Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 oktober 2020

@Dennis Schreve, Die info-balk hoort automatisch te verdwijnen. Ik ken geen optie om die info-balk niet te tonen.

Ik ben ook benieuwd wat de B tussen die speakers betekent.

Heb je op geen enkele zender geluid of alleen op zenders die geen Dolby hebben?

• Helper
  • 46 reacties
  • 10 oktober 2020

Ik merk dat er opnames die ik geselecteerd heb niet worden opgenomen, en de software loopt wel eens vast ik neem aan dat een update voor verbetering zorgt maar in deze is het niet het geval eerder een hoop irritatie.meer mensen last van?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
wjb schreef:

@Dennis Schreve, Die info-balk hoort automatisch te verdwijnen. Ik ken geen optie om die info-balk niet te tonen.

Ik ben ook benieuwd wat de B tussen die speakers betekent.

Heb je op geen enkele zender geluid of alleen op zenders die geen Dolby hebben?

Op geen enkele zenders geluid, die B kan ik niet verklaren, maar geeft wel wat krachtiger geluid. Dat kun je met jou AUDIO knop op de afstandsbediening doen. 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Ik ben de tv ontvanger aan het resetten, begint ie weer opnieuw met software op te halen! 🙈

Maar die zwarte balk op mijn Sony gaat maar niet weg. 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Draait nog steeds het oude tv platform? 😔 Want de tv ontvanger gaf weer de melding dat er nieuwe software aanwezig is. Wanneer wordt die oude platform beëindigd? 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 oktober 2020
Dennis Schreve schreef:

Maar die zwarte balk op mijn Sony gaat maar niet weg. 

Haal jouw Sony televisie eens even van stroom af.

Gaat de info-balk daarna wel weer netjes weg?

Zijn de kleuren op jouw Sony echt zo slecht (rood) zoals in dat screenshot op de vorige pagina?

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Ik heb een harde reset gedaan! Heb ik ineens geen zenders meer! 

Wat ik ook zap krijg dit steeds in beeld. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 10 oktober 2020

Goedemorgen,

Sinds het kpn tv menu geupdate is zijn mijn tv decoders erg traag geworden. Het gaat om de Arris VIP2952 decoders (3x). Deze zijn inmiddels zo’n 5 jaar oud. Kan het daar aan liggen? Zijn er inmiddels nieuwe (snellere) decoders beschikbaar?

Bvd. Groet Marcel

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 10 oktober 2020

Het is bij iedereen zo dat ze traag geworden zijn. Dus het ligt niet aan uw kastjes.

Admin: post samengevoegd met bestaand topic

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Zwarte balk boven in beeld was weg. Maar is weer terug! En nog steeds geen geluid! Wat zijn ze nou toch allemaal aan het doen bij KPN?

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1162 reacties
  • 10 oktober 2020
Erwin_ schreef:

Hoi allen. Dank voor de signalen. Ik heb de developers gevraagd waarom er een firmware met PiP functie beschikbaar is gekomen, die vervolgens weer teruggedraaid is.

De mensen die dit ervaren hebben, kunnen jullie mij vertellen welk type STB's jullie in huis hebben, waar dit op gebeurd is?

HMB2260. Het rare is wel, dat sommige dingen zoals OK om naar programma te gaan nog wel beschikbaar zijn, andere dingen zoals PIP zijn weer verdwenen.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 oktober 2020
Joris62 schreef:

HMB2260. Het rare is wel, dat sommige dingen zoals OK om naar programma te gaan nog wel beschikbaar zijn, andere dingen zoals PIP zijn weer verdwenen.

Die aanpassing t.a.v. de OK knop was in firmware 4.106.209 al aanwezig.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27629 reacties
  • 10 oktober 2020

@Dennis Schreve : als deze ellende blijft, maak even een los topic aan en mention mij of @Lisa  even. Dit lijkt me een losstaand issue. 

Is dit je enige stb? 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 oktober 2020
Dennis Schreve schreef:

Zwarte balk boven in beeld was weg. Maar is weer terug! En nog steeds geen geluid! Wat zijn ze nou toch allemaal aan het doen bij KPN?

Heb je jouw televisie zelf ondertussen al een keer helemaal van stroom afgehaald?

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

@Erwin_ dit gaat echt niet goed! Geluid is weg, resetten gedaan HDMI kabel eruit gehad, en niks met geluid werkt! Waarom laat KPN het niet gewoon hoe het is? Waarom terugdraaien naar de vorige UI-versie? 🙈 😖

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6510 reacties
  • 10 oktober 2020
Joris62 schreef:

Die optie zat al in de vorige update. Die PiP is er pas later bijgekomen en dus nu weer verdwenen. 

Erwin_ schreef:

Hoi allen. Dank voor de signalen. Ik heb de developers gevraagd waarom er een firmware met PiP functie beschikbaar is gekomen, die vervolgens weer teruggedraaid is.

De mensen die dit ervaren hebben, kunnen jullie mij vertellen welk type STB's jullie in huis hebben, waar dit op gebeurd is?

Hier is op de ene ontvanger die niet in het .dev programma zit ook weer een rollback gedaan naar vorige versie op de 5202.  Het lijkt dus een algehele rollback te zijn. 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
wjb schreef:
Dennis Schreve schreef:

Heb je jouw televisie zelf ondertussen al een keer helemaal van stroom afgehaald?

Jep! 😉

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

@wjb als ik naar de apps van NLZIET en YouTube en Netflix kijkt is er wel geluid, daarna gaat ook de balk weg. Er is schijnbaar iets met de DRM? HDMI kabel er ook al eruit gehad, andere poort geprobeerd. 😖 

UI-versie: 4.106.209

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Erwin_ schreef:

@Dennis Schreve : als deze ellende blijft, maak even een los topic aan en mention mij of @Lisa  even. Dit lijkt me een losstaand issue. 

Is dit je enige stb? 

@Erwin_ dit is geen losstaand issue, dit is gebeurd nadat de UI-versie is teruggedraaid naar:

UI-versie: 4.106.209 😉

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 10 oktober 2020

Als ik van zeker het afgelopen half jaar alle storingen, brakke firmwares, Netflix hacks, opnames kwijt en (ben ik nog iets vergeten?) bekijk, dan vraag ik mij oprecht af wat er in vredesnaam aan de hand is bij KPN. Ik ken KPN zo niet, ik ben juist klant bij jullie geworden omdát jullie goede diensten leverden
Ik vind dit niet de “normale” gang van zaken bij KPN.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 10 oktober 2020

Aan de summiere reacties van KPN te zien heeft men eigenlijk geen oplossing, en ook
geen idee hoeveel weken/maanden/jaren dit nog gaat aanslepen…

(met PIP terug was er 1 bug opgelost maar kwamen er weer veel meer bij… :rage: )

Tijd dat ze die ontwikkelaars de zak geven en met een bedrijf in zee gaan dat verstand
heeft van ontwikkelen van firm/software voor settop boxen.

(en voorlopig het oude platform uiteraard weer herstellen)

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 oktober 2020
Dennis Schreve schreef:
Erwin_ schreef:

@Dennis Schreve : als deze ellende blijft, maak even een los topic aan en mention mij of @Lisa  even. Dit lijkt me een losstaand issue. 

Is dit je enige stb? 

@Erwin_ dit is geen losstaand issue, dit is gebeurd nadat de UI-versie is teruggedraaid naar:

UI-versie: 4.106.209 😉

Toch lijkt het mij verstandig om een apart topic aan te maken omdat dit issue zeer waarschijnlijk niet te maken heeft met het terugzetten van UI 4.106.209 maar een zeer toevallige samenloop van omstandigheden dat wel doet vermoeden.

Wellicht weet je dat ik met een HMB2260 ook op vrijwel geen geluid uit mijn Sony krijg en met een ZXV8001 alleen op zenders met Dolby Digital.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 10 oktober 2020
Anneke-Anna schreef:

Als ik van zeker het afgelopen half jaar alle storingen, brakke firmwares, Netflix hacks, opnames kwijt en (ben ik nog iets vergeten?) bekijk, dan vraag ik mij oprecht af wat er in vredesnaam aan de hand is bij KPN. Ik ken KPN zo niet, ik ben juist klant bij jullie geworden omdát jullie goede diensten leverden

Bij mij ook grote verbazing. Niet alleen over de problemen in/met de techniek, maar vooral ook over de communicatie. Communicatie naar klanten toe, maar ook interne communicatie. Hoe is het mogelijk dat jij @Erwin_  als moderator niet op de hoogte bent van het terugdraaien van de laatste software-update? 

Ik ben op mijn werk verantwoordelijk voor de communicatie tussen de ict-afdeling en de gebruikers. Een heel leuke en interessante job. Als bij mij op het werk zoiets zou gebeuren als nu hier bij jullie, zou ik op hoge poten naar het hoofd v.d. ict-afdeling lopen en vragen waarom ik daar in godsnaam niet van op de hoogte ben. Waarschijnlijk zou ik veel boze gebruikers op mijn dak krijgen.

Echt, ik begrijp er niets meer van hoe het bij kpn werkt.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 10 oktober 2020

Ik heb service gedaan aan telefoonapparatuur. Bij problemen is het belangrijkste dat je naar klanten luistert en ze regelmatig op de hoogte brengt van de voortgang betreffende het probleem.
(mits binnen redelijke tijd opgelost wordt er dan zelden iemand kwaad)

Zelfs minder goed nieuws is beter als geen nieuws. Als je klanten in het duister laat bungelen
zonder enige informatie is dat de beste manier om zeer kwade klanten te kweken...

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 10 oktober 2020
Katana321 schreef:
Anneke-Anna schreef:

Bij mij ook grote verbazing. Niet alleen over de problemen in/met de techniek, maar vooral ook over de communicatie. Communicatie naar klanten toe, maar ook interne communicatie. Hoe is het mogelijk dat jij @Erwin_  als moderator niet op de hoogte bent van het terugdraaien van de laatste software-update? 

Ik ben op mijn werk verantwoordelijk voor de communicatie tussen de ict-afdeling en de gebruikers. Een heel leuke en interessante job. Als bij mij op het werk zoiets zou gebeuren als nu hier bij jullie, zou ik op hoge poten naar het hoofd v.d. ict-afdeling lopen en vragen waarom ik daar in godsnaam niet van op de hoogte ben. Waarschijnlijk zou ik veel boze gebruikers op mijn dak krijgen.

Echt, ik begrijp er niets meer van hoe het bij kpn werkt.

De ‘stilte’ is gewoon ronduit beledigend voor (duur) betalende klanten. Klanten die KPN hebben geholpen (te) groot te worden.

Onder het tapijt vegen heet zoiets. 
Communicatie is ver beneden peil vanuit KPN.