Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

PeterG
Superuser
  • 61777 reacties
  • 10 oktober 2020

@Erwin_ 

Klopt het dat de mogelijkheid “tv beeld bij de gids” weer is verdwenen?

En er staat nu UI 4.106.209, softwareversie 8.0.102_5

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6510 reacties
  • 10 oktober 2020
PeterG schreef:

@Erwin_

Ja is bij iedereen gebeurd @PeterG. Erwin heeft een navraag neergelegd bij het itv team. Hopelijk is er snel antwoord waarom deze rollback plaats gevonden heeft.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 10 oktober 2020

Ik ben net teruggebeld n.a.v. mijn klacht. Dat was heel snel KPN waarvoor dank.

Wat blijkt? Conclusie nr 1. Die vele problemen. Het kon ook nog aan mijn TV’s liggen. De Loewe en ook de Samsung. Dat was geheel nieuw voor mij. Compatibiliteit probleem.

Mijn melding geen opnames kunnen kijken en de STB-zap-01 foutcodes? Wanneer was dat dan? Nu getest, het werkt nu wel normaal. Opgelost.

Herstartende ontvanger konden we niet simuleren. Moest ik zeker melden op het forum. 

Pip en software probleem van vandaag. Ik had vlgs de dame de recente software versie. UI versie speelde geen rol, die was nl niet altijd hetzelfde. Opgelost dus.
Vragen over de PIP? Worden door moderators ter hand genomen en ook opgelost.

Conclusie, klacht helpt misschien als je DIRECT tijdens het probleem belt. Verder maar geen moeite doen beste mensen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 10 oktober 2020
PeterG schreef:

@Erwin_

JOH

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 10 oktober 2020

Ik heb medelijden met de help/service desk, die kunnen er ook niets aan doen dat ze de mopperende klanten niet kunnen helpen, maar krijgen wel alle ellende over zich heen.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 10 oktober 2020
gdf schreef:

Ik heb medelijden met de help/service desk, die kunnen er ook niets aan doen dat ze de mopperende klanten niet kunnen helpen, maar krijgen wel alle ellende over zich heen.

Is ook zo. En ze hebben ons ook niets te bieden. Afhouden en eventueel doorschuiven.
Dit alles moet uiteraard ook elders binnen het bedrijf opgelost worden. 
De medewerker die ik eerst heb gebeld …. zijn werkgever verdedigde hij niet echt. Hij en collega’s ondervonden nl ook de problemen. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 oktober 2020

Met alle respect, maar als de klantenservice dergelijke nietszeggende antwoorden geeft dan getuigt dat van complete onwetendheid en dat is dan toch echt te wijten aan slechte interne communicatie.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 10 oktober 2020
gdf schreef:

Misschien dat ze meer moeite moeten doen om op de hoogte te blijven ipv lulverhalen ophangen waar ze bij de telefonische afdeling goed in zijn. Daar stoor ik me, understatement, behoorlijk aan. 

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 10 oktober 2020
wjb schreef:

Met alle respect, maar als de klantenservice dergelijke nietszeggende antwoorden geeft dan getuigt dat van complete onwetendheid en dat is dan toch echt te wijten aan slechte interne communicatie.

Daar zit ook precies het probleem WJB. Maar eigenlijk wisten we dit al. En wat zo jammer is, tot 3mnd terug was ik een tevreden klant! Ik snap niet wat er nu intern daar zo mis kan gaan. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 10 oktober 2020
ChrisWissink schreef:
gdf schreef:

@gdf 
Changelog tot nu toe :
-  Je kunt nu zelf weer je geplande opnames beheren, zonder dat deze eerst in de gids moet staan.
-

@ChrisWissink  Ik was in de veronderstelling dat als ik bij Geplande Opnames een serie met 0 afleveringen verwijderde dat er dan niets meer van die serie opgenomen zou worden. Het lijkt erop dat dit een verkeerde aanname is. Want vannacht is er toch weer een aflevering van Air Crash Investigation opgenomen terwijl die niet in de lijst van Geplande Opnames stond.

Rara, hoe kan dit?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 10 oktober 2020
Erwin_ schreef:

Hoi allen. Dank voor de signalen. Ik heb de developers gevraagd waarom er een firmware met PiP functie beschikbaar is gekomen, die vervolgens weer teruggedraaid is.

De mensen die dit ervaren hebben, kunnen jullie mij vertellen welk type STB's jullie in huis hebben, waar dit op gebeurd is?

Hoi Erwin,

hoe zit het nu? Vele mensen hebben hun stb doorgegeven. Wat is het nieuws nu over de PIP (of het weer  verwijderen daarvan). UPDATE PLS

• 13303 reacties
  • 10 oktober 2020
Erwin_ schreef:

Hoi allen. Dank voor de signalen. Ik heb de developers gevraagd waarom er een firmware met PiP functie beschikbaar is gekomen, die vervolgens weer teruggedraaid is.

De mensen die dit ervaren hebben, kunnen jullie mij vertellen welk type STB's jullie in huis hebben, waar dit op gebeurd is?

Op de 8001 is het bij mij teruggedraaid. Toen ik gistermiddag de 5202 inschakelde was het er niet (daarop heb ik het dus nog helemaal niet gezien). Op de 2952v2 van mijn zoon was het er gisteravond nog wel en werkte 't eigenlijk best wel goed (hoewel die ontvanger wat trager reageerde op de AB, dan ik bij de 8001 en 5202 gewend ben, maar ook weer niet onwerkbaar traag).

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 10 oktober 2020
jobje73 schreef:

hoe zit het nu? Vele mensen hebben hun stb doorgegeven. Wat is het nieuws nu over de PIP (of het weer  verwijderen daarvan). UPDATE PLS

Je bent wel erg optimistisch, ik denk dat de developers ook weekend hebben.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 10 oktober 2020
gdf schreef:
jobje73 schreef:

In tijden van crisis….

Fred_V
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 54 reacties
  • 10 oktober 2020
Henk2304 schreef:
Erwin_ schreef:

Op de 8001 is het bij mij teruggedraaid. Toen ik gistermiddag de 5202 inschakelde was het er niet (daarop heb ik het dus nog helemaal niet gezien). Op de 2952v2 van mijn zoon was het er gisteravond nog wel en werkte 't eigenlijk best wel goed (hoewel die ontvanger wat trager reageerde op de AB, dan ik bij de 8001 en 5202 gewend ben, maar ook weer niet onwerkbaar traag).

Wat is de definitie van “niet onwerkbaar traag”.

Is dat zoals bij mij op een 2952v2 een performance van 3 - 4 seconden voor maakt niet welke AB handeling, gids in, gids uit. Ik ervaar 3 - 4 seconden als extreem traag en onwerkbaar. Zo te lezen staat de 2952v2 bij jouw zoon op de kamer en kijk je zelf via de veel snellere 8001 of 5202. Ruil eens een week van STB met je zoon en beoordeel dan opnieuw de traagheid.

Ik denk zoals eerder door @gdf  en @Anneke-Anna geschreven dat wij allen beta-testers zijn geweest en dat het performance verschil tussen PiP of plaatje niets uitmaakt. Wat meer en meer mijn vermoeden begint te bevestigen dat de niet-4K STBs ongeschikt zijn voor het nieuwe platform.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 10 oktober 2020
jobje73 schreef:
gdf schreef:
jobje73 schreef:

In tijden van crisis….

Ik zou ook ‘s avonds en weekend doorwerken om alle bugs eruit te krijgen als ik zoiets beroerds zou hebben gemaakt. (ik zou me dood schamen). Maar schijnbaar geldt dat niet voor deze ‘ontwikkelaars’…

(Zullen zelf wel bij een andere provider zitten… 🙂 )

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 oktober 2020
PA0FVH schreef:

Zo te lezen staat de 2952v2 bij jouw zoon op de kamer en kijk je zelf via de veel snellere 8001 of 5202.

Misschien woont zijn zoon wel heel ergens anders omdat hij de leeftijd om zelfstandigheid al bereikt heeft. :wink:

Overigens is de gids niet bij iedereen even traag. Zoals eerder aangegeven wordt de gids op onze HMB2260 in ongeveer 2 seconden geladen. Dat is ook zo bij mijn hoogbejaarde ouders het geval.

Laat natuurlijk onverlet dat ik hoop dat er snel een oplossing zal.komen voor iedereen die wel een tergend trage gids moet ervaren.

Fred_V
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 54 reacties
  • 10 oktober 2020
wjb schreef:
PA0FVH schreef:

Zo te lezen staat de 2952v2 bij jouw zoon op de kamer en kijk je zelf via de veel snellere 8001 of 5202.

Misschien woont zijn zoon wel heel ergens anders omdat hij de leeftijd om zelfstandigheid al bereikt heeft. :wink:

Overigens is de gids niet bij iedereen even traag. Zoals eerder aangegeven wordt de gids op onze HMB2260 in ongeveer 2 seconden geladen. Dat is ook zo bij mijn hoogbejaarde ouders het geval.

Laat natuurlijk onverlet dat ik hoop dat er snel een oplossing zal.komen voor iedereen die wel een tergend trage gids moet ervaren.

Ook 2 seconden is bij mij veel te traag voor besturings-software. Het gaat om een vertraging bij veel meer handelingen, zoals opname stoppen/verwijderen en gids oproepen etc.

Was het alleen de gids dan zou je met 2 seconden kunnen leven.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 oktober 2020
PA0FVH schreef:

Was het alleen de gids dan zou je met 2 seconden kunnen leven.

Ik had het ook over het laden van de gids, alle andere handelingen worden direct uitgevoerd.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 10 oktober 2020

Vertraging zit op elke toets, ongeacht of dat nuttig is of niet. Is dezelfde time-out als tussen 2 digits bij kanaal invoeren, (en die tijd is dan juist weer te kort)

Dit bij de Arris 2952

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1162 reacties
  • 10 oktober 2020
gdf schreef:
jobje73 schreef:

Tja, maar ze konden het wel in de nacht van vrijdag op zaterdag terug draaien. Als je dit soort Changes in het weekend doet zorg dan ook voor een soort after-support. Of communiceer het goed van tevoren. Maar het zomaar uit te rollen zonder communicatie vooraf of support achteraf is heel erg jammer, gemiste kans.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 10 oktober 2020
Imarco schreef:

Vertraging zit op elke toets, ongeacht of dat nuttig is of niet. Is dezelfde time-out als tussen 2 digits bij kanaal invoeren, (en die tijd is dan juist weer te kort)

Dit bij de Arris 2952

2260 ook dezelfde vertragingen hier en digits idem te kort.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

@wjb het probleem is opgelost, ik heb een toslink geplaatst van de tv ontvanger, en een toslink van de tv naar de Home cinema geplaatst. Met behulp van een T-stuk voor Toslinks. Dit werkt prima! Maar raar dat ik via HDMI geen geluid heb, maar wel beeld. 🤔😉

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 oktober 2020

Een van de, overigens weinige, problemen waar ik tegenaan loop is de programma's die ik opneem, niet als opgenomen zichtbaar zijn in de gids. Erg onhandig. Wordt dit nog aangepast? Verder is het systeem trager geworden. 

PeterG
Superuser
  • 61777 reacties
  • 10 oktober 2020

nou, je hebt nog steeds geen geluid via je tv/hdmi, Dennis.

Had mijn moeder ook een keertje niet. Haar Sony tv stond toen ook ineens op geluid 'B’. Terug op ‘A’ werkte het weer. Ergens iets met options voor geluid via de Sony ab.

@Dennis Schreve