Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 94 reacties
  • 15 september 2020
Marcia_ schreef:
losbol schreef:

Vanavond is de TV-ontvanger helemaal uit zichzelf helemaal opnieuw gestart inclusief het blauwe scherm met het percentage van het opstart proces, wat enkele minuten duurt (tijdens dat opnieuw opstarten kun je geen TV kijken). Ik heb de ARRIS VIP2952 V2 met het nieuwe menu.

@losbolIk zag in een ander topic dat jouw Experia Box ook uitvalt. Heb je het idee dat dit samenhangt? Wellicht is dit dan toch een ander issue dan wat hier speelt namelijk!

@Marcia_Ik heb niet het idee dat deze twee problemen met elkaar samenhangen. De TV-ontvanger is spontaan herstart op een moment dat de Experiabox gewoon bleef werken. Ik kan dit natuurlijk niet de hele tijd 24 uur per dag constant in de gaten houden, ik moet ook slapen, boodschappen doen, werken, enz. :-)

Ook ik vind het nieuwe menu geen verbetering, eerder 2 stappen vooruit en 10 stappen terug: de TV-ontvanger werkt met het nieuwe menu echt traag als stroop, als je in de opnames, in de gids of in het zoekgedeelte bent is er geen beeld van het programma waar je naar kijkt (alleen geluid). In de zoekresultaten kun je geen opname toevoegen door op REC te drukken maar moet je op OK drukken twee of drie keer naar links of rechts te drukken en dan op "Plan opname” of eventueel op "Plan serie opname” op OK te drukken, dat is echt heel erg omslachtig en tijdrovend.

In de zoekresultaten worden de zoektermen (dwz de tekst waar je letterlijk op zoekt) uit het verleden niet getoond (niet onthouden?), alleen zoekresultaten. De zoektermen uit het verleden is juist handig als je vaak op dezelfde tekst zoekt.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
PeterG schreef:

Nou, ben er ook achter hoe een lopende opname te onderbreken. Door op de REC te drukken. Logica oh logica.

Dat is echt onlogisch, je moet op ‘STOP’ drukken om een opname te stoppen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

• Topper
  • 16 reacties
  • 15 september 2020

Wat een verschrikkelijke upgrade. Tergend langzaam geworden allemaal. Het begint me nu na een kleine 3 weken enorm te irriteren dat nieuwe menu. Ik heb 3 Tv ontvangers en het is op alle 3 even traag. Vertragingen van 3 seconden bij alle functies. Ik heb gewoon geen zin meer om in het menu te gaan. 

Ik hoop dat het snel verbeterd wordt of dat er nieuwe TV ontvangers worden geleverd waar het wel fatsoenlijk op draait allemaal. Hier betaal ik ruim 86 Euro voor in de maand en dan mag ik toch wel iets van kwaliteit verwachten. Ook ik was een tevreden KPN klant maar als ik me ergens aan irriteer dan ga ik alternatieven zoeken en verder kijken dan KPN.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 15 september 2020

Ik vind het een hele kunst dat ze een nieuwe versie kunnen maken die veel en veel slechter is als de oude (die ook al niet erg fris was)…

Ik maak beroepsmatig ook hard/software ontwerpen. Als ik zulk broddelwerk zou afleveren zou ik geen klant overhouden…

Ik stel voor dat iedereen de vorige (werkende) versie terugkrijgt totdat de nieuwe versie fatsoenlijk is getest en alle bugs, onhebbelijkheden en rariteiten eruit gehaald zijn.

• 0 reacties
  • 15 september 2020

Ik volg dit topic af en toe omdat ik het design wel beter vind. Lees ik erover heen of is KPN slecht in zijn communicatie over deze problemen? 

Zit zelf elke dag te wachten op de update maar twijfel of het zo'n goed idee is.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 15 september 2020

Waar ik al bang voor was lijkt uit te komen.

Ruim een maand geleden kreeg ik de nieuwe firmware op mijn arris vip 2952v2, gids openen duurde toen zo’n 2 a 3 seconden.

Nu is dat al opgelopen naar 3 a 4 seconden, met heel af en toe een uitschieter naar ruim 10 seconden.

Echt niet fijn dat de gids zwaar afhankelijk is geworden van internet servers, hoe meer mensen over op het nieuwe menu, hoe zwaarder de servers het krijgen.

Juultje68
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 50 reacties
  • 15 september 2020
hannekie81 schreef:

Hier sinds vandaag ook het nieuwe menu, maar ben er nog niet echt blij mee. Vroeger zag je in de gids gewoon het programma wat je aan het kijken was, nu zie je een plaatje van het desbetreffende programma. Ik wil gewoon tv kijken en tegelijkertijd gewoon even door de gids kijken wat er vanavond op tv is.…

wat ik nog vreemder vindt, vroeger kon je als je een aflevering van een opgenomen serie had bekeken met het hele knopje de aflevering wissen, maar dat werkt niet meer. Nu moet je dus weer terug naar de opgenomen serie in je opnames, om daar dan de onderste van de serie te wissen. Dat is toch helemaal niet handig? En ook, je bent toch bang dat je per ongeluk de verkeerde verwijderd. Als je het gewoon met de hele knop kon doen, wist je zeker dat je de aflevering die je zojuist had bekeken ging wissen…

Ook duurt het laden van het hele menu veel langer dan eerst, en het ging al niet zo erg snel…

nee, ben er nog niet zo blij mee geloof ik.

Als je een opname hebt bekeken en je drukt op stop of als het helemaal afgespeeld is, dan verschijnt er vrijwel direct een scherm waar je met het rode knopje van je afstandsbediening de opname gelijk kunt verwijderen.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 15 september 2020
Juultje68 schreef:
hannekie81 schreef:

Hier sinds vandaag ook het nieuwe menu, maar ben er nog niet echt blij mee. Vroeger zag je in de gids gewoon het programma wat je aan het kijken was, nu zie je een plaatje van het desbetreffende programma. Ik wil gewoon tv kijken en tegelijkertijd gewoon even door de gids kijken wat er vanavond op tv is.…

wat ik nog vreemder vindt, vroeger kon je als je een aflevering van een opgenomen serie had bekeken met het hele knopje de aflevering wissen, maar dat werkt niet meer. Nu moet je dus weer terug naar de opgenomen serie in je opnames, om daar dan de onderste van de serie te wissen. Dat is toch helemaal niet handig? En ook, je bent toch bang dat je per ongeluk de verkeerde verwijderd. Als je het gewoon met de hele knop kon doen, wist je zeker dat je de aflevering die je zojuist had bekeken ging wissen…

Ook duurt het laden van het hele menu veel langer dan eerst, en het ging al niet zo erg snel…

Als je een opname hebt bekeken en je drukt op stop of als het helemaal afgespeeld is, dan verschijnt er vrijwel direct een scherm waar je met het rode knopje van je afstandsbediening de opname gelijk kunt verwijderen.

Hier ook zoals Hanneke omschrijft. Als ik een opname beëindig, kom ik ook terug in de live tv programma's. Ik moet dus ook terug naar de opgenomen tv programma's om de zojuist bekeken aflevering te verwijderen (wel de juiste aanklikken dus).  Onhandig en omslachtig.

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 499 reacties
  • 16 september 2020

Nog een kleinigheid betreffende het nieuwe menu: als je de verkeerde knop gebruikt en vanaf zender 1 omlaag gaat, kom je bij het hoogste radiokanaal, stingray seasonal. De totaal plat gecomprimeerde muziek hier is veel luider dan het goede NPO1 geluid, dus het davert meteen door de kamer heen. Met een beetje pech wordt dan ook de al eerder gemelde bug getriggerd dat bij radiozenders de TV op zwart gaat en niet meer terug komt. Naar het hoogste TV kanaal toe gaan zal ook niet in alle geconfiguraties gewenst zijn, dus dan maar een simpele melding dat je niet beneden kanaal 1 kunt komen????

Met vriendelijke groeten,

Fred_V
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 54 reacties
  • 16 september 2020
gdf schreef:

Waar ik al bang voor was lijkt uit te komen.

Ruim een maand geleden kreeg ik de nieuwe firmware op mijn arris vip 2952v2, gids openen duurde toen zo’n 2 a 3 seconden.

Nu is dat al opgelopen naar 3 a 4 seconden, met heel af en toe een uitschieter naar ruim 10 seconden.

Echt niet fijn dat de gids zwaar afhankelijk is geworden van internet servers, hoe meer mensen over op het nieuwe menu, hoe zwaarder de servers het krijgen.

@gdfik deel dezelfde ervaring met mijn 2952. Mijn uitschieters zijn 8 seconden.

De performance is wisselend, 2-3 seconden is snel, maar 3-4 seconden komt nu vaker voor.

Ervaren de 4k bezitters dezelfde verslechtering van de performance?  

@KPN Status update? Anders dan er wordt aan gewerkt.  

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 16 september 2020
PA0FVH schreef:

Ervaren de 4k bezitters dezelfde verslechtering van de performance?  

De gids staat er op onze ZTE ZXV8001 nog altijd zonder enige vertraging maar ook op onze HMB2260's ervaren wij geen verslechtering van de opbouwtijd van de gids, die ligt nog altijd rond de 2 seconden.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 september 2020

Wanneer komt er een oplossing voor het trage itv menu?

Gids laden, zender wisselen en opnames opzoeken/bekijken gaat tergend langzaam.

Dit geeft veel frustratie.

Oude menu structuur was vele malen sneller.

Contact met kpn om een nieuwe ontvanger aan te vragen geeft geen soelaas.

Zolang de ontvanger werkt krijgt u geen nieuwe.…

*Admin: Reactie geplaatst onder bestaand topic

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 16 september 2020

Had ik tot een paar dagen geleden alleen last van een xtreem trage gids, werd alleen maar trager. Nu heb ik dus sinds 3 dagen ook last van een spontaan herstartende ontvanger. Alles leuk en aardig maar welke *** bij KPN heeft het uitrollen van dit bagger product goedgekeurd? Er zijn inmiddels 61 pagina's volgeschreven met klachten, en wat doet KPN? NIETS, ze vinden het allemaal welletjes. Oplossen van het probleem is een vies woord. Sorry maar ik heb echt genoeg van KPN. 

Ik heb momenteel intenet, tv en mobiel maar als dit probleem niet opgelost wordt dan stap ik zeer snel over naar een andere aanbieder. Ik heb geen zin om ruim 62 euro per maand (tv/internet) te betalen voor deze baggerzooi.

Admin: wel een beetje aardig blijven, alsjeblieft

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 september 2020

Ook al zijn er ondertussen al 61 pagina’s met klachten over de ‘snelheid’ van voornamelijk de gids na de update, toch wil ik ook nog even zeggen dat ik het belachelijk vind dat zo’n update er doorgekomen is. Prima dat je een strakker/moderner menu wil, maar niet ten koste van gebruiksgemak. Het is echt niet acceptabel dat je zo lang (4-5 seconden) moet wachten voordat iets simpels als de gids (BASISFUNCTIONALITEIT) in beeld komt.  

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 16 september 2020

Aan het begin staat dat er geruime tijd getest is.?

Waarschijnlijk niet op normale klanten, want hier heeft niemand een goed woord voor over.

Of er is nooit naar de mening gevraagd van die testers. Blijkbaar bepaalt KPN wat goed is voor ons. :sunglasses:

(dat er niet mee te werken is maakt schijnbaar niets uit, de tijd van ‘klant is koning’ is blijkbaar voorbij)

Ik heb een Arris ontvanger, sowieso een antiek ding. In standby gebruikt ‘ie 5.4W.

(net zo veel als 20 moderne apparaten)

Ga ook maar eens rondkijken naar een andere provider, slechter kan ‘t niet gauw worden...

jandhaenens
Topper
  • Topper
  • 12 reacties
  • 16 september 2020

Vandaag  is (automatisch) de nieuwe “look” van iTV geïnstalleerd. Echter zijn nu heeeeel veel opnames verdwenen. Ook zeer recentere (van vandaag en gisteren) zijn gewoon weg. Erg irritant. En terughalen kan natuurlijk weer niet. Mogen ze wel eens goed naar kijken tijdens de evaluatie. Erg slordig (en zeer lastig). Programma’s van weken, maanden terug, waar ik nog niet aan toe was gekomen, zijn verdwenen. Mijn man heeft wisseldiensten en daardoor kunnen we niet alles meteen kijken. En kijken we de programma’s in zijn vrije tijd en dagen. Ik hoop dat er een enquête komt naar aanleiding van deze installatie. Zou erg prettig zijn. 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 16 september 2020
wjb schreef:

De gids staat er op onze ZTE ZXV8001 nog altijd zonder enige vertraging maar ook op onze HMB2260's ervaren wij geen verslechtering van de opbouwtijd van de gids, die ligt nog altijd rond de 2 seconden.

Enige weken geleden :

wjb schreef:

Ik ervaar geen enkel probleem met de gids op onze ZXV8001 en HMB2260's.

De gids verschijnt direct na het indrukken van de gids knop, bladeren is snel en het kiezen van een uitzending of terugkeren naar de lopende uitzending gebeurt ook direct.

Als er een paar weken geleden beide doosje even snel ‘direct’  de gids laten zien, en nu de ene het  ‘zonder vertraging’ doet, en de andere 2 seconden nodig heeft.

Wat moet ik dan verstaan onder ‘direct’, en ‘zonder vertraging’, en ‘geen verslechtering’ ?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 16 september 2020
gdf schreef:

Wat moet ik dan verstaan onder ‘direct’, en ‘zonder vertraging’, en ‘geen verslechtering’ ?

Dat de ZXV8001 en HMB2260 nog net zo snel werken als op de eerste dag dat het nieuwe menu op die apparaten actief was.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13058 reacties
  • 16 september 2020

@jandhaenens Ik heb dit elders ook gelezen.

Probeer eerst de ITV decoder opnieuw op te starten, bij voorkeur ook nieuwe software installeren.

Dat kan nu via Menu en instellingen.

Als dit geen resultaat oplevert, wacht dan even op een moderator. 

Bij ons was destijds gelukkig alles goed gegaan. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 september 2020

Sinds kort ook het nieuwe menu. Los van de snelheid van het menu vooral lopen ergeren dat opnames niet of nauwelijks meer terug te kijken zijn. Om de haverklap stopt het kijken naar de opname en wordt je weer naar het menu gebracht. Hopen dat je weet waar je was want de opname begint daarna fijn opnieuw. Na een kwartier om de 1 a 2 min uit de opname te zijn gegooid het maar opgegeven in de hoop dat dit opgelost wordt. Tot nu toe nog niet echt een vooruitgang...

jandhaenens
Topper
  • Topper
  • 12 reacties
  • 17 september 2020

Na de update en de “nieuwe look” had ik gisteren nog heel veel opnames, nu heb ik er nog maar een heeeeeel klein beetje opnames. Alleen de opnames van gisteren heb ik gedeeltelijk en een aantal van maanden geleden. Alles van de afgelopen weken en maanden zijn WEG!! Lekker zo’n update. Daar betaal je flink veel geld aan. Om uiteindelijk met lege handen te staan. En ja, ik heb alles opnieuw geïnstalleerd. Dus die optie werkt niet. Ik ben absoluut niet blij (zeer mild uitgedrukt, maar mijn gevoel kan ik hier nu even niet ten toon spreiden) met deze update. Kan het nog terug gedraaid worden?? Dan heel graag!! Gisterenavond om 23.00 uur had ik nog veel opnames na de update, nu (05.00 uur: dus slechts 6 uur later) is bijna alles weg. Lekker dan. 

En als ik een opname kijk (degenen die ik nog heb), wist hij automatisch het deel wat ik heb gekeken: terugspoelen naar het begin kan niet meer: het bekeken gedeelte is gewoon weg. Als ik nu dus te snel vooruitspoel, ben ik gewoon het programma kwijt. 

En waarom kun je een opname niet meer stopzetten als het programma er op staat? Scheelt weer extra minuten opnametijd. 

En ik mis het picture-in-picture-beeld dat ik had als ik in de gids keek: dan kon ik tijdens het programmeren toch nog het programma zien.
En waarom kun je de opgenomen programma’s niet standaard op A-Z laten staan? Waarom steeds terug naar opgenomen datum? 

Waarom kun je dit soort zaken niet bij de instellingen regelen? Laat iedereen dat dan zelf aangeven wat men wil. 

Als je zoiets doet, overleg dat dan met klanten die veel kijken en vaak reageren op zaken. Of doe een oproep. Nu wordt iedereen er mee opgezadeld. 

Tenslotte: normaliter was de helpdesk ‘s nachts ook bereikbaar: één van de zaken waarom ik bij KPN bleef: omdat jullie om de klant gaven. Nu kan ik niemand bereiken: alleen een stem die zegt, dat ik op een later tijdstip maar moet proberen te bellen. Van de gekke. De service gaat zienderogen achteruit. Erg jammer. 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 510 reacties
  • 17 september 2020

Nadat je het afspelen van een opname onderbroken hebt en je wilt de volgende dag weer verder kijken. Dan begint de opname weer helemaal aan het begin. 

Dus dan moet je eerst weer opzoek naar waar je gebleven was. 

• Helper
  • 29 reacties
  • 17 september 2020
Juultje68 schreef:
hannekie81 schreef:

Ik snap dit niet helemaal, er zit geen stop knop op mijn afstandsbediening, enkel de play knop. En de rode knop doet niks. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 17 september 2020
hannekie81 schreef:
Juultje68 schreef:

Ik snap dit niet helemaal, er zit geen stop knop op mijn afstandsbediening, enkel de play knop. En de rode knop doet niks. 

De nieuwe AB's hebben geen stop-knop. Je moet dan op de terug-knop drukken. Ook daarmee kom je in het genoemde scherm.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 17 september 2020
TG01 schreef:

Sinds kort ook het nieuwe menu. Los van de snelheid van het menu vooral lopen ergeren dat opnames niet of nauwelijks meer terug te kijken zijn. Om de haverklap stopt het kijken naar de opname en wordt je weer naar het menu gebracht. Hopen dat je weet waar je was want de opname begint daarna fijn opnieuw. Na een kwartier om de 1 a 2 min uit de opname te zijn gegooid het maar opgegeven in de hoop dat dit opgelost wordt. Tot nu toe nog niet echt een vooruitgang...

Niet zoals het hoort! Zou je de tv-ontvanger willen resetten, zodat de software opnieuw ingeladen wordt? ls je de nieuwste afstandsbediening in huis hebt, heb je een ‘terug’ knop die óók de stopknop is. Zou je die eens willen proberen?