Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 474980 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 7, 2020

(als er nooit reactie komt krijgen we het idee dat het KPN allemaal geen moer kan schelen...)

Dat is niet helemaal waar. Er zijn wel enkele reacties vanuit de moderators gegeven hier. De stroom aan (veelal dezelfde) klachten volgen elkaar zo snel op, dat het, in mijn ogen, niet haalbaar is om op elke pagina een reactie te geven. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • October 7, 2020

Nou heeft KPN nog een aantal maanden de tijd wat mij betreft en anders gaat de hele zooi (internet, TV en diverse mobiele abonnementen) de overstap maken naar de collega aanbieder alhier.

Rossiwas
Topper
  • Topper
  • October 7, 2020

@Macabeus Ik weet nou niet of Ziggo een verbetering is. Net zo traag als het op de gids en andere functies aan komt. KPN had gewoon wat uitvoeriger moeten testen alvorens zij de nieuwe software gingen uitrollen. Kan gebeuren natuurlijk, maar dit is wel bagger. 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • October 7, 2020

Dat is niet helemaal waar. Er zijn wel enkele reacties vanuit de moderators gegeven hier. De stroom aan (veelal dezelfde) klachten volgen elkaar zo snel op, dat het, in mijn ogen, niet haalbaar is om op elke pagina een reactie te geven. 

De gegeven reacties waren meestal alleen op opgeloste of simpele problemen, niet inhoudelijk en niet over het geheel van de door de ‘upgrade’ veroorzaakte ellende.
Als je als klantvriendelijke provider over wilt komen zul je opening van zaken moeten geven en ook regelmatig een overzicht van de stand van zaken moeten geven.
(wat wordt er aangepakt en wanneer is het waarschijnlijk opgelost)

Een loze kreet als ‘het heeft onze aandacht’ of ‘is doorgegeven’ is niet echt behulpzaam.
(je kunt dan net zo goed niets zeggen)

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 7, 2020

Nou, wat let je? ;-)

Naar aanleiding van de, voor KPN positieve, ‘all in one provider’ consumenten beoordeling van de consumentenbond, had ik hun al opmerkzaam gemaakt dat het beoordeelde KPN tv product,, niet gaat over wat nieuwe KPN klanten gaan krijgen.

Dat leek mij wel een voetnoot waard.

Maar nog niet gemerkt dat ze er wat mee gedaan hebben.

wjb
Wijsgeer
  • October 7, 2020

Een andere is PiP (dat kleine schermpje met live tv in de gids). Het goede nieuws is dat die update vanaf morgen (HTML release 4.107.207) zal worden uitgerold.

@Paul_, Zal deze HTML release ook uitgerold worden naar TV ontvangers die een .dev firmware draaien?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 7, 2020

Een andere is PiP (dat kleine schermpje met live tv in de gids). Het goede nieuws is dat die update vanaf morgen (HTML release 4.107.207) zal worden uitgerold.

@Paul_, Zal deze HTML release ook uitgerold worden naar TV ontvangers die een .dev firmware draaien?

Bij mij is er aangegeven dat mijn 5202 werd overgeslagen en pas over een maand of 2 ik een frisse start kon doen om de updates binnen te halen. 
Of dit ook voor de rest van de .dev ontvangers geldt weet ik niet. 

wjb
Wijsgeer
  • October 7, 2020

Bij mij is er aangegeven dat mijn 5202 werd overgeslagen en pas over een maand of 2 ik een frisse start kon doen om de updates binnen te halen. 
Of dit ook voor de rest van de .dev ontvangers geldt weet ik niet. 

Ook ik heb een 5202 met de 8.0.104_2400.dev firmware. In principe zou een HTML update los kunnen staan van de firmware update. Ik ben ook niet van plan om een frisse start te doen zolang deze .dev firmware niet door KPN in productie genomen is en uitgerold wordt.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 7, 2020

Heb ik zojuist nagevraagd, kom ik op terug.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 7, 2020

Als je op dit moment een .dev versie hebt, dan krijg je deze firmware niet. Als je hem wel zou willen, dan moet je een frisse start doen zodat de .dev versie weer overschreven wordt door de reguliere versie. 

wjb
Wijsgeer
  • October 7, 2020

Als je op dit moment een .dev versie hebt, dan krijg je deze firmware niet. Als je hem wel zou willen, dan moet je een frisse start doen zodat de .dev versie weer overschreven wordt door de reguliere versie. 

Dank je voor jouw terugkoppeling.

Dan wacht mijn vrouw nog maar wat langer op de terugkeer van de PiP functie, geen probleem. :wink:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 7, 2020

Dan wacht mijn vrouw nog maar wat langer op de terugkeer van de PiP functie, geen probleem. :wink:

Heb je de 2260 niet meer? 

wjb
Wijsgeer
  • October 7, 2020

Ik heb een 5202 (woonkamer), 8001 (tuinkamer) en 2260 (slaapkamer) en ik ga mijn vrouw natuurlijk niet naar de slaapkamer verbannen.

Mijn vrouw kijkt vaak in de tuinkamer televisie en daar zal ze dus binnenkort die PiP weer kunnen gebruiken. In de woonkamer zal ze daar voorlopig van verstoten blijven immers die .dev firmware op de 5202 is de oplossing voor het geluidsprobleem dat wij daar lange tijd hebben moeten ervaren. 

• October 7, 2020

Hallo @wjb 

Ik heb een 5202 (woonkamer), 8001 (tuinkamer) en 2260 (slaapkamer) en ik ga mijn vrouw natuurlijk niet naar de slaapkamer verbannen.

Jij gaat toch gezellig mee naar de slaapkamer, kom je niet meer aan tv kijken toe.:joy:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 7, 2020

Mijn vrouw kijkt vaak in de tuinkamer televisie en daar zal ze dus binnenkort die PiP weer kunnen gebruiken. In de woonkamer zal ze daar voorlopig van verstoten blijven immers die .dev firmware op de 5202 is de oplossing voor het geluidsprobleem dat wij daar lange tijd hebben moeten ervaren. 

Ik wist niet waar jij die kastjes, in dit geval de 2260, heb staan hoor, nu dus wel 😅

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 7, 2020

Terugkomende op een eerdere reactie van jullie. Dat eerdere opnames van een huidig seizoen niet getoond mogen worden. MAAAR helaas dus Ridiculousness Seizoen 17 (de huidige) worden WEL oude opnames bewaard en die had ik al gezien.

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 7, 2020

Yep dat helpt voor 2 a 3 min.

Dat staaft mijn vermoeden dat we te maken hebben met een "memory leak" waardoor er steeds minder geheugen beschikbaar is voor de IPTV toepassing en dat daardoor de snelheid steeds minder wordt.

Heb je ook last van het spontaan opnieuw opstarten van die VIP2952-V2?

Nee , wel eens gehad maar niet in de laatste maanden. Wel was gisteren alles zwart toen bleek de Experia box te Hangen

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • October 7, 2020

Hier laat ik dev versie ook draaien. Het harde geluid is een aangename verbetering en heeft meer prio momenteel dan de laatste versie draaien. Ik ben toch geen fan van PiP en zal met deze update dan ook niks extra's krijgen. Al ben ik wel benieuwd wanneer de geluids update nu daadwerkelijk live gaat. 

• Nieuwkomer
  • October 7, 2020

Sinds de befaamde update van de tv ontvanger is het 1 en al ellende!. Buiten het random weer opstarten zijn er legio aan problemen. Het meest irritante is nog wel dat de afstandsbediening het vaker niet dan wel alle doet. Nieuwe batterijen, opnieuw koppelen met de tv heeft allemaal geen effect. 

Het rare is ook dat de ene keer de channel up/down knop niet werkt, en de andere keer ke alleen nog maar het volume kan aanpassen.

Na het laatste contact heb ik de experiabox gereset en zelfs daarbij kreeg ik een foutmelding. Het duurde 42 minuten dat alles weer geinstalleerd was… Daarna totaal geen verbetering!

Ik begin het nu aardig moe te worden!!

Oja, het contact zoeken met een medewerker via de chat is ook een ramp! Om de haverklap dat mijn internetverbinding er uit ligt, terwijl dit toch echt niet het geval is! Volgens mij loopt de hele chat vast, na 20 minuten nog geen plek opgeschoven in de wachtrij lijkt me erg sterk!

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • October 7, 2020

Mooi dat er verbeteringen worden doorgevoerd. Morgen dus het pip scherm instellen, zin in. P.s.: 2000 reacties voorbij. #mijlpaal

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 7, 2020

Hier is de update binnen. Blij met die PIP :smiley:

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • October 7, 2020

Kijken bij beeldscherm en dan moet ergens PIP staan? Ik zie nog niks, zal de update dan nog wel niet hebben?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 7, 2020

Kijken bij beeldscherm en dan moet ergens PIP staan? Ik zie nog niks, zal de update dan nog wel niet hebben?

De instelling zit bij instelling “TV-menu". Maar ik had eerst de software opnieuw geïnstalleerd. Daarna had ik pas die optie.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • October 7, 2020

De instelling zit bij instelling “TV-menu". Maar ik had eerst de software opnieuw geïnstalleerd. Daarna had ik pas die optie.

Oke, hier nog niet, kijk ik morgen nog wel een keer. Ga niet eerst de software opnieuw erop zetten. Kan nog wel een nachtje wachten ;)

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • October 7, 2020

Heb hem hier ook gehad en het ook even bekeken op de ontvanger in de slaapkamer. Leuk gedaan. Alleen loopt mijn tv menu wel te pas en te pas compleet vast als die PiP aanstaat en is standby activeren nodig om weer een beetje schot in de zaak te krijgen. 
De andere ontvanger blijft op de .dev versie, dus daar is afwachten wanneer de update van het geluid gaat plaatsvinden.