Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 474982 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Mo66
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 9, 2020

Ik heb 2 ontvangers. Na de update direct de PIP op beide Boxen geactiveerd. 
Zonet bleek op 1 Box de PIP weer uit te staan. Wat blijkt, ik heb weer de oudere versie software. Nu weer UI versie ...6.209 (was 7.207)
De stroom is wel van deze Box af geweest. 
Betekent dit:
** Stroom eraf, dan oude versie software automatisch terug?
** Of is de nw versie software niet meer beschikbaar?

Ik heb de 7.207 en de pip en de tv gids direct naar ok in het zelfde menu, worden vergeten, de 2de keer had ik een factory reset gedaan maar vandaag weer vergeten, en iedere dag zijn de 2 mijn berichten weer terug ongelezen. Dit gebeurd eigenlijk iedere keer als ik de stroom ervan afhaal valt me nu op. De beeldscherm opties blijven nu wel bewaard.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • October 9, 2020

Ik heb 2 ontvangers. Na de update direct de PIP op beide Boxen geactiveerd. 
Zonet bleek op 1 Box de PIP weer uit te staan. Wat blijkt, ik heb weer de oudere versie software. Nu weer UI versie ...6.209 (was 7.207)
De stroom is wel van deze Box af geweest. 
Betekent dit:
** Stroom eraf, dan oude versie software automatisch terug?
** Of is de nw versie software niet meer beschikbaar?

Ik heb de 7.207 en de pip en de tv gids direct naar ok in het zelfde menu, worden vergeten, de 2de keer had ik een factory reset gedaan maar vandaag weer vergeten, en iedere dag zijn de 2 mijn berichten weer terug ongelezen. Dit gebeurd eigenlijk iedere keer als ik de stroom ervan afhaal valt me nu op. De beeldscherm opties blijven nu wel bewaard.

Thanks. Geen uniek probleem dus. En nu? Ik heb geen zin hier elke dag mee bezig te moeten zijn. 

Idd hetzelde hier, 2 berichten, tv menu weer naar default... Beetje jammer. Of.. Lachwekkend eigenlijk... O nee. Triest.. 

Mo66
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 9, 2020

Geen idee, wachten op de bug fixes. Tenzij het probleem in de software update push zit en zodra dat ophoud is het misschien opgelost?

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • October 9, 2020

Bij dit soort ellende moeten ze gewoon een limiet stellen bij de ‘ontwerpers’:
Op datum xxx moet alles opgelost zijn. Als je ze vrijblijvend laat aanrommelen komt het nooit af.

(ik heb dit soort dingen vaak genoeg meegemaakt: zonder tijdslimiet wordt ‘t een gebed zonder end...)

Dus: wanneer? :neutral_face:

Forum|alt.badge.img+3

Hier ook regelmatig vastlopers met name met de gids en YouTube.

Boven moet je ook sneller drukken voor een zender in de dubbele cijfers.

Instabiel en traag. Slecht geregeld! Zowel de software als de veel te vroege uitrol. Alles van de Delta gaat normaal gesproken gelijk het oud papier in maar nu even niet. En dat zegt wat KPN! 

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • October 10, 2020

Ook bij mij op beide ontvangers (sinds gisteravond) weer terug naar de oude UI (4.106.209). Software versie is 8.0.102_5

Ik zet alles altijd helemaal stroomloos bij langere tijd niet gebruik, Vanochtend op één ontvanger software opnieuw ingeladen, maar blijft op de oudere UI staan, dus geen PiP meer en merkbaar andere manier van inladen van de gids. Wat is er nu toch weer aan de hand????

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 10, 2020

Ook bij mij op beide ontvangers (sinds gisteravond) weer terug naar de oude UI (4.106.209). Software versie is 8.0.102_5

Ik zet alles altijd helemaal stroomloos bij langere tijd niet gebruik, Vanochtend op één ontvanger software opnieuw ingeladen, maar blijft op de oudere UI staan, dus geen PiP meer en merkbaar andere manier van inladen van de gids. Wat is er nu toch weer aan de hand????

Hier PIP ook verdwenen. Best kans dat het teruggedraaid is en alleen uitgerold is om te ‘testen’.
Grote kans dat er verder aan wordt gewerkt om het stabieler te krijgen en met de rest van de updates meekomt. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 10, 2020

Ook hier terug op 4.106.209.

mocht het nog niet duidelijk zijn, dan is het nu wel: Wij als betalende klant zijn de beta testers.

KPN,: draai alsjeblieft nog wat langer door op het oude platform totdat julie je zaakjes op orde hebben !

Joris62
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 10, 2020

Waarom is die nieuwe PIP optie opeens weer verdwenen? Ik was er net zo blij mee. Weer eens blij gemaakt met een dode mus door KPN. Ik heb normaal redelijk veel geduld, maar op een gegeven moment....

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • October 10, 2020

Ga ik naar bed, doet PIP het nog, ik was er zo blij mee! Zet ik de tv vanochtend weer aan, is PIP verdwenen. Dat is al klote, want waarom nu weer weg?! Moet ik het opnieuw instellen… Ja had je gedacht: PIP instellen staat niet meer bij TV menu. Waarom nu weer? Hou nou aub eens op met dat geknoei en COMMUNICEER eens aub. Wat een amateuristisch gedoe bij KPN.

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Bij dit soort ellende moeten ze gewoon een limiet stellen bij de ‘ontwerpers’:
Op datum xxx moet alles opgelost zijn. Als je ze vrijblijvend laat aanrommelen komt het nooit af.

(ik heb dit soort dingen vaak genoeg meegemaakt: zonder tijdslimiet wordt ‘t een gebed zonder end...)

Dus: wanneer? :neutral_face:

ik vraag me af hoe dit besluit genomen is: er zitten zóveel simpele fouten in, dat je haast vermoedt dat er niet getest is…
En dan nog… als je de klachten ziet, zou ik de uitrol tijdelijk stoppen om niet nóg meer klachten te veroorzaken….
ten tijde van de uitrol bij mij, waren er op het forum al 64 pagina's met klachten..
Maar goed dat ze geen auto's maken, of een stint…

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • October 10, 2020

Hier het zelfde. Totale herinstallatie procedure, ruim 15 min geen TV. En dan blijkt dat ik er niets mee ben opgeschoten.

@KPN  
Wat is dit voor idioterie. Ben het nu echt helemaal zat. Een verklaring graag z.s.m.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • October 10, 2020

Voor het eerst heb ik gebeld met KPN. Advies dat ik kreeg, nu formeel een klacht gaan indienen via KPN website. Alg beleid is dat KPN het probleem eerst oplost, dan eventueel een compensatie. 
Ik heb niet om deze nieuwe software gevraagd, en al helemaal niet om de problemen die dat met zich meebrengt. En dat nu 3 mnd lang :unamused:

Erwin van KPN
Moderator

Hoi allen. Dank voor de signalen. Ik heb de developers gevraagd waarom er een firmware met PiP functie beschikbaar is gekomen, die vervolgens weer teruggedraaid is.

De mensen die dit ervaren hebben, kunnen jullie mij vertellen welk type STB's jullie in huis hebben, waar dit op gebeurd is?

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • October 10, 2020

Hoi allen. Dank voor de signalen. Ik heb de developers gevraagd waarom er een firmware met PiP functie beschikbaar is gekomen, die vervolgens weer teruggedraaid is.

De mensen die dit ervaren hebben, kunnen jullie mij vertellen welk type STB's jullie in huis hebben, waar dit op gebeurd is?

Mijn profiel is ingevuld. Maar voor gemak, 2x Arris VIP 2952V2

wjb
Wijsgeer
  • October 10, 2020

Onze VIP5202 was nog niet voorzien van de de nieuwe UI met PiP omdat deze een .dev firmware draait.

Op de ZXV8001 is de UI weer teruggezet.

Ik heb nog niet op onze HMB2260 gekeken maar ik vermoed dat ook die teruggezet zal zijn.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 10, 2020

@Erwin_  Ik had op beide ontvangers (VIP5202 en VIP2952v2) PIP.

Nu op beide ontvangers niet meer.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 10, 2020

Arcadyan HMB2260 

wjb
Wijsgeer
  • October 10, 2020

Dan weten we nu dat op alle courante TV ontvangers de UI teruggezet is.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • October 10, 2020

Arris VIP 2952, het rotding!

sailorbobby
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • October 10, 2020

Arcadyan Hmb2260 gisteravond tijdens tv kijken “update” blauw scherm, na opstarten menu en epg weg nog 2x moeten resetten weer update totaal meer dan 30min bezig geweest, toen leek alles weer te werken maar kon niet verder waar ik gebleven was in de film moest vanaf begin maar doorspoelen op net5 is niet toegestaan grrrrrr. Het blijkt dat pip weer weg is in de epg.???? Ook in menu niet terug te zetten. Wat een waardeloos gedoe. KPN los dit goed op!! Wat een amateurisme!!!

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • October 10, 2020

We hebben hier twee HMB2260's staan. Op beide is de firmware weer terug naar UI 4.106.209 sinds gisteravond.

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik heb de ZTE ZXV8001, (3x) bij mij is het ook teruggezet. Maar verder heb ik geen geluid, en ik heb dat de zwarte balk van mijn Sony boven in beeld blijft staan: 

@wjb hoe zet ik dit uit op mijn Sony? 🤔 Maar raar dat ik geen geluid meer heb. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 10, 2020

@Erwin_ 

Hier Arris vip2952v2

08 okt: versie 4.107.207 (dus met PiP)

10 okt: versie 4.106.209 (weer terug naargeen PiP)

Ter info, al geruime tijd geen spontane restarts meer, in tegenstelling tot veel andere 2952 gebruikers, maar ik maak dan ook erg weinig tot geen gebruik van opname/netflix/youtube functionaliteit.

Mijn beviindingen met de PiP versie heb ik al eerder gepost, mocht dat nog relevant zijn.