Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 66 reacties
  • 19 september 2020

Naast alle problemen die zo te lezen iedereen wel heeft met de Arris 2952 V2 na de update, erger ik mij nog het meest aan het feit dat het terugkijken van een film bijvoorbeeld niet meer hetzelfde werkt als voor de update.

Als ik een film was vergeten op te nemen en hem alsnog via gemist ging terugkijken en ik viel halverwege in slaap, dan startte ik de film de volgende dag weer op en kon ik gewoon vooruitspoelen tot het punt waar ik gebleven was.

Nu na de update werkt dit dus niet meer en ben ik genoodzaakt om de film weer vanaf het begin te bekijken, vooruitspoelen werkt dus niet meer. Als je bij een film van 3 uur de laatste 10 minuten gemist hebt ben je nu dus verplicht om 2 uur en 50 minuten te wachten totdat je op het punt bent gekomen waar je gebleven was.

Sinds een week ongeveer ben ik ook ineens een heleboel regionale zenders plus een aantal lokale zenders kwijt die ik al meer dan 2 jaar had. 8 regionale en 4 lokale zenders mis ik nu.

Groet, Dirck

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 19 september 2020
Marcia_ schreef:

Beste @prk-forumklant, we nemen alle feedback nog steeds mee! Die van jou dus ook, bedankt dat je de moeite genomen hebt dit te delen!

Nog even in de herhaling voor de nieuwkomers in dit topic: het uitvallen van de ontvanger en de trage gids zijn in onderzoek. Ik heb daar op dit moment nog niets concreets over te delen 😞.

Mooi dat aan die twee punten wordt gewerkt, is natuurlijk ook nodig! En hoe staat het met al die in meer of mindere mate terugkerende problemen of irritaties? Wat wordt daar mee gedaan?

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 19 september 2020
Marcia_ schreef:

Beste @prk-forumklant, we nemen alle feedback nog steeds mee! Die van jou dus ook, bedankt dat je de moeite genomen hebt dit te delen!

Nog even in de herhaling voor de nieuwkomers in dit topic: het uitvallen van de ontvanger en de trage gids zijn in onderzoek. Ik heb daar op dit moment nog niets concreets over te delen 😞.

Heel fijn dat er naar gekeken wordt, maar aub ga niet weer vragen hoe lang het nu allemaal duurt, neem dan op zijn minst de moeite de reacties hier te lezen. Heeft verder niemand van KPN dat dan gedaan? Staat jullie netjes. En nu doe ik echt mijn best vriendelijk te blijven. Ik wil heel graag een oplossing en hopelijk jullie ook. Zo moeilijk kan het toch allemaal niet zijn? Deel van mijn part anders jullie eigen vragen hier, misschien is er iemand die jullie op weg kan helpen. Genoeg ICTers hier.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 september 2020

Nou, wij hebben hem inmiddels ook hoor. Leuk dat de software wordt ge-update,maar krijg ik dan ook een leuke hardware upgrade?

zappen is trager

gids is trager

nog steeds geen HDMI cec

en nog steeds geen fatsoenlijke domotica integratie

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 19 september 2020
Toxotai schreef:

Nou, wij hebben hem inmiddels ook hoor. Leuk dat de software wordt ge-update,maar krijg ik dan ook een leuke hardware upgrade?

zappen is trager

gids is trager

nog steeds geen HDMI cec

en nog steeds geen fatsoenlijke domotica integratie

Domotica? Ik ben al blij als ik de gids weer fatsoenlijk kan raadplegen ;-)

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 19 september 2020

Roll-back naar de vorige versie is de enige ‘way to go’

Dit gaat eeuwig duren voordat het is opgelost.

Dan hebben de ‘ontwikkelaars’ ook de tijd om de software eerst te testen,,,

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 september 2020

Hoe kan ik in het nieuwe menu de infobalk onderdrukken bij het wisselen van kanaal. Nu zie ik hem minimaal 1 seconde. Waarom kan ik geen 0 seconde kiezen?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 september 2020

Hallo KPN, ik zie dat er een update is geweest van het tv kijken menu. Ik was op zich wel tevreden met het oude menu. Had eigenlijk alleen de wens om de volgorde van zenders te kunnen veranderen (ik begin nu bij npo1, maar heb liever HD npo 1 en dat kost moeite om naar toe te gaan. Daar ben ik anno 2020 toch niet de enige in? Mooi om te zien dat jullie klantonderzoek doen maar vraag me af wie er heeft aangegeven dat het normaal is om eerst naar 600 te zappen voor het journaal).Maar mijn eigenlijke punt van vandaag is dat het nwe menu langzamer is. Er zit veel meer vertraging in het aanklikken en laden van dingen. Dat is echt vervelend.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 20 september 2020

Hmm, ik had de volgende vraag zojuist ook al gepost, maar deze is verdwenen: dus nog maar een keer:

Nieuw probleem hier: Mijn tv reageert niet meer op de KPN afstandsbediening (en nee, het ligt niet aan de batterijen). Weet iemand de/ een oplossing? Bvd

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 20 september 2020
jobje73 schreef:

Nieuw probleem hier: Mijn tv reageert niet meer op de KPN afstandsbediening (en nee, het ligt niet aan de batterijen). Weet iemand de/ een oplossing? Bvd

Bij mij hielp het om het kastje 10 seconden van het lichtnet te ontkoppelen.

Zonodig ook alle erop aangesloten apparatuur echt uit voor je dat doet.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 20 september 2020
gdf schreef:
jobje73 schreef:

Bij mij hielp het om het kastje 10 seconden van het lichtnet te ontkoppelen.

Dankjewel. Hier werkte het ook. Kastje uit de stroom en daarna startte de boel weer op en werkt de AB weer.

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
Imarco schreef:

testen….dat doe je toch vóóraf, vóórdat je iets implementeert…???:thinking:

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 20 september 2020
Imarco schreef:

grappig, die conclusie had ik een maand geleden hier ook al gepost :

De oorzaak van de traagheid lijkt mij een verkeerde design/platform/architectuur, dus in het begin van het project zijn er verkeerde keuzes gemaakt, dat 'fix' je niet snel.

Nu is het hopen dat er iemand binnen KPN de moed heeft om de beslissing te nemen deze uitrol te stoppen, en voor de klanten die geplaagd worden door deze nieuwe firmware, de oude te laten terugzetten.
Vervolgens de nieuwe firmware op minstens hetzelfde functionele en performance niveau te laten brengen als de 'oude', voordat die weer uitgerold wordt.
Mocht de nieuwe firmware te zwaar zijn voor de huidige infrastructuur en in het veld staande kastjes, lijkt het me de juiste volgorde om eerst die een 'upgrade' te geven voordat je het nieuwe ITV platform uitrolt voor iedereen.

Een  maand van KPN ‘radiostilte’ later kan ik alleen de conclusie trekken dat er geen moedige  iTV KPN’ers zijn.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 20 september 2020
jobje73 schreef:

Hmm, ik had de volgende vraag zojuist ook al gepost, maar deze is verdwenen: dus nog maar een keer:

@jobje73 Er is een topic voor je gemaakt mocht je het gemist hebben en later toch nog problemen met de ab krijgen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 20 september 2020
Anneke-Anna schreef:
jobje73 schreef:

Er is een topic voor je gemaakt mocht je het gemist hebben en later toch nog problemen met de ab krijgen. 

Had ik niet meegekregen. Heb geen e-mail oid gehad dat het is verplaatst. Bedankt Anneke Anna

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 20 september 2020
gdf schreef:

Een  maand van KPN ‘radiostilte’ later kan ik alleen de conclusie trekken dat er geen moedige  iTV KPN’ers zijn.

Da’s de ‘Trump’ methode… :relaxed:  (alles altijd ontkennen of gewoon geen antwoord geven...)

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 20 september 2020
Imarco schreef:
gdf schreef:

Da’s de ‘Trump’ methode… :relaxed:  (alles altijd ontkennen of gewoon geen antwoord geven...)

En hopen dat het overwaait

• Topper
  • 21 reacties
  • 20 september 2020

Hoe zit het met die nieuwe software, al iets bekend? Het begint nu knap irritant te worden!

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 september 2020

Nooit klachten over kpn!

Maar nieuwe update tv ontvanger! Traag met reageren! Geen tv meer als je de gids aanzet is nog het ergste! Andere bediening constant zit je verkeerd! Loopt vaak vast! Iets opnemen dan neemt kpn een totaal ander programma op! Terug kijken met opname vaak melding sorry programma niet opgenome! Iemand nog meer problemen?

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 20 september 2020

Hopeloos nieuw menu, menu hangt telkens vast, of ik krijg alleen maar zwart beeld, kan tv dan opnieuw opstarten. 

Functionaliteiten zijn er ook niet beter op geworden

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 september 2020

Hoi KPN, sinds de laatste systeem update ervaar ik vrij veel problemen. Twitter webcare kan niets doen, hopelijk via deze weg wel... 

De twee grootsten zijn:
- Dat opnames achteraf niet kunnen worden afgespeeld
Foutcode AVS 500 REF 99

- Regelmatig een soort stotter/haper in het programma heb (meestal bij rtl zenders)

Modem en tv ontvanger al gereset.

Kunnen jullie mij helpen?
Heb namelijk liever het vorige werkende systeem dan een die er optisch mogelijk goed uitziet (kwestie van smaak 😉) maar wat niet werkt naar behoren.

Minder belangrijk maar toch irritant?

- een trager systeem van opnames verwijderen, zender wisselen via de gids etc

- programma's die eerder in de opname lijst stonden maar nu niet meer worden alsnog wel opgenomen

- verwijderde opname blijft soms herhaaldelijk toch terugkomen in de lijst met opnames
- een opname stopte middenin het programma, programma liep vast en was met geen mogelijkheid af te kijken

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30835 reacties
  • 21 september 2020

Beste @Jasmijn1, welkom! Wat rot dat jij hier ook tegenaan loopt! Je hebt in dit topic al wel gezien dat je niet de enige bent. Wij hebben alle punten die je aandraagt inderdaad ook gesignaleerd en doorgegeven. Vooral de traagheid en uitval van de ontvanger zijn in onderzoek, maar de rest hebben we ook op het oog! 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 21 september 2020
Marcia_ schreef:

... Wij hebben alle punten die je aandraagt inderdaad ook gesignaleerd …

Wel wat laat, he? :relaxed:

Had toch al lang voor het ‘uitrollen’ duidelijk moeten zijn dat deze versie onbruikbaar is?

• 13276 reacties
  • 21 september 2020
Dezenaamisali schreef:

Had eigenlijk alleen de wens om de volgorde van zenders te kunnen veranderen (ik begin nu bij npo1, maar heb liever HD npo 1 en dat kost moeite om naar toe te gaan. 

Als het goed is heb je NPO1 (HD) al lang op 1. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 21 september 2020

Bij mij hetzelfde probleem. Gisteravond is er een update geladen. Gids op de tv ziet er veel mooier uit; prima update. Alleen doet nu de youtube app het niet meer. Heel even het rondje in beeld, dan springt hij terug naar de zender waar hij eerst op stond. Als melding komt in beeld: netwerkfout.

Verder staat daar niks bij. Ik zal de boel wel opnieuw opstarten, maar het is wel raar.