Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 12 september 2020
wjb schreef:

Dan ben je voor €15,- dus van het probleem af. Dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn want het is KPN die met een oplossing moet komen

Je bedoeld voor €0,00 van het probleem af, natuurlijk  😎

Ik heb hier ook de 5202 zoals bekend, racemonster, maar het volume is ‘bagger’. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 september 2020
Anneke-Anna schreef:
wjb schreef:

Dan ben je voor €15,- dus van het probleem af. Dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn want het is KPN die met een oplossing moet komen

Als KPN netjes haar werk zou doen, dan wel ja maar anders kost het je zes maanden lang €2,50 per maand om als bestaande klant de VIP5202 te krijgen.

Anneke-Anna schreef:

Wat ervaar je dan met het volume?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 12 september 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:
wjb schreef:

Als KPN netjes haar werk zou doen, dan wel ja maar anders kost het je zes maanden lang €2,50 per maand om als bestaande klant de VIP5202 te krijgen.

Anneke-Anna schreef:

Wat ervaar je dan met het volume?

Te zacht, ondanks de update, Chris ervaart hetzelfde, topic laatste berichten. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 september 2020
Anneke-Anna schreef:

De reden waarom ik het vroeg is omdat ik zelf ook al lange tijd problemen met het volume op de ZTE ZXV8001 ervaar en die problemen sinds de introductie van het nieuwe menu in frequentie sterk toegenomen zijn. Zie dit bericht.

Ook de HMB2260 lijkt nu onbruikbaar te zijn op onze Sony KD-43XD8305 i.c.m. een Sony BDV-E380. Zie dit bericht in hetzelfde topic.

Ik hoop stiekem dat er een verband is tussen al die problemen t.a.v. het geluidsvolume zodat de kans op een oplossing groter gaat worden.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 12 september 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

De reden waarom ik het vroeg is omdat ik zelf ook al lange tijd problemen met het volume op de ZTE ZXV8001 ervaar en die problemen sinds de introductie van het nieuwe menu in frequentie sterk toegenomen zijn. Zie dit bericht.

Ook de HMB2260 lijkt nu onbruikbaar te zijn op onze Sony KD-43XD8305 i.c.m. een Sony BDV-E380. Zie dit bericht in hetzelfde topic.

Ik had het een aantal keren voorbij zien komen inderdaad en aan de hand van jouw topic hier een aantal dingen getest en uitgeprobeerd met de 5202. Als het een Sony issue zou zijn, zit ik nu hardop te denken, dan zou hier de 2260 hetzelfde hebben. Maar bij die ontvanger is het geluid juist erg goed. 🤷‍♀️

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 14 september 2020
Bepbak schreef:

Bij het Pluspakket, On Demand, is sinds kort het 'horror’ genre verdwenen. Dit zijn nou net de films die ik graag kijk..  Komt dit nog terug?

*Admin: Post onder bestaand topic geplaatst

Ik zie het ook niet meer, jammer inderdaad. 
Annabelle en It 🤡 zie ik ook nergens meer tussen staan….. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 september 2020
Anneke-Anna schreef:
Bepbak schreef:

Bij het Pluspakket, On Demand, is sinds kort het 'horror’ genre verdwenen. Dit zijn nou net de films die ik graag kijk..  Komt dit nog terug?

In de iTV app is het genre "horror" nog wel aanwezig.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 14 september 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Pluspakket? Ik zoek maar kan het niet vinden…. zal nog eens kijken 🧐

*gevonden in de filters 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 september 2020
Anneke-Anna schreef:
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Pluspakket? Ik zoek maar kan het niet vinden…. zal nog eens kijken 🧐

Ik heb het over de iTV app, niet over de TV ontvanger.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 14 september 2020

@wjb Pluspakket in iTV app had ik er hier ook voor 🙂 Zie screenshot. 
Zie er maar 2 horror films in staan…...

Heb jij alle films er nu voor of degene uit het pluspakket? 

*screenshot toevoeging

Deep Blue Sea 3 is een nieuwe film, die kan nog niet in het pluspakket zitten. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 september 2020
Anneke-Anna schreef:

Ik had gekozen voor alle films uit het genre "horror".

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 14 september 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Dat vermoeden had ik al, zie toevoeging in mijn bericht hierboven. 

‘we’ hadden het over het Pluspakket 😀

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 september 2020
Anneke-Anna schreef:
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Maar je had het ook over "Annabelle comes home" en "IT" en die zie ik er dus wel tussen staan.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 14 september 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Maar je had het ook over "Annabelle comes home" en "IT" en die zie ik er dus wel tussen staan.

Ja, klopt, die zaten tot voor kort ook gratis in het Pluspakket. Die had ik al gezien.

Nu zijn het betaalde films.

Het kopje Horror staat niet meer in het Pluspakket. Dat ging het om eigenlijk…

*Ik noemde zie het ‘nergens’ meer tussen staan, ik bedoelde hiermee onder de andere genres in het Pluspakket. 

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 94 reacties
  • 14 september 2020

Vanavond is de TV-ontvanger helemaal uit zichzelf helemaal opnieuw gestart inclusief het blauwe scherm met het percentage van het opstart proces, wat enkele minuten duurt (tijdens dat opnieuw opstarten kun je geen TV kijken). Ik heb de ARRIS VIP2952 V2 met het nieuwe menu.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 14 september 2020
losbol schreef:

Vanavond is de TV-ontvanger helemaal uit zichzelf helemaal opnieuw gestart inclusief het blauwe scherm met het percentage van het opstart proces, wat enkele minuten duurt (tijdens dat opnieuw opstarten kun je geen TV kijken). Ik heb de ARRIS VIP2952 V2 met het nieuwe menu.

Welcome to the club. Je bent niet de eerste en zeker niet de enige. Is hier al heel vaak voorbij gekomen. Gebeurt bij mij ook zeer geregeld. Genoemde (mogelijke) oplossingen, werken in mijn geval niet, net als bij vele anderen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 14 september 2020
Anneke-Anna schreef:
Bepbak schreef:

Bij de discussie (ook hieronder doorgaand) over het ontbreken van het genre horror of horrorfilms moest ik even glimlachten. Het nieuwe menu is horror. Sterk overdreven natuurlijk, maar 't schoot wel even door mijn gedachten. Dat juist horror ontbreekt of wordt gemist...

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 15 september 2020
jobje73 schreef:
Anneke-Anna schreef:
Bepbak schreef:

Bij de discussie (ook hieronder doorgaand) over het ontbreken van het genre horror of horrorfilms moest ik even glimlachten. Het nieuwe menu is horror. Sterk overdreven natuurlijk, maar 't schoot wel even door mijn gedachten. Dat juist horror ontbreekt of wordt gemist...

Volgens mij is het eerste bericht in dit draadje ook nog eens naar het verkeerde topic gesleept ;-) 

harry49
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 86 reacties
  • 15 september 2020
jobje73 schreef:
losbol schreef:

Welcome to the club. Je bent niet de eerste en zeker niet de enige. Is hier al heel vaak voorbij gekomen. Gebeurt bij mij ook zeer geregeld. Genoemde (mogelijke) oplossingen, werken in mijn geval niet, net als bij vele anderen. 

Sinds het nieuwe menu is die van ons al 8x opgestart echter zonder waarneembare verbeteringen daarna, het blijft even traag en de werking van het menu blijft ook rommelig. Ik ben er nog steeds niet blij mee….Ik vind het prutswerk……

Maar ik blijf hopen dat het ooit goed komt…….

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 15 september 2020
jobje73 schreef:
losbol schreef:

Ter extra info. Op moment van schrijven start hij dus weer opnieuw op: welkom terug bij interactieve tv. Net als gister. Blijft gewoon maar doorgaan.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 30905 reacties
  • 15 september 2020
losbol schreef:

Ik zag in een ander topic dat jouw Experia Box ook uitvalt, @losbol . Heb je het idee dat dit samenhangt? Wellicht is dit dan toch een ander issue dan wat hier speelt namelijk!

harry49 schreef:
jobje73 schreef:
losbol schreef:

Sinds het nieuwe menu is die van ons al 8x opgestart echter zonder waarneembare verbeteringen daarna, het blijft even traag en de werking van het menu blijft ook rommelig. Ik ben er nog steeds niet blij mee….Ik vind het prutswerk……

Maar ik blijf hopen dat het ooit goed komt…….

@harry49 jammer om dit te lezen 😞. Heb jij, via het itv menu, al eens de software verwijderd en opnieuw ingeladen? Dit kan de oplossing voor dit probleem zijn! 

@jobje73 ik vind het niet meteen terug, maar ik ga er een beetje vanuit dat jij dit ook al eens gedaan hebt? Daarnaast kan je ook nog eens proberen de ontvanger 30 seconden stroomloos te maken. Wij hebben inmiddels intern wel doorgegeven dat jullie hier tegenaan lopen. Het wordt onderzocht!

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 15 september 2020

Vannacht een update gehad naar de ‘nieuwe’ tv gids. Wat een drama, zeg!

Er valt niet fatsoenlijk mee te werken. Er gebeuren allerlei dingen waar je niet om vraagt,

en het is slaapverwekkend traaaaag.

Kun je ook terug naar het oude scherm? Dat werkte (op wat quirks na) snel en goed.

Deze versie beter zo snel mogelijk vergeten. (alles is volgens mij minimaal 500% trager geworden)

Een nieuwe versie zou beter moeten worden, niet beroerder...

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 15 september 2020

Nou, ben er ook achter hoe een lopende opname te onderbreken. Door op de REC te drukken. Logica oh logica.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 15 september 2020

Testen ze zo’n nieuwe versie niet met een beperkt aantal gebruikers?

(dan was deze zeker niet uitgebracht. Er is teveel mis om op te noemen...)

• Helper
  • 29 reacties
  • 15 september 2020

Hier sinds vandaag ook het nieuwe menu, maar ben er nog niet echt blij mee. Vroeger zag je in de gids gewoon het programma wat je aan het kijken was, nu zie je een plaatje van het desbetreffende programma. Ik wil gewoon tv kijken en tegelijkertijd gewoon even door de gids kijken wat er vanavond op tv is.…

wat ik nog vreemder vindt, vroeger kon je als je een aflevering van een opgenomen serie had bekeken met het hele knopje de aflevering wissen, maar dat werkt niet meer. Nu moet je dus weer terug naar de opgenomen serie in je opnames, om daar dan de onderste van de serie te wissen. Dat is toch helemaal niet handig? En ook, je bent toch bang dat je per ongeluk de verkeerde verwijderd. Als je het gewoon met de hele knop kon doen, wist je zeker dat je de aflevering die je zojuist had bekeken ging wissen…

Ook duurt het laden van het hele menu veel langer dan eerst, en het ging al niet zo erg snel…

nee, ben er nog niet zo blij mee geloof ik.