Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 18 september 2020

@Jeroen Ruiter 

Heb jij een verklaring waarom na een tijdje het langer duurd? Is er een verbetering als je kastje opnieuw opstart?

Had net (even voor 17 uur) spontane herstart (gelukkig pas de 2de na installatie nieuwe software) en nu laadt de gids (weer) met ca. 2 seconden.

• 0 reacties
  • 18 september 2020

Ik loop al jaren met problemen bij de interactie tv. Meerdere cases aangemaakt en sinds enkele weken liep het eindelijk weer zonder problemen. Met de nieuwe software wel weer (spreekwoordelijke angst) idee dat ik binnenkort weer een melding mag maken.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 18 september 2020

@Nadia  Fijn dat er weer eens een inhoudelijke reactie van de kant van KPN komt.

Op zich ben ik blij met het nieuwe menu omdat ik daarmee eindelijk verlost ben van het vervelende synchronisatie-probleem bij de vorige software/tv-platform.

De problemen waar ik nu nog tegenaan loop (en die al bekend zijn van de pilotfase...):

-Stroperig reageren van het menu van de 2952.

-Gids opent op de 2952 traag. In de pilot-fase was dat 3 sec, nu is dat 2 sec. (Gelukkig gaat het openen van de gids op mijn andere ontvanger (5202) soepel en snel.)

-Als ik bij een herinnering instel dat de ontvanger automatisch moet overschakelen, gebeurt dat heel vaak niet.

Een paar algemene tips voor KPN:

-Geef een pilot in de toekomst langer de tijd en voer de definitieve implementatie niet te vroeg door.

-Meer en betere communicatie bij problemen. Gebruikers (klanten) hebben er  begrip voor als er problemen/storingen zijn, als ze weten dat er aan gewerkt wordt en als ze weten hoe lang de storing ongeveer nog duurt. 

Mijn mening is dat het op beide punten flink mis is gegaan.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 18 september 2020

Voor storingen is meestal wel begrip (voor zover ze niet voorkoombaar waren...)

Het uitrollen van onbruikbare bras is geen enkel begrip voor. Zelfs zonder pilot projecten

moeten de ontwikkelaars zelf toch ook wel inzien dat dit een doodgeboren kindje is?

(ik zou zoiets als ontwikkelaar niet eens aan een klant durven aanbieden)

Forum|alt.badge.img

Kan het kloppen dat het lijkt dat mijn beeldkwaliteit ook iets slechter is geworden na de update? Hebben meer mensen dit idee? (Heb geen zin om 63 pagina’s terug te lezen)

• 0 reacties
  • 18 september 2020

Zijn de instellingen nog dezelfde? Heb je 1080p 50hrtz

Forum|alt.badge.img
Jeroen Ruiter schreef:

Heb hem altijd op 1080i staan. 

• 0 reacties
  • 18 september 2020

Ik weet even niet uit mijn hoofd wat de hoogste kwaliteit is. Maar is die setting niet veranderd?

Forum|alt.badge.img

Heb hem even verander naar 1080p 50hz maar lijkt geen verbetering. Ga het even aankijken. Bedankt voor je antwoord

Forum|alt.badge.img
Jack van Dijk schreef:

Vanavond bij het inschakelen van de tv ineens geconfronteerd met deze update. De gids is een stuk trager geworden. Wie keurt zoiets goed? Snelle tv box was juist hét voordeel van KPN. 

Inmiddels een maand verder. Geen verbeteringen doorgevoerd door KPN. Er is hier dagelijks irritatie over de traagheid van de box (2260) in combinatie met de ge-update gids. 

• 0 reacties
  • 18 september 2020

Geen probleem.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 september 2020

Na update met tv ontvanger Arcadian HMB2260 vreselijk traag geworden.

Heel irritant!

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 18 september 2020

@DennisHoltdijk94 . Ik vind de kwaliteit van de HD zenders zelfs over het geheel een fractie mooier dan eerst.

Heb met de 4k TV de uitvoer wel op 1080P 50 staan. Dat had ik met de oude software (en platform) ook, en nu vind ik het dus wat mooier.

Forum|alt.badge.img
PeterG schreef:

@DennisHoltdijk94. Ik vind de kwaliteit van de HD zenders zelfs over het geheel een fractie mooier dan eerst.

Heb met de 4k TV de uitvoer wel op 1080P 50 staan. Dat had ik met de oude software (en  
platform) ook, en nu vind ik het dus wat mooier.

Ik heb juist het idee dat op onze 4K tv van Samsung het beste beeld met de instelling 1080i behaald wordt. Maar bij ons wel minder als voor de update. Zelfs mijn vrouw valt het op;-). Die ziet normaal nooit geen verschil…...

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Sinds 18-09 op één van Interactieve TV-modems in dit huishouden de nieuwe indeling (waarom de 2e niet??)
Inmiddels meerdere keren opgestart, afstandsbediening opnieuw ingericht etc….

Wat opvalt:
-Gids opvragen is langzamer… Zowel starten (opvragen)  als kiezen en terugkeren naar TV duurt ca 1-2 seconden waarin er even “niets” gebeurt.
-Er wordt steeds overgeschakeld van Verticale naar Horizontale gids.. dit is bloed-irritant..
-Het manoeuvreren door de gids gaat met pijltoetsen… het accepteren van de nieuwe zender gaat echter niet met OK (tussen de pijltoetsen), maar moet ineens met de TV-toets. DIt is puur onhandig.

-Bij accepteren van een nieuw programma in gids, ga ik automatisch naar informatie (ben ik niet in geïnteresseerd, ik wil naar de zender), met daarin de optie Nu Kijken of Terugkijken. (en en passant weer naar verticale gids overgeschakeld)… 

Op dit moment heb ik vooral meer handelingen nodig om te bereiken wat ik: naar een andere zender… en daarna herstellen van de gids….
Kortom… 

ik zie de verbetering nog niet…. Ik hoop dat de feedback jullie helpt om verder te verbeteren.

Groeten, Peter

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 19 september 2020
prk-forumklant schreef:

-Er wordt steeds overgeschakeld van Verticale naar Horizontale gids.. dit is bloed-irritant..

De laatste stand van de gids zou bewaard moeten blijven en in die stand zou deze de volgende keer ook weer moeten openen. Wij ervaren dit issue dan ook niet.

• 13303 reacties
  • 19 september 2020
DennisHoltdijk94 schreef:
Jeroen Ruiter schreef:

Heb hem altijd op 1080i staan. 

Dat is in verreweg de meeste gevallen de beste keuze omdat de meeste zenders in 1080i uitzenden. De tv (HD of 4k) verzorgt dan zelf de upscaling naar z'n native resolutie en is daar vrijwel altijd beter in dan de KPN ontvanger. Alleen als je een 4k-abo hebt of als 1080i niet werkt moet je een andere resolutie kiezen.

Verder moet je in de tv zoveel mogelijk alle beeldverbeteraars uitzetten; die zijn vooral bedoeld voor de ingebouwde tuner en niet voor externe tuners zoals van KPN en doen dan meestal meer kwaad dan goed qua beeldkwaliteit. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 124 reacties
  • 19 september 2020

Sinds deze dagen ook het nieuwe menu.

Dat het wat trager werkt is een dingetje maar ik deed nogal eens zoeken via tv gids hoe doe ik dat in het nieuwe menu want zie dat nergens terug was voorheen de blauwe knop namelijk.

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 19 september 2020

De zoekfunctie staat bovenaan het hoofdmenu, @DigiB .

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 124 reacties
  • 19 september 2020
PeterG schreef:

De zoekfunctie staat bovenaan het hoofdmenu, @DigiB .

Tuurlijk ik dacht dat voor films/series was :see_no_evil:

En natuurlijk niet verder gekeken bedankt :joy:

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 september 2020

Ik loop sinds de update tegen twee dingen aan:

• 9 van de 10 keer dat ik tv kijk zet ik een programma op pauze om even wat anders te doen, je wordt gebeld enz. In de vorige versie kon ik naar de gids gaan om te kijken wat er op een andere zender is of een opname inplannen. Als ik dat nu wil doen dan krijg ik een melding dat de buffer gewist wordt!? Dat vind ik echt een misser!
  • Ik mis het beeld in beeld in de gids. Wat heb ik aan een grote foto van het desbetreffende programma?

Ik hoop dat bovenstaande punten, en vooral de eerste, terug gaan naar het oude.

Groet Helga

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 19 september 2020

Foto van programma in tv gids is nutteloos inderdaad. (en kost veel tijd extra)

Picture in picture is onmisbaar en nu verdwenen… :rage:

• Helper
  • 29 reacties
  • 19 september 2020
Nadia schreef:

Een traag menu zal bij niemand goed vallen,  Welke tv-ontvanger heb je en wat is de reactiesnelheid precies? Wil je dat eens ‘meten’?

De meeste info die gevraagd wordt kan al veelvuldig terug gelezen in dit topic….

Gids openen 5 seconden.

Naar volgende pagina 2-3 seconden

Scrollen door kanalen tussen kanalen (ook op op zelfde pagina) hapert bij sommige kanalen waarna hij soms heel hard doorschiet. dan gaat het weer stroperig. Dit is mijn grootste ergernis

Dit alles op Arris VIP2952 V2

Dit issue heb ik op beide ontvangers

Inmiddels heb ik 19 Arris2952 gebruikers hier in de buurt die allemaal exact hetzelfde ervaren (met eigen waarneming)

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 19 september 2020
MauriceZ schreef:
Nadia schreef:

Een traag menu zal bij niemand goed vallen,  Welke tv-ontvanger heb je en wat is de reactiesnelheid precies? Wil je dat eens ‘meten’?

De meeste info die gevraagd wordt kan al veelvuldig terug gelezen in dit topic….

Gids openen 5 seconden.

Naar volgende pagina 2-3 seconden

Scrollen door kanalen tussen kanalen (ook op op zelfde pagina) hapert bij sommige kanalen waarna hij soms heel hard doorschiet. dan gaat het weer stroperig. Dit is mijn grootste ergernis

Dit alles op Arris VIP2952 V2

Dit issue heb ik op beide ontvangers

Inmiddels heb ik 19 Arris2952 gebruikers hier in de buurt die allemaal exact hetzelfde ervaren (met eigen waarneming)

Hier op de 2260 idem. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 30905 reacties
  • 19 september 2020

Beste @prk-forumklant, we nemen alle feedback nog steeds mee! Die van jou dus ook, bedankt dat je de moeite genomen hebt dit te delen!

Nog even in de herhaling voor de nieuwkomers in dit topic: het uitvallen van de ontvanger en de trage gids zijn in onderzoek. Ik heb daar op dit moment nog niets concreets over te delen 😞.