranderen wat prima was. Nu veel extra handelingen die voorheen niet nodig waren. Waardeloos!

De gids gaat soms wel en soms niet terug naar het zendermenu waar ik de laatste keer naar keek. Moet dat dat regelmatig opnieuw instellen. Waardeloos. Ook het halve scherm voor de gids is volkomen onnodig. Waar moet er een plaatje bij? Erg onrustig ook! 

Ook kan je bij de opnames bij de titel niet meer zien welke zender het is/was. Dit was namelijk erg handig als ik voor de zekerheid een programma dat daarna kwam had opgenomen zodat ik bij uitloop sowieso nog het einde kon zien bij het tweede, verlengde programma.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 september 2020

O ja aanvulling: bij serieopname wordt de serie niet altijd opgenomen. Dan miste ik dat programma dus.

jacobusja
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 49 reacties
  • 12 september 2020

Ik vind het menu software geweldig mooi maar de leesbaarheid wit op blauw mag voor mij het blauw wat donkerder. Voor de rest prima menu

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 12 september 2020

Heb het nieuwe menu nu 3 weken en heb me meerdere malen moeten inhouden om de HMB2260 niet door het ongeopende raam naar buiten te gooien. Wat een baggerzooi is het nieuwe menu. Laden van de gids duurt hier inmiddels tussen de 4 en 6 seconden en daarna nog eens 2-3 seconden voordat de nieuwe zender in beeld is.

Waar ik me ook gigantisch aan stoor is dat KPN blijkbaar geen interesse heeft het op te lossen. Ze laten hun betalende klanten gewoon in de kou staan. Geen enkele reactie over wat de plannen zijn om dit probleem op te lossen. Maar straks wel weer alles duurder maken.

jacobusja
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 49 reacties
  • 12 september 2020

Ik zou de oorzaak elders zoeken want ik herken bovenstaande niet

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 september 2020
jacobusja schreef:

Ik zou de oorzaak elders zoeken want ik herken bovenstaande niet

Dat maakt dat fenomeen ook zo intrigerend.

Bij de één, zoals bij mij, staat de gids er binnen 2 seconden terwijl bij een ander, zoals @TMG1961, dit 4 tot 6 seconden in beslag neemt. Als ik dat zou ervaren dat had ik hier waarschijnlijk ook de longen uit mijn lijf geschreeuwd want dergelijke responsetijden zijn natuurlijk volstrekt onacceptabel. Ik had dan waarschijnlijk al lang de 4K optie aangezet om zo de VIP5202 geleverd te krijgen. Die zet je na een half jaar dan weer uit, dan hoef je immers de VIP5202's niet meer in te leveren. Dan ben je voor €15,- dus van het probleem af. Dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn want het is KPN die met een oplossing moet komen.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 september 2020

@Erik_ Ik denk dat het klantnummer niet correct was. Ik heb een contract via derde partij met KPN, helpt dat?